Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Ikke enig. Ben Stiller er morsom i Starsky & Hutch. :)

9367907[/snapback]

 

Ben stiller i S&H har sine få lyspunkt men Owen Wilson derimot. Mannen kan ikke spille!

9368610[/snapback]

 

Owen Wilson er en av de få skuespillerne i verden som kan underspille helt fantastisk bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker både Owen Wilson og Ben Stiller. Meet the Parents og Meet the Fockers er to gode komedier for familikvelder (men ikke forvent noe genialitet selv om De Niro og Hoffman (kun i sisntevnte)) er med.

 

Ingen ser værre ut i treningsdrakt enn Ben Stiller. Godt illustrert i The Royal Tenenbaums, som jeg har tenkt å se igjen i kveld. Hærlig film med Stiller, børdrene Wilson, Hackman, Murray, Paltrow, Baldwin (forteller) og Glover.

Lenke til kommentar
Owen Wilson er en av mine favoritter, mens jeg ikke takler Ben Stiller i det hele tatt. Han gjør en god jobb i Starsky and Hutch, men i for eksempel Dodgeball er fyren rett og slett ikke morsom i det hele tatt.

9369502[/snapback]

Hva? Fyren er jo genial i Dodgeball! Er jo så teit at du dør av latter. Zoolander derimot er han ikke noe spesielt bra.

 

Men... Er vel opptill en hver og en. Skjønner bare ikke hvorfor du likte han i S&H og ikke Dodgeball, er nemlig helt motsatt her. ;)

Lenke til kommentar

Owen Wilson ligner og minner utrolig mye om en tidligere kollega av meg. Skulle nesten tro Wilson filmatiserte han i flere av rollene sine, en av de artigste personene jeg har jobbet med. Syntes det er artig når venner og kjente minner om kjente personer. En annen kollega er utrolig lik med James Stewart i oppførsel og er ironisk nok politiker på fritiden (for Høyre) (som kjent spilte Stewart Mr. Smith i den berømte Mr. Smith goes to Washington).

 

Får håpe det går bra med den godeste Owen Wilson. Tror madammen har falt litt for han, samt Jude Law. Av en eller annen grunn ønsker hun alltid se en film hvis en av dem er med.

 

Men men, så lenge jeg får se på Alba og Scarlett, så er jeg fornøyd :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Får håpe det går bra med den godeste Owen Wilson. Tror madammen har falt litt for han, samt Jude Law. Av en eller annen grunn ønsker hun alltid se en film hvis en av dem er med.

9370331[/snapback]

 

Bare påpek nesen til Wilson og vikene til Law så mister hun nok interessen etterhvert.

Lenke til kommentar
Owen Wilson ble innlagt på sykehus for et par dager siden med pilleoverdose og kutta pulsårer. Selvmordsforsøk. Får håpe det går greit. Han er en morsom fyr.

 

http://www.headlineplanet.com/base/articles/1188188234.html

9370618[/snapback]

 

Får håpe det er bare spekulasjoner (selvmordsforsøket altså..)

 

Flere amerikanske medier spekulerer nå i grunnen til Wilsons innleggelse. New York Daily News skriver at skuespilleren skal ha vært dehydrert, mens Star og National Enquirer melder at Wilson skal ha tatt en overdose og blitt funnet av et familiemedlem.

http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=156981

Lenke til kommentar

La Vita è bella

 

Filmen balanserer komedie og drama på en ufattelig flott måte.

 

Roberto Benigni er strålende i rollen som nettopp Guido Orefice, som sammen med sønnen sin blir sendt til en konsentrasjonsleir.

 

Humor er måten Guido maskerer sannheten for sin sønn, Joshua, og det er nemlig her filmen viser frem sin skjønnhet.

 

Men allikevel det er et par ting jeg reagerte på: Selve lengden på "første delen", dere som har sett den vet hva jeg mener.

