blured Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 The Prestige (2006) Syns ikke denne filmen er så bra som mange skal ha det til (topp karakter). Er helt grei underholdning hele veien, før det nærmer seg slutten. Da blir filmen virkelig spennende. Det er såklart på grunn av alt som er skjed tidligere i filmen, men spenningen i filmen kom litt for sent for min del. Syns forresten at Christian Bale gjør en bedre figur i denne filmen enn Hugh Jackman. Hugh sin karakter ble litt gjennomsiktig. Klarte liksom ikke å føle noe for han. 7/10 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Reservoir Dogs (1992) Skikkelig Tarantino-film med ordentlige blodige scener. 7 skruker blir hyret til et ran av en gullsmedbutikk. De vet ikke hverandres navn, bare dekknavnene Mr. Brown, Mr. Blonde, Mr. Orange osv. Kuppet går ikke som planlagt. Derfor tror de at de har en tyster blandt seg. Filmen handler om skurkenes bakgrunn og deres teorier om hvem som er tysteren. Synes faktisk filmen kunne vart litt lenger (den var 99 min.). Vi burde også få blitt kjent med flere enn 3-4 av skurkene. 7/10 Endret 4. juli 2007 av Olumvolum Lenke til kommentar
synsing Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Takashi Miikes VISITOR Q. En høyst uvanlig film, ganske skrudd og til tider ekkel og sjuk, men på en helt spesiell, til tider morsom (fælt å si det men) måte. Handler om en havarert familie som får besøk av en mystisk, taus gjest som gradvis fører familien sammen igjen på nokså spesielle måter. F.eks moren. I begynnelsen av filmen er hun en nervøs og deprimert kvinne som blir mishandlet av sønnen sin, men etter å ha blitt "tatt hånd om" av denne Visitor Q, blir hun så handlekraftig og selvsikker at når sønnen blir mobbet av noen medelever går hun rett ut og kaster en kniv i panna på en av dem. Ganske eksplisitte scener med nekrofili, mord og incest gjør at filmen ikke akkurat er hverdagskost. Vanskelig å gi karakter. Men for det den er er den i mine øyne en tier. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Doom Ja, jeg måtte jo se den en gang... Den var tøff, men veldig overdrevet noen ganger. The Rock er knallrå og filmen bygde seg oppover. Egentlig ville jeg gitt den 6/10, men på grunn av den helt ekstremt tøffe FPS-scenen får den: 6,5/10 Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Reservoir Dogs (1992) Skikkelig Tarantino-film med ordentlige blodige scener. 7 skruker blir hyret til et ran av en gullsmedbutikk. De vet ikke hverandres navn, bare dekknavnene Mr. Brown, Mr. Blonde, Mr. Orange osv. Kuppet går ikke som planlagt. Derfor tror de at de har en tyster blandt seg. Filmen handler om skurkenes bakgrunn og deres teorier om hvem som er tysteren. Synes faktisk filmen kunne vart litt lenger (den var 99 min.). Vi burde også få blitt kjent med flere enn 3-4 av skurkene. 7/10 9004177[/snapback] Tatt i betrakting at det er en lavbudjsetts film så er den jo genial. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Robin Hood Men in Tights Because, unlike some other Robin Hoods, I can speak with an English accent En moderne klassiker, ikke like god som Spaceballs eller Blazing Saddles, men helt klart en drit bra spoof. Selv liker jeg Spoof filmer bedre enn "vanlige" komedier da de ikke behøver å tulle med story eller moral som skjeldent funker i en komedie uansett. her er det vitser på vitser på vitser ikke noe mer ikke noe mindre, sånn som komdier skal være. 7.5/10 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Jagged Edge (1985) Krim/thriller. En dame og hennes hushjelp blir brutalt drept på soverommet sitt. Ektemannen blir anklaget for drapene. Advokaten hans er egentlig ferdig med alt av straffesaker, men tar jobben likevel. Etterhvert utvikler det seg til et forhold mellom de to. Veldig kjedelig film. Jeg satt bare og venta på at den skulle bli ferdig. Ikke no ordentlig action heller. Det som gjør at den ikke får bunnkarakterer er at den til tider var smålig udnerholdende. Likte spesielt måten drapene ble utført på. Kommer likevel aldri til å se den igjen. 