Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cypher

cypher.jpg

Morgan Sullivan (Jeremy Northam) får en jobb som en spion for firmaet DigiCorp. Hans oppdrag er å spionere på andre virksomheter, og kartlegge de, tror han.

Jeremy Northam er virkelig overbevisende og Lucy Liu gjør en grei jobb. Manuset og regisseringen, sammen med den "The Matrix" feelingen jeg fikk (vet den også referer til en hel del andre filmer) ble dette en effektiv og intelligent thriller.

Jeg så denne filmen uten forventninger, og jeg ble fornøyd.

Eneste jeg har å utsette er at enkelte av effektene så litt billige ut.

8/10

Lenke til kommentar

Das Leben der Anderen (2006)

Helt forbanna enestående. Bedre enn forventet, og jeg forventet et av fjorårets beste filmer. Jeg er ikke flau for å si at det var øyeblikk hvor jeg måtte bite i puten fordi jeg var så spent. Den var til tider hjerteknusende, men til syvende og sist er det en film som gir håp. Det er ihvertfall en knallgod thriller, jeg hadde anbefalt alle å følge med på denne regissøren, men hvem kan huske et navn som Florian Henckel von Donnersmarck?

Toppscore på alle skalaer.

Lenke til kommentar
Med tanke på at han/hun er 4 år for ung for Platoon, så tar jeg og anbefaler "Kung Pow", en film som jeg tror kommer til å falle i smak. :)

8560244[/snapback]

Kung Pow er så kjedelig, eller kanskje ikke ;)

Lenke til kommentar

Krig.

Infamous

Litt mere underholdende enn "Capote" fra 2005, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det lages to kinofilmer av dette materialet. Truman Capote var en relativt suksessfull forfatter og et sosialt midtpunkt i New Yorks sosietet til tross for sin heslige fremtreden og spake stemme, og ble aldri seg selv etter at han forelsket seg i en dødsdømt fange han skulle skrive bok om. Det er kanskje verdt et "jøss", men ikke 4 timer av livet mitt.

3/10 for bra skuespill.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal se den jeg (platoon)

Hva handler den om?

8563821[/snapback]

Hander om en FNG som kommer til vietnam og hans opplevelser der, ikke nok med at en hel hau mag vietnamesere prøver å drepe han, men det er også konflikter inni gruppa(platoonen)

vant oscar for beste film, beste ressigør, beste lyd og beste redigering

og ble nominert for blant annet beste mannlige bi-rolle både for Tom Berenger og William Dafoe.

veldig bra film å analysere, mye å skrive om, av krig, råskap og for slemme folk er mot hverandre

Lenke til kommentar
Enig i at Platoon er genial. Bare synd at
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
helten dør på slutten

8564816[/snapback]

Ach nein, så på spoileren!

8564862[/snapback]

Ikke så farlig, de fleste ser nok ikke på den personen som helten som jeg gjør ;)

Lenke til kommentar

300

Da har jeg omsider fått sett denne filmen, og er en smule skuffet.

Begynnelsen av filmen viser hvordan man bør oppdra barna sine, noe som er greit for nye foreldre som ikke viste det. Så er det mye snakking og støff og høydepunktet er "this is spaaaartaaaa" hele poenget med filmen er jo slåssinga og det er der jeg syns filmen er dårligst, har man sett 2 min av slåssinga har man sett alt, bare gjentagelse. Den in og ut at slowmo var også litt slitsom, enten kan de vise hele filmen i saktefilm eller kutte den helt ut. av sluttingen var jo kul da. og man kjeda seg ikke under filmen. Det er også den gayeste filmen noen gang lagd. Den får Rocky Horror til å virke homofobisk. I alt en helt ok film, men tror ikke jeg gidder å se den igjen med det første,

6.5/10

Lenke til kommentar
Mange mener at 300 er alt for overdreven... Det er faktisk fakta at 300 spartanere sloss mot 250 000 og holdt ut i 3 dager :dontgetit: Selv om de sloss mot 2 mill i filmen syns jeg den var nok så bra.

8567202[/snapback]

Hva i helsike legger du i ordet "fakta"? :!:

Slaget skjedde for 2500 år siden. Lite var fakta på den tiden...

Lenke til kommentar

IRRITASJONSPUNKT NR.1 MED "300"

Folk tar det ikke for en FILM basert på en TEGNESERIE, basert på en MYTE.

Helt ekstremt latterlig at voksne folk kritiserer filmen ut ifra historisk korrekthet og realisme, idioti sier jeg.

Endret av co2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...