Dotten Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Machete traileren er med på R1-utgaven av Planet Terror, men de andre trailerene er foreløpig ikke utgitt i noe form. 9615716[/snapback] Hehe, trailerne er jo halve mora. Machete er den beste av de, men lo godt av Werewolf Women of the SS også. En fin film for Cage det Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Black Sheep Nå hadde jeg den store gleden av å se denne i unrated. Black Sheep er en herlig horror/komedie som leker med zombiefilm sjangeren. Som så mange ganger før, er det eksperimentering i laben, og også her, som fører til at sauene går fra harmløse til å angripe alt de ser. Det er absolutt nok av gore i denne filmen, dialogen er til tider morsom og spesialeffektene (laget av WETA workshops) er top notch. Totalt sett en overraskelse av en film. Den er ikke fantastisk god, men den leverer solid og en annen form for underholdning. 7 - God Endret 1. oktober 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Zodiac Filmen er basert på ekte hendelser rundt etterforskningen av Zodiac-drapene på 60- og 70tallet. Filmen var ikke like intens som jeg hadde forventet, men den var fortsatt relativt spennende. Spenningen steg gjennom hele filmen, og de siste 50 minuttene var en ren nytelse. Uten at jeg skal si for mye, kan jeg vel konkludere med at vi har sett dette før(angående etterforskning av saker, hvor man blir besatt osv), men det virker på en måte litt originalt, med tanke på at det er såpass velspilt, og man unngår de verste klisjeene(kanskje fordi det er basert på faktiske hendelser ). 8/10 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Ser ut som CDON kommer til å selge Grindhouse DVD-en.Kommer definetivt til å kjøpe den når den kommer ut. :!: Grindhouse er forøvrig en av de beste filmen jeg har sett.Mye bedre enn når den ble delt. Endret 2. oktober 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
fgr Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) "Anmeldelser" fra meg, 25år gammal. Tenkte det kjekt å opplyse om alder, smaken hos folk forandrer seg gjerne endel fra man er fjortis og oppover. Hadde jeg lest en anmeldelse om spiderman fra en 14åring så hadde jeg ikke automatisk tatt den for god fisk Dere skjønner hva jeg mener. Planet Terror og Death Proof Jeg så Death Proof etterfulgt av Planet Terror. Begge er plaga av for langtekkelige kjedelige dialoger, begynte å lure på om jeg så på Sex og Singelliv innimellom i Death Proof, men veldig kule actionscener. Planet Terror ble bare for mye for min del, splatterfilm uten mål og mening, satt ikke igjen med noe særlig etter å ha sett den for å si det sånn, kan sammenlignes med filmen Braindead. Karakter: Ingen, noen liker sånt, andre ikke. Men jeg likte Death Proof best. 1408 Veldig bra saker, du føler deg ganske satt ut etter alt er ferdig. Absolutt verdt å se. Karakter 8/10. The Invisible Dette VAR en over middels film. Helt til slutten kom, med alt for overdramatisk skuespill, huff huff, to scener på 2minutter som ødela hele denne filmen. Karakter 5/10. Transformers Ok denne filmen hadde meg i klypa fra første stund. Herregud føltes som jeg var 7år igjen, jeg kunne nesten ikke sitte i ro i sofaen. Sånn type "FYF detta er så kult at jeg må på do". Eneste som trekker ned er klagestønnene/kvelningslydene fra den gule roboten, som om man skulle begynne å syns synd på han som i et drama, det ble bare jalla og fikk meg litt ut av den totale suggesjonen. Virker som de putta det inn bare for småungene egentlig. 9/10. Endret 2. oktober 2007 av jagarock Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 The Bourne Identity: Detter en veldig god spion film som er basert på en bok. Skuespillet handlingen og effektene er veldig gode. Ikke alle actionfilmer trenger masse eksplosjoner for å være bra! 8/10 Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Aldri sett en film der eksplosjonene gjør filmen bra. Hollywood eksplosjoner trekker som regel ned hos meg. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Meet Joe Black (1998) Tidlig oppe i dag, så da hadde jeg tre timer å avse til denne. Brad Pitt er Døden som kommer til jorda for å hente Anthony Hopkins, men bestemmer seg for å bli litt, fordi han er ensom i det hinsidige, og nysgjerrig på menneskeverdenen. Hopkins blir hans 'guide', mot at han får leve litt til. Konseptet har jo enormt potensiale, og man kan lage en virkelig dyp film ut av dette, men det hele blir ganske overfladisk, og man får til tider servert ting med teskje. Videre er det mye stiv og unaturlig dialog (både skrevet og fremført), som jo ikke er uvanlig i filmer som dette, men det hjelper ikke, for det blir, som sagt, stivt og unaturlig (merk at det ikke er som å høre på et teaterstykke, men ingen virkelige mennesker fører samtaler på denne måten). Nå virker det kanskje som om jeg slakter filmen, men tvert imot. Sett bortifra punktene ovenfor var det en ganske underholdende film, jeg kjedet meg ikke en eneste gang på de tre timene den varte. Jeg likte den rolige stemningen veldig godt, og foto var til tider flott. Nå er det nesten så jeg får lyst til å gi filmen 6/10, men så kommer jeg på at den tok noen rimelig lettvinte løsninger, som trekker litt ned på helheten. Men alt i alt en underholdende dramafilm som holder seg langt unna onsdagsfilmnivå. 