2/10 Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Garden State (2004) Storyline: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Andrew "Large" Largeman (Zach Braff) er en mislykket skuespiller som har forlatt sitt oppvekststed for å søke lykken et annet sted. Han får, i en av sine sedvanlige triste dager, en oppringing angående sin mors død. Dette gjør at han trenger å ta turen tilbake til hjemstedet for å møte sin fortid. Men noe nytt skjer.. Mange systematiske hodepiner gjør at han får en time hos en psykolog hvor han møter lystløgneren Sam (Natalie Portman). Han gir opp pillene han har gått på i lang tid og faller så helt for Sam, men hva er det egentlig med fortiden hans som gjør at han har vært så ulykkelig? Og vil det rette seg nå som han har funnet kjærligheten. Konklusjon: En herlig film. Zach Braff skal ha skryt. Han spiller nemlig hovedrollen i filmen, har regien, har skrevet manuset og har satt sammen det nydelige soundtracket, så det at Braff kan sees på som genial er absolutt ikke noen undervurdering. Vil du ha en koselig humoristisk/alvorlig/absurd filmaften så se denne! Anbefales! Karakter: 8/10 Endret 5. juli 2007 av Wollan Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Vel da har jeg sett Die Hard 4.0. Dette er en bleik kopi av forgjengerne som stort sett går i å resirkulere tidligere bragder. Men med litt større eksplosjoner og på en større arena. Filmen slipper unna med det siden det her dreier seg om John McClane. Historien er en tynn suppe og hele opplegget, hvor McClane nå må redde hele landet, er fullstendig malplassert da McClane passer bedre i litt "mindre katastrofer". For dette var en katastrofefilm sett fra McClane sitt ståsted. Send han heller ut i ødemarken alene med en gjeng med banditter, det passer seg bedre. Filmen er den svakeste, eller "minst gode" passer vel bedre, av Die Hard filmene. Men den har John McClane og han er vel den eneste i Hollywood som kan brukes i en film som kun er resirkulering og allikevel slippe unna med det. Filmen er en fin underholdning for fans av serien, men i motsetning til forgjengerne så er ikke det en film jeg nok kommer til å ønske å se igjen på en god god stund. Madammen syntes forresten ingenting om filmen, broderen syntes den var alt for svak og en kompis mente McClane har "tapt seg". Personlig klarte jeg nå å kose meg men følte meg litt alene om akkurat det. Jeg er bare glad for å se John McClane igjen. Forhåpentligvis følger ikke Hollywood i dette fotsporet om det kommer en Die Hard 5. Back to basic kunne vært en ide. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Flags of our fathers Så denne i går og må si den var en fin film viser hvordan forskjellige folk takkler krigen forskjellig. noen greier seg bra, mens andre kommer aldri ut av den selv når skytinga har sluttet. Krigs senene er meget godt laget gode lyder og effekter. Jeg har aldri vært på Iwo Jima men jeg trode på at den øya var Iwo Jima(selv om den var i california. 7.5/10 Letters from Iwo Jima Selv om flags of our fathers var en meget sterk film, slår denne første film ned i støvlene. Alt er bra i denne filmen effektene er jo like som i FOOF, men dramaet er økt enda litt. Filmen har vist fått litt krittik for at de "snille" japanerne alle hadde vært i usa og skal liksom ha lært seg i bli snille der. som en europeer merket jeg ikke noe til det, og tenkte ikke på det før jeg leste om det på wiki. Men den viser jo fremdeles japsene i et bedre lys enn alle andre filmer om stillehavs krigen. En del sener har jo mengel på all forunft for oss som ikke har blitt oppdratt til at å dø er bedre enn å leve(uansett). Vakker og sterk film der alt er som det skal være. 9/10 Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Resident Evil: Apocalypse En grei nok action film. Milla Jovovich spiller veldig bra som Alice. Filmen er stappet med action og spenning, noe som gjør den ganske underholdene. Men filmen har en ganske tørr historie, og de kunne nok gjort den mer nervepirrende. 6/10 Lenke til kommentar
