Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Tidenes beste film må selvsagt ses med engelsk tekst, så man får med seg alt som blir sagt, som det blir sagt.

 

SE til €7.99 på Play. Kjøp. Denne har jeg selv, det skal sies at ekstramaterialet er begredelige greier og den ikke fortjener å blir kalt SE, men coveret er mye fetere enn standardversjonen.

 

Forøvrig må TBL ses minst 6-7 ganger for å nærme seg sitt fulle potensiale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rob Roy

 

En film jeg har sett et par ganger på tv og så den til 59kr på platekompaniet så da måtte jeg ha den, litt kjedelig versjon uten noe ekstra.

Husker jeg likte filmen godt da jeg så den på tv og husket mesteparten av de viktige tingene, men det gjorde ikke filmen kjedelig. Tim Roth er drit kul som en jævlig femi(men ikke homofil) engelskman. Han hadde vist pult en mann i sin ungdom men han trode det var en dame når han gjorde det.

Liam Neeson som som vanlig en veldig god rolle, det gjør også John Hurt og Brian Cox.

 

fin fin film som gjør at jeg ønkser meg kilt.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

Jane Eyre

 

Jeg elsker disse BBC mini-serie-dramaene basert på kjente romaner satt i 1800-tallets England. Selv om Jane Eyre ikke lever helt opp til Pride&Prejudice eller Fingersmith i hverken historie eller filmatisering, og det er standard pakke med forelskelse mellom arbeiderklasse og overklasse, er den en grei skue for de av oss som liker denslags.

 

7/10.

 

The Painted Veil

 

Jeg blir veldig skeptisk når jeg ser at hovedrolleinnehaverne også har produsentrollen, innbiller meg at det betyr at skuespillerne har lettere for å overstyre regissøren. Etter å ha sett igjennom denne filmen, satt jeg igjen med inntrykket "hvorfor så jeg på dette?". Filmen er sikkert filmatisk vakker og korrekt oppbygd, men den interesserte meg relativt lite. Edward Norton har blitt litt for sær til å bære rollene sine i det siste synes jeg, det eneste jeg klarer å tenke på når jeg ser ham er den sinnsyke interessen han dyrker for boligfelt.

 

4/10.

 

Idiocracy

 

Søppel av en komedie. Kanskje dette slår an i trailerparkene eller på barnebursdagene, her i gården ble det i hvert fall kategorisert som bånn i bøtta.

Det er trist at en skuespiller som Luke Wilson gjør så mye dritt mellom alle Wes Anderson-filmene.

 

1/10.

Lenke til kommentar
Deja Vu

 

jeg trode jeg viste hvordan filmen ville slutte med en orginal slutt som er bra, men jeg ikke ville like

 

Så du sier du har dårlig smak?

 

 

Jeg må kanskje komentere en film med det samme.

 

The Abyss - Special Edition

 

Så denne for første gang nå, og synes det var en veldig bra film. Jeg likte alt fra skuespill til plot. Den holdt spenningen oppe hele tiden.

5-6 / 6

Lenke til kommentar

Tidenes beste film må selvsagt ses med engelsk tekst, så man får med seg alt som blir sagt, som det blir sagt.

 

SE til €7.99 på Play. Kjøp. Denne har jeg selv, det skal sies at ekstramaterialet er begredelige greier og den ikke fortjener å blir kalt SE, men coveret er mye fetere enn standardversjonen.

 

Forøvrig må TBL ses minst 6-7 ganger for å nærme seg sitt fulle potensiale.

8490595[/snapback]

 

Nå har visst Play fjernet den Europeere-må-bruke-Euro greia deres også. For nesten en uke siden bestilte jeg fire-fem filmer derifra, med £-valuta. Sparer lett noen kroner per film når man bruker pundet, og ikke euro. :)

Lenke til kommentar
Deja Vu

 

jeg trode jeg viste hvordan filmen ville slutte med en orginal slutt som er bra, men jeg ikke ville like

 

Så du sier du har dårlig smak?

 

 

Jeg må kanskje komentere en film med det samme.

 

The Abyss - Special Edition

 

Så denne for første gang nå, og synes det var en veldig bra film. Jeg likte alt fra skuespill til plot. Den holdt spenningen oppe hele tiden.

5-6 / 6

8492965[/snapback]

 

nei, jeg liker bare at filmene skal ligge på samme nivå hele tiden, hadde filmen vært en briljant film, en klassiker ville så hadde det passet med en orginal slutt, men da dette bare en en god triller og ikke en klassiker vil jeg ha en standar avslutting med lykelig slutt

Lenke til kommentar

Tidenes beste film må selvsagt ses med engelsk tekst, så man får med seg alt som blir sagt, som det blir sagt.

 

SE til €7.99 på Play. Kjøp. Denne har jeg selv, det skal sies at ekstramaterialet er begredelige greier og den ikke fortjener å blir kalt SE, men coveret er mye fetere enn standardversjonen.

 

Forøvrig må TBL ses minst 6-7 ganger for å nærme seg sitt fulle potensiale.

8490595[/snapback]

 

Nå har visst Play fjernet den Europeere-må-bruke-Euro greia deres også. For nesten en uke siden bestilte jeg fire-fem filmer derifra, med £-valuta. Sparer lett noen kroner per film når man bruker pundet, og ikke euro. :)

8492991[/snapback]

 

woot jeg som bestille 14 filmer derfra med €, nå ble jeg litt sur

Lenke til kommentar

Snikskyter

 

Kort sagt en herlig actionthriller :wee: En god historie, og spennende til siste sekund. Filmen hadde og litt "Tarantino-stil", da du senere i filmen får vite litt mer om tingene som skjedde i begynnelsen. Forteller litt om hvor vanskelig det er å ta knekken på korrupsjon...

