Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Et lite utvalg av filmer jeg har sett i det siste:

 

 

The Fountain (06)

 

Skulle vært lengre!

 

8/10

 

 

Dodgeball (04)

 

Andre gang jeg ser den. Fortsatt kongemorsom. Pluss for noen glimrende cameoer.

 

7/10

 

 

Anchorman (04)

Hvorfor var denne så skuffende? Var det fordi jeg så den alene?

 

5/10

 

The New World (06)

 

Noen sier "dørgende kjedelig". Jeg sier "forbløffende vakker", både visuelt og historiemessig.

 

8/10

 

The Prestige (06)

 

Måtte bare se denne på nytt. Den er rett og slett enda mer genial den andre gangen. Her snakker vi om en regissør som vet nøyaktig hva han driver med. Makan til gjennomtenkt film har jeg sjeldent vært borte i.

9/10

La Haine (95)

Vi følger tre franske innvandrerungdommer som driver dank en hel dag. Ganske underholdende egentlig, selv om det var noe gærnt med kameraet.

 

7/10

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svart-hvitt passet flott, men det var et eller annet snodig med selve fotoet. Litt vanskelig å forklare, men det var så klart og rent på en dårlig måte, så ut som det var filmet med et drittkamera. Minnet meg om filminga i Kodenavn Hunter. Er ikke noe filmgeni, men jeg synes det ikke passet.

 

Faen så dårlig jeg var til å forklare dette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Catch me if you can

 

Filmen handler om en bedrager som lager falske sjekker og lurer til seg godt betalte jobber. Og før han er fylt 21 år har han allerede hatt jobb som lege, advokat, co-pilot og professor.

Men tett i hælene følger fbi agenten Carl Hanratty etter. Noe som fører til en katt og mus lek.

 

Dette er et flott verk av regissør Steven Spielberg og skuespillerne Leonardo DiCaprio og Tom Hanks gjør en fantastisk rolle i filmen.

Filmen faller litt til tider med noen kjedelige scener, men hva kan man forvente? Alt i alt en veldig god film, som man burde få med seg.

 

Anbefales absolutt!

 

8/10

 

 

American History X

 

Dette er et mesterverk! Herregud, for en film! Filmen er helt klart på min topp 10 liste.

 

Først så ville jeg ikke se denne filmen, da jeg er imot rasisme. Jeg hater rett og slett å se folk bli banket og kanskje drept pågrunn av hudfarge.

Men siden de aller fleste sier at denne filmen er så utrolig god, så måtte jeg bare få sett den. Selv om jeg ble veldig provosert under filmen, så angrer jeg slettes ikke.

 

Man blir helt revet med i filmen, og jeg tror de fleste vil leve seg inni den, og sannsynlighvis felle noen tårer på slutten.

 

10/10

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
før han er fylt 21 år har han allerede hatt jobb som lege, advokat, co-pilot og professor.

 

Mulig jeg husker skremmende feil, men han var vel aldri professor? Eller er det jeg som er full? :p

8343894[/snapback]

 

Jeg mener å huske at han var en professor. Historie professor eller noe slikt. Men jeg skal ikke si sikkert! Kan godt være jeg er på bærtur.

 

Noen?

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
:eek:

Hvafornoe? Kan det virkelig være at jeg tar så feil? :(

 

Begynner å bli et halvt år eller noe siden jeg har sett filmen, så får kanskje refreshe minnet litt om noen dager.

8344374[/snapback]

 

Hehe. Kan godt være at da han var "professor" var da han var lærer? For i mange land så kan jo lærere betegnes som professorer. En professor er ikke alltid en lab rotte.

 

:)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Smokin' Aces

 

Hoi for en heisatur denne filmen er. En skikkelig "guttefilm" med et herlig lydbilde og usannsynlige kule scener. Jeg storkoste meg fra første sekund. Filmen har flere gode twists, og slutten er virkelig effektiv som den åpenbaringen den er.

Jeg så denn filmen helt uten forventninger og fikk bakoversveis av filmopplevelsen den ga meg.

 

Også helt til slutt da, to av mine favoritter på lerettet, Andy Garcia og Ray Liotta. Herlig!

 

Terninkast 6

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

A Lot Like Love

 

Nokså middelmådig romantisk drama/komedie. Jeg har til gode å se Ashton Kutcher gjøre noe særlig ut av seg i annet enn tenåringskomedier, ei heller denne gang. Noen få scener funker veldig bra, men mesteparten av filmen etterlater en pinlig bismak når man ser på, eller er bare generellt uinspirert. Amanda Peet gjør som vanlig en grei jobb, men får ikke akkurat så mye å jobbe med bortsett fra å kle seg naken i annenhver scene. De som ikke gjetter slutten minst 5 minutter før den åpenbarer seg, burde sjekkes for hjerneskade.

 

5/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...