Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Fountain:

 

Etter endelig ha fått satt denne i spilleren hjemme og fått sett den, så er det en ting som er helt klart Darren Aronofsky beste film er uten tvil Requiem for a Dream. The Fountain føles som et oppgulp av en film fra en mann som som så og si traff innertier sist gang han lagde film og skulle denne gangen toppe det, snakk om å bomme noe så fatalt...

 

3/10...

 

Da er det bare å skyte meg i senk...

9260214[/snapback]

 

Filmen er absolutt en elsk/hat film. Enten forelsker du deg i den og gir 9/10ere, som en del av oss på forumet har gjort, ellers så hater du den inderlig og mener den er et pretensiøst makkverk.

 

Jeg hører til den første gruppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så den nå nettopp. Jeg hører definitivt til den første gruppen.

Jeg synes det er en vakker film, med mye symbolikk og filosofiske spørsmål.

Den fikk meg til å tenke.

 

9/10

 

 

 

TerjeRaymond:

 

Godt mulig den er litt hard, men jeg føler at filmen var en generisk "slasher" film med ingen orginalitet eller sjel. Klarer ikke å gi den noe mer.

Du har såklart rett til å være uenig ;)

Min anmeldelse er veldig subjektiv, i likhet med samtlige film anmeldelser der ute.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Filmen er absolutt en elsk/hat film. Enten forelsker du deg i den og gir 9/10ere, som en del av oss på forumet har gjort, ellers så hater du den inderlig og mener den er et pretensiøst makkverk.

 

Jeg hører til den første gruppen.

9260301[/snapback]

Heh, skulle til å motsi deg basert på min egen mening, men da jeg så på IMDB vote-breakdown, ser det ut som om du har ganske rett. Sjeldent man ser en slik stemmefordeling på en 7.6 film, 70% av stemmene ligger fra 10-8, med overvekt på 10.

 

http://imdb.com/title/tt0414993/ratings

Lenke til kommentar
The Fountain:

 

Etter endelig ha fått satt denne i spilleren hjemme og fått sett den, så er det en ting som er helt klart Darren Aronofsky beste film er uten tvil Requiem for a Dream. The Fountain føles som et oppgulp av en film fra en mann som som så og si traff innertier sist gang han lagde film og skulle denne gangen toppe det, snakk om å bomme noe så fatalt...

 

3/10...

 

Da er det bare å skyte meg i senk...

9260214[/snapback]

Det virker ikke som du sier noe om filmen her. Det nærmeste jeg fant som kritikk eller anmeldelse av selve filmen er ordet "oppgulp", som jeg ikke helt ser hvordan passer da han aldri har laget noe slikt før (og jeg har heller ikke sett noe lignende før).

 

La meg spesifisere at jeg ikke er kritisk til karakteren din, jeg er bare interessert i å vite hva som ga karakteren. Det virker ikke som du sier noe i anmeldelsen din.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg forsvarer karakteren til Manx, men jeg vil bare påpeke en liten ting. I fylla har jeg mang en gang gulpet opp ting jeg ikke aner hva er eller hvor det stammer fra, følgelig har jeg aldri sett det før. Dette gjorde på ingen måte resultatet "vakkert", på tross av orginalitet og mangel på sammenligningsgrunnlag.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Snip...

 

Det virker ikke som du sier noe om filmen her. Det nærmeste jeg fant som kritikk eller anmeldelse av selve filmen er ordet "oppgulp", som jeg ikke helt ser hvordan passer da han aldri har laget noe slikt før (og jeg har heller ikke sett noe lignende før).

 

La meg spesifisere at jeg ikke er kritisk til karakteren din, jeg er bare interessert i å vite hva som ga karakteren. Det virker ikke som du sier noe i anmeldelsen din.

