Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det kunne blitt svært interessant om evt kulturo hadde en slags spotlight, kanskje Ukens Asiatiske eller Ukens Klassiker, hvor engasjerte tilhengere av "sjangeren" får delt sine tanker om film, gjerne med interessant språk og sammenligninger og referanser som viser at de vet hva de snakker om. Det er mye spennende man kan gjøre akkurat der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mens kulturo-anmelderne stort sett er hentet fra HW-delen av forumet hvor entusiasmen for film kanskje ikke er like stor.

9248741[/snapback]

Kilde på denne påstanden?

9248925[/snapback]

Jeg kan avkrefte den så det holder. Vi har ikke en eneste skribent som kommer fra "hw-delen". Det store flertallet hadde ikke forum-konto før de begynte å skrive for kulturo engang.

Tro meg, de som skriver om film på kulturo er veldig engasjerte - hvis ikke hadde de aldri skrevet for kulturo.

Lenke til kommentar
mens kulturo-anmelderne stort sett er hentet fra HW-delen av forumet hvor entusiasmen for film kanskje ikke er like stor.

9248741[/snapback]

Kilde på denne påstanden?

9248925[/snapback]

Sorry her er det jeg som har husket tilbake feil på denne tråden, spesielt post #2. Aner ikke hvor skribentene kommer fra, men har kommentert tidligere at jeg mener anmeldelsene er altfor "tabloide", og mitt inntrykk av skribentenes filmkunnskaper er sterkt preget av dette.

Lenke til kommentar

12 Angry Men

Jeg var fascinert av konseptet før jeg så filmen. Tolv menn sitter i et rom og snakker i en og en halv time. Det fungerte glimrende. Manuset er ypperlig (til tross for enkelte ting som irriterte meg), og det er flere skuespillerprestasjoner som overgår all forventning. Dialoger fra såpass gamle filmer er ofte dårlige, hvertfall sitter jeg med inntrykket av det, de er pompøse og unaturlige. Men i 12 Angry Men er ikke det tilfellet.

En stor overraskelse for meg, og den fortjener uten tvil plasseringen på imdb.

Lenke til kommentar

"Die Hard" 4

 

Filmen var som forventet, ikke en ekte die hard film.

eneste som var klassisk Die hard var at MaClane får gjennomgå. ellers er det ikke mye igjen. hvor er den grafiske volden, hvor er banninga.

Dette er jo fuckings teletuby shit. filmen trenger en DC der 20 min er lagt til med bare bannig. og hvor volden er griet opp 4 gir. og de klipper vekk hele F35 senen.

Tam McClane, tam film, tam karakter

6/10.

 

skyte lydene er også noe av det veikeste jeg har hørt, automat våpenet hørtes ut som AEG'r jo

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Lo chiamavano Trinità (aka "They Call Me Trinity")

 

Slike spagetti western får meg alltid i godt humør. Humoren er god og avslappet, slik at du hele tiden kan trekke på smilebåndet. Karakterene er elskverdige, alle skuespillerene gjør en god jobb, i tillegg til at de passer rollen perfekt. Det eneste som kansje trekker litt ned er den siste kampen, den er litt lang og dryg. Men ellers en knakende god film som får deg i godt humør :)

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

når automat våpen høres ut som en symaskin har det mye å si, pistol skudd var ikke noe bedre, spesielt i forhold til hvordan de var i de 3 første filmene, der haddd de faktisk brukbar lyd og det er liksom 20 år siden enen kom ut. når da en moderne film har kjipere lyd så er det ikke bra.

 

i eneren, toeren og treeren var det BLAM BLAM, nå er pew pew

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Sunshine

 

Denne hadde jeg ventet på en stund. Alltid flott med gode sci-fi filmer, og siden det var ei stund siden sist jeg så en så passet det fint med denne nå. Her finner vi også en historie uten aliens og den slags, men hvor det menneskelige aspektet tar mer fokus. Litt 2001 feeling over det hele, noe jeg setter stor pris på (2001 er et fantastisk mesterverk), og tempoet i filmen er egentlig helt perfekt. Det bygger seg sakte men sikkert opp, og hele tiden underveis ligger det en blek og dyster ulmende stemning rett under overflaten.

 

Anbefales absolutt.

 

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...