Cuneax Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 The New World er litt av en filmopplevelse. De jeg så den med hatet den og ville skru den av før den var ferdig, men jeg tvang dem til å oppføre seg. Suggerende og vakker, jeg ble dratt inn i handlinga ved hjelp av musikkbruken som nesten gikk konstant i bakgrunn. Hva så om det ikke er en actionfylt film? Må en film være det for å være bra? Jeg forstår godt hvorfor denne filmen kan bli mislikt, men jeg har kasta vekk popkornsløret og nyter filmen for det den kan være: En langsom og estetisk berg-og-dalbane som fikk meg til å sitte klistra til skjermen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er det en gruppe gutter samlet en fredagskveld for film så kan jeg godt forstå at 150 minutter med suggerende estetikk ikke er akkurat det man ser etter. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvordan får du det til? Jeg klarte ikke å få guttene til å se 12 Angry Men på LAN-et, ei en dramafilm om en som ble tatt opp av en UFO. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Vi bodde sammen og alle hadde lyst til å se filmen i utgangspunktet (selv om noen var skeptiske mtp regissøren). Lenke til kommentar
pi. Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Lost In Translation Zappet til NRK (om det var 1 eller 2 husker jeg ikke) og så denne. Må si jeg ble overrasket over hvor bra filmen faktisk var. Jeg visste den var bra, men ikke SÅ bra. Veldig søt film. Konversasjonene er det beste, jeg følte de var så ekte og ikke overfladiske. Anbefales Wiki says Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Zoolander Det er langt i fra første gang jeg ser denne filmen. Det må vel snart bli et tosifret antall ganger faktisk. Filmen om den mannlige modellen Derek Zoolander er til tider hysterisk morsom takket være Ben Stiller, Owen Wilson, Will Ferrell og Jerry Stiller. Humoren kan vel kanskje karakteriseres å være litt billig, men det appellerer i alle fall til meg :!: Uten å røpe så mye av handlingen handler denne filmen altså om modellen Derek Zoolander og hvordan han redder Malaysias statsminister, hvordan han blir hjernevasket av den onde Mugatu og også at han møter kvinnen i sitt liv. Knallsterk 7'er fra min side. 7,5/10 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) The New World er litt av en filmopplevelse. De jeg så den med hatet den og ville skru den av før den var ferdig, men jeg tvang dem til å oppføre seg. Suggerende og vakker, jeg ble dratt inn i handlinga ved hjelp av musikkbruken som nesten gikk konstant i bakgrunn. Hva så om det ikke er en actionfylt film? Må en film være det for å være bra? Jeg forstår godt hvorfor denne filmen kan bli mislikt, men jeg har kasta vekk popkornsløret og nyter filmen for det den kan være: En langsom og estetisk berg-og-dalbane som fikk meg til å sitte klistra til skjermen. 9282955[/snapback] Ja, det er en vakker film. Men som de andre sier det kommer veldig ann på hva slags venner du har. Når man har venner som klarer å kalle drama for "homofilm", vel da blir man oppgitt. Derfor ser jeg heller den typen filmer alene enn å sitte å høre på sutring i 1,5-3,5 time. Endret 15. august 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 En grunn til at jeg ikke likte filmen var at jeg så den med to venner, hvor han ene kom midt i filmen, skulle ha alle detaljene og hater dramafilmer. I tillegg så var ikke filmen slik som jeg hadde tenkt meg. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Når jeg så den trodde jeg det kom til å bli noe à la The Last of the Mohicans, men jeg ble veldig overrasket, ikke bare fordi den var så annerledes enn det jeg forventet men også fordi allerede fra aller første øyeblikk skjønte jeg hvor bra den kom til å bli. Har ikke hatt en sånn følelse siden første gang jeg så på The Shawshank Redemption. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg trodde også den kom til å bli ekstremt bra på starten. Det var noe i at du så båtene komme inn til "det nye landet", pluss at jeg kjenner historien fra før. Allikevel så veiledet coveret meg, og jeg ble skuffet. Men men, sånt skjer. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Tror jeg så den åpningen 6 ganger på rad før jeg fortsatte å se resten av filmen ^^ Edit: Fikset linken. Endret 15. august 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tror du må sjekke linken din, for jeg fikk ikke opp en film. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tror du må sjekke linken din, for jeg fikk ikke opp en film. 9284879[/snapback] Then you better chickety-check yourself before you wrickety wreck yourself, for det gjorde jeg. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Fikk også opp linken Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ah! Det er helt fantastisk. Bare hør på den musikken sammen med de vakre bildene <3 Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Layer Cake Denne filmen kan minne litt om Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Handlingen skifter retning hele tiden og du er forvirret, hvem kan man stole på? Hovedrollen er tildelt Daniel Craig, han passer perfekt til rollen. Mye drama og handling. Spennende. Anbefales. 7/10 Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) The New World er så vakker at den fikk beinharde meg til å mykne som de nye sofaputene man får kjøpt på Ikea. En herlig film man seff ikke ser med gutta boys en fredagskveld. Malick er en kløpper bak kameraet. Bare sjekk ut det fantastiske fotoet. Endret 15. august 2007 av CollectTheCheck Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) The New World er så vakker at den fikk beinharde meg til å mykne som de nye sofaputene man får kjøpt på Ikea. En herlig film man seff ikke ser med gutta boys en fredagskveld. Malick er en kløpper bak kameraet. Bare sjekk ut det fantastiske fotoet. 9285789[/snapback] The New World innehar noe av det beste fotoet jeg har sett. Bare synd ikke resten av filmen holder følge. Fryktelig kjedelig og uengasjerende handling. Dog, slutten hvor hu løper rundt i hagan var fantastisk. Nei da foretrekker jeg Thin Red Line som klarer å holde en balanse mellom poesi og handling. Days Or Heaven faller dessverre i samma felle som TNW. Utrolig vakker filmteknisk men veldig uengasjerende. Min Mallickfavoritt er Badlands, selv om det ikke er noen typisk Mallickfilm slik han har lagd med de tre siste. Endret 15. august 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det faktum at The New World er filmet på 70 mm er nok til å gi meg boner - og jeg har ikke sett filmen en gang. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) 300: Grafisk voldsorgie på sitt beste, men når de delene av filmen som ikke inneholder fighting og lignendes er elendig og forferdelig uengasjerende, holder det ikke til topp score. edit: ser det var en del rot i setningen min Endret 15. august 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå