Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan den funke som drikkelek?

 

Har ikke sett den ennå, men orker ikke å gjøre det edru.

 

Edit: jeg fant, jeg fant:

 

 

Drink Every Time . . .

 

1. Someone is referred to as a "rat-brain" or "man-animal"

 

2. Someone talks about "leverage"

 

3. The Denver library is talked about or shown

 

4. Fort Knox is shown or talked about

 

5. "Piece O' Cake!"

 

6. Anyone fires a laser gun

 

7. Someone uses an accessory to breathe

 

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Goodbye Bafana (2007)

 

Historien om fangevokteren som passet på bla Mandela skildres i en langtekkelig film som føles for kort. Selv om filmen viser overgrep, tragedier og en av historiens verste politiske regimer, sitter jeg allikevel igjen med følelsen av at jeg hadde fått mye mer ut av filmen hvis jeg hadde kunnet mer om verdenshistorien. Jeg som person er for blasert og overfladisk til å ta hele filmens historie over meg. Jeg ser hvordan en person opplever og forandres av hendelsene rundt ham, men jeg savner allikevel fakta om hvordan styret vedtok lover for å utrydde ANC og andre motstående politiske fløyer. Jeg syns det blir for mye film, og for lite virkelighet, i en film som skildrer èn persons vikelighet svært godt.

 

6/10

9394137[/snapback]

Ikke at det har så mye å si, men jeg hørte på raidoen at Mandelas nære venner sa størsteparten av samtalene i fangevokterens biografi var oppdiktet, og at han på langt nær hadde så mye kontakt med Mandela som han selv vil ha det til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Jeg fikk nylig rifftrax-versjonen, men vet ikke om jeg vil se den en gang uten først eller ikke.

9397912[/snapback]

Se Rifftrax-versjonen, ellers holder du ikke ut de siste 118 minuttene. Filmen var faktisk langt værre enn jeg hadde drømt om.

Lenke til kommentar
Jeg fikk nylig rifftrax-versjonen, men vet ikke om jeg vil se den en gang uten først eller ikke.

9397912[/snapback]

Se Rifftrax-versjonen, ellers holder du ikke ut de siste 118 minuttene. Filmen var faktisk langt værre enn jeg hadde drømt om.

9400406[/snapback]

 

By the time the film was released on DVD, it had been drastically edited from the original theatrical version (fra wikipedia om filmen)

 

Det vil si at den utgaven vi laster ned, ehm... kjøper er forbedret? :D

 

Noen som har sett begge to?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Death Proof

 

Tarantinos nyeste måtte jeg seff sjekke ut, svoren Tarantino-fan som jeg er. Men her har godeste QT bommet litt. Visuelt sett er det fantastisk, exploition-stilen fra 70-tallet er til stede i aller høyeste grad, men jeg ble skuffet over selve filmen, eller historien om man kan kalle det. Filmen var overdrevent dialog-basert, alt for mye etter min smak. Tarantino er jo kjent for gode dialoger, men her drar han det helt ut, og det ødelegger for mye av filmen spør du meg, for lite handling, for mye [til dels kjedelig] dialog..

 

Kurt Russel er så absolutt fornøyelig, skikkelig tøffing i denne filmen. Damene var også vakre å se på, men alt i alt en gedigen skuffelse av Tarantino kontra hans tidligere filmer, flesteparten av dem mesterverk.

 

+ for det visuelle

 

(PS: Jeg vet Tarantino har en fot-fetisj i seg, men faen heller da, ser jo føtter hvert 5.sekund..]

 

5/10

 

Regner med Planet Terror blir mye bedre.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Storm Of The Century

 

Dette er egentlig en miniserie på tre deler, skrevet av Stephen King. Men etter at jeg fikk denne på dvd så jeg den sammenhengende som en film på over 4 timer.

