Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nowhere to hide.

 

Her er en film som er langt fra den politi og røver action filmen jeg trodde jeg skulle se.

Her dreier det seg om stil fremfor innhold. Og hvilken stil det er. Filmen er som en tegneserie/tegnefilm med sine virkemidler og det fungerer utrolig bra. En fantastisk bruk av skygger, kameravinkler, bildemessige virkemidler og vekslende stil kombinert med til tider uvanlig type musikk i forhold til hva man 'venter' seg gir en helt absurd opplevelse til tider og det er gjennomført til fingerspissene. Filmen er innom mange sjangre og det gjør den på ypperlig vis og selv om den ikke går i dybden på karakterene så blir det aldri platt eller overflatisk. Man kan føle at det er en dybde der selv om den ikke spilles ut direkte.

En arrogant selvsikker film som er meget morsom.

Ve den som blir tatt 'dowtown' for avhør av denne gjengen her. :!:

 

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Die Hard: With a Vengeance

Die hard trilogien er etter min mening den hellige gral når det kommer til action filmer. selv om treeren er en god del svakere enn de to første slår den fremdeles neste alle andre action filmer(noe som sier hvor gode de to første egentlig er)

 

Bruce får som vanlige gjennomgå og singletten hans blir som vanlig full av skitt og blod. Han og Samuel har kjemi på skjermen og er veldig gode "bubbys" Filmen har jo noen av de mest minneverdige action senene på film, som Surfing på en trailer, liten tur gjennom central park i taxi. eller en hel t-bane stajon som går til helvete. Bruce kommer med div action liners som å true med å kjøre en trailer opp i roma på Jeremy Irons. Mitt største problem med hele filmen er at han sier Yippee-ki-yay, motherfucker på feil sted, han skulle si det før han dreper Irons, ikke etter.

 

Klassiker, slik man skal lage action filmer

9/10

Lenke til kommentar
Die Hard: With a Vengeance

Die hard trilogien er etter min mening den hellige gral når det kommer til action filmer. selv om treeren er en god del svakere enn de to første slår den fremdeles neste alle andre action filmer(noe som sier hvor gode de to første egentlig er)

8329884[/snapback]

 

3'ern eier jo 2'ern så det griner. En bakfull McClane og smårasisten Zeus er en uforglemmelig kombo, mens hele konseptet med Simon Says-leken til Gruber er genialt. En av de mest underholdende filmene som finnes.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar
Er det 3 og 4 også?? Trodde det var bare 2 stk jeg?

 

...Noen som har dødelig våpen 3 og 4 jeg kan låne :p

8332385[/snapback]

 

Uten å virke alt for frekk (men bare litt), hvilken stein langt inne i skogen har du bodd under? :dontgetit:

 

Og toern er etter min mening den svakeste filmen i serien...

 

Edit:

 

Det gjelder også Die Hard seiren for å si det sånn...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Die hard 2 har en av yndlings shootout'ne mine(sikkert fordi det var den første ekte action film shootout'n jeg så som 11åring)

 

og hvordan kan man si at dødlig våpen 2 er den dårligste, det er jo den beste.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
han hevner kona, de dreper en hau med sørafrikanske apartaid rasister, alt er med i filmen
Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Secret Window

 

Mort Rainey er en bestselgende forfatter med en fantasi som pirrer leserne inn til beinet. Men en av hans historier bærer i seg en hemmelighet som er i ferd med å våkne til liv, en hemmelighet ikke engang han hadde kunnet forestille seg.

 

Dette er en film man absolutt burde få med seg. Johnny Depp gjør en fantastisk rolle som Mr. Rainey, en små gal forfatter. Filmen var utrolig spennende, og selv synes jeg den burde vart litt lenger.

 

Slutten synes jeg var utrolig god, da den hadde en liten vri noe som gjør at karakteren trekkes opp.

 

Har ikke noe mer og komme fram med - 9/10

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Die hard 2 har en av yndlings shootout'ne mine(sikkert fordi det var den første ekte action film shootout'n jeg så som 11åring)

 

og hvordan kan man si at dødlig våpen 2 er den dårligste, det er jo den beste.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
han hevner kona, de dreper en hau med sørafrikanske apartaid rasister, alt er med i filmen

8336437[/snapback]

 

Vel vi snakker her om syv av mine favoritt action filmer, så det er ikke så mye som skiller :)

 

Vi snakker flue-fitte-hår ;)

 

Edit: action ikke acition...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Star Wars: Episode III

 

Ok, la meg begynne med å si at de er de gamle filmene som er Star Wars for meg. Jeg vokste opp med de gamle filmene, så de nye kan derfor aldri komme opp på samme nivå som de gamle.

 

Så til dommen:

Begynnelsen er like ræva som episode I og II, etter en times tid tar det seg opp på et middels nivå, og de siste 20 minuttene av filmen skinner som en perle, nesten like skinnende som episode IV, V og VI. I de siste 20 minuttene ligner episode III på de gamle filmene. Man kjenner igjen mye av de gamle designet og det føles som Star Wars. For de nye filmene føles overhodet ikke som Star Wars. De ER ikke Star Wars, men kun bleke kopier av det som skulle være begynnelsen.

Historien er det ingenting å si på, den er glimrende. Men presentasjonen er altfor glatt, pen og skinnende. Star Wars skal ikke være det. Det skal være skittent, grått og trist.

 

Terningkast: 3 (de siste 20 minuttene får terningkast 4/5)

Lenke til kommentar

Its All Gone Peter Tong

 

"It's All Gone Pete Tong" handler om DJen Frankie Wilde og hans tragiske liv som.

Frankie wilde er den beste og hotteste Djen denne verden har sett og lever livet som en konge han drikker,fester og sniffer kokain som en skikkelig festløve.

Men Franke Wilde opplever alle Djer sitt verste mareritt:Han blir døv.

og han får en stor utfordring med å lage en ny plate.

 

Dette er en veldig bra film som greier å både å ver seriøs og morsom på en og samme gang.Man blir virkelig sjamert av filmens humor og seriøsitet.Paul Kaye gjør en bra rolle som Frankie Wilde,som virker troverdig.Men som den utolmodige sjelen jeg er så syns jeg filmen blir litt langdryg og av og til litt kjedelig,men mangen vil sikkert ver uenige med meg.Historien om Frankie Wilde fasinerte med virkelig, her kan du lese mer om Frankie Wilde.Filmen har vunnet 11 priser og ikke uten grunn,den perfekte filmen for en kveld med humor,god musikk og underholdning.

 

Anbefales :thumbup:

 

 

Terningkast 4

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Wayne's World I & II

 

Jeg hadde forventet å le litt av det som har endt opp å bli humoristiske kultklassikere, men i stedet grøsset jeg over gjennomført elendig manus, skuespill og regi. Hele opplevelsen gjorde rett og slett litt vondt. Det var småting som gjorde filmene, ikke verdt å se, men kanskje minimalt severdige - det hindrer uansett ikke meg til å konstantere at disse to filmene er gjennomført elendige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...