Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cold Mountain

 

Tja, jeg har hørt om denne i forveien. Jeg var ikke helt sikker på hvilken type film det var. I de første minuttene tenkte jeg helvete, har jeg en kvinnfolkfilm her? Jeg var helt sikker på hvordan filmen ville ende, dette var bare en stor klisje. Jeg liker virkelig ikke romantiske filmer/komedier. Men likevel så jeg gjennom hele filmen.

 

 

 

Jeg ble litt overasket over å se at fyren døde.

 

 

 

Men denne fortjente nok Oscaren. Lang og god film. Har aldri sett noen filmer om borgerkrigen i USA før, ei Nicole Kidmans skuespillerprestasjoner.

 

Jeg tror jeg vil gi den 6,7/10.

 

***Spoiler lagt i spoilertags av cun***

Endret av cun
Lenke til kommentar

D.E.B.S

 

Jeg har sett mange filmer i mitt liv. Sikkert over 1000. Fram til i dag trodde jeg at jeg hadde sett både gode og dårlige filmer. Men jeg hadde sett bare gode.

 

D.E.B.S er ett nytt oppkok fra hollywoods værste gatehjørne og spiller på pure sex og kropp for å skaffe penger. Filmen har det værste plottet i manns minne, skuespillerprestasjoner milevis under terskelen for å kunne spille inn film, forferdelig harry spesialeffekter som gjør at filmen ligger i grensen mellom nåtid og sci-fi.

 

5 sexy og kroppne damer er medlemmer av en hemmelig spion-organisasjon og har fått i oppdrag å spionere på en krimlegende. Alle de 5 agentene har ett klisje-fyllt liv og er usikre på om de er hetero eller bi. Ikke nok med det, krimlegenden de skal spionere på er også en lesbisk dame.

 

 

HERREGUD, jeg har aldri sett en så dårlig film og håper jeg slipper i fremtiden. Dette var virkelig, virkelig dårlig. 0,5/10

Lenke til kommentar
D.E.B.S

 

Jeg har sett mange filmer i  mitt liv. Sikkert over 1000. Fram til i dag trodde jeg at jeg hadde sett både gode og dårlige filmer. Men jeg hadde sett bare gode.

 

D.E.B.S  er ett nytt oppkok fra hollywoods værste gatehjørne og spiller på pure sex og kropp for å skaffe penger. Filmen har det værste plottet i manns minne, skuespillerprestasjoner milevis under terskelen for å kunne spille inn film, forferdelig harry spesialeffekter som gjør at filmen ligger i grensen mellom nåtid og sci-fi.

 

5 sexy og kroppne damer er medlemmer av en hemmelig spion-organisasjon og har fått i oppdrag å spionere på en krimlegende. Alle de 5 agentene har ett klisje-fyllt liv og er usikre på om de er hetero eller bi. Ikke nok med det, krimlegenden de skal spionere på er også en lesbisk dame.

 

 

HERREGUD, jeg har aldri sett en så dårlig film og håper jeg slipper i fremtiden. Dette var virkelig, virkelig dårlig. 0,5/10

9105555[/snapback]

Sikker på at det ikke var en dårlig X-rated film du så? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Cars

Det var ikke første gang jeg så filmen, men det var første gang jeg så den på en god TV - og det var en ny opplevelse når det kommer til bilde. Jeg synes historien er relativt god, humoren er knallbra - og kvaliteten på filmen er høy. Mater er jo en av de tøffeste rollefigurene ever synes jeg, og du skjønner at du har kommet til hillbillyland bare ved å se på han. Holdt på å falle av stolen pga. latter opptil flere ganger iløpet av filmen bare fordi Mater sier eller gjør noe dumt :!:

 

Jeg er en tilhenger av Pixar-filmene, og Cars er inget unntak!