 

Den handler om en liten øy med noen hundre beboere som blir truffet av det som betegnes som århundrets storm. Ikke bare det, de får også besøk av en mystisk mann ved navn Andre Linoge som dreper en gammel dame. De må da forholde seg til både den mystiske Linoge og stormen. Noe som skal vise seg å ikke være så lett som man skulle tro.

 

Jeg så denne for lenge siden hos en kamerat på vhs. Jeg husket at jeg likte den da, men hadde lyst til å få med meg denne i bedre kvalitet en gang for alle. Den skuffet heller ikke nå andre gang. Kanskje utenom Shawshank Redemption og The Green Mile er vel dette den beste Stephen King-filmatiseringen jeg har sett.

 

Man skulle tro at over fire timer ville være kjedelig, men historien er såpass interessant at man hele tiden må få med seg mer. Jeg ble faktisk litt rørt på slutten også, ikke dårlig bare det.

 

Anbefalles varmt. 8/10

Lenke til kommentar

Cube Zero

 

 

Nei, nei og atter nei. Tenkte jeg skulle se denne igjen, fordi jeg tenkte at den skulle bli noe bedre enn da jeg sist så den, men det ble den ikke. Den førstefilmen var genial og den trengte ikke noen oppfølger. Så kom Cube 2, "la oss prøve oss på en til, litt mer penger i kassa", og så Cube Zero, "La oss finne opp helt idiotiske svar på Cube 1.

 

I Cube Zero så finner vi ut at når en person kommer til slutten av labyrinten så blir de spurt om de tror på gud eller ikke, hvis de ikke tror på gud så dør de... HVA I ALL VERDEN TENKTE DE På? Elendig møkk som prøver å gi svar på en genial film, Cube.

 

For lite spenning i Cube Zero, alt handler bare om to folk som sitter og snakker om forsvinninger og gir ikke noen gode svar på spørsmål vi lurer på. Så bestemmer han ene idioten å redde ei dame, klisje på klisje.

 

 

1/10

Lenke til kommentar

Crank

En film med høyt tempo, nettopp fordi vist Chev Chelios (Hovedpersonen)

ikke holder et høyt tempo så dør han!

Han er forgiftet av en spesiell gift som ikke lar adrenalinet flyte ordentlig.

Så mens giften sakte dreper han bestemmer han seg for å drepe han som forgiftet han.

Vi følger da Chev på hans oppdrag for hevn fyllt med masse action, og litt humor her og der.

 

 

Veldig underholdende film som jeg koste meg med fra begynnelse til slutt, jeg syns også Jason Statham (Chev Chelios) spillte denne rollen ypperlig som vanlig.

9/10

Endret av samebob
Lenke til kommentar

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (Kubrick, 1964)

 

Jeg lurer på hvordan denne filmen hadde vært uten Peter Sellers. Men med Peter Sellers er den en fantastisk satire om atomkrig med flere flotte rolleprestasjoner. Mye herlig humor, men jeg tror at jeg hadde fått et større utbytte med litt mer kunnskap om datidens politiske situasjon.

Men uansett, ett ord slo meg da filmen gikk mot slutten; Fantastisk.

 

9/10

Lenke til kommentar

YH_08459.jpg

 

Hannibal Rising

 

Filmen skal vise hvordan Hannibal Lecter utviklet seg til å bli den raffinerte psykopatiske kannibalen vi kjenner fra Nattsvermeren og Røde Drage. Dessverre kjøres det alt for hardt på stereotyper her, så filmens historie blir ikke troverdig. Her er skurkene tvers igjennom onde og ler ond skurkelatter i slow-motion mens de stirrer ofrene ondt inn i øynene og begår sine kriminelle handlinger.

 

Synes også det fokuseres veldig på voldsomheten i handlingene til Hannibal, og lite på det psykiske spillet og gjennomførtheten vi kjenner fra Nattsvermeren.

 

Men tross overdrivelser og for mye voldsfokus, ble jeg da underholdt i halvannen time.

 

6/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...