Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Pursuit Of Happyness

 

Tror filmskaperne har lest "guiden til en oscar-statuett", for dette er 'den type film', hvis jeg kan kalle den det.

En mann med drømmer, som virkelig vil, men som ikke får det til.

Ja, vi har hørt det før. Men den var ikke så klisjèfylt som jeg hadde trodd. En helt grei film, men jeg skjønner ikke Oscar-nominasjonen, og 7.7 på IMDB.

 

Den får av meg:

 

5/10

9461370[/snapback]

Hehe, smaken er som baken, jeg synes det var en rørende film med en realistisk stil som holdt deg klistret til stolen og aldri slapp taket, det er tilsynelatende ingen vei ut av elendigheten for hovedpersonen.

 

9/10 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Deer Hunter

 

Lenge siden jeg hadde sett denne filmen, må ha vært over 3 år. Ihvertfall det var et meget hyggelig gjensyn, filmen er fortsatt like trist. Strålende prestasjoner av alle skuespillerne og et nydelig foto på filmen. Filmens budskap er også glimrende. Ble litt rørt på slutten.

 

9/10

Lenke til kommentar

Hairspray

hadde ingen forventninger og ble derav overrasket.. Travolta var genial som husmor.. Pfeiffer spilte rollen godt.. Storyen er god.. skuespillerne kan synge.. og Zac Efron med håret bort fra pannen gjorde han driiitkjekk.. (hvorfor kan han ikke alltid ha det..:(.)

 

8/10

Endret av Tanya
Lenke til kommentar
Hot Shots! (1991)

 

En ekstremt dum komedie med dårlige skuespillere i rollene. Den handlet om en "pensjonert" jagerflypilot som ble tigget om å komme tilbake. Han skal fly et fly i en krig samtidig som noen folk driver sabotasje på flyene. Veldig dårlig historie og humor.

 

Hvorfor jeg ikke gir den 1? Fordi jeg faktisk begynte å le en gang.

 

2/10

9353539[/snapback]

Hot Shots er en film som ikke skal ha menning men bare spøk på spøk. Elsker den :D

9356064[/snapback]

Jeg og. Nå og da er det bare bra med litt enkel humor. Akkurat som den scenen i filmen som jeg ikke kommer på hva den heter hvor annonsørene på flyplassen begynner å krangle. :)

Lenke til kommentar
Hot Shots! (1991)

 

En ekstremt dum komedie med dårlige skuespillere i rollene. Den handlet om en "pensjonert" jagerflypilot som ble tigget om å komme tilbake. Han skal fly et fly i en krig samtidig som noen folk driver sabotasje på flyene. Veldig dårlig historie og humor.

 

Hvorfor jeg ikke gir den 1? Fordi jeg faktisk begynte å le en gang.

 

2/10

9353539[/snapback]

Hot Shots er en film som ikke skal ha menning men bare spøk på spøk. Elsker den :D

9356064[/snapback]

Jeg og. Nå og da er det bare bra med litt enkel humor. Akkurat som den scenen i filmen som jeg ikke kommer på hva den heter hvor annonsørene på flyplassen begynner å krangle. :)

9466107[/snapback]

 

Airplane!!

Lenke til kommentar

Kyoki no Sakura

 

post-91963-1189521705_thumb.jpg

 

 

Filmen handler om en liten gjeng med japanske ungdommer som frykter for fremtiden til japan. Løsningen blir ganske enkelt å banke opp folk som har latt seg påvirke av amerikansk kultur.

 

Har litt blandede følelser for denne filmen. Mye av det skyldes nok den elendige Hong kong versjonen jeg har. Som en sa på imdb, "det virker som at de som har skrevet oversettelsen til filmen er de samme som lager brukermanualer til billige elektroniske produkter". Men jeg tror jeg fikk med meg hovedhandlingen.

 

Filmen er veldig artistisk skutt. Og kampscenene er er veldig gode. Skuespillerene gjør også en god jobb.

 

Men tekstingen gjør at jeg må trekke litt ned. Men alt i alt er det en god film for oss som liker asiatiske filmer :)

 

Så blir 7.5/10

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

skinwalkers2.jpg

 

Skinwalkers

 

Her kommer en veldig kort review. STYR UNNA. Må være noe av det dårligste jeg har sett på lenge. Eneste som gjorde at jeg orket å sitte igjennom hele filmen var at det faktisk var litt lune damer i den. Å hva får jeg for det? En slutt som gjorde meg enda mer irritert. Der forsvant halvannen time av livet mitt jeg aldri får igjen........

 

Terningkast 1/6, å eneste grunnen til den får så mye er fordi det ikke finnes noe lavere på en terning.

Lenke til kommentar

Battle Royale

 

Kjøpte den filmen fordi den har et genialt plot. 42 japanske niendeklassinger på en øde øy, kun èn skal derfra i live. De blir nødt til å drepe sine venner for å selv overleve.

 

"Battle Royale er filmen som rystet Japan med sin blodtørstighet, sin groteske humor og sine dårlig skjulte hentydninger til gameshow på TV, og radikale politiske løsninger. Det kunne være virkelighet - det kan bli det"

 

^For å sitere coveret.

 

En god japansk film, med et veldig godt plot. Mange digge scener, da en haug med japanere skal drepe hverandre på alle tenkelige måter. Med kniver, økser, maskingevær etc. Synes også mange av scenene har et veldig god lydbilde.

 

Hvis du liker filmer med blod og faenskap, men ikke er hypp på amerikansk splatter-dritt, se denne :thumbup:

 

8/10

Lenke til kommentar

Léon (1994)

 

Filmen handler om en leiemorder, han bor alene og jobber alene. Til en dag han må ta i mot en 12 år gammel jente, siden familien hennes har blitt drept. Hun blir stadig mer interessert i å bli som Leon. Livet deres blir forandret og de vil ta hevn for de som drepte familien hennes. De er glad i melk og liker å stelle den vesle planten til Leon. En god film, som jeg gir:

 

8/10

Lenke til kommentar

Office Space (1999)

 

Komedie fra mannen bak Beavis & Butthead og King Of The Hill. Tror aldri jeg har kjent meg så godt igjen i en film. Taglinen "Work sucks." oppsummerer det meste, og filmen tar virkelig hverdagslige irritasjonsmomenter på kornet.

Ikke så mye mer å si enn at dette er en film som evner å være morsom uten å ta i bruk sex- og toaletthumor (det er kanskje nettopp derfor den er morsom), og som så godt som alle kan identifisere seg med. Dessuten dukker mange kjente fjes opp i småroller.

 

7.5/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Zardoz (1974)

 

Liker dere

1) Sean Connery

2) Sean Connery i røde underbukser og høye støvletter

3) Masse bare pupper uten noen tilsynelatende grunn handlingsmessig

4) Filmmusikk fra syttitallet

.... og har lyst å se Sean Connery i drag

 

Da kommer dere til å ELSKE denne filmen :D

 

10/10 :love:

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Beste filmen av Leslie Nielsen er jo The Naked Gun 2 1/2 :D

9472110[/snapback]

 

Æ syns alle tre naked gun filman, police squad serien, dracula, airplane er de beste filmene hans. Pluss kansje wrongfully acused. Han passer perfekt i sånne filmer. Men kan ikke se for meg han i feks. Titanic. fordi om det hadde vært hysterisk morsomt :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...