Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Phone Booth

413011.jpg

med: Colin Farrel, Katie Holmes, Forest Withaker m.fl.

Intens og meget spennende thriller hvor hele handlingen utspiller seg i en telefonkiosk.

Når Stu Shepard (Colin Farrell) tar samtalen, blir han kastet ut i et nervepirrende spill. Legg på, sier opp ringeren, og du er en død mann!

Filmen er kort, bare ca 1 time og 18 minutter. I løpet av denne tiden er det en konstant nervepirrende spenning, og dette er en av få filmer som aldri rakk å bli kjedelig et sekund. Ikke en eneste gang så jeg på klokka eller tenkte på noe annet. Hele tiden satt jeg og lurte på hva som ville skje videre. Særdeles god film.

9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brando imponerte absolutt, definitivt den mest sjarmerende drittsekken jeg har sett på film som jeg kan komme på i farten. "On the waterfront" ble innkjøpt tidligere i dag, blir sett i løpet av helgen eller begynnelsen av neste uke.

Har nettopp sett

Amores perros (2000)

Tre historier vikliet inn i èn, i en film jeg syns varte alt for lenge. Stort sett hele filmen handler om anger, stort sett på valg foretatt i kjærlighetslivet. Historiene er rørende og sjelevrengende skuffende, man ønsker filmen snart skal bli ferdig, samtidig som man blir sittende å nistirre på skjermen. Personlig syns jeg den var litt tung å fordøye, gir den derfor bare

7/10

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Det eneste jeg har sagt om filmen er at den er rørende og sjelevrengende skuffende. Med dette mener jeg at filmen virkelig griper om følelsene til seeren, det som skuffer er følelsen av at her trengs det en happy ending som aldri kommer. Jeg prøvde (i altfor korte trekk) å beskrive filmen som en virkelig god film man ikke liker etter man har sett den (slik som feks "Requiem for a dream").

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Nok en Jarmusch-film i kveld:

arkivdownbylaw.jpg

Down By Law

I mine øyne Jarmusch' beste (av de jeg har sett, selvfølgelig).

Tom Waits, John Lurie og Benigni utgjør et herlig trekløver, og gjennom hele filmen hører man musikk man virkelig forbinder med New Orleans (hvor historien foregår). Det som jeg synes gjør at filmen stikker seg ut, er hvordan den tar for seg forholdet mellom de tre, fra de møtes til de skilles ad, hvordan det utvikler seg, samtidig som ingenting egentlig forandrer seg. Herlig humor også, monologen til Benigni om mora hans er ubetalelig :D

8.5/10

Lenke til kommentar

SAW 3

Følger de tidligere Saw filmene greit opp. Jeg synes den er sterkere enn 2'eren, men litt svakere enn den første. Den ble litt småkjedelig til tider, men jeg hadde sansen for slutten med dens mange funky plot twister.

4/6

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

The hunt of the unicorn killer

Det er egentlig en tv-film, men den har funnet veien til DVD-hylla. Filmen var ikke som forventet. Jeg kunne på ingen måte forutse hva som kom til å skje videre i filmen. Den er basert på en virkelig hendelse, og var etter min mening en ganske så bra film. Jeg ble nyskjerrig på historien, og har lest litt om den virkelige hendelsen på nettet. Skuespillerne passer godt inn i filmen. Naomi Watts spiller rollen sin godt.

Lenke til kommentar

Big Fish

En herlig far/sønn-historie hvor ingen noensinne helt vet hva som er ekte og hva som er fantasi, dette er en evntyrfilm bare Tim Burton kunne laget. Den mangler det litt makabre tilsnittet Burtons beste pleier å ha, men man savner det ikke. Karakterene er herlig ekstreme, det samme er filmens handling og scenografi. Dette er et eventyr slik eventyrene burde bli fortalt, "Big Fish" er alt "The Princess Bride" prøvde å være, men aldri nådde opp til.

9,5/10

Lenke til kommentar

Transformers'

Kule effekter, kule ting, kule folk, kule "bad guys". Alt var i heletatt kult.

Rart jeg ikke har sett den før nå, men siden The Simpsons Movie var utsolgt dro jeg på den i stedet. Angrer ikke. Stilig film.

9/10

Road Trip

Morsom og simpel American College film. Ikke en mind twister akkurat, men helt grei.

5/10

Lenke til kommentar

The Number 23 Unrated Edition

En psykologisk thriller jeg syns er bedre enn sitt rykte. De fleste har sett traileren der filmen tilsynelatende handler om hvordan alt i hele verden blir 23, traileren er misvisende. Filmen handler om hvordan en mann som leser en bok om 23, faller dypere og dypere ned i sin egen psykotiske verden, og hvilke følger dette har for hans familie og hans liv, hvordan han oppfatter hele verden rundt seg. Filmens skuespillere gjør en god jobb med det lille de har å jobbe med. I en film hvor store deler av handlingen er lagt til høytlesning fra en bok, burde manusforfatter funnet en mer spennende måte å fortelle historien på. På tross av dette greier skuespillerne å holde filmen interresant. Det er ingen "Se7en", men den holder som kveldunderholdning og vel så det.

7/10

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Ikke verdt en femmer, eller båndbredde for den del  :whistle:

9168680[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor du må skrive det der.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...