Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Battle Royale

 

Selve ideen er genial. 40 9-klassinger som må drepe hverandre for å ikke dø selv, innen 3 dager og det på en øde øy.

Men halve filmen handler om hvem som er forelsket i hvem. Jeg kan akseptere at de overspiller, for det er et kjennetegn på asiatisk film. Men enkelte av biskuespillerene overspiller på en latterlig dårlig måte.

 

Men absolutt god underholdning :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DR. STRANGLELOVE BLA BLA BLA DENNE FILMEN SUGER *HOST*

 

 

Dette er kjæresten til Sissel- som skriver:

 

Etter å ha sett flere fornøyde kritikere der ute, samt en hel haug med blide"mannen i gata", tenkte jeg og Sissel- at vi skulle gi denne filmen en sjanse. Sissel- sovnet etter 4 minutter, undertegnede begynte å duppe med øynene etter 7 minutter, men måtte gi opp kampen da det 10ende minutt hadde rundet. En slik skuffende filmopplevelse har jeg ikke hatt på lenge, men fikk nå en god høneblund.

Så nå sitter vi her da, litt irriterte fordi vi har kastet vekk 40 minutter med tid til film på siste dagen i helgen. Nei vet du hva, jeg er faen meg sint jeg. Særing-jævel-dritt-"jeg vil være spesiell, så derfor sier jeg at jeg liker denne filmen hahaha"-møkkafilm!

 

Anbefales ikke!

Lenke til kommentar
Særing-jævel-dritt-"jeg vil være spesiell, så derfor sier jeg at jeg liker denne filmen hahaha"-møkkafilm!

9412559[/snapback]

Haha, du klarte ikke 8 minutter engang? Da må du ha vært ganske søvnig når du begynte å se den, ikke skyld på filmen for det. Man kunne ikke ha laget mat på den tiden engang, så du er dømt til å leve på brødskiver resten av livet eller så må du sulte ihjel. :!:

 

Jeg liker ikke Strangelove veldig selv, en helt grei film, men når man sovner etter 4 minutter av en film har man enten narkolepsi eller så var øyelokkene på vei ned uansett.

Lenke til kommentar
DR. STRANGLELOVE BLA BLA BLA DENNE FILMEN SUGER *HOST*

 

 

Dette er kjæresten til Sissel- som skriver:

 

Etter å ha sett flere fornøyde kritikere der ute, samt en hel haug med blide"mannen i gata", tenkte jeg og Sissel- at vi skulle gi denne filmen en sjanse. Sissel- sovnet etter 4 minutter, undertegnede begynte å duppe med øynene etter 7 minutter, men måtte gi opp kampen da det 10ende minutt hadde rundet. En slik skuffende filmopplevelse har jeg ikke hatt på lenge, men fikk nå en god høneblund.

Så nå sitter vi her da, litt irriterte fordi vi har kastet vekk 40 minutter med tid til film på siste dagen i helgen. Nei vet du hva, jeg er faen meg sint jeg. Særing-jævel-dritt-"jeg vil være spesiell, så derfor sier jeg at jeg liker denne filmen hahaha"-møkkafilm!

 

Anbefales ikke!

9412559[/snapback]

 

Tror dette må være den minst seriøse annmeldelsen jeg har sett. :!:

Lenke til kommentar
[masse svineri basert på noen få minutter av en film]

9412559[/snapback]

Jeg er irritert over at du/dere har kastet bort tre minutter av min hittil nydelige søndag på å lese dette oppgulpet.

 

En vis mann sa en gang: Har man ingen god historie å fortelle, så kan man like gjerne holde kjeft.

Lenke til kommentar

Dr. Strangelove er merkverdig lite morsom.

 

Det som faktisk er morsomt i filmen er;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

 

Jeg forstår hva filmens budskap er, men da det er lagt fram på en lite morsom måte er den ikke mer enn en 7er i min bok.

 

Må nesten legge til at det er Peter Sellers som hever filmen flere hakk.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Flags of Our fathers (2006)

 

Dette er ikke en av de bedre krigsfilmene jeg har sett. Om man kan kalle det en krigsfilm da. Hovedplotet i filmen var hvem som reiste det symbolske flagget og hvem som tok æren for det på den japanske øya Iwo Jima. Denne amerikanske flaggreisingen var et vendepunkt for amerikanerne i krigen mot Japan under 2. verdenskrig. Sann historie eller ei, morsomt var det iallfall ikke.

 

Gode skuespillerprestasjoner trekker opp. Det samme gjør en litt smårørende del nesten helt på slutten. Synes hele karakteren Ira Hayes (Adam Beach) er veldig bra gjennomført. Lite og rotete krigsscener. Lite skyting mot hverandre, de fleste ble skutt mens de gikk/løp. Om det er sånn en krig foregår eller ikke er irrelevant. Det blir ikke bra film av det. Skal se Letters from Iwo Jima så fort jeg får tid. Håper den innfrir forventningene mer enn denne filmen her gjorde.

