Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg nevner at den er ubrukelig for de som ikke har sett den fordi anmeldelsen er mer enn forklaring på hva jeg likte om filmen enn en anbefaling til eller fra. Jeg tror ikke det er min mening som vil vippe noen fra "Jeg gidder ikke se den" til "Nja, nå som Stefan sier den er god...", og jeg har tidligere nevnt at jeg rådigger den. Dette var mer for min egen skyld; å få noen tanker ned på papiret slik at jeg fikk ordnet dem i hodet.

 

Det er ingen direkte spoilere i anmeldelsen, den prater bare over hodet på de som ikke har sett den.

 

edit: Jeg kan godt legge til en ny anmeldelse uten spoiler:

 

The Fountain

Den beste filmen noensinne. Se den.

10/10

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

har sett to merkelige filmer igår kveld. Cube og Cube 2 (Hypercube) de var litt spennedes og rett og slett rar! likte ikke slutten heller.

 

Advarsel, spoiler under!

 

Handler om at ei gruppe folk var puttet inn i en cube og de må finne veien ut gjennom mange millioner andre rom.. Og det overlever kun en.. i den andre filmen overlever ingen.. :dontgetit:

 

 

7/10

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Grindhouse

Vi boikotter denne filmen på kino, og hvis DVDen blir delt, boikotter vi den også (right, wh1te?), så jeg lastet den ned.

grindhouse.jpg

Forferdelig pre-modernistisk tullball med en misé-en-scene verre enn The Departed. Nei, jeg bare kødder. Dette var tidenes.

 

Planet Terror er Robert Rodriguez' film. Her er det action fra start til slutt. Hoder blir kappet av, hjerner forsvinner, det er bare non-stop entertainment. Det er ufattelig underholdende å se skuespillere som Bruce Willis og Naveen Andrews i roller som du aldri har sett dem før, og til og med Mr. Brown fra Reservoir Dogs dukker opp i rollen som Rapist #1. Planet Terror har et plot som er vanskelig å følge med på, men det trenger du ikke heller. Plottet er unødvendig. Det er bare å nyte actionscenene.

 

Der Planet Terror er action hele tiden, er Tarantinos Death Proof noe helt annet. Den starter veldig rolig, med mange lange dialoger. Det hele minner egentlig en del om Jackie Brown, på samme måte som PT minner om From Dusk Till Dawn. Det beste med QTs film er alle referansene til tidligere filmer av hans. Hvis du har sett de fleste filmene hans, vil du sitte å humre for deg selv over mange av kommentarene her. Tarantino himself dukker opp i denne filmen også, og snakker om "tasty beverage". Selv om det starter rolig, så er det ingen kjedelig film. Den siste ~halvtimen har den beste biljaktscenen jeg har sett.

 

De falske trailere fungerer glimrende. De er så absurde og håpløse, og egentlig er de helt latterlige. Jeg håper virkelig noen lager noen ordentlige filmer ut av de, plottene virker interessante.

 

Alt i alt, så er det en glimrende opplevelse, men jeg forventet mer vold og sex.

 

9/10

Lenke til kommentar

^Takk for spoleren... (cube)

 

Once upon a time in the West

Har personlig ikke sett så veldig mange westernfilmer, men av de jeg har sett så er denne blant de beste. Den klarer ikke helt å engasjere meg hele veien, men når den gjør det, gjør den virkelig det. Stort pluss at filmen spiller mer på følelser enn på usannsynlig tøffe helter, som i mange tilfeller ødelegger mye av stemningen til en film.

 

Vet ikke helt om den fortjener en 20# plass på IMDb, men alt i alt er det en bra film.

 

8/10

Lenke til kommentar

Shooter

 

Jeg liker Mark Wahlberg, så denne var selvskreven sånn sett. Det hjalp jo også på at filmen var skikkelig bra. Moderne actionthrillere som denne kan jo være litt opp og ned, men her synes jeg det meste stemte ganske bra. Godt tempo i filmen, ikke overdreven klisjebruk (som ofte er med på å trekke slike filmer ned i gjørma) og godt skuespill. Denne anbefales...

