Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dirty Sanchez: The Movie

 

Gutta fra MTV-serien Dirty Sanchez er tilbake i en helaftens film. Det er gjort forsøk på å gjøre den litt mer filmaktig i starten og slutten enn Jackass-filmene, og det fungerer helt greit for min del. Det er altså de syv dødssyndene som skal gjennomgåes, og det gjør de ganske så godt.

 

Det er helt utrolig å se hvor mye dritt de gjør mot hverandre, og noen ganger gjennom både vanlige episoder - og i denne filmen selvsagt - ser vi virkelig hvor spesiell menneskerasen er. Drikking av diverse kroppsvæsker, kutting av kroppsdeler... det er bare helt utrolig, rett og slett.

 

Dette er nok en type humor, hvis jeg kan kalle det for humor, som appellerer mer til de under 30, men det fungerer til dels bra. Alt i alt synes jeg det var en underholdende film selv om jeg snudde meg vekk en god del ganger.

 

7,5/10

 

 

The Hills Have Eyes II

 

Oppfølgeren til film nummer en kommer litt i raskeste laget etter min smak, men jeg endte altså med å ta med meg denne hjem fra videoforumet sammen med Dirty Sanchez: The Movie.

 

I film nummer en fulgte vi en familie i fjellene på Sektor 16, og denne gangen er det altså en gjeng fra nasjonalgarden som må til verks. Det skulle jo ikke være noe problem tenker du sikkert, og det var det samme jeg trodde også. Det er merkelig hvordan folk klarer å surre det til når det gjelder som værst, og jeg er imponert over hvordan de kløner det til.

 

Jeg synes denne filmen er mer splatter enn den forrige, og det er litt skuffende at de har valgt denne retningen. Filmen har sine korte øyeblikk, men alt i alt var det en temmelig skuffende affære for min del.

 

5,5/10

Lenke til kommentar

Taxidermia

 

Ungarsk surrealistisk og ganske så pervers svart komedie som tar for seg menn av tre generasjoner (en bestefar, hans sønn og barnebarn), hvis historier blir fulgt fra vi blir presentert for dem og deres (frastøtende) særtrekk og fram til neste avkom fødes.

 

Jeg tror noe gikk meg hus forbi da jeg så denne. Jeg forventet en slags konklusjon (større enn den jeg fikk servert), men jeg tror jeg gikk glipp av et eller annet som gjorde at jeg ikke helt fanget symbolismen/budskapet. Dessuten er jeg ikke helt sikker på om jeg synes perversitetene var overdrevet, underdrevet, eller om de balanserte helt perfekt.

Tenker jeg ser denne en gang til før jeg gir den karakter. Men alt i alt var det en god filmopplevelse med herlig svart humor.

 

 

Fear and Loathing in Las Vegas

 

En av mine favorittfilmer, og i kveld blir det stadfestet for meg nok en gang. (Som jeg har sagt tidligere) Johnny Depp's beste rolle, som gonzo-journalisten, forfatteren og dophuet Hunter S. Thompson. Det er 1971 og vi følger Thompson (under pseudonymet Raoul Duke) til Las Vegas, hvor han drar sammen med advokaten sin (en småfeit Benicio Del Toro) for å dekke et motorsykkelløp, men turen utvikler seg til psykedelisk doporgie, uten at det kom som en overraskelse, eller at noe annet var planen.

Ganske surrealistisk til tider, takket være den konstante syretrippen de er på. Kameraføringen skildrer ganske bra den psykiske tilstanden deres (beskrives med et ord: svimmel), og bruken av lys og farger bidrar også.

Noe jeg har lagt merke til, men uten å tenke noe særlig over det, er hvor mange kjente personer som dukker opp i småroller (jeg skal ikke røpe hvilke, det er mye morsommere når det kommer overraskende). Følg nøye med.

 

9/10

Lenke til kommentar

Dead Or Alive:

 

En adaptasjon av Dead or Alive spillene.

 

Filmen er mildt sagt dårlig, men det filmen har er ;

 

-Jamie Pressly

-Devon Aoki

-Holly Valance

-Natassia Malthe

-Softcore-lignende filming. (closeups bare på gøy, som egentlig ikke har noe formål)

 

Dette er lokkematen, og fightingscenene i filmen er OK, men igjen det minner mest om softcore her og. Fightingscener i regnet ikledd bikini :!:

 

Greit nok at alle de nevnte, pluss flere, er pene å se på, men totalt sett blir det langt for dårlig.

