Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)

Som alle de andre Pirates filmene er denne usannsynlig middelmådig, og holder seg nesten bare oppe pga Johnny Depp og den utrolige underholdningsverdien. Men man lot seg også leve seg ganske godt inn i de to første. Det skjer ikke så mye her. Kan nevne et par av karakterene sine handlinger som til og med for en 8 åring burde virke absurde og fjollete. I tillegg drar de det overnaturlige alt for langt. Men som sagt, Depp og underholdningsverdien er utmerket.

6/10

Lenke til kommentar

28 Weeks Later

twenty_eight_weeks_later_ve.jpg

 

Dette er oppfølgeren til 28 Days Later, men Danny Boyle er byttet ut med Juan Carlos Fresnadillo. Det merkes særlig på den kaotiske filmingen. Greit nok at det var/er kaos når The Infected løper rundt i gatene og de blir angrepet, men jeg synes det blir rett og slett for mye.

 

Sometimes you have to work out who survived and who died by auditing the people still standing afterwards, nettopp fordi man blir for distansert fra de viktige øyeblikkene og personene i filmen.

 

Det er vanskelig å sympatisere med hovedpersonene og filmen er rett og slett for preget av tilfeldigheter. Manuset er dårlig, og som sagt før likte jeg ikke helt kameraføringen.

 

Alt i alt leverer 28 Weeks Later noe av det samme som 28 Days Later, sett bortifra at sistnevnte er utrolig mye bedre, og faktisk er skummel, ikke bare avskyelig. Filmen fungerer helt fint men filmserien har helt klart tapt seg siden den første.

Glemte nesten å nevne at musikken er den samme herlige som i eneren (main theme altså) og bruken av London locations er strålende, og man får en rekke av de samme bildene som var så effektive i eneren, hvor London var helt tømt for folk, etc.

 

5/10

 

Noen tanker om hva jeg reagerte på, konkret i forhold til handlingen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En del ting som jeg reagerte på: Alle disse tilfeldigheten med spredningen av viruset. Hvorfor klarte Don å spre viruset uten å blitt skutt inne i "the safezone"? Videre så burde det jo vært begrenset hvor mange som kunne ha kommet seg unna "the firebomb" og der hvor soldatene skjøt alle ned. Hvorfor skyter soldatene ned de som de vet er "overlevende"? Ja, jeg vet at de fikk ordre om å skyte "indiscriminately" menneskemengden, men de skyter alt og alle. Hvorfor sender de et angrepshelikopter etter en personbil? De vet at The Infected ikke kan kjøre bil :p
Lenke til kommentar

Die Hard 3 ikveld. Hadde ikke sett den (!) til tross for den Die Hard-fan'en jeg er. Den holder helt klart mål (selvom jeg er frelst av McClane fra før av), med flere gode sitater, god action og en film vi mest sannsynlig ser i min egen samling om ikke lenge. At filmen var god til tross for TV3's utholdelige og hatbare reklamepauser er et bevis i seg selv. Den måler seg ikke med 1'ern, men igjen - det gjør ingenting.

 

4+/6

Lenke til kommentar
For meg har alltid zombie- og vampyr-filmer gått for det samme :p  Har ikke hvert noe begeistret for slike filmer, men måtte se denne siden Tarantino var med.

8774156[/snapback]

 

 

Vel hvis du noen gang møter en vampyr og kaller han zombie får du juling, samme som å kalle en Marine for soldat. det skal man bare ikke.

Lenke til kommentar

nei en marie er en marine, en soldat er en soldat.

 

en marine er en maritim soldat.

deres oppgave før i tiden var å henge rundt på krigs skip og gi de mer firepower, de var også trent til å gå i land og ta ut kyst batterier osv.

 

Har snakke med flere marines, både britiske og amerikanske på nett og det blir mektig sure om du kaller dem soldat, så sure at man lurer på om de skal komme gjennom email'n og ta deg. i

Lenke til kommentar
The Hills Have Eyes.

Jeg sier bare en ting, styr unna.

 

Dette var en helt elendig film! Dårlige skuspillere kombinert med tidenes værste plot.

8781966[/snapback]

 

Er det den nye eller den gamle du snakker om?

Om det er den nye så er jeg fullstendig enig, men er det den gamle originale derimot er jeg veldig uenig.

Den gamle er jo full av 70-talls horror-sjel og faktisk ganske creepy. Den nye er rett og slett bare søppel på rull.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Apocolypto

Alder 18

Sjanger Historie/Action/Drama

Jeg må si at jeg er uenig med all kritikken rundt denne filmen over hvor fæl den er os.v

En scene var det eneste som var fælt.

De animerte dyrene så jo ræva ut men som film generlt så tror jeg at jeg gir den:

5/10 Grei nok egentlig.

 

Cranck

Alder 15/18

Sjanger Action

Vell hva kan jeg si? Først begynner det som et spill også som en musikk video, dette er et prime exampel på de nye tenåringsfilmene (Som jeg heldigvis ikke liker). maser av damer (som er posetivt), narkotika, våpen og biler.

Jeg må si at det var faktisk ganske irriterende når de hele tiden byttet sang og hadde sånne dårlige ting fra spill os.v

jeg ser også at de har tatt mye inspirasjon i fra Postal, Gta, 50 Cent os.v

Så jeg skal gi to karakterer:

Som film generelt: 4/10 Bare Amy Smart som pusjet opp filmen.

I den kategorien: 8/10 veldig god til og være i den sjangeren.

Endret av x-nobbit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...