Hamsterino Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 La folk få sette karakteren de vil da, samme om det møter dine standarder eller ikke. Jeg går etter magefølelsen, ikke etter det Kulturo sier. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ja, men karakteren 9/10 er tilnærmet perfekt, historiemessig, teknisk utført, skuespillere osv. Jeg mener at 9/10 og 10/10 skal brukes sjeldent, fordi det er prestisjetunge karakterer man virkelig skal gjøre seg fortjent til. De høye karakterene misbrukes altfor mye. At en film får deg til å le f.eks, er ikke nok til å gi 9/10. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Rimelig meningsløst med karakterer hvis folk bruker helt forskjellige karakterskalaer da. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Uten å ha sett Crank, får jeg likevel mine tvil til karakteren 9. 9439593[/snapback] Det er vel et poeng å se filmen før man evt. kritiserer noen for å gi den en god karakter Det finnes kun en riktig karakter og det er den man selv setter på en film. Det er jo innholdet i anmeldelsen og ikke karakteren som gir riktig pekepinn på om det er en film for deg eller ikke. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det er klart, jeg skal ikke kritisere filmen. Men hvis man kunne fulgt et karaktersystem, ville det blitt lettere. Så ville jeg fått en pekepinn på om han mener Crank holder samme nivå som Gudfaren, eller om han ga 9er fordi bilene kjører fort og damene har store pupper. Sier ikke at man skal følge systemet slavisk, men at man titter innom begrunnelsene for karakter før man poster. Så kanskje man tenker "Filmen var fet, men om den er genial, er tvilsomt" Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Traffic: Kort sagt: Hvordan dop kan påvirke livet til familier, de som selger, de som kjøper. Michael Douglas gjør en herlig rolle, manuset er bra, men jeg føler at filmen blir for lite engasjerende. Den har altså ikke samme "sjokkverdi" som Requiem for A Dream, men det er absolutt en film som er verdt å sjekke ut. 7/10 God Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Rimelig meningsløst med karakterer hvis folk bruker helt forskjellige karakterskalaer da. 9439827[/snapback] Derfor jeg gjør som Xtra, linker til Kulturo's karaktersystem Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Derfor bruker jeg ikke karakterer. De er lol. Innholdet i anmeldelsen er viktigst, ikke et tall. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg brukte heller ikke karakterer før, men da fikk jeg kjeft Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg brukte heller ikke karakterer før, men da fikk jeg kjeft 9440612[/snapback] Stand up, be a man! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Derfor bruker jeg ikke karakterer. De er lol. Innholdet i anmeldelsen er viktigst, ikke et tall. 9440603[/snapback] Hva? Sluttet med karakterer? Du forholdt deg jo til 6-er skalaen før. Med både pluss og minus og 5 til 6. Med et potensiale på rundt 20 forskjellige karakterer var det jo en artig affære Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det var seks karakterer med noen nyanser som viste hvilken retning det trakk mot og i hvilken grad. Det var selvfølgelig det beste systemet (basert på skolesystemet), men vi skriver da ikke skolestiler! Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Rimelig meningsløst med karakterer hvis folk bruker helt forskjellige karakterskalaer da. 9439827[/snapback] Derfor jeg gjør som Xtra, linker til Kulturo's karaktersystem 9440587[/snapback] Ja, samme her Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 På den annen side er karakterer en lett og konsis oppsummering av hva man mente. Allikevel vil jeg ha mer fokus over på innhold framfor tallet. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kansje jeg skulle slutte med karakterer igjen? Det kan jo bli svært misvisende om folk ikke leser hva du har skrevet. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Joa, men hvis du f.eks. har dårlig tid, eller bare ikke orker å lese igjennom alle anmeldelsene, så er det greit å bare kunne se på karakteren. Og heller kun lese hele anmeldelsen på de filmene du er mer intressert i. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 For all del, tallet er ikke det viktigste. Men man bør være litt mer selektiv angående karakter. Synes jeg ser 9'ere og 10'ere slengt utover hele tiden. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 På den annen side er karakterer en lett og konsis oppsummering av hva man mente. Enig. Jeg pleier å lese anmeldelsene, men det er greit å se nøyaktig hvor god/dårlig forfatteren syntes filmen var. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 For all del, tallet er ikke det viktigste. Men man bør være litt mer selektiv angående karakter. Synes jeg ser 9'ere og 10'ere slengt utover hele tiden. 9440781[/snapback] Ja, helt enig. Derfor jeg syns vi bør bruke kulturo sitt karaktersystem. Jeg setter ihvertfall høyere krav for en 9er eller 10er nå, enn før jeg leste igjennom det karaktersystemet. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Ok, da får jeg ta et eksempel da: Equilibrium: Herlig action, som ikke er så dum heller. Christian Bale er skapt for rollen, noe som merkes. Merk: Dette er av de filmene jeg elsker mest: 8/10. Btw, kan noen linke meg til en anmeldelse på Kulturo der filmen faktisk har fått 10/10? Endret 6. september 2007 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå