Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heat

Heat leverer en av de absolutt beste skytescenene noen gang laget i en film, samt et herlig soundtrack og en meget godt visuelt gjennomført film. Det er deilig å se to store skuespillere som Al Pacino og Robert De Niro spille mot hverandre. Eneste minuset med filmen er at den kan føles noe lang, men leverer en solid avsluttning.

 

8/10

Lenke til kommentar

The Ballad of Jack and Rose

 

Drama om en tidligere hippie som oppfostrer datteren Rosie på en liten øy avlukket fra omverdenen, noe som setter sine spor. På grunn av farens sykdom tvinges elskeren hans og hennes to sønner til å flytte inn, og Rosie får et brutalt møte med virkeligheten og seg selv. En pen film med gode skuespillere som prøver hardt, men det var rett og slett ikke så interessant å se på.

 

5/10.

 

Fay Grim

 

Oppfølger til den delvis suksessfulle indiefilmen "Henry Fool", og på langt nær like bra. Filmen består stort sett av en usammenhengende suppe av CIA-plot, dårlige memoarer og seksuellt rettet slap-stick, med litt Osama Bin Laden og skyting på toppen. Dette var bare surr, aner ikke hvordan de klarte å skrape sammen kjente skuespillere til dette makkverket.

 

2/10.

 

The Elephant Man

 

2 timer med menneskelig lidelse og fornedrelse i svart-hvitt.

Ikke akkurat det jeg kaller lørdagsunderholdning.

 

3/10.

Lenke til kommentar
The Departed

Beste filmen jeg har sett. Ikke mere å si

Har du sett Infernal Affairs (2002)? Ikke? Se den!

 

The Elephant Man

2 timer med menneskelig lidelse og fornedrelse i svart-hvitt.

Ikke akkurat det jeg kaller lørdagsunderholdning.

3/10.

Schindler's List

Denne filmen egnet seg ikke som lett underholdning.

2/10

Huff. Jeg aksepterer triste filmer, men da må jeg oppleve at personene i filmen har det kjekt først. Å se folk har det forferdelig i 3 timer... Finnes det noe mer kjedelig? Kunne ikke brydd meg mindre om hvor bra filmen er teknisk sett hvis den bare handler om folk som har det kjedelig., Deppresiv black metal funker, men ikke deppresive filmer.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
The Elephant Man

 

2 timer med menneskelig lidelse og fornedrelse i svart-hvitt.

Ikke akkurat det jeg kaller lørdagsunderholdning.

 

3/10.

8598764[/snapback]

Schindler's List

Denne filmen egnet seg ikke som lett underholdning.

 

2/10

8599135[/snapback]

 

Går selvfølgelig ut ifra at det der er ironi, hvis ikke må jeg henge deg opp ned etter ballene.

Lenke til kommentar
The Elephant Man

 

2 timer med menneskelig lidelse og fornedrelse i svart-hvitt.

Ikke akkurat det jeg kaller lørdagsunderholdning.

 

3/10.

8598764[/snapback]

Schindler's List

Denne filmen egnet seg ikke som lett underholdning.

 

2/10

8599135[/snapback]

Schindlers List var gripende, Elephant Man ble litt for oppkonstruert (og muligens gammel) til at jeg klarte å leve meg inn i den.

 

Er for øvrig litt lei av et par-tre her som alltid må gi kyniske kommentarer hver gang en anmeldelse av en film de selv liker er negativ eller litt slapt skrevet. Vi har forskjellig smak, lev med det i stedet for å komme med småfrekkheter.

Lenke til kommentar

Spiderman 3

 

En helt vanlig spiderman film. I første delen av filmen går alt bra, midt i er det et helt helvete og på slutten er alt bra igjen og vi får en happy ending. Bra action-scener.

 

4/10

 

Epic movie

 

Gripene dårleg. Eneste som redder denne filmen for ikke å havne nede på en pinlig 0 poenger er hermingen etter MTV showene.

 

1/10

Lenke til kommentar
Schindlers List var gripende, Elephant Man ble litt for oppkonstruert (og muligens gammel) til at jeg klarte å leve meg inn i den.

