Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Men helt alvorlig, det å gi minus fordi snowboardere egentlig ikke hater skateboardere er som å gi Die Hard trekk fordi John burde vært dau forlengst.

 

Hvorfor det?

Smådetaljer burde vel ikke trekke ned en film?

 

Hele filmen bygger jo på denne "rivaliseringen" så jeg vil kalle det en ganske stor detalj.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har ikke sett den og har heller ikke planer om det. Når jeg en dag ser den tviler jeg ikke på at jeg er like krass. I hvertfall nesten. Har sett making-of og det ser jo som en random, dårlig norsk film.

Lenke til kommentar
[*]I konkurransen ser me ein deltakar som dreg ein fs 1080. Deretter kjem askeladden Mikkel og dreg ein backflip, og får betre score. Haha javel?

Den reagerte jeg også på, må da være mulig å få noe som helst peiling innen snowboard før man lager en film som handler om nettopp, snowboard. De aller fleste snowboardere vet at backflip er et dårlig triks, det er blandt de enkleste triksene man kan ta på brett og at han vinner med dette trikset er bare latterlig, i en realistisk konkuransse ville 1080ien vunnet lett over backflippen til mikkel.

Lenke til kommentar

28 uker senere

- med mangle for andre ord: fantastisk! :omg:

 

Elsket dette med at filmen ikke kun fokuserte på skrekk og splatter, og det jeg sitter igjen etter å ha sett filmen er et hode fullt av tanker om hvordan jeg ville ha reagert i et lignende scenario. :no:

 

Ser rulleteksten gli nedover TV-skjermen nå, og har ennå ikke fått fordøyd filmen, men er impulsiv og gir den 10/10

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Haha! Den mest underholdende og velskrevne anmeldelsen jeg har sett på lenge. Jeg gir anmeldelsen din 10/10 :)

Må si meg enig i den der. Skulle gjerne hatt flere slike anmeldelser å lese :D

 

Men helt alvorlig, det å gi minus fordi snowboardere egentlig ikke hater skateboardere er som å gi Die Hard trekk fordi John burde vært dau forlengst.

 

Slike blasfemiske uttalelser gjør seg ikke i en anmeldelsestråd :p

Lenke til kommentar
Idi i Smotri

Tidenes film. Montag har hatt helt rett i sin oppskrytthet av denne filmen. Et vanvittig symbol på hele østfronten og mennesker i et nøtteskall. Tidenes film. Jeg gråt.

6

Har sett rett over én time av dette søppelet. Tror ikke jeg noen gang kommer til å se den ferdig. Det er nesten en prestasjon når en film klarer å være så forbanna kjedelig som Idi i Smotri er.

 

Og jeg er så møkklei av å se close up av det trynet:

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Søppel? Jeg har nettopp mistet all respekt for deg.

 

Hvorfor det? Lunar har en sinnsyk filmhjerne som samtlige på forumet burde respektere. Til og med Montag, Njål og _crs_ :cool:

Lenke til kommentar

Troy DC

 

mer blod og pupper i denne over 3 timer lange DC versjonen av Troy.

filmen blir ikke så voldsomt mye bedre av de 30+ minuttene. men filmen blir på mange måter mer hel, Epics skal jo være lange.

 

De gode og sympatiske Trojanerne må slåss mot de usympatiske og slemme grekerne.

 

Troy har verdenes snilleste konge som får selv Kong Olav til å se ut som en blodtørstig tyran. og Hector er også så godt som perfekt, men trojanerne og grekerne har bytte ut noen karakterer, troy har paris som er en ynklig kar og Bloom passer bra til det. grekerne har Odysseus, litt kult at karakteren Odysseus er mange tusen år gammel da han er en veldig moderne man, bruker hode i stede for muskler, og Bean er perfekt i rollen, håper noen lager Odyssey med Sean Bean da han er høydepunktet for meg i denne filmen.

 

alt i alt en god epic, ingen gladiator eller Braveheart og den har sine mangler, ville likt å se en enda en verjon som er nærmere Homers orginal.

 

 

7.3/10

 

PS. anbefaler alle å se the Odyssey med Armand Assante god og land tv film

Lenke til kommentar

Benny & Joon (1993)

 

Hvis du er Johnny Depp-fan anbefaler jeg denne, fordi han er virkelig det store høydepunktet her.

Ellers sliter filmen med en del. For det første er noe av dialogen temmelig stiv og lite overbevisende. Dessuten er det en hel del bikarakterer her som man aldri kommer under huden på, de fleste her er egentlig ganske endimensjonale. Men det verste er kanskje hvor simpelt siste del av spenningskurven utføres. Konflikten løses på et blunk, og filmen når aldri et klimaks.

Men jeg likte filmen på tross av dette, og spesielt scenene med Depp er særdeles underholdende. Det har aldri vært noen tvil om hvor talentfull han er (ganske flink når det kommer til slapstick også). Hadde det ikke vært ham ville ikke denne filmen vært spesielt severdig. Jeg ble nå underholdt, men langt ifra tilfredstilt. Den kunne med fordel vært en halvtime lenger. Litt trist ranke den under middels på karaterskalaen, men:

 

4.5/10

Lenke til kommentar
Han kan i det minste se hele filmen før han uttaler seg, uansett hvor mye "peiling" han liksom skal ha.

Min uttalelse var bare ment for den første timen, jeg hadde aldri funnet på å uttale meg om noe annet. Kan også nevne at det er enkelte klipp/scener jeg likte. Bombedrop i skogen, Hitlerfigur, klippet når Florya og Glasha løper fra Florya sitt gamle hus, og Glasha ser hva som ligger på baksiden av huset etc. Disse eksemplene er alikevel bare en dråpe i det ufattelige havet av langtrukket og typisk artsy-fartsy piss.

F.eks scenen hvor de kaver seg gjennom gjørma. Syns du virkelig det var 5 interessante minutter?

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...