 

5/6

Lenke til kommentar
[...]En god thriller. jeg trode jeg viste hvordan filmen ville slutte med en orginal slutt som er bra, men jeg ikke ville like, heldigvis fikk den en standar avslutting som ikke var orginal, men som jeg likte.[...]

8490476[/snapback]

[...]jeg liker bare at filmene skal ligge på samme nivå hele tiden, hadde filmen vært en briljant film, en klassiker ville så hadde det passet med en orginal slutt, men da dette bare en en god triller og ikke en klassiker vil jeg ha en standar avslutting med lykelig slutt

8493041[/snapback]

Dette var virkelig svada uten like. Så det vil i dine øyne trekke ned at en film øker "kvalitetsmessig" med en original slutt?
Lenke til kommentar
[...]En god thriller. jeg trode jeg viste hvordan filmen ville slutte med en orginal slutt som er bra, men jeg ikke ville like, heldigvis fikk den en standar avslutting som ikke var orginal, men som jeg likte.[...]

8490476[/snapback]

[...]jeg liker bare at filmene skal ligge på samme nivå hele tiden, hadde filmen vært en briljant film, en klassiker ville så hadde det passet med en orginal slutt, men da dette bare en en god triller og ikke en klassiker vil jeg ha en standar avslutting med lykelig slutt

8493041[/snapback]

Dette var virkelig svada uten like. Så det vil i dine øyne trekke ned at en film øker "kvalitetsmessig" med en original slutt?

8495650[/snapback]

 

ja hvis slutten ikke står til resten av filmen, vis jeg ser på deja vu og filmen var slik som den var, så pluttselig kommer et en trist, og mer tankevekkende avslutting passer ikke det i filmen, det er ikke jeg i riktig stemnig og det vil ødelegge. men hadde resten av filmen vært på samme dype og tankevekkende nivå hele tiden, ville jeg være i riktig steming og likt at avsluttingen var litt orginal.

 

når man ser på die hard, vil man at det skal gå bra, det er liksom hele filmen, hvis filmen hadde endt med at skurkene vandt(noe som ville være orgianlt) ville filmen aldri blitt den klassikeren den er i dag.

man kan ikke lange en film i 90min for å så forandre hele konseptet de siste 5 min.

Lenke til kommentar
ja hvis slutten ikke står til resten av filmen, vis jeg ser på deja vu og filmen var slik som den var, så pluttselig kommer et en trist, og mer tankevekkende avslutting passer ikke det i filmen, det er ikke jeg i riktig stemnig og det vil ødelegge. men hadde resten av filmen vært på samme dype og tankevekkende nivå hele tiden, ville jeg være i riktig steming og likt at avsluttingen var litt orginal.

 

når man ser på die hard, vil man at det skal gå bra, det er liksom hele filmen, hvis filmen hadde endt med at skurkene vandt(noe som ville være orgianlt) ville filmen aldri blitt den klassikeren den er i dag.

man kan ikke lange en film i 90min for å så forandre hele konseptet de siste 5 min.

8496523[/snapback]

Hva med Dogville eller Arlington Road? Sluttene snur filmen på hodet, og det er disse som gjør de minneverdige.
Lenke til kommentar
Deep Impact

 

 

Den beste katastrofefilmen jeg har sett på lenge, kan sikkert skje en dag...  :hmm:

 

9/10

8497894[/snapback]

 

Dessverre for Deep Impact så kom den ut samme år som Armageddon og fremsto som en forbanna sippe film for å si det pent, rekker ikke Armageddon til knærne en gang...

Lenke til kommentar

Faster Pussycat, kill, kill!

 

Denne kultfilmen av Russ Meyer leverer akkurat det en B-film skal levere, tynt plott og masse action. Tre av de kuleste damene noensinne vist på film er på jakt etter pengene til en gamling med to sønner uti ørkenen, og med seg har de ei jente de har kidnappet. Resten av plottet går ut på å vise mest mulig kløft, trange topper og trange bukser. Om ikke skuespillerprestasjonene er allverdens, er intensiteten damene spiller med noe som trekker filmen opp på det nivået den ligger på. Den oser sex og sensualitet fra begynnelse til slutt (selv om man aldri får se et nakent bryst, og har med akkurat nok action til at den aldri blir kjedelig. Anbefales alle som skal se en film uten å ha kjæresten/foreldre i nærheten.

 

7/10

Lenke til kommentar
Faster Pussycat, kill, kill!

 

Denne kultfilmen av Russ Meyer leverer akkurat det en B-film skal levere, tynt plott og masse action. Tre av de kuleste damene noensinne vist på film er på jakt etter pengene til en gamling med to sønner uti ørkenen, og med seg har de ei jente de har kidnappet. Resten av plottet går ut på å vise mest mulig kløft, trange topper og trange bukser. Om ikke skuespillerprestasjonene er allverdens, er intensiteten damene spiller med noe som trekker filmen opp på det nivået den ligger på. Den oser sex og sensualitet fra begynnelse til slutt (selv om man aldri får se et nakent bryst, og har med akkurat nok action til at den aldri blir kjedelig. Anbefales alle som skal se en film uten å ha kjæresten/foreldre i nærheten.

 

7/10

8498537[/snapback]

 

Så den filmen i går. Det var et merkelig stykke film. Hatet den kjerringa med den italienske aksenten. Herregud for et irriterende kvinnfolk. Er bare glad for at hun ikke åpner kjeften så mye. Skal være enig i at det er god underholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...