 

4/10

Lenke til kommentar
Flags of Our fathers (2006)

Gode skuespillerprestasjoner trekker opp. Det samme gjør en litt smårørende del nesten helt på slutten. Synes hele karakteren Ira Hayes (Adam Beach) er veldig bra gjennomført.

4/10

9414538[/snapback]

 

Adam Beach er vel det som er mest negativt med filmen. Fyren spilte virkelig ikke bra. Forøvrig synes jeg du kan plusse på 4 poeng til på karakteren din, filmen eide.

Lenke til kommentar

Summer Time Machine Blues (2005)

post-38731-1188769891_thumb.jpg

 

Hysterisk morsom og intelligent liten rakker dette ja. Filmen har ikke ett kjedelig sekund, det skjer alltid noe og i full fart. 5 kompiser som får tak i en tidsmaskin og bestemmer seg for å reise tilbake 1 dag for å stoppe at fjernkontrollen til airconditionet ble ødelagt. Stressende japser som fyker rundt og holder aldri kjeft. Jeg elsker det. Must see for oss som liker slikt.

9/10

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

The Departed

 

Dette var uten tvil månedens skuffelse.

Jeg hadde høye forventninger, da filmen bl.a. har vunnet 4 Oscar.

 

Dette er en kjedelig "mafia"-film som inneolder litt for mye innviklinger.

Men den får deriomt pluss for gode skuespillere, og fordi dette er en god film innerst inne..

 

Kanskje det bare er meg som ikke liker slike filmer....

 

 

6/10

Lenke til kommentar

A Beautiful Mind (Ron Howard, 2001)

 

Abeautifulmindposter.jpg

 

Da er det jammen meg på tide at jeg skriver en anmeldelse igjen. Lenge siden sist, men en eller annen gang er det på tide å reise seg opp fra latskapssenga. Det er verdt å informere om at jeg skriver anmeldelser for de som allerede har sett filmen, ettersom jeg aldri leser anmeldelser om filmer jeg selv ikke har sett.

 

I den første snaue timen av filmen skulle man tro at hele prosjektet var sponset av Gløshaugen for å reklamere for at livet innen realfag er utrolig spennende og fantastisk. Ved hjelp av fancy effekter og lysglimt virker det altså som om filmen glorifiserer livet som matematiker. Når Gløshaugen ikke har hatt råd til mer sponsing, ser det ut til at filmskaperne ukritisk tok imot sponsing fra Dragvoll, hvis mål var å bryte ned det positive bildet man hadde fått servert fram til nå. Ettersom alle veit at Dragvoll har mindre penger å rutte med enn Gløshaugen, ble ikke svartmalerprosessen så altfor lang.

 

Det ser ut til at begge motpolene innenfor NTNU til syvende og sist må ha slått seg sammen for å skape en visjonær beretning om én manns "rise and fall and back again" på en oppmuntrende og frisk måte, som forteller mer om menneskepsyken enn den handler om matematiske gjennombrudd. Filmen er leken, overraskende og stilfull på en selvsikker måte og kjedet meg aldri. Forvent dere førsteklasses skuespill og filmmusikk, samt en tåre eller to under de mest følelsesladde øyeblikkene.

 

A Beautiful Mind kritiseres for unøyaktig fremstilling av det som virkelig skjedde. Det er ikke det filmen handler om. Den påroper seg ikke engang å være en kreativ presentasjon av virkeligheten. Filmen er derimot en kreativ bearbeidelse inspirert av virkelige hendelser, som mange andre fiksjonsfilmer også er. På tide å gi seg før begrepsdiskusjonen støver ned hele anmeldelsen, men det er alltid interessant å skrive ned noe som kan fyre opp til debatt for andre.

 

Alt i alt er A Beautiful Mind en vakker, frisk og delvis melankolsk film om visjoner, frykt, paranoia, skolen som velgjører blant maktpolitisk grusomhet og mellommenneskelig godhet. Et godt stykke film som gir seeren en bitteliten aha-opplevelse og ikke minst en følelse av tilfredshet og glede. Det store spørsmålet til slutt er om jeg skal gi filmen en karakter? Jeg vil ikke gi filmer karakterer lenger, ettersom det viktigste er innholdet i anmeldelsen, ikke et tall. Et tall kan ikke og bør ikke være en substitutt for den personlige vurderingen i en anmeldelse. Det skapes en mer oppfriskende debatt ved at man angriper meninger framfor et tall. Og det er jo ikke veldig kryptisk å forstå hva undertegnede egentlig syns om filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...