5.5/10 Endret 2. oktober 2007 av athorb Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Apocalypto En sterk action film som faktisk har en historie som er interessant også. Alt føles troverdig, takket være flinke skuespillere og (faktisk) en god regissør. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 [...] og (faktisk) en god regissør. 9619792[/snapback] Hmm, beviste ikke Mel dette én gang for alle med Braveheart? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Han har nå enda til gode å regissere en dårlig film (ikke sett Apocalypto). Litt over middels et par av dem, men Braveheart er jo strålende. Spørs jo hvordan det går med karrieren hans dog. Regissører kan bli tiltalt for pedofili/voldtekt eller gifte seg med ste-datteren uten at man tar nevneverdig skade. Men å komme med noe som kan minne om antisemetisme ("jødene er skyld i alle verdens kriger" - påstander) i beruset tilstand, det kan fort drepe en karriere i Hollywood. Ikke det smarteste man gjør, da man legger seg ut med folk som Spielberg, Brooks og Allen. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Flyboys. Uff, tabbekjøp ass. Denne filmen er nesten like dårlig som Eragon. Og da snakker jeg om de måtene å fremstille personene og situasjonen på. Alt for pompøs musikk til en situasjon der det bare føles helt overdrevent. Akkurat som i Eragon så er det pompøs følelses-musikk når det er noe som skjer med en person som man ikke har blitt kjent med og derfor driter totalt i, slik at situasjonen føles helt feil. Handlingen er også ganske klisjefylt og overdreven. Styr unna hvis du har et bedre alternativ, helt middels til å drepe et par timer, selv om den er litt for lang. Nemlig 2 t 13 min. 4,5 / 10. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Aldri sett en film der eksplosjonene gjør filmen bra. Hollywood eksplosjoner trekker som regel ned hos meg. 9619516[/snapback] Kjedelig innstilling, du går glipp av mye bra Hollywood-action. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Aldri sett en film der eksplosjonene gjør filmen bra. Hollywood eksplosjoner trekker som regel ned hos meg. 9619516[/snapback] Kjedelig innstilling, du går glipp av mye bra Hollywood-action. 9620546[/snapback] Hva hadde Independence Day vært foruten? Men mer eksplosjoner a la hva vi fikk servert i Children of Men er ikke å forakte. Rått, brutalt og veldig ekte atmosfære over det hele. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Stereotypiske Hollywood-eksplosjoner inneholder gjerne masse flammer, mens eksplosjoner i filmer som den nevnte Children of Men og Saving Private Ryan har et mindre omfang, mer skittent utseende og inneholder stort sett partikler fra det materialet bomben, eller hva det nå enn er, treffer. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Eksplosjoner som vises fra flere vinkler (slik at en ser ut som ti eksplosjoner) har jo en viss nostalgisk verdi. Spesielt angående 80- og 90-tallet. ^^ Jeg skvatt nå i hvert fall første gang jeg så Die Hard with a Vengance. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Independense Day er forsåvidt ett untak. Men nå ble eksplosjonen her forårsaket av noe litt annet en standard eksplosjonene i hollywood. Children of men er laget slike jeg mener det bør vere. Så en dokumentar om James Bond en gang. Der skrøt ene pyroteknikkeren av hvor mye bensin og dynamit de brukte. Da tenkte jeg for meg selv herregud så teit. Skulle ønske det var flere filmer som ble laget slik som bourne og children of men. Red. Må korigere meg selv litt. Med eksplosjer som trekker ned mente jeg selvfølgelig urealistiske hollywood eksplosjoner der biler eksploderer 15 ganger etter de har krasjet i ett hav av flammer. Eksplosjoner er gøy bare de har et snev av realisme i alle fall. Endret 2. oktober 2007 av Akidon Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Spesielt teit med hollywood eksplosjoner er jo at bilen eksploderer med en gang den kræsjer i noe. F.eks bilen har kræsjet helten klatrer ut og hopper fram, bilen eksploderer 5-15 m opp i luften.(Men det er jo tøft av og til ) Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bilene eksploderer heller ikke om du skyter på bensintanken... Men eksplosjoner er jo tøft Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Njaaaaa, spørs hvor ofte. Saving Private Ryan og Black Hawk Down eksplosjoner er tøffe, de er skitne, og svir i øyet/øret. Ekplosjoner som f.eks i ja, hvilken som helst standard "rettpådvd"b-film action, der biler sprenger av et skudd, og eksplosjonene blir visst om igjen og om igjen og om igjen, det er bare dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå