Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

 

Siste og beste komi-filmen jeg har sett på lenge!  :)

 

Her møter du igjen kjente og knall gode komikere som Will Farell, Steve Carell, Paul Rudd, David Koechner og Vince Vaughn med mer!

8376860[/snapback]

 

Why'd you say that Ron? Why? You're my hero. And you say something dirty. Like poop. Poop mouth. I hate you Ron Burgundy, I hate you.

 

 

To tomler opp til Anchorman :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kill Buljo

 

Jeg får si som politibetjenten sa etter å ha sett på menneskemassakeren: Jeg blir kvalm. Norsk film fortsetter ferden mot et liv i gjørma. At det går an å lage en så patetisk og pinlig dårlig versjon av Tarantinos mesterverk.

8378674[/snapback]

 

Dårlig versjon?

 

Som parodi vil jeg ikke akkurat si det er det store poenget med slik komedie.

Lenke til kommentar

Pizza/grøsser-aften i kveld/natt med noen venner. Er ganske uerfaren innenfor sjangeren så fikk litt kjøtt på beina nå :p

 

Nightmare at Elm Street

Morsomt og intr. plot. Absolutt ikke skummel eller noe man skvetter av. 4/6

 

Suspiria

Kveldens lille overraskelse. Hadde ikke hørt noe om denne fra før bortsett fra deler av soundtracket til Goblin. Plotmessig så er den vel noe cheesy men det spiller ingen rolle. Den er så rålekker visuelt. Deilige kamerabevegelser og herlig scenografi. Det er ingen tvil om at det har blitt jobbet hardt med å frembringe de riktige følelsene inn i kulissene. Også lyssettingen spiller en vesentlig rolle for å få seeren i riktig stemning; veksling mellom grønt, blått og rødt skaper en stemning av uhygge på samme måte som i The Cook the Thief His Wife & Her Lover. Musikken er utvilsomt det jeg kommer til å huske best fra denne filmen. Utrolig vemmelig! Hør! Mesterverk. 6/6

 

Rosemary's Baby

Denne hadde jeg i det minste sett før og det ble et gjensyn med noe blandede følelser. Fenget meg ikke fullt så mye som første gangen jeg så den, da var den faktisk skummel. Uansett, veldig gjennomført plot og godt skuespill. Når dessverre ikke helt opp fordi den ikke er så god andre gangen. 5/6

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Suspiria

Kveldens lille overraskelse. Hadde ikke hørt noe om denne fra før bortsett fra deler av soundtracket til Goblin. Plotmessig så er den vel noe cheesy men det spiller ingen rolle. Den er så rålekker visuelt. Deilige kamerabevegelser og herlig scenografi. Det er ingen tvil om at det har blitt jobbet hardt med å frembringe de riktige følelsene inn i kulissene. Også lyssettingen spiller en vesentlig rolle for å få seeren i riktig stemning; veksling mellom grønt, blått og rødt skaper en stemning av uhygge på samme måte som i The Cook the Thief His Wife & Her Lover. Musikken er utvilsomt det jeg kommer til å huske best fra denne filmen. Utrolig vemmelig! Hør! Mesterverk. 6/6

Very nice!

 

Du må også få sett Deep Red og Tenebrae, også av den geniale Dario Argento og i tillegg har disse også musikk fra fantastiske Goblin.

Har du passet på å få sett den europeiske versjonen av Dawn of the Dead? Musikk av Goblin og klippet av Argento? 1000 ganger bedre enn den amerikanske versjonen.

Lenke til kommentar

Hot Fuzz

 

Dette er en Actionkomedie/parodi laget av mannen bak geniale Spaced og Shaun Of The Dead. Jeg har lenge vært en stor fan av Simon Pegg, og denne filmen er ikke noe untak, da den var akkurat som forventet.

 

Hot Fuzz er en film fylt med humor, topped av med litt gørr. Den parodierer mange gamle Politi klassikere, og er full av morsome partier. Dette er en bra film, men jeg tror den er bedre hvis man kjenner Simon Pegg, og hans type humor. For meg var det de små detaljene som gjorde filmen så perfekt. De overdrevne lydeffektene, den fantastiske klippingen, og alle skuspillerne man kjenner fra britisk komedie.

 

Jeg gliste som en idiot helt fra filmen var startet, til jeg var tilbake i bilen. Dette er en film som kommer til å bli sitert mye i vennejengen. Jarp!

 

5.5/6

Lenke til kommentar
Kill Buljo

 

Jeg får si som politibetjenten sa etter å ha sett på menneskemassakeren: Jeg blir kvalm. Norsk film fortsetter ferden mot et liv i gjørma. At det går an å lage en så patetisk og pinlig dårlig versjon av Tarantinos mesterverk.

8378674[/snapback]

Dårlig gjort å nesten sagt gjøre narr av en tarantino-film. Selv om Kill Bill ikke er Tarantino's beste, er den et mesterverk.