9261262[/snapback]

 

Den enkleste grunne må vel være at filmen ga meg absolutt ingen ting tilbake som tilsier at den fortjener en høyere karater. Meste parten av den summen er på grunn av de visuelle. Hadde han også holdt historen på samme plan igjennom hele historien hadde nok gjort filmen mye bedre, droppet maya delen og den lille kosmiske skyen han satt og dillet på så ville nok karateren dratt seg opp mange hakk. Aronofsky hadde helt sikker klart dra denne historien tettere sammen, etter min mening så hadde det nok vært bedre om historien hoppet mellom et tidsperspektiv på 15 år og ikke 1500 år(eller er det 1000). Han ville fremdeles ha fått inn alle elementene han har fått til her, men på et mer moderat plan...

 

Jeg har aldri hatt problemer med filme som hopper litt rundt når det kommer til tid, men her synes jeg det hele ble for dumt. Å gi en film en høy karater på grunn av at dette er noe jeg ikke har sett før eller som noen andre ikke har laget før synes jeg ikke er en god nok grunn for å dra opp en karateren.

 

Er veldig klar over at dette er en film som man enten elsker eller hater, denne gangen så går jeg ikke i elsker delen for å si det sånn men jeg hater heller ikke filmen, jeg bryr meg bare ikke om den. Den får meg heller ikke til å ville bry meg om den...

 

Missforstå meg rett, Aronofsky kan lage film noe han beviste med Requiem for a Dream, men for min del så har han bommet denne gangen...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Fekk ein gammel film i posten i går såg den i dag. ((har sett den før og men for lenge siden))

 

Remo Williams: The Adventure Begins (1985)

 

 

Dette er nok ein av mine favoritt filmer fra lenge siden, like kjekk i dag.

Gir den 8/10. (litt høgere enn IMDb)

 

Film basert på ein bokserie eg og ein kompis las da eg gikk på videregående og før det. Om Remo Williams som blir trenet opp til å bli ein morder som ikke bruker våpen. Veldig artig å morsom film å se.

Endret av VictorMordenheim
Lenke til kommentar

Teenage Mutant Ninja Turtles

Har kjempegode minner fra denne filmen fra da jeg var yngre (seks år gammel for å være nøyaktig), og jeg har vel faktisk ikke sett denne filmen på godt over ti år - minst.

 

Det er klart at dukkene/animasjonene eller hva de nå har brukt som ninjaskillpadder ikke er state of the art, men det spiller mindre rolle for min del. Historien er vel så som så, men bare gjensynet med ninjaskillpaddene gjør at filmen er severdig for min del.

 

God humor, OK historie og masse nostalgi.

 

7/10

 

 

Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze

Denne filmen tror jeg faktisk aldri at jeg har sett, selv om jeg trodde jeg hadde sett alle tre filmene. Den er ikke like underholdende som eneren, men likevel en film som er greit å ha sett.

 

Historien er om mulig enda tynnere i denne filmen, selv om vi får vite opphavet til skillpaddene (som vi forsåvidt fikk vite i eneren også...). Skulle gjerne gitt denne filmen en bedre omtale, men den er ikke så god at den fortjener det - selv med barndoms"heltene" mine i hovedrollen

 

6,5/10

Lenke til kommentar

Russ Meyers Supervixens (1975)

 

Filmen handler om en bensinstasjonansatt som sliter litt med hensyn til jobben og en krevende kone. Og så en dag, så.. eh... pupper. Når en klin gal politimann... eh.. pupper! Så rømmer han ved å haike, pupper, og han eh... pupper. Og så litt mer handling, og mye mer pupper. Og pupper. Selv om dette skulle være mer enn nok for en 10'er, må jeg trekke ned karakteren en del pga en del hårete mannerumper.

 

6/10

Lenke til kommentar

The Contract. Helt ok actionthriller med Morgan Freeman og John Cusack. Fort glemt, men grei nok underholdning. Karakter 5/10.

 

Zodiac. Nok et godt stykke arbeid fra David Fincher. Anbefales. Karakter 8/10.

