Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Conversation er den beste av alle filmene du anmelder =D Sinnsyk analyse av et menneske, Caul er det nærmeste en rolle kommer til å være et ekte menneske. Et utrolig spekter av emosjoner, fra forelskelse til fortvilelse til total paranoia. Jeg tror jeg ser den igjen nå, jeg ^^

9281793[/snapback]

 

 

Og så går de hen og ødelegger det med å gjøre den paranoide til en amatør. Det plaget meg. Men menneskeaspektet er absolutt bedre en fokuset på overvåking, hvor de ikke helt treffer. Dog mister det troverdighet når den fosiktige Caul gjør så graverende tabber, som ingen som er trent eller erfaren innen å holde på gradert informasjon vil gjøre. Men så er jeg en nerd på akkurat dette og kan flisespikke det ihjel.

 

Filmen var bedre før jeg begynte i forsvaret. Men så er jeg en Hackman-fanboy og klarer ikke mislike fyrens filmer.

 

Men jeg foretrekker Enemy of the state. Får pulsen litt mer opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff, du tar vel ikke en gf19 og begynner å analysere mer enn man strengt tatt burde? Det er ikke noe å tjene på det, vettu.

9281914[/snapback]

 

 

Amatørfeil av en overvåker som prøver å holde informasjon skjult er ikke å overanalysere. Det er synd at filmens rådgivere på området ikke peker ut endel opplagte ting, som er direkte selvmotsigende. Han gjør tabber som er fullstendig blottet for logikk med tanke på at han skal være en paranoid ekspert. Det får han til å virke som en uforsiktig amatør.

Lenke til kommentar
Uff, hva blir det neste? "Alle vet at den-og-den-pistolen holder 12 kuler, ikke 15 - dette er allmennkunnskap!" Det er som jeg alltid har sagt, vet du noe som helst om emnet det er snakk om så burde du holde deg unna filmen, folk godtar underholdning framfor realisme i alle tilfeller utenom deres egen spesialkunnskap.

9281992[/snapback]

 

 

Man trenger ikke spesialkunnskap for å se de store selvmotsigelsene i denne filmen. Filmens fokus er en spesialist med enorm paranoia. Så ignorerer de dette i filmens viktigste høydepunkt. Du bør vel se den igjen så du får det med deg denne gang :)

Lenke til kommentar
Uff, hva blir det neste? "Alle vet at den-og-den-pistolen holder 12 kuler, ikke 15 - dette er allmennkunnskap!" Det er som jeg alltid har sagt, vet du noe som helst om emnet det er snakk om så burde du holde deg unna filmen, folk godtar underholdning framfor realisme i alle tilfeller utenom deres egen spesialkunnskap.

9281992[/snapback]

 

Som med Sunshine, da alle med master i fysikk kritiserte Sunshine på filmens forum på imdb.com :!:

 

Det blir for dumt, men jeg forstår poenget ditt, Dotten.

 

Det er noe helt enn "nitpicking" a la den riflen kan ikke gjøre det og det".

 

Spongebob The Movie: En animasjonsfilm for hele familien, men det er nok lite vits å vise denne til de aller minste.

 

Det er ikke fordi den er særlig grov, men den inneholder en del ironi, som de under en viss alder (som regel) ikke forstår særlig bra.

 

Denne passer for de fleste, både de som har et kjært forhold til Spongebob Squarepants fra den tiden da de viste episodene på MTV/Nickelodeon, og selv de som ikke har sett det før kan få en del ut av det.

 

Ikke finn på å se den dubbete utgaven, det er kun den engelske som duger. (ja, jeg har sett begge)

 

Spongebob er altså en svamp som lever under vannet, sammen med Patrick og Squidward.

 

Filmen er ikke like god som de tre første sesongene av Spongebob Squarepants (serien altså) men den er fortsatt ganske OK.

 

6/10

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Han har da ikke så mye å "spille på" spør du meg

9282317[/snapback]

Hva mener du?

9282322[/snapback]

At filmen er så dårlig at det er umulig for Bale å spille opp mot sitt optimale. (Tror jeg!)

 

Derimot i Prestige gjør Bale noe av den beste prestasjonen han har gjort!

Lenke til kommentar
Han har da ikke så mye å "spille på" spør du meg

9282317[/snapback]

Hva mener du?

9282322[/snapback]

At filmen er så dårlig at det er umulig for Bale å spille opp mot sitt optimale. (Tror jeg!)

 

Derimot i Prestige gjør Bale noe av den beste prestasjonen han har gjort!

9282330[/snapback]

 

Nei nei, filmen er ikke dårlig. Enig angående The Prestige.

 

Ustedalen: at manuset ikke gir han en "bred" rolle, alt han skal gjøre er å være mannen til Pocahontas, that's it. Jeg synes han spiller rimelig bra i rollen.

Lenke til kommentar
Nei nei, filmen er ikke dårlig. Enig angående The Prestige.

 

Ustedalen: at manuset ikke gir han en "bred" rolle, alt han skal gjøre er å være mannen til Pocahontas, that's it. Jeg synes han spiller rimelig bra i rollen.

9282336[/snapback]

Det kan så være. Jeg synes såpass lite skjedde i den filmen at jeg ble relativt skuffet. Den var ikke noe spennende i det hele tatt, og alt ble kjedelig på slutten.

The Prestige er utrolig bra. :)

Lenke til kommentar
Nei nei, filmen er ikke dårlig. Enig angående The Prestige.

 

Ustedalen: at manuset ikke gir han en "bred" rolle, alt han skal gjøre er å være mannen til Pocahontas, that's it. Jeg synes han spiller rimelig bra i rollen.

9282336[/snapback]

Det kan så være. Jeg synes såpass lite skjedde i den filmen at jeg ble relativt skuffet. Den var ikke noe spennende i det hele tatt, og alt ble kjedelig på slutten.

The Prestige er utrolig bra. :)

9282348[/snapback]

 

Jeg var egentlig forberedt på det, og jeg fikk en visuell nytelse av en film. Selv om jeg ikke er en viss bruker som har peiling på alle de filmatiske elementene i filmen føler jeg at jeg fikk noe ut av den.

 

Men coveret kan lure deg.

 

Du tenker kanskje; Christian Bale, Colin Farrell. The New World... og Farell som slåss mot en innfødt på coveret. Dette må bli action, det trodde jeg også, når jeg kjøpte den.

 

Hadde jeg sett filmen med den forventningen der, da hadde også jeg blitt utrolig skuffet.

Lenke til kommentar
Jeg var egentlig forberedt på det, og jeg fikk en visuell nytelse av en film. Selv om jeg ikke er en viss bruker som har peiling på alle de filmatiske elementene i filmen føler jeg at jeg fikk noe ut av den.

 

Men coveret kan lure deg.

 

Du tenker kanskje; Christian Bale, Colin Farrell. The New World... og Farell som slåss mot en innfødt på coveret. Dette må bli action, det trodde jeg også, når jeg kjøpte den.

 

Hadde jeg sett filmen med den forventningen der, da hadde også jeg blitt utrolig skuffet.

9282373[/snapback]

Jeg var forberedt på at det var en drama, men jeg regnet med at den var lignende Robinson Crusoe. Den ble litt for skuffende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...