 

I tillegg til dette er det kun det mtp realisme og Joshua, som ikke trekker ned noe særlig.

 

Det er helt klart en vakker og skjønn, men samtidig smålig dyster film, men den er ikke helt oppe på nivået genialt eller legendarisk.

 

8 - Svært god

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Den brysomme mannen

 

I starten av filmen, fikk jeg assiasjoner til The Truman Show (ikke TV-showet, men konseptet med å være fanget). Nå vet jeg ikke helt hva jeg tror. En høyst obskur og særegen film, som iallfall jeg må la synke litt - eventuelt se en gang til - før jeg ytrer mine meninger. Det jeg kan si, er at Aurvåg er perfekt for rollen, og at den stilistiske kameraføringen er meget godt gjennomført. For å illustrere mitt inntrykk på best mulig måte, blir dette terningkastet:

 

dice.jpg

Lenke til kommentar

Die Hard 4.0

 

Maken til dritt skal du se lenge etter. Ikke var den spennende, slik som Die Hard i New York. Ikke hadde den interessante actionscener eller kameraføring, kanskje bortsett fra parkourmannen.

 

Alt i alt var den rett og slett alt for generisk.

Terningkast 2.

Lenke til kommentar

Prøver å jobbe meg gjennom å se hele Imdb top 250 lista, så her er de to siste jeg har sett :cool:

 

De Syv Samuraiene"

Knallbra film, nøt alle de 200 minuttene! Eneste jeg syns manglet var at noen av karakterene ble litt lite framstillt. Så hadde ganske store problemer med å skille de forskjellige samuraiene helt til det nærmet seg 2 timer og 30 min ca. (Bare 3 som skilte seg ut).

 

Karakter: 9/10 - Genial

 

"Frihetens Regn"

En fantastisk film! Alt stemte, karakterene, dialogen, musikken, storyen. Rett og slett glimrende!

 

Karakter:10/10 - Legendarisk

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

The Condemned

 

Plot: 10 fanger som er dømt til døden blir kastet på ei øy slik at de kan sloss mot hverandre, den siste som overlever får gå fri med en slump penger.

 

Det jeg hatet mest med filmen var at det ikke var mulig å se noe slossing. Det er en actionfilm, men hver gang det skal skje noe så kutter de hvert sekund til en ny kameravinkel, det er UTROLIG irriterende. Så jeg fikk egentlig ikke med meg stort av de scenene.

 

Plottet er greit, litt drama og slikt i filmen, ellers er hele filmen en stor actionscene, som er elendig satt sammen.

 

 

3/10

Lenke til kommentar

Snatch (Enda en gang)

 

Denne filmen har litt av alt: Boksing, diamanter, en "jødisk" gangster og griser som spiser folk.

 

Karakterene i filmen er fargerike og skuespillet er av første klasse. Bradd Pitt viser nok en gang at han ikke bare er et pent fjes, men at han virkelig kan spille. Manuset er flott skrevet: Hver karakter har sin egen historie og er på en eller annen måte knyttet til diamanten, måten de har flettet de hele sammen på er fantastisk. Hvert ord i filmen må være nøye gjennomtenkt, for filmen er stappet med gode dialoger og en passelig mengde svarthumor.

 

9/10 - Genial

 

 

Psycho II

 

Det å lage en oppfølger til klassikeren Psycho er ingen lett oppgave og det viser igjen i denne filmen. Vi vet litt for mye om personen Norman Bates, slutten på filmen blir litt for opplagt. Men de har og prøvd å bruke vår kunnskap om Bates til å skape litt spenning: Er han blitt frisk, eller er ham fortsatt gal? Han virker jo ganske uskyldig og forsiktig. Dette de delvis har lykkes med, men noen ganger drar de det for langt slik at det blir opplagt. Det som er bra, er at vi får se enda mer av personligheten til Bates, som er fantastisk. Vi blir tatt dypere inn i hans sinnstilstand og problemer.

 

6/10 - Nokså god

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...