Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenacious D in The Pick of Destiny

 

tenacious-d-poster.jpg

 

Denne filmen er ganske ok å se på. Den har ikke noe spesiell handling, men Jack Black gjør filmen morsom. De synger en del i filmen så filmen blir delvis en musikal. Jeg har aldri vært noe fan av musikaler, men sangtekstene er fryktlig morsomme til Jack black. Helt oppsummert så er dette en film som er grei å se på hvis du er ute etter humor og en overdreven historie;P

 

Vurdering: 6,5/10

Lenke til kommentar

Die Hard 4.0

 

John McClane begynner så smått å bli gammel, men slår fra seg med kraft og vilje likeså. Personlig syns jeg dette gjør ham til en mer realistisk "hverdagshelt" enn om han hadde vært supersprek og superspenstig (les: en jævla hamster ;) ). Dette er dog det eneste som kan minne om realisme i filmen.

 

Superskurken Timothy Olymphant holder helvete med Amerika fordi han har hacket internett ( :) ), statlige overvåkningssystemer ( :!: ), samtlige kommunikasjonssystemer ( :lol: ), alarmstyringssystemer + gass- og strømnettet (har sluppet opp for le-meg-i-hjel-smileyer). Med seg har han en bande spesialtrente jævler med automatvåpen og helikopter, som allikevel ikke klarer å treffe det mr. McClane treffer med pistol fra bil i fart. I tillegg til dette er filmen stappfull av irriterende umuligheter. Enkelte scener hadde vært tøffere hvis de hadde tatt ett steg tilbake, istedenfor to steg for langt.

 

Jeg har alltid likt Die Hard-serien svært godt, men aldri vært noen fanboy. Filmen er en herlig testosteron-bombe, den skuffer ikke, men overrasker heller ikke. Noe som DEFINITIVT trekker opp, er at de har unngått en av filmhistoriens kjedeligste klisjèer:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dattera til John McClane er ikke en hjelpeløs liten drittunge, virker faktisk oppegående gjennom hele filmen, istedenfor å være et irritasjonsmoment àla unge frøken Bauer

 

8/10

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Hmm.. lurer på hvilken film som kommer til å bli anmeldt mest i kommende tider....

 

Die hard 4.0

 

Ok action av godt kaliber. FIlmen hadde mange henvisninger og sider fra tidligere filmer(3ern først og fremst) og skuffer ikke med mengden vi får.

Det er to ting som trekker ned. Det første er at det var alfor mye sentimentalitet, det er fysjom. Og for det andre så var jo nesten alt som skjedde i traileren.

 

Men ellers en veldig underholdende film. Stort pluss for humoren.

 

7,5/10

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å på førpremieren til Transformers imorgen, men etter å ha sett traileren for den idag når jeg så Die Hard 4 så vet jeg ikke helt. Så litt vel mye ut som en barnefilm synes jeg. Får se hvordan stemningen er imorgen. Kanskje det blir en tur ut til Hove å ha noen pils istedet.

Lenke til kommentar

Live Free or Die Hard

 

Først og fremst, en herlig blanding av action og humor. Filmen inneholder en masse kjappe kommentarer og er stappet med flott action. Det som JacEr nevnte om datteren er jeg og enig i, det trekker opp. Men et minus er vel kansje at filmen er en smule mer overdreven en de forrige. En annen ting jeg syns er litt synd, er at det liksom ikke er en "julefilm". Die Hard 1 og 2 hadde en handling som var lagt til julaften, men det er ikke tilfellet i 3'ern og denne.

 

8/10

Lenke til kommentar
En annen ting jeg syns er litt synd, er at det liksom ikke er en "julefilm". Die Hard 1 og 2 hadde en handling som var lagt til julaften, men det er ikke tilfellet i 3'ern og denne.

 

8/10

8960016[/snapback]

Vell, handlingen i denne foregikk jo den 4 juli. 4 juli er amerikas nasjonaldag, så det var jo en spesiell dag alikvell. ;)

Lenke til kommentar
Die Hard 4.0

 

John McClane begynner så smått å bli gammel, men slår fra seg med kraft og vilje likeså. Personlig syns jeg dette gjør ham til en mer realistisk "hverdagshelt" enn om han hadde vært supersprek og superspenstig (les: en jævla hamster ;) ). Dette er dog det eneste som kan minne om realisme i filmen.

 

Superskurken Timothy Olymphant holder helvete med Amerika fordi han har hacket internett ( :) ), statlige overvåkningssystemer (  :!:  ), samtlige kommunikasjonssystemer ( :lol: ), alarmstyringssystemer + gass- og strømnettet (har sluppet opp for le-meg-i-hjel-smileyer). Med seg har han en bande spesialtrente jævler med automatvåpen og helikopter, som allikevel ikke klarer å treffe det mr. McClane treffer med pistol fra bil i fart. I tillegg til dette er filmen stappfull av irriterende umuligheter. Enkelte scener hadde vært tøffere hvis de hadde tatt ett steg tilbake, istedenfor to steg for langt.

 

Jeg har alltid likt Die Hard-serien svært godt, men aldri vært noen fanboy. Filmen er en herlig testosteron-bombe, den skuffer ikke, men overrasker heller ikke. Noe som DEFINITIVT trekker opp, er at de har unngått en av filmhistoriens kjedeligste klisjèer:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dattera til John McClane er ikke en hjelpeløs liten drittunge, virker faktisk oppegående gjennom hele filmen, istedenfor å være et irritasjonsmoment àla unge frøken Bauer

 

8/10

8958112[/snapback]

Bra anmeldelse :thumbup: Filmen hadde ett par morsomheter og handlingen var ok, men det var de "umulighetene" som du sier som trekker ned hos meg. 6.5/10.

Lenke til kommentar

Once Upon a Time in America (1984)

 

Denne filmen er blant de lengste jeg noen gang har sett. Dette er en hel livshistorie. En livshistorie på nesten fire timer. For meg ble dette i litt i lengste laget, men selve kvaliteten på det som blir vist var fantastisk. Skuespillet er bra og historien er både interessant og bra formidlet.

 

Men igjen, filmen varte litt for lenge til at den klarte å engasjere meg hele veien. Kanskje jeg vil endre mening med tiden, men foreløpig får denne filmen:

 

7/10

 

Ingne dårlig karakter, men ei heller helt på topp.

Lenke til kommentar

Psycho

 

En fantastisk film! Karakteren Norman Bates er genial, en sårbar og trist mann, en fyr du kan vise sympati for, men og en svært syk mann. Manus forfatter skal og ha mye skryt for historien.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det at filmen ikke med en gang avslører at moren faktisk er død, er genialt.

Ikke vis spoiler om du ikke har sett filmen!

 

10/10

Lenke til kommentar

Mot I Brøstet - DEL 1

 

8 DVD plater i en boks som forsåvidt er ok.

 

DVD menyer- ganske utdatert, kunne hvert bedre.

 

Bilde. Veldig skuffende, lav oppløsning og hakking, det virker som dette er en hasteproduksjon for og få den ut på markedet.

 

Ellers er jo innholdet i filmen det viktigste, men hvis du liker mot i brøstet er denne verdt de 400kronene, du får tross alt 33 timer underholdning. :)

 

6/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...