Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Jeg så Mr. Brooks på kino for noen dager siden. Forventningene var ikke så altfor høye, og i begynnelsen var jeg ikke særlig imponert. Det tok seg heldigvis opp etterhvert. Vi blir kjent med Mr. Brooks, en vellykket og godt likt mann i sin beste alder. Bak fasaden skjuler det seg derimot en meget forstyrret person.

 

Filmen har mange fine vendinger. Det er ikke mangel på underholdning og spenning. Skuespillerprestasjonene er heller ikke noe å utsette på. Kevin Costner viser seg fra en side som jeg aldri før har sett. Kort fortalt, så anbefaler jeg å se filmen. Den er ikke fantastisk, og har helt klart sine feil og mangler, men er like fullt bra.

 

7.5/10

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Master and Commander: The Far Side of the World (2003)

 

During the Napoleonic Wars, a brash British captain pushes his ship and crew to their limits in pursuit of a formidable French war vessel around South America

 

For ett flott stykke film dette er. Har sett den flere ganger og har kost meg hver gang jeg har sett den. Alle skuespillerne gjør en glimrende jobb og action-scenene er fantastisk. Må nesten få lest bøkene en gang.

 

9/10

Lenke til kommentar
Master and Commander: The Far Side of the World (2003)

 

During the Napoleonic Wars, a brash British captain pushes his ship and crew to their limits in pursuit of a formidable French war vessel around South America

 

For ett flott stykke film dette er. Har sett den flere ganger og har kost meg hver gang jeg har sett den. Alle skuespillerne gjør en glimrende jobb og action-scenene er fantastisk. Må nesten få lest bøkene en gang.

 

9/10

9359232[/snapback]

 

bøkene er er drit kjedelige, prøvde meg på første bok, og har brukt 4 måneder på 150 sider,

 

liker du filmen bør du også se hornblower serien, på mange måte bedre

Lenke til kommentar

Vel det er alltid like trist når man skal se et mesterverk og rett og slett kjeder seg ihjel. Kanskje det er fordi jeg har lest for mye i filmen i forkant hvor den er blitt analysert ihjel, kanskje det er hodepinen jeg har slitt med i dag. Men faktum er at jeg kjedet meg ihjel i den snaue halvannen timen Kurosawas Rashomon varte. Den bør sees av alle filmnerder, men det er grunnet temaet (motstridende vitneforklaringer). En fin og kreativ måte å presentere det på, noe som nok inspirerte til filmen One Night at McCool's.

 

post-15355-1191324884_thumb.png

Lenke til kommentar

Touch of Evil (Welles, 1958)

 

Det man oftest hører om denne filmen er at Charlton Heston er lite overbevisende som meksikaner. Det er sant. Og jeg syntes ikke skuespillet hans imponerte noe enormt heller. Men Janet Leigh og Orson Welles leverer gode roller.

Dette er den andre Welles-filmen jeg ser, Citizen Kane var den første, og den tok pusten fra meg. Da mest pga det filmatiske og det er det som stikker seg ut her også. Mye (svært) imponerende kameraarbeid og diverse flotte virkemidler.

Likte historien også. Det som trekker ned er et par mindre troverdige karakterer og skuespillere, selv om majoriteten er over godkjent. Dessuten engasjerte filmen ikke ordentlig før midtveis, med da tok den seg til gjengjeld veldig opp. Atmosfæren må nevnes også.

 

7.7/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Pan's Labyrinth

 

Hadde høye forventninger til denne filmen, ikke minst etter alle godordene fra forumet, men den gikk ikke helt hjem hos meg. Veldig fin og engasjerende film. Velspilt og vellagd, men den manglet på en måte x-faktoren. Den var såpass gjennomført at jeg rangerer den høyt, men jeg vil ikke rose den helt opp i skyene som mange av dere andre har gjort.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

12 Monkeys (Terry Gilliam)

 

Et science-fiction mesterverk, helt klart, det selv om effektene ikke er imponerende den dag i dag.

 

Et fantastisk manus, en herlig twist (selv om det egentlig ikke er en twist) og en Bruce Willis i en rolle som virkelig står ut fra hans stereotypiske rolle som en fryktløs og uovervinnelig helt (Die Hard etc).

 

Bruce Willis spiller meget bra, på et nivå jeg ikke hadde var utenfor hans rekkevidde.

 

Madeleine Stowe er meget overbevisende, og Brad Pitt gjør heller ikke en dårlig rolle.

 

Alt i alt er dette en meget god film, men den mangler noe for å komme helt til topps.

 

8/10

Lenke til kommentar

De Dødes Tjern (1958)

 

jeg hadde gledet meg veldig til denne filmen :)

 

Jeg synes det var en utrolig deilig stemning over hele filmen. Noen scener var ulidelig spennende. Det er den beste grøsseren/thrilleren jeg har sett.

 

Skuepsillerene fikk jeg fort sansen for og det var noen gode humor-øyeblikk der.

 

Jeg synes at filmen bør bli mer annerkjent :)

 

9/10 pga, den litt tamme slutten. Hvis slutten hadde vært mer spennende hadde jeg gitt den 10/10 :thumbup:

Lenke til kommentar
De Dødes Tjern (1958)

 

jeg hadde gledet meg veldig til denne filmen :)

 

Jeg synes det var en utrolig deilig stemning over hele filmen. Noen scener var ulidelig spennende. Det er den beste grøsseren/thrilleren jeg har sett.

