Snerk Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Inside Man Denne filmen falt i smak. Amerikansk gissel drama med en snasn slutt. Jeg har sansen for Clive Owen og synes han er utmerket i denne filmen. Denzel Washington er som vanlig flink han og. Filmen er ingen revolusjon i sjangeren men if it aint broken.. Filmen inneholder muligens noen usannsynligheter, og plottet kunne godt vært litt mer komplisert. Men som underholdning på en sløv sommerkveld fungerer den utmerket. Two thumbs up. 8/10 "I got him right where i want him" "And wheres that sir" "Behind me with my panse on my ankles but its a start!" Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Flyttet Transformersdiskusjonen inn i tråden for filmen, så sprer vi det ikke rundt hele forumet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=790383 (Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert) Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Transformers Et kompetent forsøk på en overdådig actionfilm som innfrir til en viss grad med imponerende effekter og mange neglebitende scener. Allikevel er Transformers en alt for laboratorisk framstilt pengemagnet som er klinisk fri for sjarm og glimt i øyet. Når filmen løses fra høygiret, kommer den ene pinlig tamme klisjé-scenen etter den andre. Forsøkene på å få oss følelsesmessig involvert er ganske tafatte. Jeg ble skuffet over hvor likegyldig jeg ble overfor det hele, spesielt midtveis, og de robotiske protagonistene ble liksom aldri de heltene jeg håpet på. Må ærlig innrømme jeg heiet mer på dem i tegnefilmen fra 1986 (som tro det eller ei, jeg faktisk eier flere DVD-utgaver av). 3/6 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Die Hard (1988) Utrolig at jeg ikke har sett denna filmen før. Trenger vel egentlig ikke skrive så mye om denna. Ordentlig action med Bruce Willis på sitt beste. Skyting og eksplosjoner i massevis. 9/10 Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 The Illusionist Hele veien helt grei underholdning. Filmen overbeviser meg ikke på noen måte. Er ikke noen tid under filmen hvor jeg virkelig tenker at dette er bra. Det er en film som jeg mest sannsynlig ikke kommer til å se mer en denne ene gangen. For min del ingen minneverdig film. 5/10 Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Das Experiment Idèen er basert på "Stanford Prison Experiment" fra 1971, men selve historien er ikke den samme. En gjeng på 20 skal delta i et to-ukers fengselseksperiment. Noen skal være fangevoktere, mens resten er fanger. Det hele er særdeles godt fortalt og velspilt, ikke minst av hovedrolleinnehaver Moritz Bleibtreu (Lola Rennt). Hadde høye forventninger til denne filmen, men jammen klarte den å innfri også. Den mest forstyrrende filmen jeg har sett på veldig, veldig lenge. 9/10 Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Fight Club Dette er helt klart en av mine favoritt filmer, den er rett og slett genial... Filmen kommer med ganske kraftig kritikk til samfunnet vi lever i, det er en film som virkelig får deg til å tenke. Brad Pitt gjør en kjempe jobb i rollen som Tyler Durden, som er en genial karakter. Skuespill, musikk, og alt annet i filmen er av førsteklasse. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor På toppen av det hele har filmen en genial twist Denne filmen må bare oppleves. Om du ikke har sett den, gjør det så snart som mulig. 10/10 Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Anbefaler folk som bare har sett Fight Club en gang om å se den en gang til. Man skjønner den så vanvittig mye bedre andre gangen. