Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den Grønne Mil

 

Stårlende, brilliant, vakker, følelsesladet. Det er bare oen få adjektiver som beskriver denne filmen. Det er faktisk en av de beste filmene jeg noensinne har sett. Så mange følelser har jeg aldri fått i løpet av en film. Shawshank Redemption: Gå og legg deg, her kommer Den Grønne Mil.

 

10/10! :love: ÜBER ALLES!

Lenke til kommentar

Planet Terror

 

Etter å ha sett den i mine øyne brilliante Death Proof så jeg frem til å se den andre delen av Grindhouse-prosjektet til Tarantino og Rodriguez. Vel ute av kinoen er skuffet bare fornavnet. Makan til oppgulp og søl er det lenge siden jeg har sett. Joda, jeg skjønner at det er vanskelig å lage en splatter som er god, men det får nesten være grenser. Noen morsomme kommentarer var det, og Wray sin redning av Cherry på sykehuset var herlig. Ellers var det ikke mye som kan dra denne opp av søla.

 

2/10

Lenke til kommentar

Apocalypto

 

Man kan si hva man vil om Mel Gibson, og det gjør de fleste også. Men han kan uten tvil svare for seg. Apocalypto er en av de beste, og utvilsomt den mest realistiske actionfilmen jeg har sett. Ingen eksplosjoner, bare økser og spyd og never. Og masse eksplisitt vold. Jeg støtter kinosjefen i Fredrikstad på at dette er en 18-årsgrense-film. Det er rått, brutalt og spennende. Og det er ikke bare volden som er troverdig, men også historien og hovedpersonens motiv. Dessuten gjør de slik de skulle gjort i alle sånne filmer; snakket på originalspråket (nok en troverdighetsbost).

Alt i alt, et velregissert, sterkt og realistisk actiondrama. Mel hoppet noen hakk opp i min bok.

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Closer

Jeg koste meg gjennom hele, selv om den var i bunn og grunn uten mening. En guilty pleasure av småpervers og overraskende ærlig dialog, men egentlig ikke så imponerende. Skuespillet imponerer veldig, replikkene er interessante om så en smule urealistisk, og jeg kan ikke si at jeg kjente igjen særlig menneskelig atferd i disse karakterene.

Lenke til kommentar

Die Hard 4.0

Nok et gledelig gjensyn med herr Maclane. Denne filmen følger de tidligere Die Hard filmene opp på en meget god måte. Bruce Willis er fortsatt barsk, på tross av at han har blitt litt eldre siden sist gang han måtte redde verden. Dette er meget underholdende action, med mange fete scener der Bruce dreper folk på spektakulært vis. Det som også må nevnes er at det er veldig få kjedelige sekvenser i filmen. Vi får servert fet action fra start til slutt, og jeg fikk frysninger på ryggen når Bruce Willis endelig sier "How 'bout yippee ki yay motherfucker".

5/6

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skuespillet imponerer veldig, replikkene er interessante om så en smule urealistisk, og jeg kan ikke si at jeg kjente igjen særlig menneskelig atferd i disse karakterene.

9216549[/snapback]

 

Det er fordi du ikke har vært i et langvarig forhold enda. Jeg begynte nesten å gråte over hvor realistisk det er.

Lenke til kommentar
Skuespillet imponerer veldig, replikkene er interessante om så en smule urealistisk, og jeg kan ikke si at jeg kjente igjen særlig menneskelig atferd i disse karakterene.

9216549[/snapback]

 

Det er fordi du ikke har vært i et langvarig forhold enda. Jeg begynte nesten å gråte over hvor realistisk det er.

9216673[/snapback]

Jeg har til gode å kjenne igjen menneskelig atferd hos deg.

Lenke til kommentar

The Godfather: Part II

Jeg synes det blir litt mye snakk om forventninger i mini-anmeldelsene mine, men det for så være. Etter å ha sett The Godfather på fredag kveld og ha hørt at nr. to i rekken slal være omtrent like god.

 

La oss bare si at jeg likte den veldig godt, og at det ikke kan være lett å lage en oppfølger til en av tidenes beste filmer. Likevel synes jeg de klarer det veldig godt. Savner Marlon Brando litt, men Al Pacino spiller rollen som Don glimrende, og mange av støttespillerene fra den første filmen er (selvsagt) fortsatt med.

 

Robert Duvall spiller rollen som Tom Hagen utmerket, og jeg synes det hele virker troverdig. Måten man ser forandringen til Michael på fra en relativt sjenert gutt, til å bli en tyrann etterhvert er også interessant, og jeg gleder meg veldig til å se The Godfather: Part III iløpet av uken, selv om jeg _vet_ at den ikke kan være like bra som film nr. 1 - og i beste fall likestilt med film nr. 2.

 

8,5/10

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
Skuespillet imponerer veldig, replikkene er interessante om så en smule urealistisk, og jeg kan ikke si at jeg kjente igjen særlig menneskelig atferd i disse karakterene.

9216549[/snapback]

Det er fordi du ikke har vært i et langvarig forhold enda. Jeg begynte nesten å gråte over hvor realistisk det er.

9216673[/snapback]

Helt enig. De karakterene var noen av de mest menneskelige og komplekse som har vært på film på en stund. Jeg likte best hvordan de fikk oss til å finne ut av det selv i stedet for å bare si det rett ut med replikkene.

Lenke til kommentar
The Godfather: Part II

Jeg synes det blir litt mye snakk om forventninger i mini-anmeldelsene mine, men det for så være. Etter å ha sett The Godfather på fredag kveld og ha hørt at nr. to i rekken slal være omtrent like god.

