Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten, ingen som syntes det var litt dumt at Bumblebee ikke bare kunne kontrollere radioen, men også tydeligvis radiokanalenes sendinger? "Helt tilfeldigvis" var akkurat de perfekte sangene på til perfekt tid.

9124822[/snapback]

Når man allerede har et plot som er så fjernt fra virkeligheten er vel ikke akkurat dette det jeg ville hengt meg opp i.

 

Å lyden var helt nydelig her i Tromsø.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg skal på Transformers i løpet av uken, forhåpentligvis imorgen. Jeg er veldig spent, selv om jeg vet at ingenting kan slå Bays beste.

Ja det skal endel til for å slå The Rock.

9126341[/snapback]

 

For ikke å snakke om Bad Boys 2, Bays beste film.

Lenke til kommentar

Bad Boys 2 er for meg Bays nest dårligste (eneste jeg ikke har sett av han er The Island). Første Bad Boys var heller ikke særlig til film for min del. Og Pearl Harbour var jo fryktelig. The Rock og Armageddon var mine favoritter, før Transformers rullet ut på lerretet. :)

 

Blir spennende å se om Bay virkelig skal regissere Prince of Persia.

Lenke til kommentar
Jeg skal på Transformers i løpet av uken, forhåpentligvis imorgen. Jeg er veldig spent, selv om jeg vet at ingenting kan slå Bays beste.

Ja det skal endel til for å slå The Rock.

9126341[/snapback]

 

For ikke å snakke om Bad Boys 2, Bays beste film.

Siste halvtimen (Ca.) ødela en del for Bad Boys 2. Hadde den holdt samme nivå som den første timen skulle jeg vært enig med deg.

Lenke til kommentar

Det er godt å se at alle har sin personlige Bay-favoritt, ingen kan nekte for at mannen har en del gode filmer bak seg (og noen vi helst vil glemme^^). Prince of Persia er ikke den verste filmen for ham, selv om jeg foretrekker "malen" hans - en gigantisk hendelse (Pearl Harbour, Armageddon, Transformers, The Island) sett fra mindre og forskjellige perspektiv - gjerne med litt all-americanism blandet inn.

Lenke til kommentar

The mummy(1999)

 

Glad action på sitt beste, Fraser kan dette med å være morsom mens han løper runt og fekter. effektene holder seg meget bra selv den dag i dag. hisotrien er jo rett frem og er verket en mesterverk eller suppe.

 

Filmen holder deg meget underholdt i nesten 2 timer noe langt fra alle filmer gjør

 

8/10

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Beverly Hills Cop III

 

Denne filmen virker bare som enda et forsøk på å skvise mer penger ut av suksessen til 1'ern. Denne filmen er noe mer dyster enn de andre filmene. Filmen inneholder mye meningsløs action og tørr humor. Jeg syns og selve plotten er ganske svak. Det er ikke en gang like mye god musikk som i forgjengerene. Denne filmen kunne de ha spart seg :hrm:

 

3/10

Lenke til kommentar

Planet Terror

Filmen som spiser sommerens blockbustere til frokost

 

Filmen er en orgie i skyting, splatter, klisjèer, damer og vold. Alt satt til et soundtrack med pels. Filmen er machismo filmatisert.

Alt som gjenstår nå er ventingen på Machete

 

9,5/10

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Shooter

Jeg var giret før jeg slo på filmen og var fortsatt ganske giret etterpå, og det burde holde til godkjent karakter. Regien er bedre enn filmen fortjener, Antoine Fuqua er bedre enn en film med ekstremt svake politiske undertoner og et ganske simpelt manus, men det blir litt som når Sidney Lumet eller Spike Lee prøver seg på heistkonseptet - underholdningsfilm som man ikke må forsvare ovenfor de som holder seg unna slike filmer. Det var noen ting som trakk ned, blant annet den tidligere nevnte politiske delen av filmen, men den stiller seg i en rekke med actionfilmer i 2000-tallet som bestemmer hvordan action blir fremover. Det er slutt på muskelbunter som Stallone, Ahnuld og van Damme, nå er det topptrente, lynraske überagenter spilt av dyktige skuespillere - forvent å se Mark Wahlberg, Matt Damon og Clive Owen i flere av filmene som vil huskes om 20-30 år som de beste actionfilmene fra vår tid.

7/10

 

Smokin' Aces

Som forventet, mer eller mindre. Mye action, mye som skjer, utrolig lite substans og omtrent meningsløs. Carnahan kunne gå begge veier (jeg så på ham og Louis Leterrier som to regissører som kunne bli knallgode eller middelmådige, og begge ser ut til å lene mot sistnevnte), men med denne beviser han lite annet enn at han er mer glad i Tony enn Ridley og at han har et ørlite talent for manusskriving. Skuespillet i filmen er fantastisk underholdende, fra uventete prestasjoner fra Alicia Keys og Ryan Reynolds til alltid bunnsolide Jeremy Piven, Ray Liotta og ikke minst Jason Bateman - som stjeler showet med sin lille rolle. Alt i alt en film jeg tviler på at jeg ser igjen med det første, men som jeg samtidig kan anbefale til alle som liker stjernegallerier og skyteskytepangpang.

6/10

Lenke til kommentar

Beerfest

Har hørt varme ord om denne fra noen av guttene i kameratgjengen, og da jeg fikk den for 49,50,- på Coop Obs! måtte jeg bare slå til. Jeg var klar over allerede fra starten at dette ikke var noen storproduksjon, men heller en av det litt mindre slaget - slik som disse guttene gjorde det i Super Troopers også.

Humoren er billig, historien er mildt sagt tynn, men filmen ga meg akkurat det jeg ønsket - masse god latter. Likevel når ikke denne helt opp til en 7'er, og filmen blir nok ikke satt på igjen før om tidligst noen måneder.

 

6/10

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Batman Begins

 

Etter å ha blitt skuffet over spiderman 3 på premieren, rådet faren min meg til å se denne filmen. Jeg elsket den:) en av de beste superhelt-filmene jeg noen gang har sett. Utrolig spennende, godt skuespill+ de to karene som også spiller i The Prestige er med, og de liker jeg. Jeg likte han nye Batman mye mer en han gamle. En kul film som passet perfekt denne onsdags kvelden. Anbefales på det varmeste:) Terningkast 5/6

 

ps! første post i forumet!

Endret av jonbaron112
Lenke til kommentar

Open Range

 

Skuespillet i denne filmen er av øverste klasse, du føler virkelig at du blir kjendt med karakterene. Det er passelig mye action puttet inn akuratt der det skal. Det er passelig mye romantikk, filmen blir liksom ikke overskygget av den lille kjælighetshistorien. Filmen er stappet med moral og har en fin plott.

 

8,5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...