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Enig. Det er en film som blir bedre andre gangen man ser den. Bourne Supremacy (2004) Så denne filmen i går for ørtende gang. En god film, men ikke like god som første filmen (skal litt til). Fantastisk action, biljakt og spenning. Filmen dabber kanskje litt av på slutten, men mener likevel at den er verdt: 8/10 Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Enig i at Fight Club blir bedre 2. gangen man ser den, dette var vel tredje gangen jeg så den tror jeg Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) night a the museum Her har de rota fert. Først gir de hovedrollen til Ben Stiller, en man som ikke har en fnug av morsom i seg. og han har den eneste ekte komsike rollen, å gi en komsik rolle til noen som ikke er morsom er jo ikke bra. Ben stiller er ikke morsom, han har aldri vært morsom og han kommer aldri til å bli morsom, enete måten kan kan få meg til å le på er om noen slipper et piano i hode på han, da ville jeg ha ledd. Så tar de Robin Williams en av de morsomste menneske på jorda og setter han i den minst komiske rollen i hele filmen, ikke en eneste vits kommer han med. så gjør de den vanlige feilen de fleste komi filmer gjør, og det var å blande inn søte øyeblikk og moral osv. BORING! Owen Wilson er som vanlig bare halvmorsom og står i stil med filmen. eneste filmen hadde som jeg likte var effektene som var passe bra. Kunne blitt mye bedre men blir under middelmådig. 3/10 Endret 7. juli 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Ben Stiller er da morsom han Liker spesielt "Meet the parents/Fockers" filmene. Men jeg ler jo av det meste uansett... Lenke til kommentar
CCola Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) The Illusionist Hele veien helt grei underholdning. Filmen overbeviser meg ikke på noen måte. Er ikke noen tid under filmen hvor jeg virkelig tenker at dette er bra. Det er en film som jeg mest sannsynlig ikke kommer til å se mer en denne ene gangen. For min del ingen minneverdig film. 5/10 9017948[/snapback] Var du våken under filmen? Ingen kaffepauser eller? Filmen er jo rett og slett genial! Foreslår at du ser den en gang til, så kanskje du forstår endel mer. Transformers Hadde store forhåpninger til filmen, og de infridde og vel som det! FOR en film!! Satt og greip tak i kinostolen gjennom hele filmen, og hadde kribling i magen hele veien og.. Rett og slett en must see film!! 9/10 Rett etter Transformers så jeg Die Hard; Som jeg hadde enda mer forhåpninger til. Ble litt skuffet til tider over en slapp John McClane.. Han klarer ikke å banke ett kvinnfolk? Det var jo flaks han levde på gjennom hele filmen, utenom slutten som jeg spesielt likte godt. Ellers utenom en litt slapp McClane var filmen spennende, og de som liker PC'er kommer nok til å like denne filmen, for 50% av tiden filmen gikk så vi på en PC skjerm av ett eller annet. Resten av 50% gikk til action, action, action... 7/10 Endret 7. juli 2007 av MrJones89 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Anbefaler folk som bare har sett Fight Club en gang om å se den en gang til. Man skjønner den så vanvittig mye bedre andre gangen. 9022648[/snapback] Les boka Lenke til kommentar
Manx Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Han klarer ikke å banke ett kvinnfolk? 9024011[/snapback] Et kvinnfolk? Bank skulle du ha hatt... Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hostel 2. Eli Roth's andre film om ligaen som kidnapper og selger mennesker til høystbydende, som deretter resulterer i at kjøperne torturerer og dreper menneskene på verst tenkelig vis. Historien er tynnere enn Nichole Richie på slankepiller, og filmen handler aller mest om hvor mye blod og gørr man kan klare å trykke inn i løpet av de 120. minuttene som filmen varer. Filmen er ikke akkurat noe god reklame for Slovakia, men Roth hevder at dette ikke er tilfellet. Det han prøver å gjøre er å vise hvor naive og dumme Amerikanerne er i utlandet, og hvor lite de vet om Europa og andre land generelt. 3/10. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Rawr... Maggie Q Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nacho Libre: En veldig merkelig komedie med Jack Black, hvorpå han er en brytende munk. Historien er crap, manus er helt OK og vi har Ana de la Reguera å se på, som er utrolig vakker. Ser ut som en yngre og penere utgave av Penelope Cruz. Vel Jack Black gjør (som alltid) som han vil, og han passer utmerket i rollen, og filmen er tja... hvis man er med mange gode venner og har litt innabords på grensen til hysterisk morsom. Kriteriene til side, så er det en helt grei komedie, med en veldig merkelig setting. PS: Hvis du ikke har litt barnslig humør, bør du nok styre unna. 6/10 Endret 7. juli 2007 av Xtra Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Var du våken under filmen? Ingen kaffepauser eller? Filmen er jo rett og slett genial!Foreslår at du ser den en gang til, så kanskje du forstår endel mer. Forventet på forhånd en ganske god film, og var derfor våken. (jeg tok heller ingen Metalheart...) Den falt bare ikke i smak. Romeo og Julie tvisten på slutten fant jeg heller ikke så veldig bra. Ble da mye mer (positivt)overasket over slutten på The Prestige, som jeg personlig anser som en mye bedre film. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Har sett litt film i det siste, så jeg skriver for litt forskjellige filmer Torsk på Tallin En ukjent svensk komedie, med veldig tørr humor. Veldig amatørmessig laget film 4/10 The Thing Jeg hadde forventet meg en veldig skummel film, men synes ikke at den var noe særlig skummel, men den hadde sine spennede øyeblikk. Ellers var det jo godt filmet, bortsett fra en del mørke som irriterte litt. Det var jo et greit konsept, men vi fikk vite litt for lite og noen veldig store usannsynligheter. Som f.eks at en fyr som levde på 80-tallet hadde bygget et "space-ship" i en snøhule med noen få deler han hadde stjålet fra et helikopter :!: 7,5/10 Children of Men En grei dramatisk film om apokalypse. Et veldig godt konsept, men filmen ble litt for kjedelig for meg egentlig. Action-scenen i filmen var heller ikke av beste kvalitet. 7/10 Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) The Duellists (1977) [Kan kanskje inneholde enkelte spoilere] The Duelist kan man si er en film om ære. Handlingen utspringer seg fra det året Napoleon kommer til makten og frem til hans fall når Louis XIV tar over makten. Vi følger de to soldatene D'Hubert og Feraud (Harvey Keitel), der sistnevte er fast bestemt på å duellere med D'Hubert og bekjempe han, på en tid der duellering blir mer og mer sosialt uakseptabelt. Vi følger de to, hvor de to stiger i gradene hver for seg, men hvor Fearud gang på gang oppsøker D'Hubert for å duellere han. Det som er bra med denne filmen er at den på ingen måte overdrevet eller usannsynlig. Menneskene i filmen tåler ikke ti gangen så mye som vanlige personer, og når de sloss så er det på en måte som kan virke sannsynlig (må nesten si det på den måten, da jeg ikke vet hvordan en virkelig sverdkamp foregikk) Det er innimellom svært behagelig, da dagens filmer i altfor stor grad bærer preg av altfor store overdrivelser, og hvor alt skal gå så fort. Det blit litt som gammel vs. nye Star Wars filmer. Der finner jeg sverdkampene i de gamle filmene mye mer underholdende. Nå høres jeg kanskje litt ut som en gammel gubbe, men noen ganger liker jeg filmer hvor ting går litt tregere, og hvor dialoger er en viktig del av filmen. Filmen lar oss virkelig leve seg inn i hovedpersonene, og spesielt Harvey Keitel gjør en god jobb. Helt fra starten av denne filmen begynner man virkelig å kjenne et "hat" mot hans karakter, en følelse svært få filmer får frem i meg. Alt i alt en god film selv om historien kan bli litt tynn og forutsigbar noen ganger. Filmer hopper svært mye i tid, hvor en hver gang ser hovedpersonene i forskjellige situasjoner, og hvor de hver gang til slutt møtes for å duellere på en eller annen måte. Men det er kanskje ikke filmens hensikt å skjule dette, da filmen tross alt heter The Duellists. Filmen skal forresten ha skryt for at en ikke kunnne forutse hva det ville ende med, samt at den har enn litt overaskende slutt. Er svært usikker på karakter, men tror jeg ender ett sted mellom 7 og 8 av 10 Endret 7. juli 2007 av manamind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå