Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her, uten om at mine forutintagelser (Aldri brukt det ordet før) var ganske gode fra første gang jeg så traileren. Ble litt skeptisk etter at atsjoo og Cun dreiv å klagte på den. Cun sa riktignok at "den var verdt å få med seg". Noe jeg i ettertid mistenker for å passe meg godt. Vurderer nesten å se den på kino til og med... :ohmy:

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Delta Force er kongefilm. De andre i serien suger. I DF3 er ikke Chuck med engang, og Hank Marvin slutta etter den første.

 

Det er litt morsomt at den heltemusikken spilles 1000 ganger iløpet av filmen. Men det er en kul låt, så det er greit. Den setter seg lett på hjernen, og når den kommer smygende vet man at noe kult skal skje snart.

 

Filmen har også verdens kuleste måte å ta livet av siste badguy på, uten å gå videre inn på det.

Endret av Bitex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

10m.jpg

 

Seraphim Falls

 

En ny Westernfilm jeg faktisk ikke hadde hørt om før nå. Så at både Liam Neeson å Pierce Brosnan spilte i den, så da slo jeg den på. Det er jeg glad for. For en kjempekul Westenfilm. Storkoste meg igjennom hele filmen. Eneste som var litt forvirrende var slutten. Vet liksom ikke helt om jeg skjønte den.....

 

Gir den 4/6 (hadde jeg skjønt slutten skikkelig, så hadde det nok blitt en 5'er)

Lenke til kommentar
Anbefaler dere som likte The Delta Force å prøve Navy Seals (1990), syns begge de to er ganske undervurdert og de ligner litt på hverandre.

8426776[/snapback]

 

Delta Force med Norris? De filmene er helt tragiske. Navy Seals er ganske artig, synes jeg. Typisk 90-talls harry action hvor neger'n dør først og alle sammen kan perfekte one-liners. Dessuten varer den lenge, og foregår flere steder. Masse fights overalt. Ikke bare èn greie man sitter i to timer og venter på. :)

Lenke til kommentar

Erin Brockovich

 

En koselig og varm film. Julia Roberts gjør en bra rolle som alenemor og pådriver for en stor rettsak i denne filmen. Saken handler om innbyggerne i et lite tettsted som sliter med mye sykdom etter at det nærliggende kraftselskapet har sluppet mye dritt ut i grunnvannet. Erin står på i bøttevis for å få denne saken opp i retten for å hjelpe innbyggerne.

Filmen er basert på en sann historie.

 

Terningkast 5

Lenke til kommentar
Den første navy SEALs filmen er jo tøff da. litt sånn dårlig/bra type film

8430380[/snapback]

 

Det finnes bare en Navy SEALS film. De andre heter U.S. SEALS, og de er patetiske.

8431717[/snapback]

Hvis vi skal bli helt nøyaktige så er det ikke 'Navy SEALS', men bare 'Navy Seals' filmen heter :p

8431976[/snapback]

 

Sakligste! :!:

Lenke til kommentar

Following

 

Da fikk jeg endelig sett debuttfilmen til Christopher Nolan, en av vår tids aller beste regissører. Following er en spennende og smart liten thriller om en arbeidsløs forfatter som følger etter tilfeldige mennesker for å få inspirasjon. Men når han blir kjent med innbruddstyven Cobbs har han ingen anelse om hva han har rotet seg bort i.

 

Man merker at det er litt lavbudsjetts, men filmen er likevel verdt å få med seg. Mye takket være det intelligente manuset og Nolans måte å fortelle historien på en ukronologisk måte. Så er du på jakt etter en god thriller er Following absolutt å anbefale.

8/10

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar

Zulu og Zulu Dawn

 

filmene tar for seg Anglo-zulu krigen som skjedde i 1879

 

Zulu kom i 64 og var den første store rollen til Michael Caine.

et provisorige sykehus med 149 britiske soldater blir angrepet av 4000 zulu krigere.

filmen er på mange måter en western, der britene er cowboys og zulu er indianere.

filmen har en meget bra spenings kurve og var noe av inspirasjonen til Jackson's two towrs, da de er bygget opp på samme måte, filmen er full av historiske feil, både når det gjelder utstyr og hva som skjedde, den maler også et litt snilt bilde av både britene og zuluene. filmen har tydlige helte roller og det er også veldig tøffe og kule. men samtidg sårbare og mennesklige.

 

Zulu dawn ble laget 15 år senere i 79 akurrat 100 år etter de virklige hendelsene skjedde.

denne filmen tar for seg et slag som skjedde noen timer før slaget i den første filmen og er da på en måte en prequel. mens Zulu er en helte film med masse historiske feil er zulu dawn mer korrekt både når det kommer til utstyr og hva som skjedde, de feilene som er filmen, har ikke før nylig blitt forsket på og funnet feil. filmen viser også et mer realistisk bilde av brittene og hvordan de ser ned på zuluene og svarte sjenerelt. en sene viser at de bryr seg mer om at ammo'n har blitt våt en at en afrikaner har druknet.

 

selv om kanskje zulu er en bedre film sånn filmatisk, med spennigen og helter og at det der. liker jeg Dawn bedre, da den viser et mer realistisk bilde av krigen.

 

zulu 7/10

zulu dawn 7.5/10

Lenke til kommentar

Glory

 

Oscar vinnene film, Men kjempe sterke og gode karakerer. En meget rørede film, om et av de første regimentene som besto av bare svarte(med unntak av offiserer) hva de må gjennom, den lave prioriteringa de fikk, og hvordan de ikke en gang fikk bevise hva de er gode for. Enkelt den nest beste ACW filmen, bare slått av Gettysburg.

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Jeg begynte å se Glory en gang for lenge siden, men den virket så kjedelig i starten, så jeg la den fra meg. Senere en gang tok jeg den opp igjen og begynte å se. Etter hvert bygger filmen seg opp noe helt utrolig, og blir kjempesterk. Kjempefin film, som anbefales til alle, samme om man liker filmer om borgerkrigen eller ikke. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Happily N'ever after

 

Mja... Joda...

Helt grei, sånn litt under midt på treet egentlig. Man ler litt av den, også kjeder man seg litt, også gjentar man denne prosessen igjen og igjen og igjen.

Personene er "flate" og ikke en eneste bakgrunn er i bevegelse. I tillegg virker det som om produsenten har vært livredd for at filmen skulle bli for kort, og dermed laget alle scener lenger enn de trenger å være.

F.eks: Man ser en bakgrunn (3 sekunder med en fryst bakgrunn), så løper noen troll forbi (ca 3 sekunder med bevegelse), så ser man bakgrunnen igjen (ca 4 sekunder med helt fryst bilde).

 

Nei, i dag klarer man bedre animasjon enn dette.

 

Terningkast 2

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

The Grudge 2

 

Kan beskrives med bare ett ord: Bare tull!

Jeg, som er relativt lettskremt, synes ikke det var spesielt skummelt, og "plottet" bygger bare på sine forgjengere.

 

Den gjør seg godt fortjent til en toer på terningen...

 

Reeker

 

Denne "skrekkfilmen" er enda dårligere enn Grudge. Den som har hatt ansvaret for å lage blodige opprispede mennesker er omtrent på høyde med en treåring når det gjelder dataanimasjon. "Slemmingen" i filmen er omtrent like skummel som skjelettene i Pirates Of The Caribbean.

 

:thumbdown:

Endret av vanquish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...