Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

This is England

Hadde ikke hørt noe om denne filmen fra før, så noen gode karakterer her i tråden og god score på imbd så bestemte meg for å se den i går

Ble absolutt ikke skuffet og syntes det var en veldig underholdene film.

anbefales

8/10

 

 

Fikk da etter å ha sett this is England anbefalt Dead man's shoes av DoctorMacabre laget av samme mann

Syntes ikke filmene lignet så veldig på hverandre men det var bare positivt,, trodde jeg hadde gått glipp av noe mot slutten av filmen men det forklarte seg jo ;)

Anbefaler denne også !

8/10

Lenke til kommentar

Laberinto del fauno, El

 

10m.jpg

 

Vi følger en jentes opplevelser i Spania under 2. verdenskrig.

 

Det var høye forventninger til Guillermo del Toro sitt filmprosjekt og i manges øyne innfridde han forventningene. Vi blir vitne til en fin kombinasjon av eventyr og virkelighet, da hendelsene i en spansk landsby på brutalt vis blir fremstilt på en annerledes og spennende måte. Filmen har noen absolutt nydelige sekvenser og del Toro kan dette med å perfeksjonere det visuelle, uten at det virker kaldt og sterilt. Det blir en varme og intensitet få andre makter å oppdrive.

 

Det første som slår meg med filmen er hvor brutal den er, dette er så absolutt ikke en film for de yngre. Noe jeg på sett og vis har blandede følelser for, ettersom eventyrsegmentet nok vil kunne være utrolig spennende for den yngre garde. Men på den andre siden så er det ikke akkurat så mye av eventyret som blir vist, i tillegg til at en film om 2.verdenskrig må ha brutalitet for å finne troverdighet.

 

Jentens historie blir som en bi-historie og eventyrdelen begrenser seg hovedsakelig til to-tre sekvenser. Den ene en visuell perle av en skummel scene, den andre en heller forglemmelig affære som involverer en gigantisk frosk. I tillegg er det Faunaen som dukker opp i ny og ne. Det blir litt frustrerende, da det føles som om noe mangler. Filmen er heller ikke Del Toro sin største visuelle prestasjon vil jeg hevde, da vi ble servert langt mer i Hellboy. Historien i landsbyen er på sett og vis det som derfor blir filmens styrke, den er gripende og mange vil nok felle en tåre eller to. Men følelsen av å bli snytt for et større eventyr ødelegger litt. Den faller litt mellom to stoler, da det finnes bedre dramafilmer om krig og det finnes bedre eventyr der ute.

 

Dette endte ikke opp som noe mesterverk, men som en severdig, brutal og til dels skummel og gripende film som finner sted under 2. verdenskrig - med en liten dash eventyr. Man blir servert en nydelig forrett og dessert, men sitter igjen og lurer på hvor hovedretten ble av. Men det skal godt gjøres å ikke like denne filmen her.

 

Om ikke annet kan man drømme om at del Toro en gang kan regissere nyversjoner av The Neverending Story og Labyrinth.

 

post-15355-1191324696_thumb.png

Lenke til kommentar

The thing

 

var bra. gammel men utrolig bra. får deg til å tenke, nøye, gjennom hva du ville gjort i en slik situasjon. å jeg å typen min kunne da diskutere våre måter på å overleve "tingen" på.. :)

 

 

 

 

btw. ja jeg var trøtt da vi så den andre filmen. men den var gørr kjedelig alså. :blush:

Lenke til kommentar

Striptease

Hovedpersonen (Demi Moore) sparket som sektretær for FBI fordi ektemanen var kriminell.

Skiller seg med manen sin, men mister barneretten fordi hun ikke har jobb.

Hun begynner da som stripper for å få litt penger.

Da blir hun viklet opp i 2 forskjellige historier som tilslutt går sammen om å lage "le grand finale" på slutten av filmen.

 

Helt grei film, fin handling og litt humor innimellom.

litt gammel men men.

Og endel hotte scener i den som tittelen tilsier :)

 

6/10

Lenke til kommentar
Talladega Nights:

 

En barnslig, dum og ikke veldig morsom film. Klisjefylt til de grader, og humoren er på bånn gjennom hele filmen.

 

2/10.

 

Eneste pluss er at jeg ikke sovnet.

9424428[/snapback]

 

Viser bare hvor forskjellige smak folk har. Jeg ELSKET den filmen !!!

9424445[/snapback]

 

Enig, den komedien var den morsomste jeg hadde sett på flere år. Har sett den 4-5 ganger det siste halvåret og vist den flere ganger på filmkvelder til diverse kompiser. Alle ler seg ihjel. Det er en god del gullkorn i den filmen :D

 

Edit: Man må se uncut-versjonen, for all del.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Talladega Nights:

 

En barnslig, dum og ikke veldig morsom film. Klisjefylt til de grader, og humoren er på bånn gjennom hele filmen.

 

2/10.

 

Eneste pluss er at jeg ikke sovnet.

9424428[/snapback]

 

Viser bare hvor forskjellige smak folk har. Jeg ELSKET den filmen !

9424445[/snapback]

 

Enig, den komedien var den morsomste jeg hadde sett på flere år. Har sett den 4-5 ganger det siste halvåret og vist den flere ganger på filmkvelder til diverse kompiser. Alle ler seg ihjel. Det er en god del gullkorn i den filmen :D

 

Edit: Man må se uncut-versjonen, for all del.

9424992[/snapback]

Høh, har den på Bluray jeg, fikk den med PS3'en, er uncut noe annerledes?

Lenke til kommentar
The thing

 

var bra. gammel men utrolig bra. får deg til å tenke, nøye, gjennom hva du ville gjort i en slik situasjon. å jeg å typen min kunne da diskutere våre måter på å overleve "tingen" på..  :)

9424292[/snapback]

Enig. The Thing var vel årets største positive overraskelse for meg. Var ingen hjernedød splatter som jeg smått trodde at den kunne være. Virkelig god skildring av paranoia og isødet.

 

Lost Highway

 

Jeg aner ikke hva Lynch prøver å fortelle meg, men han gjør det effektivt.

 

8/10

9424381[/snapback]

Lost Highway er en meget, meget bra film. Elsker slutten på den.

Lenke til kommentar

Battle Royale

Digger Ichi The Killer, denne var ennå bedre! Selv om volden i Ichi er hakket mer detaljert og grusom er det selve handlingen i denne filmen som er ennå værre. Hva er vel mer makabert enn 42 9. klassinger som blir tvunget til å drepe hverandre innen 3 dager? Selv om konseptet kanskje høres ut som noe "Saw"-lingende, er dette to helt forskjellige typer filmer. Der hvor Saw får deg til å gremmes av ekle voldsscener, får Battle Royale deg til å nesten spy av avsky. Handlingen er så grusom men likevel interresant at jeg nesten blir redd!

 

9/10

 

The Shawshank Redemtion

Et mesterverk av samme klasse som Dances With Wolves.

Rett og slett fantastisk!

 

10/10

Lenke til kommentar

Death Proof

 

Har ennå til gode å bli skuffet av en Tarantino film, og jaggu klarer han å levere varene denne gangen også. Mengder av tilsynelatende endeløs dialog uten poeng, slik det stort sett er i filmene hans, iblandet heseblesende biljakter og akkurat passe mengde vold. Som med de fleste QT filmer sitter jeg som limt til skjermen og koser meg stort.

 

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...