Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Departed:

 

Så den faktisk for første gang i kveld, og kan ikke si noe annet enn at det er en av de beste filmene jeg har sett. Mange dyktige skuespillere, spennende handling og alt i alt en utrolig film.

 

10/10.

8635392[/snapback]

enig :D

eneste som var litt kjipt var att...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Alle daua
Lenke til kommentar

SpiderMan 3

 

Nei, nei, nei, nei, nei... Gikk i håp med at denne filmen skulle være proppet med god action og ville scener, men fikk bare en rask gjennomgang av en misshandlet historie fra tegneserien og sukkersøt drama, selv sandman var skuffende. Grafikken var super, ingen tvil på det, men hele filmen var jo bare drama! De kunne ha holdt seg litt tro til tegneserien, den er rett og slett genial! Kanskje jeg hadde for store forhåpninger til filmen, men det er jo tross alt spiderman for pokker! :p

 

5/10 - Hvis du ikke forventer action i denne filmen så spring og se den :| 90 kroner ut av vinduet...

 

Edit: Gir den 5 fordi det visuelle er pent.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
The Departed:

 

Så den faktisk for første gang i kveld, og kan ikke si noe annet enn at det er en av de beste filmene jeg har sett. Mange dyktige skuespillere, spennende handling og alt i alt en utrolig film.

 

10/10.

8635392[/snapback]

:thumbup:

Jeg så den også for første gang i kveld, og må si meg (nesten) enig med Kasp.

9/10. Må vel kjøpe originalen(e) fra Hong Kong nå...

Lenke til kommentar

Enda en anmeldelse av 300

 

Det er en stund siden jeg så denne filmen. Da jeg så den var det intet mer en ekstremt råe kampscener og frysninger fra meg, i det positive. Så jeg digger denne filmen, til tross for ganske dårlig manus og slikt.

Dette er en film du ser for spesialeffektene, and of caurse THE GLORY!

 

9/10, -1 for Metalmusikk i en episk film om sparta for lenge lenge siden. Jeg kunne sikkert gitt den enda dårligere karakter, men den er en film for action, for spenning og FOR GLORY!

Lenke til kommentar

Crank:

 

En veldig actionpacked film med massevis av vold og humor. Det jeg spesielt likte med Crank var filmingen. Måten hele filmingen var utført ga det hele et mer "stresset" og dermed blir handlingen mye mer hektisk i seg selv. Men handlingen var litt teit :p

 

7/10

Lenke til kommentar

The Breakfast Club (1985)

 

(klipp&lim)

Five high school students, all different stereotypes, meet in detention, where they pour their hearts out to each other, and discover how they have a lot more in common than they thought.

 

Glimrende 80-talls "teen movie".

Temaet er like gjeldene i dag.

 

8/10 :thumbup:

Lenke til kommentar
9/10, -1 for Metalmusikk i en episk film om sparta for lenge lenge siden. Jeg kunne sikkert gitt den enda dårligere karakter, men den er en film for action, for spenning og FOR GLORY!

8636253[/snapback]

 

Personlig syns jeg metal musikken i filmen passet veldig bra!

Lenke til kommentar

Glasskår

 

Dette er en sterk film om to brødre, og tre kamerater. Men i mine øyne kansje den beste norske filmen som noen gang er laget. Selv de minste skuespillerene i denne filmen gjør en fantastisk jobb, og med en knall bra historie, blir dette en film du må se. Anbefales på det varmeste ;)

 

10/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Glasskår

 

Dette er en sterk film om to brødre, og tre kamerater. Men i mine øyne kansje den beste norske filmen som noen gang er laget. Selv de minste skuespillerene i denne filmen gjør en fantastisk jobb, og med en knall bra historie, blir dette en film du må se. Anbefales på det varmeste ;)

 

10/10

8639388[/snapback]

 

Enig ! :)

Dette er en av de bedre Norske filmene som har blitt laget. Anbefales.

Lenke til kommentar

The Duellists

 

Ridley Scott's første film, men det merker man ikke, den er like solid som alle filmene han har laget siden. Den sammenlignes ofte med Barry Lyndon, men jeg liker denne en god del mer, kanskje pga. Harvey Keitel kanskje pga. at filmen er satt til napoleons krigene, som er mitt favoritt tema innen historie.

 

Keith Carradine gjør også en meget god rolle og viser at han har talent.

Med napoleons krigene som bakgrunn møter man to Hussar Ofiserer som begynner å krangle over ingen ting, eller karakteren til Keitel blir sur uten noe serlig grunn og krever en duell pga. ære og alt det der. Gjennom hele filmen møtes de gang på gang til dueller uten at de blir noe ande av det.

Musikk og bilde er smeltet sammen til en meget sterk film.

 

Ridley gjorde det riktig på første forsøk.

 

7.5/10

Lenke til kommentar
The Departed:

 

Så den faktisk for første gang i kveld, og kan ikke si noe annet enn at det er en av de beste filmene jeg har sett. Mange dyktige skuespillere, spennende handling og alt i alt en utrolig film.

 

10/10.

8635392[/snapback]

:thumbup:

Jeg så den også for første gang i kveld, og må si meg (nesten) enig med Kasp.

9/10. Må vel kjøpe originalen(e) fra Hong Kong nå...

8636199[/snapback]

 

 

Æ visste d!

 

æ følte æ hadde sett The Departed før... så følte at det var en ripp off!

Spesielt scenen i heisen.

Da tenkte æ: "hmm, dette har æ sett før"

 

Mini anmeldelse:

 

Mr. Beans ferie

 

Jeg elsker komedier. Komedier som de fleste hater, elsker æ. Feks. Date movie :p

Det er mange som ikke liker den nye mr. Bean filmen. Jeg likte den, men jeg elsket den ikke. Mange morsome ting, men det var mye av det samme. Det er vanskelig å ikke le av Rowan Atkinson. (tror jeg stavet det feil) Den blei også litt kjedelig etter vært, den gikk rett å slett tom for krutt mot slutten.

 

6/10

Endret av Haarvekst
Lenke til kommentar
Tombstone

 

 

Digg western, slår Wyatt Earp lett.

kommer inn på en en delt andre plass over westerns for meg, sammen med Pat Garrett and Billy the Kid.

Når jeg ser denne får jeg drit lyst til å begynne med Western Shooting.

 

 

9/10

8634524[/snapback]

Val Kilmer som Doc Holiday er herlig forresten.

Lenke til kommentar

Sunshine!

 

Vel forventningene til filmen var skyhøye, og jeg synes filmen levde opp til forventningene første timen. Dessverre likte jeg ikke resten av filmen. Skal ikke avsløre noe her, men de som har sett filmen skjønner sikkert hva jeg mener. Filmopplevelsen ble også delvis ødelagt av dårlig lerrett, lyd og fjortispublikum. Synes også Danny Boyle kunne gjort mer ut av manuset.

Uansett, en midt på tre film, helt ok underholdning, men ikke mer.

 

5/10

Lenke til kommentar
The Departed:

 

Så den faktisk for første gang i kveld, og kan ikke si noe annet enn at det er en av de beste filmene jeg har sett. Mange dyktige skuespillere, spennende handling og alt i alt en utrolig film.

 

10/10.

8635392[/snapback]

enig :D

eneste som var litt kjipt var att...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Alle daua

8635592[/snapback]

 

Noooooooo! Du skulle skrevet spoiler alert!:p Der ødelag du søndagen min xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...