Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Fargo

Nja, hva skal jeg si? Man kan ikke digge alle filmene på IMDB's 250 liste. Fargo skuffet rett og slett litt. Historien er god nok den, og Steve Buscemi er alltid artig å følge med på, men filmen var rett og slett litt for treg til tider. Dessuten irriterte jeg meg fryktelig over dialekten (som jeg har hørt ikke er slik folk ved Fargo preiker). Alt i alt en litt over middels opplevelse.

6/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fargo

Nja, hva skal jeg si? Man kan ikke digge alle filmene på IMDB's 250 liste. Fargo skuffet rett og slett litt. Historien er god nok den, og Steve Buscemi er alltid artig å følge med på, men filmen var rett og slett litt for treg til tider. Dessuten irriterte jeg meg fryktelig over dialekten (som jeg har hørt ikke er slik folk ved Fargo preiker). Alt i alt en litt over middels opplevelse.

6/10

8401671[/snapback]

Så sant, så sant. Det ser ikke ut som du hatet den helt, så det vil kanskje hjelpe å se den igjen med noen som liker den. Jeg likte den bedre andre gang ihvertfall, men jeg gidder ikke være fyren som forsvarer filmene han liker med "bare se den på nytt og på nytt til du liker den". ^^ Jeg har bare på følelsen at den er litt som Lebowski, den må vokse litt på deg.

Lenke til kommentar

Cyborg med Jean Claude van Damme.

En ufattelig dårlig film, med enda mer ufattelig dårlige "spesialeffekter". Greit nok den er gammel, men my god!! Det eneste som var å se i hele filmen var når du fikk sett en av puppene til hun tøsen.

Filmmusikken var også temmelig elendig.

Ikke se den hvis liker du deg selv, men ganske god film for ca. 1 og en halvtime med selvpining :p

Lenke til kommentar

Big Lebowski har såpass mange språk-gags og intelligent humor at man kanskje ikke skjønner den hvis man så den som 13-åring. Som voksen får den mye mere mening, syns nå jeg. Og den var KONGE som drikkelek. Måtte ta en slurk hver gang de sa diverse ting som "The dude" eller "shut the fuck up donnie". Og det sier de ofte, for å si det sånn. Var endel andre regler også.

Lenke til kommentar

The Devil's Rejects

18 år

denne filmen er oppfølgeren til House of 1000 Corpses, som jeg ikke har sett. filmen engasjerte meg likevel,

skuespillerernes prestasjoner var i mine øyne veldig gode, spesielt Sid Haig, som må ha et av

de sykeste fjesene jeg noen gang har sett på skjermen noen sinne!

egentlig hadde jeg forventet at dette var en syk skrekk/grøsser film tilsvarende Hostel eller Saw (hvis det er det du er ute etter; styr unna!)

jeg lo faktisk flere ganger, selv om jeg ikke helt forstår hvorfor.. kanskje pga. den absurde stemningen som preger hele filmen.

den minner meg faktisk delvis om Natural Born Killers, bare dypere og værre (i form av vold)

selv om filmen var noe av det bedre jeg har sett, over all forventning faktisk,

var begynnelsen for seig, og noen av replikkene virket litt for dumme for resten av filmen

5/6

(noen som har sett House of 1000 Corpses? )

Lenke til kommentar

Perfume: Story Of A Murderer

Uten å ha lest boken så jeg denne filmen vel vitende om at det skulle være litt ståhei om slutten, uten å gå nærmere inn på det. Historien er svært intr om du kan godta enkelte urealistiske elementer. Personlig aksepterte jeg veldig fort premissene og levde meg inn i det franske helvete som Jean-Baptiste lever i. Narrasjonen er kjapp og funksjonell, men man har tatt seg god tid i å understreke hvor mange lukter J-B fanger opp. Historiemessig så var den svært spennende men jeg savnet litt fokus på hans psyke og hvordan han opplevde mordene sine. Under en montasje hvor han dreper rundt 8stk så vurderte jeg å sette på 'Push it to the limit'. Fikk skikkelig vibber av den kjente Scarface-montasjen av den samlebåndsdrapene han begikk. Det første drapet var tydeligvis ikke med vilje, mens det andre kom for lett uten anger eller tvil. Overgangen ble litt for brå og uten fokus på hva han føler. Slutten er nok den de fleste reagerer på; den var veldig bra opp til det punktet, men det faller veldig igjennom med en scene som redefinerer over-the-top. Visuelt er filmen veldig god med særskilt kul klipping og myke kameraføringer. Hadde den hatt en litt mindre lavmælt slutt som står i stil til resten av filmen hadde den faktisk sniffet (høhø) på toppkarakteren. -5/6

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Hot Fuzz

Dette er en Actionkomedie/parodi laget av mannen bak  geniale Spaced og Shaun Of The Dead.  Jeg har lenge vært en stor fan av Simon Pegg, og denne filmen er ikke noe untak, da den var akkurat som forventet.

Hot Fuzz er en film fylt med humor, topped av med litt gørr. Den parodierer mange gamle Politi klassikere, og er full av morsome partier.  Dette er en bra film, men jeg tror den er bedre hvis man kjenner Simon Pegg, og hans type humor. For meg var det de små detaljene som gjorde filmen så perfekt. De overdrevne lydeffektene, den fantastiske klippingen, og alle skuspillerne man kjenner fra britisk komedie.

