Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siste filmen jeg så var vel "Lucky number Slevin"... Faller under kategorien thriller, men handler mye om mafia osv. Filmen handler om Slevin, en person som har hatt en del uhell. Han mister leiligheten, kjæresten er utro, og en raner stikker av med ID kortet hans. Han trenger å komme seg vekk og får låne leiligheten til kameraten Nick. Men da han blir oppsøkt av byens mafia bosser og tatt for å være Nick, begynner ting å bli skummelt...

8308337[/snapback]

Det er meninga at du skal anmelde filmer, ikke skrive referat :p

Lenke til kommentar

hot-fuzz-poster-2.jpg

 

Så nettop Hot Fuzz på kino. Genial film. Lo godt igjennom hele filmen. Var så utrolig mye klisjeer og jeg elsker det. Alt ved denne filmen var genialt fra action scenene til de dumvittige komentarene til Nick Frost i rollen som Pc Danny butterman.

 

9/10 :thumbup:

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

domestic.jpg

Såg domestic disturbance i går, en herlig thriller (Ja, jeg liker thrillere). Du blir egentlig ganske frustrert når du ser filmen, da ingen vil tro den stakkars gutten som vet at stefaren er en morder. Men svært god historie, nerve pirrende spenning, anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Men in Black

Så denne akkurat nå da den gikk på tv2 filmkanalen.

 

Will Smith og Tommy Lee Jones spiller to agenter som arbeider for en hemmelig organisasjon, Men in Black, som arbeider for å beskytte jorden mot besøk utenifra. Filmen har noen gode øyeblikk, og det er faktisk ikke en dårlig film. Humoren er ikke dårlig og det er heller ikke dårlig med action. Alt i alt god underholdning en fredagskveld.

 

 

6/10

Lenke til kommentar

Wild Hogs:

 

Kort enkel oppsummering. Fire godt voksene herre på godt på vei inn i 40 årskrisen skal på tur...

 

To grunner for å se denne William H. Macy og John C. McGinley, McGinley stjeler jo nesten hele showet med sin lille rolle, helt Harald. Hadde ganske lave forventninger til denne filmen, men det var en del ganger jeg lo så jævlig at jeg fikk vondt i magen og tårene trillet...

 

Så jeg skal faktisk driste meg til en 7/10 :thumbup:

Lenke til kommentar

Sky High

 

3 Stykker er blitt drept. Og alle har fått fjernet hjertet. I bryllupet til Kanzaki, dektektiven på saken, blir hans forlovede Mina drept. Også hun får fjernet hjertet. Når hun kommer til porten til etterlivet får hun 3 valg. Gå gjennom og komme til paradis, hjemsøke verden til evig tid eller drepe morderen og få en billet til helvete.

 

skyhighfi2.png

 

Nå har jeg sett en del av Ryuhei Kitamuras filmer. Og hadde ganske høye forventninger.

Filmen var bra den. Den hadde det estetiske. Og en bedre histore en de andre jeg har sett. Men synes den manglet litt av tempoet Versus og Aragami hadde. Men alikevell alt i alt er det en film å anbefale.

 

7.5/10 :thumbup:

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

The Departed

 

Rotete og forvirrende plot, kjedelig og ikke minst en teit slutt. Sånn vil oppsumere denne filmen. Prøvde å se filmen på et tidligere tidspunkt men da sovnet jeg halveis uti.

Før dere Scorsese disipler lynsjer meg så vil jeg bare poengtere at det er min personlige mening, no offence.

 

 

5/10

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Fint med personlige meninger når man ikke skjønner handlingen, er det ikke? :D

 

Ingen planer om å lynsje noen, men å kalle den kjedelig er jo rett og slett blank løgn. Et smart tips er å ikke begynne å se filmer når du er trøtt. Da er det nemlig det at du er trøtt som gjør at du vil sovne, ikke en dårlig film. :wee:

Lenke til kommentar

hehe, jeg fikk den responsen jeg forventet. Joda, jeg skjønte plottet (nei, jeg ror ikke). Det var vel heller at jeg hadde skyhøye forventninger til denne filmen, men føler de ikke ble innfridd.

Jeg må humre litt når jeg ser film nerdene flokker seg rundt og kniser "han skjønte ikke plottet, fnis fnis, for intelligent film for han".

Men det er vel slik det blir når man har en annen mening enn majoriteten :roll:

Lenke til kommentar
hehe, jeg fikk den responsen jeg forventet. Joda, jeg skjønte plottet (nei, jeg ror ikke). Det var vel heller at jeg hadde skyhøye forventninger til denne filmen, men føler de ikke ble innfridd.

Jeg må humre litt når jeg ser film nerdene flokker seg rundt og kniser "han skjønte ikke plottet, fnis fnis, for intelligent film for han".

Men det er vel slik det blir når man har en annen mening enn majoriteten  :roll:

8323379[/snapback]

Det var ikke vi som påsto at du ikke skjønte den, ei heller kommenterte noen intelligensen din. Hvis du føler at grunnen til at den ikke var god var at du ikke fikk med deg alt eller at du ikke var våken/oppmerksom nok til å få med deg hele opplevelsen, så skylder du deg selv en visning til. Det er som oftest sånn med overvurderte filmer at det er en selv det er noe galt med (jeg bruker meg selv som eksempel), enten pga forventninger/forhåpninger (Pans Labyrint), at man ikke fulgte skikkelig med (The Graduate) eller at f eks sjangeren ikke interesserer (Ringenes Herre).

 

Og innimellom suger filmen og det er resten av verden som er tards (Donnie Darko). ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...