Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Sorkin trumfer alle.

9230438[/snapback]

 

Hvis du med "alle" mener "de fleste" så er jeg enig. Dialogen i Studio 60 er oppskrytt.

9230462[/snapback]

fail.jpg

 

Sorkin skrev alle episodene av Sports Night, det var like før han kollapset mot slutten. Mannen har skrevet mer original og morsom dialog på 10 år enn Tarantino og Smith har gjort til sammen. Det eneste som gjør at han ikke er mer kjent, er at han velger å lage tv-show som er gjentatte ganger blitt beskrevet som "too smart for TV". Gi mannen en spillefilm, det er for lenge siden sist. <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Sorkin skrev alle episodene av Sports Night, det var like før han kollapset mot slutten. Mannen har skrevet mer original og morsom dialog på 10 år enn Tarantino og Smith har gjort til sammen. Det eneste som gjør at han ikke er mer kjent, er at han velger å lage tv-show som er gjentatte ganger blitt beskrevet som "too smart for TV". Gi mannen en spillefilm, det er for lenge siden sist. <3

9230476[/snapback]

 

Han kan skrive så mange episoder om hva han vil, hvordan han vil. Jeg har aldri hevdet at Smith er rå på dialog, for selv om han er det, så trenger ikke folk minnes på det slik at de kan skryte ham enda mer opp i skyene. Han er "The Boondock Saints of Dialogue" og der er tilfeldigvis Tarantino Gud...

 

So:

 

drphilfailfl3.jpg

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er det ikke filmprat v2.0 som skal brukes til diskusjon mens denne er til anmeldelser?

9230600[/snapback]

 

Jo, stemmer det. Likevel så synes jeg, som moderator i filmdelen, at en digresjon eller to i ny og ne bare er sunt. Det er derfor vi er en av de mest innholdsrike forumdelene :cool:

Lenke til kommentar

Studio 60 var knallbra, helt til de kom til "sitte fast på taket" delen.

 

Sorkin er helt klart god til å skrive og han inkluderer mye av dagens aktuelle hendelser, men han klarte ikke å holde formen igjennom sesongen.

 

Nå har jeg sett 19/22 episoder, om det blir bedre utover det vet jeg ikke.

 

For å ikke gå ekstremt off-topic kommer jeg med en veldig kort anmeldelse av Predator: Rått, Arnold i storform vs Predator!

 

Seriøs rating: 7/10, som popcornfilm 10/10

Lenke til kommentar

Bah, kun kortidshukommelse på folk her. Jeg høyner.

 

monty1.jpg

 

Let's not bicker and argue over who killed who.

 

OT:

 

Donni Darko

 

Nyere tids kultklassiker som jeg ikke har sett før. Den var ganske artig, jeg hadde faktisk ikke peiling på hva den handlet om før jeg satt meg ned. Et par gode skuespillerprestasjoner, spesielt av Mary McDonnell. Men filmen var ingen a-ha opplevelse, men en god film. Den inneholder forresten den skumleste "kaninen" jeg har sett siden Monty Python and the Holy Grail.

 

post-15355-1191326175_thumb.png

Lenke til kommentar
Her snakker vi ekte dialog, så er du usaklig og nevner 5 britiske komikere. Tsk tsk, usaklig.

9233780[/snapback]

 

De har den råeste dialogen som eksisterer. Dialog som gir latter > all annen type dialog.

 

Dog burde fyren som skrev presidentens tale i Independence Day fått medalje, en fantastisk pompøs, patriotisk og typpisk Hollywood :wee:

 

Den beste dialogen finner jeg nå uansett fra 1979 og før. Utdrag fra talene til Mr. Smith i Senatet er jo bare knall :wee:

 

Men så vet jeg jo at Steffy vært på denne klinikken og sikkert vil prøve å irritere som denne mannen når han svarer. Hvor var "ignore" knappen igjen?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Neida, I love steffy. But don't tell anyone :ph34r:
Lenke til kommentar

What's Eating Gilbert Grape:

 

Johnny Depp i relativt god form, han gjør en overbevisende jobb som den ene i hans nokså dysfunskjonelle familie, som blant annet består av en funksjonshemmet DiCaprio og hans mor som lider av fedme, og hvor alle streber etter å finne seg til rette, finne sin identitet.

 

Et godt drama er det, ingen tvil om dette, men det har ikke "nådd" meg på måten andre filmer har gjort.

 

7/10

Lenke til kommentar

Doom:

 

Basert på det nokså legendariske spillet ved samme navn, med Karl Urban og The Rock!

 

Kul action, særlig med "fps" scenen, BFG og sa jeg The Rock?

 

Dette er altså ingen seriøs film, men jeg ble overrasket over hvor "bra" den ble, greit nok, filmen kunne trengt flere gode one-liners, men totalt sett er dette en helt grei actionfilm.

 

Men som en ren Doom film, er den langt under middelmådig, nær skammelig dårlig. Er du en "die-hard Doom-fan" da er det beste tipset å ligge unna denne filmen.

 

5/10

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Doom:

 

Basert på det nokså legendariske spillet ved samme navn, med Karl Urban og The Rock!

 

Kul action, særlig med "fps" scenen, BFG og sa jeg The Rock?

 

Dette er altså ingen seriøs film, men jeg ble overrasket over hvor "bra" den ble, greit nok, filmen kunne trengt flere gode one-liners, men totalt sett er dette en helt grei actionfilm.

 

6/10

9238643[/snapback]

Du glemte å nevne at den fucker helt opp i historien til doom, å at soundtracket inneholdt få om noen godbiter fra det gamle spillet :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...