Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Største iritasjons moment var han han drev å opperete bolten på M82'n i begynnelsen selv om den er semi auto.

:D En mann for sitt navn

8845500[/snapback]

 

Tja, han er ikke den eneste som irriterte seg over dette ;)

Men likte filmen veldig godt. Får mer å mer sansen for Mark Wahlberg.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

16 Blocks nettopp. Ganske bra film om en ustabil politimann (Bruce Willis) som lander midt oppi en gjeng korrupte politifolk. Willis har en fange som skal vitne mot de korrupte politimennene. De gjør alt de kan for å stoppe dem.

 

Terningkast 4. En film som er verdt å unnvære seg.

 

Edit: Terningkast 6 for skuespillerprestasjonene. Bruce Willis er glimrende.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar

79m.jpg

Keane

 

Damian Lewis spiller en mann som får sin datter kidnappet, og som i desperasjon slutter jobben sin for å holde en fåfengt enmanns leteaksjon som etterhvert ender opp i en kamp mot alkoholisme, dopmisbruk og sinnsykdom.

En dag kommer han i kontakt med en fattig mor og hennes datter, som trenger hans hjelp. Kan disse gi han livsgnisten og få han til å komme seg tilbake til samfunnet?

 

Filmen er meget "lavmælt", handlingen er treg og relativt liten av omfang, det er først og fremst desperasjonen og kampen mot sinnssykdom som skal skildres her, det er lite dialog og mange stunder hovedkarakteren kan tippe begge veier. For at en slik film skal funke, må man virkelig leve seg inn i den, dette er ikke en film hvor du kan lene deg tilbake i sofaen og si "entertain me!". Jeg endte opp med å bli litt lei av treg fremgang og mangel på dialog, men satt fortsatt og håpet at han skulle klare seg helt til slutten, så det fungerte vel sånn nogelunde. Skuespillerne er fantastiske, hovedsaklig Damian Lewis og Abigail Breslin.

 

 

7/10.

Lenke til kommentar
Største iritasjons moment var han han drev å opperete bolten på M82'n i begynnelsen selv om den er semi auto.

:D En mann for sitt navn

8845500[/snapback]

 

Tja, han er ikke den eneste som irriterte seg over dette ;)

Men likte filmen veldig godt. Får mer å mer sansen for Mark Wahlberg.

8845904[/snapback]

 

Ja Mark er brukbar han, selv om broren hans er mye bedre, men Mark har gjort noen meget gode roller som han passer bra i, som Boogie Nights.

og han passer bra til rollen sin i Shooter, han ser litt ut som en hardcore marine

Lenke til kommentar

Så nettopp Hostel. Genial film om en slovakisk organisasjon som selger tortur til rike mennesker. Tre ungdom/begynnelsen av 20-åra er på interrail rundt om i Europa og ender opp i Bratislava hvor de fester og nyter horer. Etterhvert blir de tatt til fange av den Slovanske torturorganisasjonen. Trekker litt ned for skuespillerprestasjonene. Alle klarer vel å skrike høyt når noen skjærer over Akilles-senene dine med skalpell.

 

Terningkast 5. Bør absolutt sees, men tenk deg godt om før du gjør det. Om du blir kvalm av blod, dropp det!

Lenke til kommentar

Mean Creek

 

En "coming of age"-historie om en litt sjenert gutt som blir banket opp av skolens ADHD-bølle, og som får med storebroren sin på en storstilt hevnplan.

 

Dette er en ungdomsfilm, men den er absolutt severdig for voksne. Dialogen er veldig bra og autentisk, uten at det blir kjedelig ett sekund. Historien er rørende, og alt i alt var dette en fornøyelig opplevelse.

 

7/10

Lenke til kommentar

The Fountain (potensielle spoilere, og omtrent ubrukelig hvis du ikke har sett den)

Mye vanskeligere å ta stilling til andre gang. Jeg kan ikke gjemme meg bak hvor trollbundet jeg ble første gang, det er på tide å skrive en skikkelig anmeldelse. Filmen forteller gjennom tre tidsperspektiver/virkeligheter (eller to, eller en, utifra hva din personlige tolkning er) om conquistadoren/legen/skikkelsen Thomas som prøver å redde kvinnen han elsker fra det uunngåelige.

 

Den andre visningen bekreftet de to mistankene jeg hadde etter første visning; den er ikke bedre enn 2001, og den er bedre enn alt annet utenom 2001. Jeg fikk bedre sjanse til å sette meg inn i karakterene og historien denne gangen, det var veldig vanskelig å forstå hva som foregikk første gang (enten fordi det visuelle var så spektakulært at jeg ble direkte distrahert, eller fordi filmen ikke bare er anti-linær i Pulp Fiction-stil, men også fordi den blander virkeligheter, gjentar scener og blander det virkelige med Thomas' tilbakeblikk og nye forsøk. En ting mange har klaget på er mangel på "character development", noe jeg kunne sagt meg enig i før men nå ikke er like enig med. Izzie skiller seg ikke spesielt ut, selv om jeg satt mer pris på hvorfor hun skrev boken og stillheten som kommer over henne mot slutten. Thomas derimot, og valgene han må ta i forhold til henne, minnet meg veldig om det Joel måtte i Eternal Sunshine. Når det frister veldig å gi opp, så krever det noe ekstraordinært for å fortsette.

 

Jeg skal ta det rolig med beskrivelser som "poetisk mesterverk" og lignende, da det blir brukt om så mye at det blir upersonlig i forhold til filmen, men det var en ting jeg leste i en annens anmeldelse som jeg følte beskrev filmen veldig godt; cinema as poetry; romance as revelation; science fiction as prayer.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Syv Sverd i går. Ganske bra film om en barbarisk regjering i Kina som plyndrer og dreper alt de kommer over av landsbyer. Syv personer med spesielle sverd kalt Syv Sverd, står imot og det er duket for ellevill kinesisk sverdkamp slikk vi kjenner det best. Trekker ned endel pga. ganske surrete historie og så mange vanskelige navn :p Trekker veldig opp pga. de ekstremt kule kampene.

 

Terningkast 4. Se den en gang det er stille på forumet her.

Lenke til kommentar
*Fountain-anmeldelse*

8860662[/snapback]

 

Men om det er spoilere i den, så kan jo ikke vi som ikke har sett filmen, lese den. Da kan vi egentlig bare se på karakteren. men du gir ingen karakter heller. Dermed blir denne en anmeldelse, bare for de som allerede har sett filmen. :dontgetit:

(Sorry for bitchinga, men det hadde vært greit å vite omtrent hva du synes om filmen, uten å måtte finne ut hva som skjer på slutten, etc).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Og da er vi tilbake ved utgangspunktet igjen: Det er ikke alle som skriver for den generelle Ola ;)

8862480[/snapback]

 

...Men jeg tror det er flere her på forumet som IKKE har sett filmen enn de som HAR sett den.

 

Om jeg skulle skrive en omtale fra en film, hvor jeg bare inkluderte våpen og realisme, for de som liker det, ville jo halve forumet sutret rævva av seg fordi jeg bare snakka om ting som er irrellevante for dem. Men hvorfor kan jeg ikke det da? Den generelle Ola kan da bare gå og henge seg?

 

...Derfor synes jeg ikke det trenger å være så mye strev, bare å legge til et lite tall, annet enn å starte en stor diskusjon om det.

 

Capisci? :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...