 

Skuepsillerene fikk jeg fort sansen for og det var noen gode humor-øyeblikk der.

 

Jeg synes at filmen bør bli mer annerkjent :)

 

9/10 pga, den litt tamme slutten. Hvis slutten hadde vært mer spennende hadde jeg gitt den 10/10  :thumbup:

9360324[/snapback]

 

Jeg så også De Dødes Tjern i går kveld.

 

Har sansen for denne typen thrillere/grøssere, som klarer å skape spenning/uhygge uten gørr. (Ikke at filmer med gørr er dårlige ;) )

Om dette er en grøsser, er det kanskje den beste grøsseren jeg har sett.

 

Rart at denne ennå ikke er gitt ut på DVD, det må da være stor interesse for denne filmen :hmm:

 

9/10

 

 

Noen som har prøvd www.filmarkivet.no? Ser at det er mulig å se filmen der.

Endret av glennandre
Lenke til kommentar

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer:

 

Lite engasjerende, manuset, i likhet med skuespillet, er like dårlig som i den forrige filmen, dog gjør Chris Evans en ok rolle.

 

Ellers er Jessica Alba eyecandy, men hovedattraksjonen i denne filmen er The Silver Surfer, som de tydeligvis har brukt en del kroner på å "lage" gjennom spesialeffekter.

 

Foruten the Silver Surfer, har filmen lite eller ingen underholdningsverdi, da filmen er blottet for humor (ja de prøver allikevel).

 

Det du ser av Silver Surfer i traileren er egentlig det eneste som er bra i denne filmen.

 

4/10

Lenke til kommentar

Dodgeball

 

Vince Vaughn fra før han blir irriterende. Ben Stiller er irriterende og ikke veldig morsom, til tross for at han glimter til iblant. Filmen er generelt ikke veldig morsom, men funker overraskende bra på en søndagskveld.

 

4.5/10

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Heat

 

Bedre rollebestning skal du lete lenge etter. Her har du mange gode skuespillere som leverer noen fantastiske prestasjoner. Filmen viser egentlig mye likheten mellom purk og skurk. Vi er alle mennesker, det som skiller oss er handlingene. Her får vi se to sider av historien, hvordan begge parter har sitt å stri med. Filmen får deg til å vise sympati for skurken, han sitter fast i et liv han ikke ønsker. Denne filmen er spennende, dramatisk og samtidig tankevekkende.

 

9/10 - Genial

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Dodgeball

 

Vince Vaughn fra før han blir irriterende. Ben Stiller er irriterende og ikke veldig morsom, til tross for at han glimter til iblant. Filmen er generelt ikke veldig morsom, men funker overraskende bra på en søndagskveld.

 

4.5/10

9366954[/snapback]

Ben Stiller har vært morsom i én eneste rolle, og det var som seg selv i Extras hvor han skrøt av at han hadde kysset Cameron Diaz ("It was in a movie, but it still counts!").

Lenke til kommentar
De Dødes Tjern (1958)

 

jeg hadde gledet meg veldig til denne filmen :)

 

Jeg synes det var en utrolig deilig stemning over hele filmen. Noen scener var ulidelig spennende. Det er den beste grøsseren/thrilleren jeg har sett.

 

Skuepsillerene fikk jeg fort sansen for og det var noen gode humor-øyeblikk der.

 

Jeg synes at filmen bør bli mer annerkjent :)

 

9/10 pga, den litt tamme slutten. Hvis slutten hadde vært mer spennende hadde jeg gitt den 10/10  :thumbup:

9360324[/snapback]

 

Jeg så også De Dødes Tjern i går kveld.

 

Har sansen for denne typen thrillere/grøssere, som klarer å skape spenning/uhygge uten gørr. (Ikke at filmer med gørr er dårlige ;) )

Om dette er en grøsser, er det kanskje den beste grøsseren jeg har sett.

 

Rart at denne ennå ikke er gitt ut på DVD, det må da være stor interesse for denne filmen :hmm:

 

9/10

 

 

Noen som har prøvd www.filmarkivet.no? Ser at det er mulig å se filmen der.

9361887[/snapback]

 

Kusina mi leide den på VHS for ca. 8 år siden :p

Lenke til kommentar
Dodgeball

 

Vince Vaughn fra før han blir irriterende. Ben Stiller er irriterende og ikke veldig morsom, til tross for at han glimter til iblant. Filmen er generelt ikke veldig morsom, men funker overraskende bra på en søndagskveld.

 

4.5/10

9366954[/snapback]

Ben Stiller har vært morsom i én eneste rolle, og det var som seg selv i Extras hvor han skrøt av at han hadde kysset Cameron Diaz ("It was in a movie, but it still counts!").

9367629[/snapback]

 

Ikke enig. Ben Stiller er morsom i Starsky & Hutch. :)

Lenke til kommentar

The Contract

 

Leste på forhånd om denne på imdb, men valgte å se den, er en fan av cusack, må se alt.

 

Morgan freeman var for meg helt feil i denne rollen. Men som vanlig gjorde han en god jobb. Cusack var litt tam, men men han er en god skuespiller han og.

Handlingen var for meg syltynn, skuespiller prestasjonene sånn passe.

 

Alt i alt, kjedelig.

 

3/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...