 

La oss bare si at jeg likte den veldig godt, og at det ikke kan være lett å lage en oppfølger til en av tidenes beste filmer. Likevel synes jeg de klarer det veldig godt. Savner Marlon Brando litt, men Al Pacino spiller rollen som Don glimrende, og mange av støttespillerene fra den første filmen er (selvsagt) fortsatt med.

 

Robert Duvall spiller rollen som Tom Hagen utmerket, og jeg synes det hele virker troverdig. Måten man ser forandringen til Michael på fra en relativt sjenert gutt, til å bli en tyrann etterhvert er også interessant, og jeg gleder meg veldig til å se The Godfather: Part III iløpet av uken, selv om jeg _vet_ at den ikke kan være like bra som film nr. 1 - og i beste fall likestilt med film nr. 2.

 

8,5/10

9216713[/snapback]

Glemte Robert De Niro... som gjør en av sine beste roller som den yngre Vito Carleone.

Lenke til kommentar

WW2 delux.

 

Siden jeg har kjøpt en Garand AEG er jeg i WW2 mood.

Begynnte for noen dager siden og i natt fikk jeg ikke sove så da fikk jeg sett en del filmer.

 

The Big Red One

Mye krig i denne, flere her på forumet liker den ikke da, de sier den minner om en 60talls film, og grunnen til det var jo det minimale budsjettet. Men jeg syns filmen har så mye mer å komme med, ting som er å drepe i krig mord eller ikke, kan man være en god soldat uten å drepe fiender, og kan folk som ikke er villige til drepe se så mye stygghet at hatet blir sort nok til å drepe. Lee Marivn gjør jo en kjempe rolle og man tror at han er en gretten gammel sjersant(han var jo en ekte marine i WW2 så han vet hva krig er. Selv syns jeg filmen er kjempe fin, med mye å komme med. at den ikke er like militært realistisk som band of brothers plager meg ikke.

8/10

 

The Longest Day

halvt hollywood film halvt dokumentar igjen er det historien det går på her, du får med deg hele D-day fra alle synspunkter, tyskere snakker tyskt, franskmenn snakker fransk ect. er et par veldig gode og STORE sener, og er mer historisk korrekt enn de fleste andre krigsfilmer(er så klart feil og mangler her også)

9/10

 

A bridge to far

Min favoritt WW2 film, lang og god, alt er veldig episk store bang og masse pang.

lista med kjente navn i denne filmen er lengre enn, eh armen min. igjen kan man ikke forvente Band of brothers effekter i 77. men så er skalen mye mye større også.

10/10

 

Saving Private Ryan

Dette er jo egentlig en Action film like mye som krigsfilm, ingen film frem til da hadde like mye realisme når det kom til selve krigs senene, men jeg liker mine krigsfilmer til å ha litt mer historik perspektiv. blir litt for mye tom snakk og litt for mye oh se på effektene vi har lagd, og ikke nok, slik skjedd det. Det jeg liker best med filmen er at den førte til at band of brothers blir laget.

7.9/10

 

Thin red line

denne er jo like mye kunst film som krigsfilm, men blandingen funker bra, den kan bli litt lang og kjedelig etterhvert, mye av filmen bæres på den fantastiske musikken.

7/10

 

Patton

Livet til Patton, en av de mest fargerike generalene under WW2, igjen er skalan enorm, store fine sener, hele filmen er jo egentlig bare alle påfunnene til Patton men så gjorde han så mye at man fint kan lage en lang film om det.

7/10

 

Band of Brothers

Så langt den ultimate krigs, anyting.

har har man ca. 10 timer å jobbe med karakterer og historien og man får så mye ut av å se denne serien, effektene går ende lengre enn SPR, men så er historen nesten 100% riktig også, alt i alt, en must see, selv om du er blind må du finne jesus og grave han opp så han kan gjøre at du ser så du kan se denne filmen/serien.

10.5/10

 

jeg tar ikke med Letter from Iwo jima og flags of our fathers da jeg så de nylig, og skal de de sammen med stefarn min om ikke så lenge

Lenke til kommentar

Patton er en av de beste WW2-baserte filmene jeg har sett, den har også fått meg til å gå amok på biblioteket for å finne stoff om denne geniale generalen. Fantastisk skuespill og utrolige krigsscener gir den til en meget trygg plass høyt oppe på lista.

 

Den fortjener minst en 9/10.

 

Gunfreak: Sett Tora! Tora! Tora! ?

Fra samme år som Patton, en meget god skildring av oppseilingen til, og angrepet på Pearl Harbour.

Lenke til kommentar

All Quiet on the Western Front (1930)

 

En modig film som tar opp de fleste sidene ved det å være soldat, løgnene, motet, redselen, kameratskapet og tragediene. En nesten 80 år gammel film som overraskende nok tydelig har inspirert moderne klassikere, og bør sees av alle som liker krigsfilmer av nettopp denne grunn. Den setter moderne films "orginalitet" i et litt annet lys, på samme måte det å se "Spartacus" gjorde det med "Gladiator". Krigsscenene og effektene holder mål den dag i dag, selv om lydene avogtil minner om 10-kroners fyrverkeri. Skuespillet er noe overdramatisert, men ikke mer enn man forventer fra en film fra den tiden. Det eneste jeg har å trekke ned på filmen, er at den er ganske "prekende", som om alle som ser den er små barn som MÅ fortelles at "krig, krig er ett helvete" om og om og om igjen.

 

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...