7,5/10

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Harry Potter and the Order of the Pheonix

 

Siste film jeg så på kino var Harry Potter and the Order of the Pheonix, siden jeg har lest bøkene så er nesten det eneste jeg klarer er å se forskjellene fra boken og filmen, og jeg synes denne (og 4ern) bare forter seg igjennom boka, en bok på nesten 900 sider kan ikke bli presset i en så kort film, jeg synes at hæretter så burde de dele filmene inn i volumer, sånn som kill bill, da får man en mer utfyllende og bra film, men alt i alt hadde filmen fine spesial effekter og noen fine løsninger så det ikke ble for mye innhold.

Terningkast: 4

Endret av Happytreeangi
Lenke til kommentar

Planet Terror

 

Etter en middelmådig Death Proof lå alt ansvaret på Rodriguez for at Grindhouseprosjektet skulle fungere. Jeg ventet langt mer action, blod og gørr utifra denne filmen og det fikk jeg i bøtter og spann. Hvor Death Proof i stor grad baserer seg på (kjedelig) dialog er denne langt mer handlingsorientert. Ble iallefall langt mer underholdt av PT enn DP. Visuelt så forsøker den å legge litt opp til Grindhouse-feelingen med brent, manglende eller oppripi film. Det blir litt for påtatt siden fotoet ellers ser for moderne ut. Tarantino er absolutt en bedre filmskaper enn Rodriguez både generelt og i Grindhouse, men sistnevnte trakk absolutt det lengste strået på dette prosjektet, særlig pga det meget svake manuset til Death Proof.

 

5/6

 

"About as useless as a pecker on a pope"

Lenke til kommentar

Transformers

 

"This is a hundred times cooler than Armageddon", var en av flere cheesy replikker som kom ut av høyttaleranlegget på kinoen i går. Moro en gang i blant, men det ble litt for mye av det gode til å nå helt opp i toppsiktet. Allikevel er dette en film som imponerer, og kan skimte med animasjon ut av en annen verden. Filmens to store stjerner utfyller hverandre meget godt, og Bumblebee er tusen ganger fetere enn Citroën C4.

 

8/10.

Lenke til kommentar

The Usual Suspects

 

Denne filmen er fantastisk! Dette er en film der du virkelig må bruke hodet. Filmen gir ikke fra seg svarene før den skal, du sitter bare og prøver å finne løsningen, som på slutten kommer som en bombe. Dette er en film du kan se mange ganger... Den er som Fight Club, du kan se den om og om igjen, og hver gang finner du nye spor. Det er ikke så mye jeg kan si om denne filmen uten å spolere gleden for dem som ikke har sett den, den må bare oppleves :dribble:

 

10/10

Lenke til kommentar

Black Sheep

 

Var på premiæren i dag for å få med meg denne New Zealandske splatter-komedien om genmanipulerte agro-sauer. Filmen leverer det som står på pakken surret inn i mange morsomme oneliners som sparker villt mot miljøfriker, sauepulere og gårdsbrukere generelt. Kommer dessverre for kort mot Peter Jacksons tidligste mesterverk (som er det nærmeste å sammenligne filmen med), men skal ha pluss for damen de stappet inn i handlingen.

 

En underholdene sommer-godbit for dem som har blitt lei alt hysteriet rundt hva som skal bli "sommerens blockbuster!".

 

6/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Transformers

 

Det er ikke ofte jeg har forventninger til en film, men Bay + actionkonsept = fett. Som regel. Jeg har ikke et forhold til Transformers fra barndommen, men med tanke på at det samme gjelder for de fleste andre som filmen er myntet på, så skal selvsagt det ikke ha noe å si. Som en film var Transformers kun underholdende de første 30 minuttene. Jeg driter i om terraheartz prosessoren til SFX-gjengen brukte en uke på å rendre en frame. Hva med å bruke like lenge på å revidere storylinen før Dreamworks og Paramount, som selvsagt tjener på denne suppen, spyr inn $ 150 mill. inn i produksjonen?

