Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Wild Bunch (1969)

 

Det eneste jeg hadde lest om denne filmen på forhånd var at den siste scenen var knallgod. Etter å ha sett filmen kan jeg sammenligne opplevelsen med å være på date med en uinteressant, men billig jente; man vet at det blir noe på seg, man må bare lide gjennom noen timer først. Noe av det kjedeligste jeg har noengang sett, uten karakterer, dialog eller historie som fenget meg. Westernsjangeren har aldri vært min favoritt, og uten den avsluttende scenen til å trekke opp (ikke at jeg lar meg imponere av en milliard løsskudd og squibs, men det var tross alt 1969) hadde dette vært en skrekkelig affære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Wild Bunch (1969)

 

Det eneste jeg hadde lest om denne filmen på forhånd var at den siste scenen var knallgod. Etter å ha sett filmen kan jeg sammenligne opplevelsen med å være på date med en uinteressant, men billig jente; man vet at det blir noe på seg, man må bare lide gjennom noen timer først. Noe av det kjedeligste jeg har noengang sett, uten karakterer, dialog eller historie som fenget meg. Westernsjangeren har aldri vært min favoritt, og uten den avsluttende scenen til å trekke opp (ikke at jeg lar meg imponere av en milliard løsskudd og squibs, men det var tross alt 1969) hadde dette vært en skrekkelig affære.

8536493[/snapback]

Enig i deg der Steffy. Filmen har lite substans og den er nok kjent pga volden som i 1969 må ha vært temmelig ekstrem. Temmelig oppskrytt om man tenker på filmen i seg selv, men samtidig viktig for amerikansk film.

 

Spiderman 3

Svært underholdende og jeg kikket ikke på klokka i løpet av de 140 minuttene den varer. Gode actionsekvenser som igjen er dynamisk og lekkert filmet. Her har virkelig PotC-serien noe å lære. En del cheesy ting som når Peter blir emo og flyr rundt og tror han er hot shot i tillegg til mye rar dialog. Morsomt å se en barnefilm igjen på kino med masse små barn som skvetter og som visker "å fy fader" til hverandre. Overall, underholdende. 4/6

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Wild Bunch tar for seg døden av den ville vest og begynnelsen på den moderne tiden i usa's vest.

 

Gammle ranere som dør ut med tiden de levde i.

 

on topic

Last of the Mohicans expanded.

Det er ikke bare lagt til noen få sener i filmen, her er ting fjernet og lagt til, så filmen er bare 3-4 min lengre men er mye nytt å se på.

filmen holder samme invå som orginalen ikke noe dårligere men ikke noe serlig bedre, ikke at det er et problem da filmen er mer enn bra nok fra før.

 

Det er en sene som er litt tøff som er lagt til, den viser Britiske Grenaders som gir franskmennene julling, noe som er ganske historisk riktig under den krigen, den den ble vel lagt til da, div historikere syns de britiske soldatene hadde stormtrooper syndromet i den filmen, og hadde en tendens til å bli slagetet litt vel mye.

 

tror jeg ga orginalen 7.5 så jeg legger til 0.3 pga. den ene senen der.

 

7.8/10

Lenke til kommentar

Spider Man 3

 

Hvordan kan man ha et budsjett 258 millioner dollar, og ikke lage noe bedre? Greit nok, filmen var spekket med visuelle effekter... Men hvor var lyd-effektene? Historien var grei nok, handlet endel om hvordan personene hadde det osv (som trekker opp). Skuespillet var greit nok, noen kunne sikkert gjort en bedre jobb.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men i denne filmen kommer det liksom fram at det var en annen person som myrdet onkelen til Pete... Dette skjer aldri i tegneserien og er noe manus-forfatter har funnet på selv, trekker mye ned :thumbdown:

 

5,5/10

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Spider-Man_3_110391c.jpg

Tittel: Spider-Man 3

Genre: Action

Regi: Sam Raimi

 

Filmens handling:

Denne gangen må Spider-Man kjempe mot ikke bare en, men tre fiender. Flint Marko som nettopp har rømt fra fengsel, og som senere blir kjent som Sandman.

Eddie Brock som prøver å ta over fotografjobben til Peter Parker, også kjent som Venom. Tilslutt sin gamle bestevenn Harry, eller New Goblin.

 

Min mening:

Den tredje filmen var iallefall ikke dårligere enn de to første. Imponerende

effekter, god handling og veldig underholdene. Imponert over at Spider-Man filmene har holdt seg så bra og fått så gode oppfølgere. Håper dette blir den siste filmen i serien.

 

8/10

Lenke til kommentar

Sunshine

 

Først av alt. Se denne på kino! Jeg er ingen fan av å oppleve filmer på kino, men denne er én av de 4-5 filmene som man ABSOLUTT må se på kino.