 

3/10

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Aqua Teen Hunger Force Colon Movie Film for Theaters

Denne filmen bygger på serien "Aqua Teen Hunger Force" (som jeg ikke visste at eksisterte før etter jeg var ferdig med å se filmen. Jeg valgte å se filmen utelukkende på grunn av det kule navnet). Aqua Teen Hunger Force Colon Movie Film for Theaters er tvers igjennom knallmorsom, og humoren er herlig absurd og den handler, om jeg ikke tar helt feil, om et treningsapparat. Årets beste filmopplevelse så langt.

 

9/10

 

Mr. Brooks

Jevnt over habilt, og vel så det, skuespill og et drivende og engasjerende plot om Earl Brooks som er avhengig av dreping. Likte denne bedre enn jeg hadde trodd på forhånd.

 

8,5/10

Lenke til kommentar

12 Angry Men(1957)

 

Denne filmen hadde litt av en hype å leve opp til, iallefall utifra anmeldelsene jeg har lest her på forumet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg var litt skeptisk til en 96 minutters svart-hvitt film, med kun dialog hele veien.

 

Skepsisen ble raskt skjøvet til side! De fleste kjenner sikkert historien: En jury på 12 menn skal avgjøre skyldspørsmålet i en mordsak. 11 er for, 1 er mot. Mer trenger jeg vel ikke si, annet enn at det er overraskende fengende, hvordan diskusjonen oppheter seg, viktige poeng blir bevist på grunn av selvmotsigelser, og hvordan personlige erfaringer spiller inn på svaret man avgir.

 

Denne filmen ga meg en skikkelig overraskelse, faktisk en av de bedre filmene jeg har sett på lang, lang tid.

 

9/10

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar

Det hadde uten tvil gjort filmene lettere å se^^ Mangelen på dialog, og at den dialogen som er der er veldig mekanist og overflødig, brukes for å vise hvordan mennesker i "fremtiden" har blitt dehumanisert etter maskinene begynte å styre livene deres mer og mer. Menneskene styres vekk fra de menneskelige innstinktene og etterligner maskinene de selv har designet mer og mer, og det er dette de skal frigjøres fra.

Lenke til kommentar

The Bourne Ultimatum. Flott regissert av Greengrass og en god oppfølger til de to første i serien. Karakter 7/10.

 

Die Hard 4.0 (Live Free or Die Hard). Joda, filmen leverer varene. Mye spenstig action og noen litt småmorsomme scener. Karakter 6,5/10

 

Inland Empire. Lynch sine tidligere filmer, som Mulholland Drive og Lost Highway var filmatisk sett lekre å se på. Nå som Lynch har snudd ryggen til 35 mm er vel "amatørfoto"-stilen noe man bare må venne seg til. Synd :(. For min del kommer det tekniske i alt for stor grad i veien for handlingen. Karakter 6/10.

 

Sicko. Michael Moore er tilbake med en dokumentarfilm om amerikansk helsevesen. Som tidligere produksjoner er det gjort på en underholdene og smart måte. Karakter 7,5/10.

Lenke til kommentar
Det hadde uten tvil gjort filmene lettere å se^^ Mangelen på dialog, og at den dialogen som er der er veldig mekanist og overflødig, brukes for å vise hvordan mennesker i "fremtiden" har blitt dehumanisert etter maskinene begynte å styre livene deres mer og mer. Menneskene styres vekk fra de menneskelige innstinktene og etterligner maskinene de selv har designet mer og mer, og det er dette de skal frigjøres fra.

9302193[/snapback]

 

Og skal si Kubrick bommet med den "visjonen". :)

Lenke til kommentar
Det hadde uten tvil gjort filmene lettere å se^^ Mangelen på dialog, og at den dialogen som er der er veldig mekanist og overflødig, brukes for å vise hvordan mennesker i "fremtiden" har blitt dehumanisert etter maskinene begynte å styre livene deres mer og mer. Menneskene styres vekk fra de menneskelige innstinktene og etterligner maskinene de selv har designet mer og mer, og det er dette de skal frigjøres fra.

9302193[/snapback]

 

Og skal si Kubrick bommet med den "visjonen". :)

9303546[/snapback]

Det er den allmenne meningen, ja. Veldig få som liker den filmen, ihvertfall i filmatiske kretser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...