Lenke til kommentar

Gud og fader for noe sprøyt Slipp Jimmy Fri var.

 

Jeg hadde få eller ingen personlige forventninger, men huff får virkelig en slik film støtte til å bli lagd her i dette landet?

 

Meget skuffende. Får håpe Kill Buljo er bedre.

 

edit: Glemte karakter.

 

1/10

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

A Few Good Men (1992)

 

Jeg skaffet meg denne filmen fordi den er skrevet av Aaron Sorkin, skaperen av Sports Night, The West Wing og Studio 60. Han skrev dette rettsdramaet som et skuespill på servietter da han jobbet som bartender i NY. Skuespillet ble satt opp på Broadway, men allerede før premieren ble filmrettighetene kjøpt, og Aaron Sorkin skrev det om til å passe til film.

Manuset er fantastisk. Glimrende dialoger blir fremført av noen av Hollywoods fremste skuespillere. Jack Nicholsen, Tom Cruise, Demi Moore, Kiefer Sutherland, for å nevne noen. Det er flere flotte sitater i filmen, der "You can't handle the truth" muligens er det mest kjente, ikke uten grunn. Hele den talen er fremført på et herlig vis av Jack Nicholsen i hans rolle som Nathan Jessep.

 

Filmen handler om et drap som tok sted på Guantanamo-basen på Cuba. To løytnanter blir tiltalt for mordet, og Tom Cruises rollefigur, Daniel Kaffee og Joanne Galloway (spilt av Demi Moore) jobber for å få de frikjent for tiltalen, og få juryen til å tro at de jobbet under ordre fra høyere hold. Den siste delen, som finner sted i rettsalen, er utrolig bra, og enkelte deler er faktisk morsomme (de som har sett den vil sikkert huske scenen der Cruise ber vitnet om å bla opp på siden der det står hvor matmessen er).

 

Dette er en herlig film, med fremragende skuespillere og et fantastisk manus.

 

9/10

Lenke til kommentar

28 Days Later

 

Handling:

 

Et virus fra aper blir spredt til mennesker og de som blir infisert blir voldelige, ikke-tenkende "zombier". Jim våkner opp på et sykehus etter å ha blitt påkjørt av en bil, og finner ut at verden har gått til helvete rundt ham. Han finner flere overlevende og de må finne ut hva de skal gjøre.

 

Dom:

 

Handlingen høres kanskje litt enkel ut, men fy f*** for en effektivt fortalt film. Dette står som en av mine favorittfilmer noensinne. Ikke bare klarer regissør Danny Boyle å skremme og skape spenning som holder deg på kanten av stolen, men han skaper også fantastisk vakre scener hvor musikken og fotografien passer perfekt sammen. Filmen er filmet digitalt, og dette skaper et veldig realistisk inntrykk som passer handlingen bra.

 

Anbefales på det sterkeste!

 

10/10

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Et par veldig kjappe fra meg.

 

Big Nothing

379226727.jpg

 

Herlig liten film med Simon Pegg og David Schwimmer.

Mye svart humor, mordgåter og mye latter.

 

Har alltid vært en stor fan av Simon Pegg, og han skuffer ikke denne gangen heller.

 

9/10

 

Code Name: The Cleaner

codenamethecleanerreview.jpg

 

Det eneste posetive med denne filmen er Nicollette Sheridan i undertøy.

Ellers har er dette den samme kjedelige tørre hollywood humoren Martin Lawrence innførte på slutten av nittitallet.

 

Karakter: 2/10

Lenke til kommentar

The Good The Bad & The Ugly

 

Denne tre timer lange Episke fortellingen er på toppen av lister over beste westerns eller beste filmer. Og kan ikke si noe på det. en film som dette hadde aldri blitt laget i dag, streng tatt skjer det ikke noe i løpet av 3 timer. eller det skjer noe, men ikke sammen lignet med dagens filmer, filmen rusler lisom av gåre i sitt engent lille tempo, bare avbrytt av noen inslag av vold. men hele filmen er egentlig bare en måte å komme frem til den siste stand off'n, etter nesten 3 timer møtes the good the bad & the ugly sammen med noe av den beste film musikken laget.

 

Jeg er usikker på om denne eller once upon a time in the west er den beste western jeg har sett. de er på en måte veldig like. begge bygger seg sakte opp til en brå slutt.

 

selv om jeg ikke kan bestemme meg om hvem som er best, så er det bare en bagatell. da filmen enkelt får 10/10

Lenke til kommentar

The Prestige

Virkelig suveren film med veldig spennende og fresh historie, fortalt på et ukronologisk vis. Fyllt av plotvendinger så leder filmen oss igjennom en mystisk og noe surrealistisk verden fyllt av tilsynelatende magi. Personlig hadde jeg lekt meg med tanken angående enkelte av vendingene mens andre var svært overraskende. Absolutt en film jeg kommer til å se igjen for å se hvor komplekst det hele er. Bale beviser nok en gang at han er en skuespiller som kan regnes med ilag Jackman. Caine står som et anker i filmen og fyller sin rolle utmerket. Bowie var den eneste jeg reagerte litt på; jeg følte at en litt mer mystisk og "galere" mann kunne ha spilt Tesla. Det andre jeg mislikte litt var privatlivet til Borden som ikke var fullt så intr. -6/6

 

The Queen

VELFORTJENT Oscar til Mirren. Veldig godt manus og absolutt lærerikt. En liten overraskelse at jeg fallt litt for denne siden jeg ikke kan fordra filmer om kongelige. 5/6

 

Lasse og Geir

Kjøpte meg to Wam og Vennerød-filmer og satte meg ned og koste meg med disse. Lasse og Geir har jeg sett før foruten de 15 siste minuttene. Klassisk dårlig norsk dialog framført med det klassiske toneleiet. Svært fremtredende sosialistiske undertoner fra W&Vs side gjør det enda morsommere. Føler det ikke er poeng å gi karakter her. Filmen er hysterisk morsom (på feil premisser). "Snurp igjen smella di, du maser som et lokmotiv"

 

Åpen Framtid

Elsker norske ungdomsfilmer fordi det er så spennende å se hvor stereotypisk og dårlig man kan fremstille virkeligheten, dvs. virkeligheten slik jeg kjenner den. Denne er absolutt en av de. En skoletrøtt Pål slutter på skolen og må finne ut hva han vil med livet i løpet av sommerferien. Velkjent oppskrift? Et virkelig gjennomført dårlig manus og skuespillere akkompagnert av de mer seriøse temaene gjør det hele til en real latterbombe. Lasse og Geir er kanskje den mest overdrevne/morsomste, mens Åpen Framtid forsøker å være litt mer seriøs. Dessverre faller den rett igjennom gølvet og det gjør den så utrolig dårlig og hysterisk pisse-i-buksa-morsom. Som komedier så er både Lasse og Geir og Åpen Framtid 6'ere i mine øyne. "Filler'n.. tissen krymper i kaldt vann"

Lenke til kommentar

Av en eller anne merkelig grunn satte jeg og en kompis på Sublime denne helga, og det var en utrolig teit film imo. En typisk film som prøver så sårt å være noe mer en den virkelig er. Hadde filmen hatt bena plantet litt mer på jorda, kunne den vært bra, men denne filmen hadde for mye innhold på for kort tid. 5/10

Lenke til kommentar
Lasse og Geir

Kjøpte meg to Wam og Vennerød-filmer og satte meg ned og koste meg med disse.

Åpen Framtid

Elsker norske ungdomsfilmer fordi det er så spennende å se hvor stereotypisk og dårlig man kan fremstille virkeligheten

Anbefaler "Himmel og helvete" hvis disse to slo an. For å sitere fra IMDB,

"The message is "if you start with pot you'll go to hell on a heroin overdose the next day"". Kan nevne at gitarkameraten Lillebjørn Nilsen har hovedrollen.

Lenke til kommentar

Ja, den ble vi tvunget til å se i barneskolen en gang. Det er nesten ren propaganda om hvor fælt og farlig hasj er, og hvordan det går med de som lukter på en sneip. Iløpet av en dag eller to har de gått rett fra en liten hasjblås til hardcore heroinbrukere. Festlig film :) Også sier alle HÆLLVETTE.

Lenke til kommentar

Leon: The Professional

Aldersgrense 18år (anbefales 15)

Produksjonsår 1994

Sjanger Drama/Action

Woaw dette var et virkelig mesterverk om Leon Leiemorderen. En dag da han hjelper en jente på 12år. Han er skeptsik i starten men etter hvert finner jenta ut om jobben hans og vil bli trent opp for og drepe di som drepte broren hennes. ja jeg suger i og forklare men denne må du absolutt se ble rørt fra begynnelse til slutt.

10/10 Denne må du bare få med deg.

 

Den som frykter Ulven

Sjanger: Krim/Thriller

Produksjonsår: 2004

Aldersgrense: 15år

Jaja Det er nok ikke det verste jeg har sett det var vel en typisk norsk film med ugjennomtenkt manus dårligt skuespill os.v

Men så liker jeg jo ikke så godt norsk film har bare likt to til nå (Emesis,Mengaloth)

4/10 Bedre enn de fleste hollywood filmene iallefall.

Lenke til kommentar
Av en eller anne merkelig grunn satte jeg og en kompis på Sublime denne helga, og det var en utrolig teit film imo. En typisk film som prøver så sårt å være noe mer en den virkelig er. Hadde filmen hatt bena plantet litt mer på jorda, kunne den vært bra, men denne filmen hadde for mye innhold på for kort tid. 5/10

8394631[/snapback]

 

Akkurat sett den jeg å, dårligeste filmen på lenge syntes jeg, absolutt ikke vært å se. 2/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...