Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det plager ikke meg at filmen er basert på en tegneserie, men pga. at folk har lite peil på historie er det noen som tror at denne filmen har mer med virkligheten enn den har, denne filmen er ca. like virklig som lotr

8567353[/snapback]

 

Hvis folk ikke fatter at den filmen er myte/fantasi/underholdning så snakker vi retarderte mennesker, som ikke burde være del av samfunnet forøvrig.

 

:p

Endret av co2
Lenke til kommentar

problemet er at jeg syns ikke den var kick-ass nok, de skulle dratt den mye lengre.

 

mye mer IKKE data blod. tenk braindead eller kill bill vol. 1 bloodet skulle flyte som faen, alle spartane skulle være helt røde etter litt hakking. syns også slåssinga var de samme omigjen og omigjen

Lenke til kommentar

jepp, tror det var et par hoder som fly med nesten ikke noe blod, en arm og et bein, her skulle blodet flyte, armer, bein og hoder skulle fly som faen, gjerne noen tarmer og slikt også. ble veldig fort lei av å se folk bli spiddet av spyd. har man sett det en gang så holdt det liksom.

Lenke til kommentar

ja, jeg trodde de skulle dra den lengre, har man sett traileren har man sett filmen. tror filmen kommer til å bli husket for at de fikk mase homofobe menn til å se på en oppenlagt homse film uten at de selv merker det. snakka med et par som ikke merka det før jeg nevnte at filmen egentlig bare handlet med svette halvnakene menn, så likte de den pluttselig ikke lengre.

Lenke til kommentar

The Abandoned

 

Følte for å se en skrekkfilm og valget falt på denne fra i fjor.

 

Bakhistorien er at denne damen drar tilbake til småbyen hun er fra, grunnet at hun har arvet en gård familien hennes eide.

 

Hun merker først at noe er rart når mannen som kjører henne ut til gården forsvinner i skogen og hun ser en rar skikkelse følge etter han. Hun finner etterhvert ut at foreldrene hennes ikke var noe vanlig par og at noe i dette huset vil henne vondt.

---------------------------------------

Egen anmeldelse:

 

Huff,for et gjesp av en skrekkfilm om den kan kalles det! Man får aldri noe kontakt med hovedskuespilleren og bryr seg ikke mye om hvordan ting ender med henne. Og det er jo noe av det aller viktigste for en god skrekkfilm,at man håper personen kommer seg ut av det. Men denne damen har ingen personlighet og gjør gjennom hele filmen idiotiske valg.

 

Min vurdering: 2/10

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye å gjøre når man er syk, så det ble en del film.

 

Infernal Affairs

Man må enten være asiatisk filmfantast eller en av de hovne "originalen er alltid bedre"-tullingene for å synes at denne er bedre enn The Departed. Denne er til TD det L.A. Takedown er til Heat. Departed er morsommere, bedre gjennomført, flinkere skuespillere (jeg er nok partisk, jeg foretrekker de aller største amerikanske navnene framfor (for meg) ukjente asiatere det ikke helt går an å se forskjell på før halve filmen er over) og tvers gjennom mer underholdende.

 

Modern Times

Kjedelig. Greit å ha sett den, men absolutt ingenting som frister med et gjensyn. Jeg dropper "jada, den var god for å være fra 1936"-disclaimeren, og sier rett ut at å være klomsete ikke er morsomt.

 

Dumb and Dumber

Ikke like god som da jeg så den for mange år siden, men fortsatt morsom.

 

The Mask

Jfr. Dumb and Dumber

 

X-Men: The Last Stand

Fornøyelig som faen. For min del kunne de laget 200 X-Men-filmer. Humor, action, mutants og hun hotte fra Hard Candy. Jeg trenger ikke stort mer.

 

Ocean's Eleven

Definisjonen på underholdning. Hollywood-eliten som man ser storkoser seg i produksjonen. Det eneste som slår en heist-film er en morsom heist-film.

 

The Sentinel

Ikke akkurat to episoder av 24. Denne filmen lider av det samme som sesong 6 av 24; for mye mas og intriger, ikke nok Jack forbanna Bauer. Uansett verdt å se, rett og slett fordi det er ~30 minutter med Kiefer som en bad-ass.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Infernal Affairs

Man må enten være asiatisk filmfantast eller en av de hovne "originalen er alltid bedre"-tullingene for å synes at denne er bedre enn The Departed. Denne er til TD det L.A. Takedown er til Heat. Departed er morsommere, bedre gjennomført, flinkere skuespillere (jeg er nok partisk, jeg foretrekker de aller største amerikanske navnene framfor (for meg) ukjente asiatere det ikke helt går an å se forskjell på før halve filmen er over.

Huff. I tillegg så greide du dessvere å se remaken før den orginale. Og da klarer du aldri å verdsette den orginale skikkelig.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis ikke, men det var med vilje. Når man først ser på Scorsese som en av tidenes dyktigste, så foretrekker man å se hans versjon først uansett.

 

Uansett er jeg ikke ut etter å verdsette filmene, men å bli underholdt. Verdsetting er sånn som cun må gjøre på Filmvitenskap. Selv unngår jeg mise en scène og holder meg til "I wanted to fuck everything in this movie, especially the women".

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Sex, Lies and Videotape

 

Indie fra 1989 med bl.a. Andy MacDowell, James Spader, Peter Gallagher, Laura San Giacomo. John og Ann har drevet inn i et relativt kjedelig ekteskap, hvor det stort sett bare er det praktiske i det som holder det sammen. De snakker ikke, har ikke sex med hverandre og er utro. En dag kommer plutselig Johns gamle emo studiekamerat Graham på besøk og rister opp i livene deres.

Filmen baserer seg først og fremst på mye god dialog og godt skuespill, og underholdt meg bra selv om det ble litt vel emo mot slutten.

 

7/10

Lenke til kommentar

Spiderman 3

 

 

Så den forige helg på kino. Joda filmen var fartsfylt den men, synes at det ble for mange små historier å fortelle i en film som varer i nesten 2,5t.

 

Dette blir nesten som X-Men 3, der X-Men I og II var geniale feilet X-Men III. Den samme feilen blir gjentatt i Spiderman 3, dette har noe med at produsentene på denne tiden ikke viste om det ville bli laget flere i serien og dermed prøvde å avslutte serien på en verdig måte men feilet.

 

Først av alt, hele 3 skurker, eh ok? De skulle ha hold seg til 2 skurker så heller laget en åpen slutt der skurk nr 3 skulle bli introdusert eller hintet til (5 skurk i filmserien).

 

Og hvorfor hadde de tatt med at Sandman drepte onkelen til Peter egentlig? Vet at det skulel bringe hevnlyst i Spiderman, men dette fikk vi da i film nr 1 og hele den hvem sin skyld det var osv for onkelsens død ble jo så flott avsluttet i film nr 2. Så hvorfor bringe det opp igjen egentlig? :thumbdown:

 

Så var det så lite av Spiderman også, det var mere frem og tilbake og ikke som i de andre filmene da Spiderman ble først vist så svingte han seg fra byggning til byggning nesten filmen ut.

 

 

Karakter: 4/6

*Spoiler lagt til av moderator*

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...