 

Voigt har jeg egentlig aldri hatt noe spesielt sansen for - jeg har en uggen følelse av at hans tid er forbi. Shia LaBeouf er (surprise) filmens desidert største høydepunkt, mens Josh Duhamel derimot klarer å gjøre en lite overbevisende prestasjon i det som skulle være det store gjennombruddet. Whops. Tyrese Gibson kan faktisk spille soldat (Annapolis), bare så synd at Bay ikke klarer å autentisere prestasjonene til de fiksjonelle USAF-soldatene, for det er faktisk hans ansvar. Filmen gjør seg selv også dummere, teitere og mye mindre severdig når tilbakestående, topptrente og topphemmelige agenter med John Turturro i front, dukker opp. Jeg håper ikke Michael Bay er "over the top" for han er/var en kompromissløs regissør som stort sett gir F i kritikere og ikke minst elsker produktplassering. Come back!

 

Transformers balanserte på en knivegg hva blanding av humor og action angår, og uheldigvis skled den og ble steril etter veldig kort tid. Midt på treet.

Lenke til kommentar

Filmen gjør seg selv også dummere, teitere og mye mindre severdig når tilbakestående, topptrente og topphemmelige agenter med John Turturro i front, dukker opp.

9122602[/snapback]

Med å ikke ha et forhold til slikt kan jeg vel se at du ikke skjønner helt hvor de ville med den/de karakterene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Filmen gjør seg selv også dummere, teitere og mye mindre severdig når tilbakestående, topptrente og topphemmelige agenter med John Turturro i front, dukker opp.

9122602[/snapback]

Med å ikke ha et forhold til slikt kan jeg vel se at du ikke skjønner helt hvor de ville med den/de karakterene.

9122652[/snapback]

 

Hvis det var noe som fantes i hele konseptet fra før, så skjønner jeg litt mer hvorfor filmen har fått så uberettiget god kritikk.

Lenke til kommentar

Filmen gjør seg selv også dummere, teitere og mye mindre severdig når tilbakestående, topptrente og topphemmelige agenter med John Turturro i front, dukker opp.

9122602[/snapback]

Med å ikke ha et forhold til slikt kan jeg vel se at du ikke skjønner helt hvor de ville med den/de karakterene.

9122652[/snapback]

 

Hvis det var noe som fantes i hele konseptet fra før, så skjønner jeg litt mer hvorfor filmen har fått så uberettiget god kritikk.

9122655[/snapback]

Vel noen kan la seg oppsluke av sliker filmer, jeg var også litt skuffet når det kom til story. Men som actionfilm og ren underholdning til popcornet var den helt fantastisk, i mine øyne. Nå likte jo jeg også 300, lavpannet som jeg er (å glad er jeg for det).

Lenke til kommentar

Torturro karakteren var den skribentene "lekte" med for å gjøre mer stereotypisk tegneseriaktig ut. De følte for "å ta seg den friheten" som de selv sa, for å sende et lite vink til at dette kommer fra et en tegneserie.

 

Jeg er vel en av få som lo godt av Torturro, forventet egentlig å hate karakteren siden den ble regelrett slaktet i forkant når jeg leste omtaler, selv hos de som likte filmen. Men jeg fant kritikken overdreven, her er det bare folkene bak som har lekt seg litt og dermed unngått at filmen blir for høytidelig. Men for folk flest tror jeg karakteren hans ble "over the top".

 

Når det kommer til "product placement" så satt vel denne filmen rekord ^^ ;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men men, de fikk nå med X-Box lyden når den transformerte seg, for ikke å snakke om Mountain dew transformers :D

 

Husker jeg leste dette i manuset og ble helt oppgitt. Men det var veldig minimalisert og brydde meg fint lite.

 

Edit: 300 var forresten forferdelig og Transformers eide den. Og folk kritiserer Bay for slow-motion effekter? 300 kunne vært en time kortere om man bare kjørte alt i normal fart, 300 ble grunnet dette tidenes mest forutsigbare film for min del. Selv ned på detaljnivå i koreografien gikk alt så sakte at man viste hva som skjedde før det skjedde. Men kanskje jeg bare hadde en dårlig dag :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...