Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Saklig :p

8673628[/snapback]

 

Vanskelig å få det mer saklig. Hele filmen er at forskjellige kjente og ukjente komikere forteller sin versjon av den samme vitsen. :)

8674904[/snapback]

 

Vel vel... kunne vel kanskje lagt til en linje som omhandlet det før han begynte med latterveggen? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hot Fuzz

 

Gjengen fra "Shaun of the dead" er tilbake i tidenes beste politikomedie. I tillegg har de fått med seg en haug med andre britiske komikere i forskjellige biroller. Jeg nekter å forklare filmens innhold, da det skal svært lite til for å spoile den, det får holde å si at dette er første gang jeg (som forkjemper for kino-stillhets-fascisme) har hatt lyst til å reise meg og klappe når filmens actionsekvenser tar av. Nick Frost og Simon Pegg er perfekte i rollene de har, ingen lager buddy-filmer som dem.

 

268 av 10 mulige

BRING THE NOISE!

Lenke til kommentar

Så Hot Fuzz. En grei parodifilm. Orker ikke skrive så mye. De paroderte en del actionfilmer, de så man i filmtrekkene. Skulle ønske de trakk parodien svært ut som i f.eks Hjelp Vi Flyr, jeg liker sånne filmer. Jeg fant en genial ting i filmen jeg lo svært godt av, det var når de ungene filmet de med alle mobiltelefonene. Noen andre som syntes dette var det beste i filmen? Litt artig at filmselskapet Paradox paroderte sine egne filmer, f.eks Bad Boys 2. Kanskje en liten krangel i styret? :p

 

4/6

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Twelve and Holding

 

En "coming of age"-historie, men langt fra noe sukkersøtt Hollywoodoppkok eller barnefilm. Her er det ekte problemer som overvekt, favorisering, tapet av en bror, skilte foreldre og puberteten generelt som bakes inn i en historie spilt av fantastisk gode barneskuespillere, de beste jeg kan huske å ha sett siden The Sixth Sense.

En liten negativ ting er at kombinasjonen av barneskuespillere og "voksenfilm" noen ganger får replikkene til å høres litt veslevoksne eller melodramatiske ut, men i det store og det hele var det en forsvinnende detalj i en fornøyelig film.

 

8/10.

Lenke til kommentar

Så den igår på pressevisning

 

så skal komme med en liten anmeldelse. Ferdig versjon av anmeldelsen ligger hjemme. så må ta den halvferdige anmeldelsen, som ligger på mailen min.

 

 

Pirates of the Caribbean - At World's End

 

Pirates of the Caribbean er nå blitt en triologi. Dette er den tredje og etter det jeg vet, den siste filmen. Som i de to foregående filmene, møter vi igjen Jack Sparrows (Johnny Depp) som den eksentriske sjørøveren. Fiendene hans skyr han som pesten, mens han tilhengere ser opp til han som en gud. Enten så elsker man han eller så hater man han.

 

Dette er for mange en godt etterlengtet film. Helt siden den første kom i 2003 har flere og flere fått øynene opp for Pirates of the Caribbean. I forrige film så døde hovedrollen, Jack Sparrows. Mannskapet på skipet Black Pearl bestemmer seg derfor for å bringe kapteinen tilbake. For å klare det må de alliere seg med fienden. Etter svik og ulike katastrofer av ymse slag så klarer de å bringe kapteinen tilbake til verden, og redde han fra Davy Jones sin våte grav. De må bekjempe spøkelsesskipet Den flyvende Hollender og unngå å bli tatt til fange av Engelskmennene, som skal ta alle pirater til fange og henge dem.

 

I kjent Pirates of the Caribbean stil, så følger vi nådeløse piraters kamp for friheten på de syv hav. Produsent Jerry Bruckheimer og regissør Gore Verbinski klarer å skape noe helt eget og magisk på lerrete. Den merkverdige historien blir helt livlig og man blir trukket inn i filmen. Til tross for at dette er et actioneventyr så har de også denne gangen klart å trekke inn humor og alvorlighet. Men fremfør alt, dette er et actioneventyr av høyeste klasse. Til tider så lurer man på litt, hvorfor de absolutt skulle ha en film som nesten varer i tre timer. Det kan skremme selv den mest garva kinogjenger. Til tross for dette så er dette et fargesprakende fyrverkeri av en film som absolutt er verdt å se.