morten-sol Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) The Fast and the Fourious Vill action med spennende og gjennom tenkt manus. Vin Diesel som vanelig spiller rollen Mega Bra Denne Triologien er mega tøff, gudfaren filmene kan bare gå og legge seg! 10/10 Trippel x(xXx) Knall god action med vin Diesel og denne filmen skuffet ikke heller. Vin Diesel er tøff som vanelig men den var litt får Orginal. 9/10 House of the Dead Nå snakker vi Skrekk Film! Uwe Boll er et Geni som kan lage en skikkelig Action-Skrekk film. Bullet timen er jo bare Genial dennne er skikkelig Pwn-Ass Rock'n Roll Azz. Klarer ikke og telle hvor mange ganger jeg ble skremt 10/10 Endret 5. juli 2007 av morten-sol Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Klarer ikke og telle hvor mange ganger jeg ble skremt 9012254[/snapback] Du klarte i hvert fall og skremme meg tre ganger i løpet av en post ganske godt gjort... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 The Fast and the FouriousVill action med spennende og gjennom tenkt manus. Vin Diesel som vanelig spiller rollen Mega Bra :dribbble: Denne Triologien er mega tøff, gudfaren filmene kan bare gå og legge seg! 10/10 Trippel x(xXx) Knall god action med vin Diesel og denne filmen skuffet ikke heller. Vin Diesel er tøff som vanelig men den var litt får Orginal. 9/10 House of the Dead Nå snakker vi Skrekk Film! Uwe Boll er et Geni som kan lage en skikkelig Action-Skrekk film. Bullet timen er jo bare Genial dennne er skikkelig Pwn-Ass Rock'n Roll Azz. Klarer ikke og telle hvor mange ganger jeg ble skremt 10/10 9012254[/snapback] Smålo litt, men det ble dessverre for teit. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Ahahaha, nice try Morten. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Du er den første jeg har hørt som snakker fint om Uwe Boll ihvertfall morten-sol Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Die Hard 4.0 Oh! Jeg hadde skyhøye forventninger til filmen og alle forventningene ble oppfylt. Den var helt utrolig, med stemningen, humoren og alt klaffet perfekt Jeg hadde gitt den 8/10, hadde det ikke vært for den utrolig gode humoren, men siden humoren var så perfekt så blir det: 8,5/10 Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) TRANSFORMERS Transformers handler om akkurat det, transformers. Superavanserte maskiner (som de blir fremstillt som i filmen) som kan gjøre seg om til hva de vil, men ofte holder de seg til en fast form. Den syltynne handlingen hiver 2 vårkåte ungdommer ut i kampen mellom de gode og onde transformers i kampen om en gjennstand som har skapt krig på hjemplaneten til transformersene, og som nå setter menneskelivene i fare. Filmen har mange spektakulære spesialeffekter, men det er det eneste og. Skuespillerne er lang under par, dialogen er helt patetisk til tider og logikken i filmen hopper opp og ned som en duracellbunny i en arobic time. Et par eksempler: 1. De onde robotene hacker seg inn i USA's forsvarsnettverk på 10 sekunder, men bruker Yahoo sin søkemotor til å faktisk finne hva de leter etter. 2. Her snakker vi om roboter som er høyere enn hus, men til tross for dette er det ingen som er de når de sitter på hus eller står i bakhagen til folk. 3. Transformers kan forvandle seg til hva de vil, og lederen til de onde transformers klarer ikke å ta igjen en uatletisk gutt som løper til fots ned en veg, når han selv kan bli til et jet-fly. Nei, dette var en enorm skuffelse. Filmen og transformersskapningene i seg selv gav gode minner. MEN! Det er umulig å ikke irritere seg over klisjè etter klisjè i en action film, dårlig timing og dialog som er så opplagt at det ikke finnes ord. Og slutten (som jeg ikke skal avsløre) trekker filmen så ned som man får det. En siste ting. Slossscenene var kanskje det dårligste jeg har sett. Hver eneste gang robotene denger inni hverandre ruller de bare rundt som en metallball. Veldig mye kaos, man får veldig lite ut av scenene. Leste noen som sa akkurat det motsatte av dette, og må si meg sterkt uenig. Er dette det beste du har sett har du/dere gått glipp av veldig mye 2/10 Endret 5. juli 2007 av bandreas Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Er dette det beste du har sett har du/dere gått glipp av veldig mye 9012765[/snapback] Du får stemme og si dette til de 75% som ga den terningkast 5 eller 6 her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=790383. Og ikke glem å gå inn på IMDB og gi 2'ern, slik at du kan dra ned snittet på 8.3 litt Etter å ha sett Die Hard 4.0 i dag så bare befestet det for meg hvor bra Transformers faktisk er. Angrer egentlig på at jeg ikke valgte å se den en gang til i dag fremfor Die Hard, som strengt talt kunne ventet til DVD'en. Men men, skal se Transformers en gang til til helgen. Så det blir jo kos Endret 5. juli 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå