Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pan's Labyrinth

 

En ting som irriterte meg med denne var at hun jenta bare sånn helt uten videre ble med på alt. Vi hadde 0 empati, og når hun ble fristet av all maten fikk vi ikke inntrykk av at hun var annet enn en liten drittunge.

 

Nei, den får ikke full pott, selv om bildet var meeeget vakkert til tider.

 

4/6 er karakteren

Lenke til kommentar
Pan's Labyrinth

 

En ting som irriterte meg med denne var at hun jenta bare sånn helt uten videre ble med på alt. Vi hadde 0 empati, og når hun ble fristet av all maten fikk vi ikke inntrykk av at hun var annet enn en liten drittunge.

 

Nei, den får ikke full pott, selv om bildet var meeeget vakkert til tider.

 

4/6 er karakteren

9245352[/snapback]

 

Ååhhh, endelig noen som ser det likt.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg har lov til å bare spørre om noe her inne sånn helt uten videre men uansett, hvis jeg skal se the Simpsons Movie, burde jeg ha sett serien for å synes den er noe kul? Har ikke sett serien :)

9245967[/snapback]

 

Har du ikke sett Simpsons før? :hmm:

 

OT:

 

Sist sette film: Fight Club.

 

Hva skal jeg si? Like bra hver gang jeg ser den. God utførelse, gode skuespillere, godt plot, god opplevelse :w00t:

 

Karakter: 9/10

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg har lov til å bare spørre om noe her inne sånn helt uten videre men uansett, hvis jeg skal se the Simpsons Movie, burde jeg ha sett serien for å synes den er noe kul? Har ikke sett serien :)

9245967[/snapback]

 

Har du ikke sett Simpsons før? :hmm:

 

OT:

 

Sist sette film: Fight Club.

 

Hva skal jeg si? Like bra hver gang jeg ser den. God utførelse, gode skuespillere, godt plot, god opplevelse :w00t:

 

Karakter: 9/10

9246029[/snapback]

 

Nope aldri sett det, vet jeg burde :p

Lenke til kommentar
The Fountain (2006)

 

Hva kan jeg skrive om denne filmen uten å spoile den? Ingenting.

Hva kan jeg på noensom helst måte sammenligne med denne filmen? Ingenting.

Jeg sitter igjen med tårer på kinnene, med en følelse av å ha blitt overkjørt av lys. Allikevel aner jeg ikke hvilken karakter jeg kan gi filmen.

9245861[/snapback]

Man kan ikke gi karakter til den første filmen man ser, fordi man kan ikke sammenligne den med noe. Man trenger sammenligningsgrunnlag, og derfor må man se flere filmer. Det er noe av det samme med The Fountain, det er absolutt ingenting som ligner på den. Den er uten tvil tidenes.

Lenke til kommentar

Holder på med ekstramaterielet nå i lunsje, en absolutt herlig særhet av en film. Aronofsky gjorde sterkere inntrykk med "Requiem for a dream", men som SteffyBoy skriver, det er svært vanskelig å finne sammenligningsgrunnlag for denne filmen. Det er absolutt en vakker opplevelse, selvom jeg ikke er 100% enig i at dette er "tidenes film".

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Holder på med ekstramaterielet nå i lunsje, en absolutt herlig særhet av en film. Aronofsky gjorde sterkere inntrykk med "Requiem for a dream", men som SteffyBoy skriver, det er svært vanskelig å finne sammenligningsgrunnlag for denne filmen. Det er absolutt en vakker opplevelse, selvom jeg ikke er 100% enig i at dette er "tidenes film".

9248370[/snapback]

 

Hvordan klarer Kulturo.no å gi den 2/10 når alle her inne sier at den er så bra. :hmm:

Lenke til kommentar

I kulturos forsvar, og det er ikke ofte jeg forsvarer den siden, de sa mot slutten at man måtte se den selv. Det var aldri en innstilling om at filmen sugde, bare at anmelderen ikke likte den i det hele tatt. Likevel blir jeg irritert, da filmen absolutt ikke er mainstream og trengte all positiv omtale og eksponering, og da er det kjipt når en anmelder har den meningen mens f eks brukerne på forumet virker overveldende positiv.

Lenke til kommentar

Tror de faste brukerne her inne ser med litt mer åpne øyne på film, enn det svært mange andre gjør. Jeg vet at jeg selv oftere drar frem det positive enn det negative filmer pga dette, mens kulturo-anmelderne stort sett er hentet fra HW-delen av forumet hvor entusiasmen for film kanskje ikke er like stor. Det er definitivt en elsk-eller-hat film, men som de fleste andre filmer bør man ikke si for mye negativt om den på selve forumet. Det virker som uansett hvem som kritiserer en hvilken som helst film, så er det ti andre som forsvarer den med nebb og klør ;)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
I kulturos forsvar, og det er ikke ofte jeg forsvarer den siden, de sa mot slutten at man måtte se den selv. Det var aldri en innstilling om at filmen sugde, bare at anmelderen ikke likte den i det hele tatt. Likevel blir jeg irritert, da filmen absolutt ikke er mainstream og trengte all positiv omtale og eksponering, og da er det kjipt når en anmelder har den meningen mens f eks brukerne på forumet virker overveldende positiv.

9248728[/snapback]

 

Ja. Men det beviser jo bare at en anmeldelse er og forblir subjektiv.

Lenke til kommentar
I kulturos forsvar, og det er ikke ofte jeg forsvarer den siden, de sa mot slutten at man måtte se den selv. Det var aldri en innstilling om at filmen sugde, bare at anmelderen ikke likte den i det hele tatt. Likevel blir jeg irritert, da filmen absolutt ikke er mainstream og trengte all positiv omtale og eksponering, og da er det kjipt når en anmelder har den meningen mens f eks brukerne på forumet virker overveldende positiv.

9248728[/snapback]

 

Ja. Men det beviser jo bare at en anmeldelse er og forblir subjektiv.

9248745[/snapback]

Selvsagt, og jeg har tidligere fortalt hvorfor jeg ikke liker konseptet. Det er mange måter å gjøre en anmeldelse mer objektiv på, eller få litt perspektiv på det, f eks gjennom sider som Metacritic og Rotten Tomatoes. Jeg liker også at personen som anmelder filmen ikke hatet den på forhånd, slik som jeg gjerne ville gjort om jeg fikk beskjed om å anmelde den tredje LotR-filmen. I de fleste større musikkanmeldersidene/bladene har de sjanger-anmeldere, det hadde vært fint om man fikk til samme spesialisering innenfor film. Det er selvfølgelig ingen norske aviser som har råd til, mtp hvor nedprioritert film er.

 

Jeg hadde sett svært positivt på at flere adopterte Siskel and Ebert-konseptet, hvor man får to meninger om samme film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...