 

Filmens tempo er ikke helt gjennomført da den hopper litt rundt, og historien tar en forrandring fra å være en majestetisk og intelligent sci-fi film til å innføre slasher elementer, og overgangen føles aldri helt riktig. I tillegg har man små vitenskaplige feil som pirker litt i en eller annen del av hjernen, men slik bryr jeg meg veldig lite om. Ellers funker filmen som faen.

Den har praktfulle scener av solen, planetene, romskipet og universet, som vises med nydelig og beroligende musikk. En balansert filosofisk undertone som popper forfriskende opp av og til. Sinnsykt intense scener som får hjertet til å holde rytmen til musikkens hurtige trommeslag. Og en klaustrofobisk skrekkfølelse som aldri tar slutt.

8/10

Lenke til kommentar

Disturbia

 

Etter skuffelsen Spider Man 3 var det på tide å se en skikkelig god film, så jeg satset på at Disturbia skulle redde kvelden... Og det gjorde den! Lenge siden jeg har sett en så bra thriller, ubeskrivelig spennende. Nervepirrende stillhet, folk som løper ned mørke ganger med kun en lommelykt, og skumle folk som plutselig kommer frem fra mørket :wee: Men filmen er ikke bare spennende, den har og en veldig bra historie. Må og si at D.J. Caruso har gjort en flott jobb da han regisserte filmen ;)

 

10/10

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Wild Bunch tar for seg døden av den ville vest og begynnelsen på den moderne tiden i usa's vest.

 

Gammle ranere som dør ut med tiden de levde i.

 

8538337[/snapback]

Jeg fikk med meg handlingen, ja. ^^

 

Visitor Q (2001)

 

Uten tvil noe av det mest disturbing jeg har sett, noe som er godt gjort med tanke på hvor lite blod/guts/lignende det er. Det er så tvers gjennom sært, så hinsidiges langt unna noe jeg har forestilt meg før, at jeg ble skikkelig satt ut. Jeg hadde hørt om nekrofilien og brystmelken tidligere og tenkt at det kom til å bli groteskt eller lagt opp på en ekkel, skummel måte, men det var så "ekte" filmet at det ble uhyggelig på en helt annen måte. Jeg innser nå hvor utrolig dårlig forklart dette er, men jeg angrer absolutt ikke. Disturbingly good fun.

 

Feast (2005)

Morsom, underholdende, artig, stereotypisk som faen med vilje og nevnte jeg underholdende? Den er nok glemt imorgen og neppe noe jeg anbefaler til folk som tar filmer alt for alvorlig, men den passet bra til stemningen. Etter VQ var det ingenting som kunne sjokkert meg, så det ble mer kos enn noe annet. Jeg likte dog at den tok sjanser og brøt sine egne stereotyper gang på gang, man visste aldri helt hvor man hadde filmen. Nok en godkjent film.

Lenke til kommentar

8539092[/snapback]

Skjul spoilere, din nisse.

 

 

 

Edit moderator: Og du gjør det så mye bedre ved å quote det han skulle ha lagt i spoileren i en quote?

Quotinga fjernet.

 

Sorry, der dreit jeg på draget.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar

Zatôichi 2003

 

zatoichi.co.uk

zatoichi.jpg

 

 

Takeshi Kitano's fortsettelse på zatoichi serien, er veldig stillisert underholdende og kul.

Genialt soundtrack som drar nytte av naturlige lyder som for eksempel arbeidere som hakker opp jorden, gir et fengende soundtrack.

 

Hele filmen er utrolig stilisert, gode kampscener og bra humor gjør denne filmen til en "one to watch".

 

9/10 :thumbup:

Lenke til kommentar
Zatôichi 2003

*snip*

Hele filmen er utrolig stilisert, gode kampscener og bra humor gjør denne filmen til en "one to watch".

 

9/10  :thumbup:

8540654[/snapback]

Høres bra ut. Jeg skal på posten og hente min utgave fra dvdkorea om noen strakser. Faller den i smak blir det å sjekke ut de eldre filmene og tv-serien.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Deja Vu

 

Hadde egentlig ganske høye forventninger til filmen. Men etter å ha blitt servert en lovende start med en heftig eksplosjon der Denzel Washington og Val Kilmer starter jakten på bombemannen, så blir resten av filmen en eneste lang bølgedal. Filmen klarer å rote seg inn i noe høyteknologisk, tidsreise kvantefysikk virvarr, noe som de ikke klarer å forklare på en fornuftig måte i filmen. Skuespillerprestasjonene er mildt sagt elendige og filmen er så full av klisjeer og dårlig manus at det er til å bli kvalm av. Storien henger ikke på greip, og det vikler seg inn i bare tull, som ikke er på nippet til å være spennende. Man vet hva som kommer til å skje et kvarter før det skjer. Slutten er så dårlig at jeg vurderte å ikke se mer. Begynner å miste respekten for Denzel nå, og stakkars Jim Caviezel trenger virkelig en god film snart for å få karrieren på rett kjøl.