 

Er for øvrig litt lei av et par-tre her som alltid må gi kyniske kommentarer hver gang en anmeldelse av en film de selv liker er negativ eller litt slapt skrevet. Vi har forskjellig smak, lev med det i stedet for å komme med småfrekkheter.

8601988[/snapback]

Ka-ching, det var alt jeg trengte; en grunn til at du gav den en såpass lav karakter. Jeg har intet problem med at folk har andre meninger om film enn meg, men jeg forventer i det minste litt argumentasjon bak karakteren som blir satt.

Lenke til kommentar

The_Dukes_of_Hazzard_22132c.jpg

Tittel: Dukes of Hazzard

Genre: Komedie

Regi: Jay Chandrasekhar

 

Filmens handling:

Filmen er basert på den amerikanske tv-serien med samme navn som handler om søskenbarnene Bo, Luke og Daisy sine eventyr i Hazzard County.

 

Min mening:

Så denne filmen for jeg ikke hadde noe å gjøre på. Grei underholdningsfilm, men ikke noe mer. Skuespillerene var dårlige, spesielt Jessica Simpson. Handlingen var dårlig og kjedelig, og filmen var ikke noe spesiellt morsom.

 

5/10

Lenke til kommentar

This Film Is Not Yet Rated

 

Takk til LunarPoet for denne anbefalingen en stund tilbake. I dag fikk jeg endelig somlet meg til å se den. Utrolig interessant hvordan det amerikanske rating-systemet fungerer (evt. ikke fungerer), og hvor på trynet det egentlig er. Go Kirby Dick!

Lenke til kommentar

Får vel ta de filmene jeg har sett i det siste:

 

300

Produksjons år: 2006/2007

Alder 15år

Sjanger Action

 

Vel vel det har vært en del snakk om denne filmen og det med god grunn men jeg er desverre ikke imponert (?).

Det var et Dårligt manus og noen fantastiske kampscener som igjen ble ødelagt av Metal Musikk!

Jeg ble bare ikke overbevisst men var jo ganske tøff.

6/10 Var veldig grotesk men du er nødt og se den da ;)

 

Spider man 3

Produksjonsår: 2007

Alder 11år

Sjanger Action/Eventyr/Drama

 

Vel hadde ganske store forventninger som gjorde at jeg ble litt skuffet men det var ikke mye.

Problemet var at det var for lite av Venom som uheldig vis er min Alltime Favorite!

Det hadde våret kult og sett han luske rundt i gaten og drepe :D men nei sånn ble det ikke, det ble heller en liten scene i slutten.

Likte jo veldig godt da Peter Parker ble gothic da men savbet den vanelige nerdete pusslingen etter hvertl

9/10 Med fantastiske kampscener og Venom så trekkes det opp.

 

Kingdom of Heaven

Produksjonsår 2005

Alder 15år

Sjanger Action/Drama/"Gammeldagskrig"/Historie(?)

 

Hadde ikke noe velidg forventninger til denne utenom til Edward Norton som er min favoritt Skuespiller som viste seg og gå med en metal maske hele filmen.

Kampscenene er jo ikke helt lotr eller 300 men ganske stilige uansett.

6/10 Til og med uten og vise ansiktet var Edward Norton strålende.

Endret av x-nobbit
Lenke til kommentar

Så du Kingdom of Heaven teatrical eller Director's Cut? Lurer fordi det er et hav av forskjell på kvaliteten på de to.

 

Mener nå at den sangen fra NIN (Nine Inch Nails) kun var med på traileren, den var ikke med i filmen. Var det noen andre metal/rocksanger med i filmen?

Lenke til kommentar

Four Rooms

 

Sær og artig film fra '95. En pikkolo på et hotell får en noe uvanlig første vakt i ny jobb. Han er hovedsaklig innom fire rom som pikkolo og hvert eneste rom er regissert av forskjellige regissører med forskjellig handling. Mye artig i filmen og Tarantino's "rom" på slutten av filmen er helt sjef. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...