 

Shooter. Underholdene, og ganske spennende actionthriller med Marky Mark :p. Konvensjonell historie og karakterer. Det som hever filmen fra middelmådighet er snikskytterscenene. Karakter 6,5/10.

 

Oz - sesong 1-6. God serie fra HBO, som banet vei for storheter som The Sopranos, Six Feet Under og The Wire. Selv om den på ingen måte når opp til nevnte serier, er den likevel et spennende og interessant portrett av miljø absolutt ingen ønsker å være en del av ;). Karakter 7,5/10.

 

Music and Lyrics. Er vel ikke kjempeglad i romantiske komedier. Det er jo en stund siden vi fikk servert noe veldig originalt i denne sjangeren. Ålreit åpningsekvens. Resten holder dog på langt nær samme kvalitet. Karakter: 4/10.

 

Déjà Vu. Denzel er som vanlig god. Historien har også noe interessant ved seg. Dessverre druknes vi i eksplosjoner og action på vanlig Bruckheimer-vis. Filmatisk sett ser også litt for mye ut som tv-serie (Alias?). Karakter 4/10.

 

Merknad: Filmene er sett i løpet av den siste måneden.

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

Når mørket for lengst har senket seg og tid for drømmer er her, så tar man først den sedvanlige turen inn på rommet til barna. Man kikker på ansiktet og så på brystkassen. Det ene sekundet hvor man venter for å se at ens barn puster er alltid ulidelig og det er alltid en lettelse når sekundet er over og man ser brystet heve seg, for å senke seg igjen. Lettelsen tar man med seg idet man legger seg ned i sengen og ser inn i øynene til kvinnen man elsker og ser etter tegn på at hun elsker deg tilbake.

 

Blikket er der, noe som også betyr at angsten er der. Angsten for at en dag vil brystkassen på ens barn ikke heve seg eller kvinnen man elsker ikke lenger er å finne i sengen. Eller angsten for at man selv vil dø og måtte forlate de man er mest glad i her i livet. Det er ikke til å komme bort ifra, tiden vil til slutt ta fra deg de du er glad i, enten gjennom deres død eller din egen. Det er en realitet som man bare ikke kan komme bort ifra og et aspekt The Fountain griper tak i. For hvor enn hvor lite rasjonelt det vil være å ta opp kampen, så gir man ikke opp. Når man har funnet det man alltid har ønsket seg, hvem vil ikke gjøre alt for ikke å miste det? En håpløs sak, men så er det jo de håpløse sakene som er verdt å kjempe for. Det er dette filmen ga meg.

 

Hugh Jackman er strålende og nå skal jeg ta den sedvanlige turen inn på soverommet til ungene. En tur som alltid er like skremmende.

 

post-15355-1191325905_thumb.png

Lenke til kommentar

Se7en

 

Denne filmen er realistisk, dyster og forstyrrende. Bradd Pitt viser at han ikke bare er et pent fjes, men at han virkelig har talent. Det er bare en ting å si om Morgan Freeman: Han er skapt for rollen som smart dektektiv. Kevin Spacey spiller og glimerende, han passer rollen som "psycho" perfekt. Omgivelsene i filmen hjelper til å skape en ganske ekkel stemning. Filmen inneholder mange bra dialoger, og karakterene er fantastiske. Dette er en film som anbefales på det varmeste.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Bakke... karakter?

 

Mr. Bean's Holiday (2007)

 

Mr. Bean vinner en ferie til Cannes og mye rart skjer på reisen ned dit.

 

Filmen fungerer overraskende bra, men den er et godt stykke fra fantastisk.

 

En morsom film som alle i familien kan se, Emma de Caunes er heller ikke stygg å se på ;)

 

6/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så Bruce Almighty her om dagen. Orker virkelig ikke skrive noe langt. Men det var en drittfilm. Likevel var det noen artige øyeblikk, så det blir 3/10.

9273138[/snapback]

 

Du burde holde deg laaaaangt unna Evan Almighty.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...