 

En sterk 8.5/10

Lenke til kommentar

The Terminal

 

Så den på skolen i dag. Den er med to fabelaktige skuespillere; Tom Hanks og Catherine Zeta-Jones. Den handler om russiske Viktor Navorski som er på reise til New York. Samtidig som han lander på flyplassen i New York, bryter det ut borgerkrig i Russland. Pga. Russlands status da får han ikke innreisevisum til USA og må vente på flyplassen. Han blir ventende veldig lenge. Han kan ikke et ord engelsk når han ankommer flyplassen, noe som gjør det hele til en humoristisk affære. Der møter han flyvertinnen Amelia Warren (Zeta-Jones) som han blir forelsket i. For å overleve på flyplassen må han skaffe seg penger. Han må få seg jobb. Samtidig som dette ønsker flyplassens sikkerhetssjef Frank Dixon (Stanley Tucci) å fjerne han fra flyplassen siden han ser på Navorski som en trussel for sikkerheten.

 

Trakk på smilebåndet flere ganger i løpet av filmen og skuespillerne gjør jobben sin med glans.

 

Terningkast 5. En fin drama/komedie som bør sees.

Lenke til kommentar

The Fountain (Blueraylolz!):

 

Dere husker sikkert hvordan dere elsket å leke i ballbingene som de har hos blant annet IKEA og diverse elektroutsalg? I såfall vet dere hvor herlig det er å bare slippe samtlige hemninger løs og kaste seg bakover i ballbingen. Se nå for dere at ballene blir erstattet med sukkerspinn, bare at sukkerspinnet egentlig er kjønnshårene til Jessica Alba.

Så bra er The Fountain i 1080p.

Lenke til kommentar

Final Fantasy VII Advent Children.

 

 

Jeg hadde sett noen anbefalinger og sånt om denne filmen men jeg hadde ikke de største forventningene før jeg så den. Det første som slår meg når jeg ser denne filmen er "animasjonen", Denne filmen er sykt bra animert, folka ser nesten ekte ut. Handlingen er bra men det som skjiller seg ut er sloss-scenene, de er fantastiske. Liker du Matrix liker du denne. Dette er en nydelig film, anbefales på det sterkeste :thumbup:

 

9/10

 

Edit: laga en musikk video til filmen, se den

Endret av messi91
Lenke til kommentar

Death Proof

 

Denne filmen var ingen skuffelse! Den begynner svært rolig, men er ikke av den grunn kjedelig. Som Fisker sa er det mangen referanser til tidligere filmer av Tarantino, så filmen blir nok litt mer spennende for dem som har sett disse. Savnet kansje noen små ting i filmen som kjennetegner Tarantino, hadde nok og forventet mer vold og sex. Men dette trekker ikke så mye ned. Selv om begynnelsen var rolig, spriter Tarantino opp med mer action og vold i slutten. Vil anbefale denne filmen til alle Tarantino fans ;)

 

9/10

Lenke til kommentar

Tremors uno, dos, tres, cuatro

 

 

Festlig filmer, komedier forkledd som "horror" monster film.

 

Første filmen er ganske bra, det var den eneste jeg hadde sett før og den er litt treigere enn de andre, mye pga. det tar lang tid før monsterne virklig dukker opp.

 

Film 2 og 3 er egentlig bedre enn den første, spesielt nr. 2. da filmen flytter fokus til Burt og hans kamp mot marker 2 og 3 øker også humoren enda et hakk, eksploderende marker er festlig, det samme er overdreven firepower.

 

også festlig er at Burt karakteren er rake motsetting til Michael Gross sin andre rollle som hippie pappa Steven Keaton.

 

Filmene er mye morsomere en "ekte" komedier som wedding crashers eller Wedding Singer.

 

film nr. 4 er sånn passe, litt dårligere enn den første filmen.

 

alt i alt kule filmer som holder deg underholdt.

 

uno: 6.5/10

dos: 8/10

tres:7.7/10

cuatro: 6/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...