Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grindhouse(Death Proof)

En av de beste filmene jeg har sett på lenge.Tarantino utfører denne filmen med stil og spennig.Filmen er spekket med stillige bilscener og deilige babes.

Filmen hadde en av de beste avslutningene jeg har sett på lenge:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
meningesløs vold i regi av ultra hotte baber,etterfulgt av et "The End" og passende musikk.Jeg ledde flere minutter etterpå.

Kickass :devil:

 

10/10

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

The Fountain (2006)

 

Spanning over one thousand years, and three parallel stories, The Fountain is a story of love, death, spirituality, and the fragility of our existence in this world

 

Kan ikke huske sist jeg hadde klump i halsen etter å ha sett en film. Denne filmen var fantastisk på alle måter. Er en film som man kan se flere ganger da det er mye man ikke får med seg første gangen, fordi filmen er ganske innviklet. Historien er ikke linjær, flere klipp ser man flere ganger og historien foregår i forskjellig tid.

 

Vanskelig å si hva jeg vil synes om filmen når det er gått en tid. Men etter å ha sett denne filmen en gang:

10/10

 

Må sees.

Lenke til kommentar

Death Proof

Ufff.. dette var ikke mye å rope hurra over. For det første aaaltfor lang. For det andre; Manus er dørgandes kjedelig. Nærmest hvem som helst kunne ha skrevet de kjedelige dialogene om hvem som pulte hvem. Jeg vil ha dialog om kulturrelaterte ting, som f.eks han har gjort tidligere med Madonna og Lø Big Mac. Kameradynamikken i den restaurantscenen er som tatt fra Reserovoir Dogs men hvor er den kule dialogen og særtrekkene ved hver av karakterene?! Han skal derimot ha for en passe rå bilkræsj (ja du veit hvilken jeg mener) og scenen hvor Zoe ligger på panseret er noe av det feiteste jeg har sett innen biljaktescener. Holdt pusten. Tarantino beviser også at han er verdens beste til å velge ukjent populærmusikk og få det til å matche så det griner. Er veldig spent på å se den nedklippede versjonen (dvs. hele Grindhouse). Vil tro at karakteren kan gjøre et hopp her. Svært halvhjerta forsøk på å være kul som egentlig ikke holder helt til mål, på lik linje med 300. Har derimot større tro på Rodriguezs Planet Terror; ser enda mer whacky ut i tillegg til at at han tilsynelatendes bruker et mer Grindhouse-preget foto.

 

3/6

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Stalker (1979)

 

162 minutter med 3 menn som bytter på å holde monologer i et nedslitt bygningskompleks. Dette slo meg som pretensiøst piss, jeg hadde fått like mye ut av å bruke 5 sekunder på å lese hovedspørsmålet i filmen som de 2,5 timene av livet mitt jeg kastet bort på å se disse 3 russerne nærme seg det.

 

Unngår bunnkarakteren da det tross alt var en gjennomført film som ikke var irriterende dårlig som f.eks. epic movie, men bare utrolig lite fengende og veldig langtekkelig.

 

2/10.

Lenke til kommentar

Pirates of Caribbean: At World's End

 

Booooring. Lang film om ingenting. Handlinga var også så innfløkt at en småtrøtt meg ikke klarte å få med seg alt sammen. Jack Sparrow hentes tilbake fra den "Våte Grav" og de skal ta knekken på Davy Jones og hans mannskap på Den Flyvende Hollender. Orlando Bloom spiller enda dårligere enn han noengang har gjort tidligere. Johnny Depp spiller vel en helt grei rolle. Keira Knightley trekker opp pga. utseendet. Det eneste virkelig bra i filmen var at det var endel ordentlige piratkamper, med kanonild, boring og sverdfekting.

 

Terningkast 3. Ikke se den. Hvertfall ikke betal for å se den.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar

"Pirates of Caribbean: At World's End

 

Booooring. Lang film om ingenting. Handlinga var også så innfløkt at en småtrøtt meg ikke klarte å få med seg alt sammen. Jack Sparrow hentes tilbake fra den "Våte Grav" og de skal ta knekken på Davy Jones og hans mannskap på Den Flyvende Hollender. Orlando Bloom spiller enda dårligere enn han noengang har gjort tidligere. Johnny Depp spiller vel en helt grei rolle. Keira Knightley trekker opp pga. utseendet. Det eneste virkelig bra i filmen var at det var endel ordentlige piratkamper, med kanonild, boring og sverdfekting.

 

Terningkast 3. Ikke se den. Hvertfall ikke betal for å se den."

 

Kunne ikke blitt mere enig :thumbup:

Endret av messi91
Lenke til kommentar

Shindler's List

 

Spielbergs historiske drama om redningsmann Oskar Shindler får virkelig frem følelser og aggresjon. Holocaust er ett av de værste massemord som har eksistert og bør derfor ikke glemmes.

 

Den egoistiske og pengegriske Shindler forandrer totalt syn på krigssituasjonen da han ser forferdelige hendelser i jødegettoen i Krakow. Han bestemmer seg så for å redde disse jødene.

 

Skuespillet er noe av det beste som er vist på et lerret, med store navn som Ralph Fiennes og Liam Neeson i de viktigste rollene.

 

Musikken er også strålende.

 

En film alle bør se: 6/6

Lenke til kommentar

Har sett en del film i det siste, så jeg skriver litt om de forskjellige.

 

Dødelig Våpen

 

Stilig og bra film. Jeg koste meg når jeg så den, men den var ikke så bra at jeg vil gå å skryte om den.

 

7/10

 

 

Predator

 

Arnold er rå, monstre fra outer space er tøft. Det må jo være en god film tenkte jeg. Jeg ble ikke skuffet, men heller ikke overbegeistret over effektene. Jeg likte litt den Die Hard-feelingen. Altså stresset og litt av klaustrofobi-følelsen. Jeg synes de skulle lagde den litt skumlere slik at jeg skvatt litt mer.

 

7,5/10 :)

 

 

Skeleton Key

 

Trodde den skulle være skumlere. Den ble rarere og mer forvirrende etterhvert i filmen. Jeg angrer en smule på at jeg kjøpte den og brukte en og en halv dyrebar time på å se den. :thumbdown:

 

6/10

Lenke til kommentar

DeathProof (Grindhouse del 1)

 

Filmen handler om 1 mann og 8 damer, som kjører jævlig feite biler. Ting skjer. Dette er stort sett alt jeg kan si om handlingen i filmen.

 

Da jeg ikke aner hva definisjonen "grindhouse" er for noe (bare at det er et samlebegrep for en haug dårlig produserte actionfilmer fra 70-tallet), satt jeg først og lurte på når plottet skulle ta form, og om disse logiske bristene var ment å være der. Etterhvert skjønte jeg at filmens plot ikke har logiske brister. Der det er logikk, er dette en brist ifra handlingen. Ellers er filmen en testosteronbombe så snart det befinner seg noen bak ett ratt, fravær av annet plot er filmens styrke, dette fungerer slik det skal fungere! Av en eller annen grunn er dette akkurat en slik film jeg forventer av Tarantino, samtidig som det er totalt ulikt alt jeg har sett av ham før. Anbefales alle, IKKE vent til "Grindhouse" kommer samlet på R1!

 

8/10

Lenke til kommentar
bare at det er et samlebegrep for en haug dårlig produserte actionfilmer fra 70-tallet

Liker ikke helt den definisjonen der altså.

-Det er ikke 'dårlig produsert', men heller lav budsjett. Er en ganske viktig forskjell der.

-Det er 60, 70 og 80-tallet.

-Det er ikke bare actionfilmer heller.

 

"A "Grindhouse" was a type of inner city theatre that would play either all-day matinees or all-night marathons of low-budget exploitation films in the 60's, 70's and early 80's. Mostly comprised of formerly luxurious, old-time movie palaces, these 'down-'n'-dirty' theatres would often show offbeat, ultraviolent and sexually-charged films under the categories of Kung-Fu or "chop-socky" (Shaw Brothers films or martial arts actioners produced by outfits like The Cannon Group), Hixploitation (White Lightning, Gator Bait, Scum Of The Earth), Blaxploitation (Shaft, Coffy, Superfly, Dolemite, The Mack), Sexploitation (Supervixens, The Swinging Cheerleaders), Zombie and Cannibal films (Dawn of the Dead, Zombi 2, Cannibal Holocaust) Biker films (The Wild Angels, The Glory Stompers, The Savage Seven, The Losers) among hundreds of other subgenres."

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Da var det endelig litt cowboy-tid på denna karen. Her er tre nylig sette westernfilmer:

 

The Proposition (2005)

 

Ah, den australske ødemarka har vel aldri sett mer så tiltrekkende og samtidig så fryktinngytende ut før. Liten tvil om at man har gjort en fantastisk jobb med det visuelle. Men skinnet kan bedra folkens, så har egentlig australske The Proposition noe å bidra med?

 

Absolutt! Vi møter en mann som får et relativt vanskelig tilbud: Han må drepe sin eldste bror for å redde livet til sin yngste. Filmen er egentlig ganske brutale greier, uten at volden føles unødvendig. Det skal være skittent og jævlig. I hovedrollen finner vi Guy Pearce, han glemske karen fra Memento. Han, gjør som alle andre, en fremdragende jobb. Dessuten er hele filmen fylt med stemningsfull musikk fra den talentfulle artisten Nick Cave, som også har skrevet manuset.

 

Sjekk denne ut. Jeg digget den ihvertfall.

 

8/10

 

 

Open Range (2003)

 

Til tross for "sett-det-før" faktoren, er ulvedanseren Kevin Costners bidrag til sjangeren et ganske etterlengtet tilskudd. Her møter vi en gjeng omreisende kvegdrivere som får problemer med den lokale rancheieren, og selvsagt brygger det opp til et dødelig oppgjør.

 

Litt forutsigbart, ja. Og jeg synes Costner både skulle gitt oss mer tid med skurkene og faktisk lagd en kjærlighetshistorie som føles troverdig. Bortsett fra det har han man gjort en god jobb. Naturen er vakkert filmet, og viktigst av alt: Filmens store skytesekvens er en av de beste jeg noensinne har sett.

 

Anbefales.

 

7/10

 

 

 

Unforgiven (1992)

 

Det var jævlig uvant å se legenden "The Man With No Name" fra Dollar-trilogien, bedre kjent som Clint Eastwood, bomme på blikkbokser og slite med å komme seg opp på tamme hester. Men slikt er det nå en gang når Unforgiven handler om en enkemann og alenefar som for lengst har lagt sin myrdekarriere på hylla, men en dag blir fristet til å gjøre en siste jobb.

 

Unforgiven er topp kvalitet i alle ledd. Eastwood vet nøyaktig hva han driver med både foran og bak kamera, og ler av de fleste andre som prøver seg på sjangeren. Dette er spennende, dramatisk og utrolig velspilt, og med en tyngde og realisme som gjør at vi driter langt i at den mangler ekte helter. En god historie har sjeldent det.

 

8.5/10

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...