Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Ergo, meningsløs.

8090422[/snapback]

 

God underholdning er ikke meningsløst.

8090679[/snapback]

 

Absoloutt ikke. Men problemet med Domino fremfor andre, 'vanlige' actionfilmer, er at den foregår som om den forteller en sann historie. I sånne filmer gjør det ikke så mye om filmen ikke kommer til noen endelig konklusjon, da det ofte ikke finnes noen sånn konklusjon. Men en sånn film som Domino må liksom ha noe mer. Det synes i allefall jeg.

 

Hvilken diskusjon? Jeg har ikke anerkjent et eneste innlegg fra deg, og ihvertfall ikke brukt tid på å motargumente. Get lost, Meta][ic. Please.

 

Jeg tok meg friheten til å melde meg inn i diskusjonen. Finn bevis på at jeg strider mot en eller annen lov ved å gjøre det, så skal jeg slutte med en gang. :)

 

EDIT: Skal man være gretten og pirkete, så kan jo jeg alltids si at jeg aldri har 'anerkjent' et eneste negativt innlegg om Donnie Darko fra deg. :roll:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absoloutt ikke. Men problemet med Domino fremfor andre, 'vanlige' actionfilmer, er at den foregår som om den forteller en sann historie. I sånne filmer gjør det ikke så mye om filmen ikke kommer til noen endelig konklusjon, da det ofte ikke finnes noen sånn konklusjon. Men en sånn film som Domino må liksom ha noe mer. Det synes i allefall jeg.

 

Ait, du hadde feil forventninger altså.

Lenke til kommentar

10m.jpg

Requiem for a Dream

 

Filmen handler om hvordan håpet og drømmene til 4 unge mennesker blir knust etterhvert som deres dopbruk øker drastisk.

 

Fantastiske skuespiller prestasjoner av Leto,Burstyn, Connelly og rimelig godt spilt av Wayans.

 

Jeg må si jeg ikke trodde Leto kunne bære en hovedrolle, men det beviste han i denne filmen. Totalt nedbrytende, uglorifisert film om dopmisbruk og hvor langt enkelte går, bare for å få et "fiks". Sjokkerende, kombinert med et vellagd sountrack som passer utmerket inn i filmen, går denne filmen nesten helt til topps. Nydelig ville nok vært et feil ord å bruke om denne filmen, men dog var den helt utrolig god.

 

En film jeg tviler på at jeg kommer til å se igjen, rett og slett fordi den er så deprimerendes.

 

9/10

Lenke til kommentar
Absoloutt ikke. Men problemet med Domino fremfor andre, 'vanlige' actionfilmer, er at den foregår som om den forteller en sann historie. I sånne filmer gjør det ikke så mye om filmen ikke kommer til noen endelig konklusjon, da det ofte ikke finnes noen sånn konklusjon. Men en sånn film som Domino må liksom ha noe mer. Det synes i allefall jeg.

 

Ait, du hadde feil forventninger altså.

8092378[/snapback]

 

Njaaa, egentlig ikke. Men det er jo sånn. Den minner veldig mye om Walk The Line og andre portrett-filmer, bare at den ikke er sann, og dermed føler jeg at den blir meningsløs. Walk The Line forteller historien om Johnny Cash, og man får vite mer om ham som person. Domino er lik, bare at vi får vite mer om en person som aldri har eksistert. Jeg synes det blir litt dumt. Ser man bort fra dette, så synes jeg fortsatt ikke den er så veldig bra. Den har ikke noe som andre actionfilmer ikke har.

Lenke til kommentar

Hvis en film klarer å få meg til å tro at en karakter faktisk finnes, synes jeg det bare er positivt. Jeg forventer ikke at den skal være sann. Nå har jeg riktignok ikke sett Domino, men det er vel ikke nødvendig, er det det, Hr.Jenssen? :wee:

Endret av Fisker
Lenke til kommentar

 

Jeg vet. Navnet er ekte, og en viss bounty hunter av samme navn er ekte. Filmen er jo "based on a true story... sort of" - Men filmen er da bare fiksjon, med karakterens samme navn. Eller tar jeg helt feil?

 

EDIT: Fra Wiki:

Ed Martinez also stated that she had spoken to him about wanting to create a documentary, all based completely on her true life story, partly because of the movie Domino in order to set the record straight.

 

Filmen setter tydeligvis et veldig feilaktig bilde på Domino-karakteren.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

 

Jeg vet. Navnet er ekte, og en viss bounty hunter av samme navn er ekte. Filmen er jo "based on a true story... sort of" - Men filmen er da bare fiksjon, med karakterens samme navn. Eller tar jeg helt feil?

8092759[/snapback]

Det stemmer. Handlingen med DMV og pengene og alt er bare en historie skrevet av mannen bak Donnie Darko, filmen og livet til Domino har ikke mye til felles.

Lenke til kommentar

Den rotete filminga er først kul, men så blir man bare lei. Litt små-kvalmende faktisk. I Man On Fire klarte Scott å balansere på den visuelle linja fint.

 

Men true story or not, filmen var underholdende. Jeg visste ikke at Domino Harvey eksisterte før etter jeg så den, og faktisk gir jeg langt faen.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar
Tony Scott har dratt stilen sin "litt" for langt. Til hans forsvar har han laget en av verdens beste filmer, True Romance.

8093130[/snapback]

Syns nå Tarantino skal ta en STOR bit av fortjenesten for manuset han skrev. Tviler T.Scott hadde vært i nærheten av å lage det han gjorde uten Tarantino.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Hehe, undres litt på hvordan True Romance hadde blitt om Tarantino faktisk regisserte den selv. Han solgte jo scriptet for å få nok cash til å lage Pulp Fiction.

 

"Rotete filming" i Man on Fire tenkte jeg aldri over. Synes filmen er god, jeg. Litt smårot her og der, men jeg var aldri i tvil om hva som foregikk på skjermen. :)

Lenke til kommentar

The Illusionist

Etter å ha sett Nolans fantastiske The Prestige var det tid for en forventet nedtur med dramaet The Illusionist. Her får vi servert en klassisk historie om forbudt kjærlighet, piffet opp med magiske triks og illusjoner. Egentlig helt grei underholdning, selv om man sliter med å kjøpe filmens konklusjoner. Dessuten er det grenser for hvor imponerende det er å se Edward Norton trylle frem den ene CGI-effekten etter den andre.

 

Men filmen får en godkjent 6/10 av meg.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar

The Birds

Dette synes jeg ikke var helt det store. Ikke spennende, ukarismatiske skuespillere og rett og slett et kjedelig plot. Tok også altfor lang tid før det i hele tatt skjedde noe intr. Kan forstå og annerkjenner den som en stor film, men personlig så dømmer jeg filmer utifra hvor god filmen er i seg selv, uten å ta høyde for at Hitchy har lagd den. Den har klassiske scener og plottet med at uskyldige dyr angriper er jo egentlig genialt, men nei, det funker bare ikke for meg i år 2007. Likte slutten dog.

 

Nei dette var skuffende Hitchy. Du kan prestere så mye mye bedre i bla.a Vertigo, Rear Window, Pscyho og North by Northwest.

 

3/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...