Director Tony Scott kan gå å ta seg ei bolle, for maken til makkverk har jeg aldri sett.

1 / 10 (en svak en)

Lenke til kommentar

The Machinist

 

Filmen følger en industriarbeider som lider av ett års sammenhengende søvnløshet. Etterhvert som han blir trøttere, mister han mer og mer begrepet om hva som er virkelig og fiksjon, og filmen handler i stor grad om hans kamp mot egen underbevissthet.

Jeg ble litt distrahert mens jeg så den, siden jeg brukte den første timen på å måpe på hovedrolleinnehaveren for å finne ut om det faktisk var Christian Bale eller ikke, tror jeg ombestemte meg sånn 10 ganger.

 

Relativt interessant og original indie-flick.

 

7/10.

 

67oj4sl.png

4ved5hj.png

Lenke til kommentar

Spider-Man 3

 

 

Dette var som å se en hel tv-seriesesong presset inn i 2 1/2 time. L@sse skriver over her at denne filmen hadde for mye dødtid. Jeg tror ikke vi har sett samme filmen. Det går så fort i svingene og det er så mye historie (og skurker) presset inn i en film at man aldri helt får tid til å la hendelser synke inn. Den desidert morsomste filmen av de tre. Filmen har et helt annet tempo enn forgjengerne og er ikke like stødig historiemessig. Rett og slett fordi man gaper over for mye og Raimi tar flere snarveier enn vanlig. Men til gjengjeld får man hauger med action og de elskbare klisjeene som en slik film skal ha. Når det kvinnelige følget sier "gud så teit", så er det et perfekt tegn for forvokste guttunger. Den mest tegneserieaktige filmene av de tre og en utrolig artig affære. Men den burde vel strengt talt vært spredd ut over to filmer og spesielt Venom får for lite spilletid.

 

5/6

Lenke til kommentar

Spider-man 3

 

Handling

 

Peter Parker har kommet til "enighet" om sin egen identidet som Spider-Man, han har knabbet Mary Jane som sin kjære og livet ser ut til å gå bra. Men hans ego og selvopptatthet fører til problemer på kjærlighetsfronten, og når en mystisk substans tar over drakten, blir en ny spider-man født, en som er like egoistisk og selvopptatt som sinnet til Peter Parker har blitt.

 

Dom

 

Dessverre er de vel 2 timene Spider-Man 3 tar, alt for mye for hva filmen klarer å prestere. Der er noen komiske innslag, og litt action, men i mellom er det alt for mye død tid som ikke er fylt inn. Det er og en film som ikke helt klarer å presantere hvem som er skurken før det er 20 minutter igjenne av filmen, og da hadde jeg allerede fått nok.

 

Søtsuppe, moralhistorie og litt action på si er dessverre ikke nok til at Spider-Man 3 når opp til sine forgjengere. En skuffende film med potensialer som ramler på snørra på innspurten og halter i mål på et eller annet vis.

 

3/6

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

normal_GreenStreetHooligansPoster.JPG

 

Green Street Hooligans/Hooligans/The Yank

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Matt Buckner (Elijah Wood) blir sparket ut fra Harvard, etter at kokain blir funnet gjemt i

skuffen. Dopet er ikke Matt’s, det tilhører romkameraten Jeremy Van Holden (Terence Jay), men

Buckner er rett for å snakke ut fordi Van Holdens er en rik familie med kontakter, noe som gjør

at Matt ikke har sjans til å vinne. Han får $10,000 fra Jeremy for at han tar fallet for han, dette

bruker han på å ta flyet til England hvor søsteren (Claire Forlani) lever med ektemannen og

sønnen. Ute av Matt sine kunnskaper, så er søsteren sin ektemann Steve en tidligere leder av

’Green Street Eliten’ (GSE), et fotball ’firma’ som ligger med West Ham United. Buckner skaper

et vennskap med Steve’s bror Pete(Charlie Hunnam), som er nåværende leder, og innvikler seg

mer inn i fotballens ”Hooliganismen”. Etter at Steve blir alvorlig skadet etter et angrep fra rival

firmaet Millwall, møter filmen sitt høydepunkt hvor en stor kamp mellom de to firmaene tar sted.

Iløpet av kampen, blir Pete drept av lederen fra Millwall. Matt returnerer til USA med bevis for at

det ikke var han sitt dop som ble funnet og kommer inn til Harvard igjen.

 

En Fantastisk film.

9/10

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...