Jeg gliste som en idiot helt fra filmen var startet, til jeg var tilbake i bilen. Dette er en film som kommer til å bli sitert mye i vennejengen. Jarp!

5.5/6

8380559[/snapback]

Skal si meg enig i den der, en skikkelig godfilm som bør sees, dog den blir kanskje bittelitt langtekkelig for noen (for meg føltes iallefall som om den ble dratt litt ut den siste halvtimen),

Lenke til kommentar

Pans Labyrint

Sjanger Drama/Grøsser/Fantasy

Aldersgrense: 15år

Produksjonsår: 2006

Okey jeg hadde hørt en del positive ting om denne filmen og jeg ønsket å si at jeg er uenig i det :) denne filmen var det noe av det beste innen film jeg har sett på lenge og forstår godt dens plass på imdb.

Det eneste er at jeg lånte den av en venn (Ingen Kommentar) og texten var ganske føkket (det sto font#color#fffff foran alt) men filmen var såpass god at jeg ikke engang merket det :)

10/10 dette kan du ikke ungå og få med deg :)

Lenke til kommentar

Rosemary's Baby

Dagens lille skuffelse. Til tross for tidspunktet den ble laget, hadde jeg håp om å få et par spooky scener. I stedet fikk jeg servert en ganske så gjennomsnittlig og forutsigbar film. Et par ting var rikitg nok positive: Det virker som at kameraføringen i Rosemary's Baby har vært en stor inspirasjonskilde for senere filmproduksjoner; jeg har i hvert fall ikke sett eldre filmer hvor det er brukt på samme måte. Interessant. Farrow og Cassavetes er heller ikke så aller verst.

Lenke til kommentar

The Crow

Har skaffa meg enda en veninne som elsker The Crow, og jeg klarte nå å bli overbevist om å se den. Dette må være en av de mest oppskrytte filmene jeg noen gang har sett. Klarer virkelig ikke å fatte at den er blitt så populær. Opplevde hele filmen som en fattigmanns Kill Bill. Den har et lite org. historie som igjen er kjipt fortalt. Latterlig hovedkarakter, latterlig manus, ok foto og scenografi til tider. Nei rett og slett hele filmen var drit dårlig. Føler at filmen har vunnet populæritet enten ved at man har vokst opp med den evt. at du er gother/emokid. Og hva var greia med at superhelten dro noen riff i ny og ne?! Roxxploitation, ny sjanger? Klarte virkelig ikke å holde maska der, selv om jeg hater å le av filmer venner elsker. Dette er bunnivå..

Lenke til kommentar

A propos harry fantasy/action med lærkostymer, Underworld må være noe av det verste jeg har sett mtp. generell oppfatning av den kontra egen opplevelse. Hele greia ble bare så ufrivillig komisk harry etterhvert at vi endte opp med å sitte og fnise oss gjennom den siste timen av filmen.

Lenke til kommentar
tjalla:

Joda, det er en del greie actionfilmer filmer med rappere. Ikke klassefilmer selvsagt, men topp underholdning spør du meg. DMX har jo f.eks spilt i et par greie filmer. Jeg hadde ikke store forventninger til Full Clip, men den var seriøst grusomt dårlig.

2482406[/snapback]

Å? Hvilke?

Er så glad i gode gamle "rappe" filmer, selv om alle har forskjellige meninger.

Siste filmen jeg så var Smokin' Aces.

Utrolig god film, med enn masse action!

Synd Assassinationene (sånn det skrives? :ermm: ) døde så kjapt, men men ...

7.8/10

God Film, ANBEFALES!

Lenke til kommentar
A propos harry fantasy/action med lærkostymer, Underworld må være noe av det verste jeg har sett mtp. generell oppfatning av den kontra egen opplevelse. Hele greia ble bare så ufrivillig komisk harry etterhvert at vi endte opp med å sitte og fnise oss gjennom den siste timen av filmen.

8411624[/snapback]

Underworld er jo maksimalt kos.

Kate Beckinsale og heftig, men latterlig action er mer enn nok for meg. En tåpelig film på lik linje med Resident Evil. Absolutt ikke en film som fortjener priser og honnører for å være "god", men de er gode popcornfilmer.

btw: blir litt merkelig å blande norske og engelske ord, darkbuster.

Assasins var kanksje det du var ute etter.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Sunshine

Forhåpningene mine tilsa nok en crappy film som Armageddon, Independence Day og de uttallige katastrofefilmene som oser av Hollywood. Ble svært overrasket og kan med en gang si at dette er en de beste scifi-filmene jeg har sett på mange år. En voice-over forteller hva det hele handler om og vi blir kastet inn i Icarus 2 som er på vei til solen fordi den er i ferd med å slokne. Deres oppdrag er å skape en "big bang 2" ved hjelp av en atombombe. Låter i grunn som Armageddon på en måte. Ja, men det er her de to filmene skilles. Sunshine kaster oss rett inn i handlingen underveis til solen og det er et svært rolig tempo vi følger filmen i den første halvtimen. Man kan nærmest ane en 2001: A space oddyssey i salen fordi det er svært få filmer som klarer å fremstille verdensrommet slik 2001 og Sunshine klarer. Svært stemningsfullt. Veldig godt foto og lekende klipping med bruk av freeze-frame og fordreining av bildet. Utrolig musikk. Det som ødelegger sekseren i filmen er et besøk av en uventet person, uten å si noe mer. Her føler jeg den taper seg, faktisk så mye som en hel karakter. Arg! Uansett, en av årets beste.

5/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...