Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så nylig World Trade Center. Den handler om noen brannmenn som blir stengt inne i ruinene av World trade Center etter kollapsen 11. september. Med Nicholas Cage.

Denne filmen var virkelig ikke bra. Satt bare å venta på at noe spennende skulle skje. Det skjedde aldri. ikke ta dere bryet med å se denna. Terningkast 1 -.-

Lenke til kommentar

Cannibal Holocaust

 

Et filmteam på oppdagelsesferd i den sydamerikanske filmen forsvinner mens de var på jakt etter kannibaler. Derfor sendes enda en ekspedisjon av sted for å fine ut av hva som har gått galt. Disse finner filmteamets opptak, som var inntakte, og drar tilbake til New York. Her ser de igjennom filmene, og den grusomme sannhet om hva som egentlig foregår i den dype jungelen.

1/3 av filmen handler om ekspedisjonen, mens resten går til at vi ser filmsnuttene sammen med de som fant dem. Filminnholdet, som både er blodig og bestialsk, når sitt høydepunkt da filmteamet får som fortjent.

 

Denne filmen skapte hysteri blant mediene i Norge da den kom, og førte til sensur og politi razziaer. Filmen markerer det absolutte høydepunktet for kannibalgenren, og inneholder sekvenser som selv etter nåtidens standard er av skrekkinnjagende karakter. Selve filmen er selvsagt totalt uklippet.

Kan være litt dårlig kvalitet noen steder i filmen, men den ble jo lagd i 1980 da...

 

Edit: Filmen er blodig, og havner derfor ganske høyt oppe på karakterskalaen. Men noen ganger virker det mer som om de ramser opp hva kannibaler kan finne på, istedenfor å fortelle det. Kan kanskje virke slik fordi filmen inneholder det meste av groteske finurligheter. Får 8/10 fra meg, siden det til tider var så ille at jeg måtte ta øynene vekk fra skjermen(!)

Endret av pwned
Lenke til kommentar
Setter det i spoilertags, jeg:

 

 

I Hostel har en gruppe mennesker i Slovakia en bedrift der de selger tortur og drap til rike mennesker, ja.

 

 

Høyeste aldersgrense i Norge på slike ting er 18 år. 20 års-grensa var et PR-stunt.

8842169[/snapback]

 

Er Hostel orginaltittel? *lastes ned*

Lenke til kommentar

Mission Impossible:

 

Skuespillet er mildt sagt elendig og manuset er ligeså.

 

Men hva er Mission Impossible kjent for? Action!

 

Den leverer varene fint, selvom det blir litt "for" overdrevet, selv for Mission Impossible.

 

Jeg simpelthen elsker scenen da Ethan Hunt skal stjele "the NOC list".

 

6/10

Lenke til kommentar
Mission Impossible 1 er da ingen action film, det er en thriller med action. noe som er grunnen til at jeg hater MI2 da den går helt vekk fra orginalen.

8843597[/snapback]

 

Vel, så går jo M:I 1 vekk fra serien også da...

8843945[/snapback]

 

ja går vekk fra serien og serien er jo på et helt annet nivå, men den har noe av samme følelsen, det er en thriller, men bruk av gadet's og masker, og den holder på spenninga.

 

MI2 er jo en av de største hate filmene jeg har, sammen med Windtalkers

Lenke til kommentar

Den første M:I-filmen var mye bedre enn serien, jeg er glad for at de valgte å gå i en annen retning (selv om det sikkert skuffet fansene). Det gikk mer i action-retningen i 2ern, som ikke alle var like glad i, og da var det godt med en strålende 3er. M:I3 er blant de beste actionfilmene de siste 5 årene.

 

Dårlig skuespill i M:I? Tøv.

Lenke til kommentar
Høyeste aldersgrense i Norge på slike ting er 18 år. 20 års-grensa var et PR-stunt.

8842169[/snapback]

Nesten feil. Det var et PR-stunt ja, men aldersgrensa var det ikke noe i veien med. Produsenten er fri til å sette egne aldersgrenser når det er snakk om produkter som dvd. Filmen ble vel ikke satt opp på kino, hvor det er Medietilsynet som bestemmer.

 

http://film.medietilsynet.no/Diskusjonsforum/00004562

Lenke til kommentar

M:I filmene hates jo av fansen av den originale serien og av anti-Cruise folk. For oss som ikke har sett serien og heller ikke misliker Cruise er dette 3 veldig underholdende filmer.

 

1'ern er smart, spennende, til tider lavmælt og med en hovedperson som knapt fyrer av et skudd.

 

2'ern er lettere, litt dummere, men er mer actionfylt og serverer noen virkelig fete sekvenser.

 

3'ern er til tider den klart feteste, med en blanding av det beste fra de to foregående. Desverrre skuffer den tredje og siste akten av filmen.

 

Men jeg håper absolutt på en 4'er. Er jo morro med USA's svar på James Bond.

Lenke til kommentar

Shooter

 

Her satt vel Antoine Fuqua og tenkte, nå skal jeg lage en film for min gode venn Gunfreak. Og det gjorde han.

 

Mark Wahlberg gjør en bra rolle som han passer til, han er langt fra yndlingen min men har passer han bra. Masse våpen og skying samt en god dose spenning. Største iritasjons moment var han han drev å opperete bolten på M82'n i begynnelsen selv om den er semi auto. Litt veike skyte lyder, de skulle være litt høyre mer som i HEAT, men siden det var så mye skying valgte de sikkert en mer behaglig skyte lyd. Virker som filmen var laget til meg persjonlig og alt jeg kan si er Takk Antoine.

 

8.8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...