 

Anmeldt av msparco

Karakter: 5

Endret av msparco
Lenke til kommentar

Running With Scissors

 

Dramakomedie om møtet mellom to dysfunksjonelle familier, i samme gate som Royal Tenebaums. Augustens mor føler seg fanget i ekteskapet, og får ikke ut sitt kreative indre. Hun finner seg en eksentrisk psyokolog, som leder henne inn i en ond spiral av pillebruk og overdreven selvrealisering, som i sin tur driver sønnen hennes vekk. Filmen har en dramatisk handling, men med en komisk undertone og mange avsporinger.

 

Etter å ha sett den sitter jeg igjen med inntrykket av at filmen kanskje hadde hadd godt av enda mer komedie enn den hadde, hoppingen mellom hysterisk morsomme men urealistiske scener og drama blir litt forvirrende, og fremdriften i filmen var rotete.

 

Vær obs, dette er den typen film enkelte folk absolutt ikke er mottagelige for: Liker du ikke Wes Anderson-type filmer, ikke se denne.

 

6/10

Lenke til kommentar

The Fifth Element

 

Ikke den dypeste Sci-fi filmen der ute, men fremdeles jævlig bra, alt er som det skal, humor og action går hånd i hånd. Bruce er både tøff og morsom, Gary Oldman spiller som vanlig skurk, langt fra hans beste skurk, men så gjør ikke Oldman dårlige roller heller da. Milla Jovovich er ingen god skuespiller, heldigvis er ikke rollen hennes spesielt komplisert og hun passer bra til den.

 

Alt i alt en drit solid Sci-fi action/komedie som man kan se omigjen og omigjen.

 

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Pirates of the Carribean: At the worlds end

 

Før jeg så filmen håpet jeg på at den ble bedre en nr. 2, og det ble den. Det som trekker ned er at filmen ble litt for innviklet syns jeg, det skal liksom være et action eventyr. Så de første to timene syns jeg filmen var litt kjedelige, en del god humor, men litt for lite action. Men da folk har valgt side og finalen begynner (som varte en god stund), ble jeg helt revet med. Kraftfull musikk og heftige spesial effekter gjorde finalen til noe eget. Masse bra action fint blandet med herlig humor. Dog denne delen varte så lenge at den til tider ble litt kjedelig. Til slutt må jeg og si at Jack Sparrow var like herlig i denne filmen som alltid :D

Endret av Mr. Bakke
Lenke til kommentar

Dee siste slossscenene var bare rot. Den var definitivt storslagen, men mange herlige effekter, men det ble altfor rotete bilder og en fæl klipping. Dessuten er jo Orlando Bloom noe av det mest irriterende på et lerret. Jeg har aldri hatt så mye i mot han før, men har ble jeg irritert over han allerede fra første scene.

Lenke til kommentar

Zodiac (David Fincher, 2007)

 

Denne filmen var akkurat like uinteressant som jeg trodde den skulle være :shrug:

 

Det eneste poenget jeg kan klare å spore med denne filmen, bortsett fra å være en middelmådig tidsdreper, er illustrasjonen av hva en besettelse av å løse en drapssak kan gjøre med ens sinn. Dette var ikke så veldig godt illustrert, så det lille poenget som kan finnes, er ikke verdt å behandle videre akkurat nå.

Lenke til kommentar

Schpaaa

 

Rå, norsk virkelighet. Denne filmen er rett og slett blodig alvor. En film om fem unge gutter som lever på Oslos østkant, med lite respekt for politiet og loven. Denne filmen er ærlig, rå og brutal. Filmen er basert på en sann historie, og vekker tanker. Dette er ikke bare en bra film, men en film alle (i den rette alderen) bør se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...