Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde den tvilsomme fornøyelsen å se The Last Drop i kveld. Med Michael Madsen og Billy Zane på rollelisten hadde jeg et visst håp om det skulle være severdig, men det viste seg å være den dårligste filmen jeg har sett så langt i år - grusomt dårlig faktisk. Filmen er tvers igjennom platt, klisjefylt og grundig overspilt av samtlige involverte. Det er jaggu lenge siden jeg har sett en så dårlig WW2 film. Tviler på at Mike og Billy gjorde dette makkverket av andre grunner enn lønningsslippen eller evt. at regissøren hadde noe snusk på dem...

Terningkast: 1

Endret av Montag
Lenke til kommentar

The Man Who Wasn't There (2001)

 

En slags noir fra Coen-brødrene. Billy Bob Thornton spiller en lakonisk og likegyldig barberer, et steinansikt som aldri snakker mer enn nødvendig. En mann som kun påvirker omverdenen på én eneste måte, ved å klippe hår. Når han så velger å gripe dagen, gjør han utilsiktet ting ganske kompliserte.

Jeg elsker måten Coen-brødrene bruker det stereotype amerikanske. Dette er en mørk fortelling fra 40-50-tallets forstadsliv, visuelt vakker, i nydelig svart-hvitt.

Et sted i filmen blir den litt uengasjerende, men tar seg godt opp mot slutten, og går fra en 6.5/10 til 7.5/10.

Den siste gode Coen-filmen (uten at jeg har sett No Country For Old Men), og en typisk sådan (du vil kjenne igjen skuespillere, stemninger og diverse elementer fra tidligere filmer. En god filmopplevelse.

Lenke til kommentar
Airplane! (1980)

 

En fantastisk parodi... selv om jeg faktisk ikke visste hvilke filmer de parodierte.

 

Filmen har egentlig ingen grenser på hva den parodierer, her kommer ALT under lupen.

 

Så godt har jeg ikke ledd av en parodi siden Spaceballs.

 

Men denne filmen er faktisk enda bedre gjennomført, da i en helt annen variant, men fortsatt et stykke bedre.

 

8/10

9340425[/snapback]

 

digger den filmen, kongen av spoof filmer.

9340490[/snapback]

Bare jeg som syns den er skikkelig middelmådig? Har et godt forhold til spooffilmer ala Mel Brooks men denne var ganske svak. Kongen av spoof.. psj. Gi meg Young Frankenstein any day.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg ble forelsket i dag. I en jente ved navn Amelie. Så vakker, så nydelig, så søt. Rett og slett fullkommen. Tallet ti ble skapt for henne.

 

10/10

9353020[/snapback]

 

Så enig, så enig. En av mine absolutte favoritter.

Lenke til kommentar

Hot Shots! (1991)

 

En ekstremt dum komedie med dårlige skuespillere i rollene. Den handlet om en "pensjonert" jagerflypilot som ble tigget om å komme tilbake. Han skal fly et fly i en krig samtidig som noen folk driver sabotasje på flyene. Veldig dårlig historie og humor.

 

Hvorfor jeg ikke gir den 1? Fordi jeg faktisk begynte å le en gang.

 

2/10

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Haha, Hot Shots får trekk for dårlig historie? Subjektivitet er en ting, men hadde du lest en eneste setning om filmen så hadde du visst hva du gikk til. Hot Shots er f eks en mye bedre parodifilm enn Scary/Epic/Teen Movie. Jeg er likevel enig med godgutten over meg, Ramboparodien er bedre gjennomført enn Top Gun.

9353640[/snapback]

 

Enig, Part Deux er langt mer underholdende enn eneren.

 

(ja jeg er en tilhenger av Top Gun)

 

Me, Myself & Irene:

 

En ikke fullt så strålende komedie gjort god av Jim Carrey. (lurer litt på hvem andre enn Carrey som kunne klart rollen.)

 

Renée Zellweger er jeg rett og slett allergisk mot, men hun gjør en ok rolle.

 

Filmen har noen udødelige scener, som blant annet involverer en ku og en drakamp mellom de to personlighetene Charlie/Hank. Nuff said.

 

Filmen har også et overraskende bra, passende og til tider avslappet soundtrack.

 

Overall er ikke filmen den aller beste komedien der ute, men den er en fin blanding av morsom og sjarmerende, ja faktisk.

 

7/10

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

L.A. Confidential

 

Brutal, spennende og stilig... Akuratt slik den skal være. Filmen tar for seg mange aktuelle problemer, som f.eks. rasisme og vanlig moral. Det handler egentlig mye om ond purk og god purk. Karakterene er flott oppbygget. De er ganske forskjellige, de har en egen personlighet og egne meninger. Historien er ganske innviklet, den består av flere underhistorier, som på slutten blir trekt sammen i en stor finale. Selv om filmen er innviklet, klarer den å holde tempoet oppe ved en stadig voksende bruk av vold og brutalitet. En flott film som anbefales.

 

9/10 - Genial

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Hot Shots er f eks en mye bedre parodifilm enn Scary/Epic/Teen Movie.

9353640[/snapback]

 

Betyr fortsatt ikke at den er noe mer enn en 3`på terningen.

9353934[/snapback]

Nei, det trenger det ikke bety. Den er ganske "zany", som noen liker og andre ikke synes er like morsomt. Selv liker jeg de fleste parodifilmene, enten det er Mel Brooks, David Zucker eller Jim Abrahams som står bak.

Lenke til kommentar
Hot Shots! (1991)

 

En ekstremt dum komedie med dårlige skuespillere i rollene. Den handlet om en "pensjonert" jagerflypilot som ble tigget om å komme tilbake. Han skal fly et fly i en krig samtidig som noen folk driver sabotasje på flyene. Veldig dårlig historie og humor.

 

Hvorfor jeg ikke gir den 1? Fordi jeg faktisk begynte å le en gang.

 

2/10

9353539[/snapback]

Hot Shots er en film som ikke skal ha menning men bare spøk på spøk. Elsker den :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...