Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The New World er litt av en filmopplevelse. De jeg så den med hatet den og ville skru den av før den var ferdig, men jeg tvang dem til å oppføre seg. Suggerende og vakker, jeg ble dratt inn i handlinga ved hjelp av musikkbruken som nesten gikk konstant i bakgrunn. Hva så om det ikke er en actionfylt film? en film være det for å være bra? Jeg forstår godt hvorfor denne filmen kan bli mislikt, men jeg har kasta vekk popkornsløret og nyter filmen for det den kan være: En langsom og estetisk berg-og-dalbane som fikk meg til å sitte klistra til skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lost In Translation

 

 

Zappet til NRK (om det var 1 eller 2 husker jeg ikke) og så denne.

Må si jeg ble overrasket over hvor bra filmen faktisk var. Jeg visste den var bra, men ikke SÅ bra. Veldig søt film. Konversasjonene er det beste, jeg følte de var så ekte og ikke overfladiske.

Anbefales :yes:

 

Wiki says

Lenke til kommentar

Zoolander

 

Det er langt i fra første gang jeg ser denne filmen. Det må vel snart bli et tosifret antall ganger faktisk. Filmen om den mannlige modellen Derek Zoolander er til tider hysterisk morsom takket være Ben Stiller, Owen Wilson, Will Ferrell og Jerry Stiller. Humoren kan vel kanskje karakteriseres å være litt billig, men det appellerer i alle fall til meg :!:

 

Uten å røpe så mye av handlingen handler denne filmen altså om modellen Derek Zoolander og hvordan han redder Malaysias statsminister, hvordan han blir hjernevasket av den onde Mugatu og også at han møter kvinnen i sitt liv.

 

Knallsterk 7'er fra min side.

 

7,5/10

Lenke til kommentar
The New World er litt av en filmopplevelse. De jeg så den med hatet den og ville skru den av før den var ferdig, men jeg tvang dem til å oppføre seg. Suggerende og vakker, jeg ble dratt inn i handlinga ved hjelp av musikkbruken som nesten gikk konstant i bakgrunn. Hva så om det ikke er en actionfylt film? en film være det for å være bra? Jeg forstår godt hvorfor denne filmen kan bli mislikt, men jeg har kasta vekk popkornsløret og nyter filmen for det den kan være: En langsom og estetisk berg-og-dalbane som fikk meg til å sitte klistra til skjermen.

9282955[/snapback]

 

Ja, det er en vakker film.

 

Men som de andre sier det kommer veldig ann på hva slags venner du har.

 

Når man har venner som klarer å kalle drama for "homofilm", vel da blir man oppgitt. Derfor ser jeg heller den typen filmer alene enn å sitte å høre på sutring i 1,5-3,5 time.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Når jeg så den trodde jeg det kom til å bli noe à la The Last of the Mohicans, men jeg ble veldig overrasket, ikke bare fordi den var så annerledes enn det jeg forventet men også fordi allerede fra aller første øyeblikk skjønte jeg hvor bra den kom til å bli. Har ikke hatt en sånn følelse siden første gang jeg så på The Shawshank Redemption. :)

Lenke til kommentar
The New World er så vakker at den fikk beinharde meg til å mykne som de nye sofaputene man får kjøpt på Ikea. En herlig film man seff ikke ser med gutta boys en fredagskveld. Malick er en kløpper bak kameraet. Bare sjekk ut det fantastiske fotoet.

9285789[/snapback]

The New World innehar noe av det beste fotoet jeg har sett. Bare synd ikke resten av filmen holder følge. Fryktelig kjedelig og uengasjerende handling. Dog, slutten hvor hu løper rundt i hagan var fantastisk. Nei da foretrekker jeg Thin Red Line som klarer å holde en balanse mellom poesi og handling. Days Or Heaven faller dessverre i samma felle som TNW. Utrolig vakker filmteknisk men veldig uengasjerende. Min Mallickfavoritt er Badlands, selv om det ikke er noen typisk Mallickfilm slik han har lagd med de tre siste.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

300:

 

Grafisk voldsorgie på sitt beste, men når de delene av filmen som ikke inneholder fighting og lignendes er elendig og forferdelig uengasjerende, holder det ikke til topp score.

 

edit: ser det var en del rot i setningen min :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...