Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

One Night at McCool's

 

Enkelt den beste filmen til Harald Zwart

Husker da jeg så den første gang for none ti år sidne, satt å så på filmen og syntes den var sånn passe festlig, også kommer skyte senen, som enkelt er den fesltligste satt satt til film. husker jeg lo så jeg falt av stolen, de 3 minuttene på slutten gjør hele filmen så mye bedre. hadde den på dvd før(en av mine første) men den ble bare borte så jeg kjøpte den på nytt når den var på salg.

Alle skuespilleren gjør en god jobb og liv tyler ser bra ut som redhead.

 

 

7/10

Lenke til kommentar

The Good Sheperd

 

Nedtonet spenningsdrama om tilblivelsen av CIA, operasjonene deres og om de personlige oppofringene til sentrale karakterer der.

 

Filmen er laget med en ekstrem tro på konseptet "less is more", men for min del gikk det etterhvert mer over til "less is bore", og under den siste halvdelen av filmen ble klokka til undertegnede sjekket et tosifret antall ganger mens jeg egentlig ga mer eller mindre blaffen i hvem som for tiden var korrupt og dobbeltagent eller ikke.

 

Sikkert noe de fleste vil anse for en velprodusert, velspilt og glattpolert film, men i bunn og grunn nokså uinteressant for min del.

 

5/10.

 

Das Leben der Anderen

 

En film satt i Øst-Tyskland rett før muren forsvant, som skildrer makten sikkerhetspolitiet "Stasi" hadde, og den grå statsregulerte hverdagen folk flest opplevde. I likhet med forrige anmeldelte film er også denne veldig subtil og nedtonet for å bedre beskrive miljøet den skildrer, men holdt i langt større grad interessen min oppe gjennom hele filmen.

 

Et par ting synes jeg ikke funket noe videre

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
,synes ikke storheten dikteren angivelig skulle ha ble underbygget i noen særlig grad, og detaljen med rødt fargebånd kom så opplagt til å spille en sentral rolle senere at de så seg nødt til å la en av karakterene bortforklare hvorfor de brukte det,
, men alt i alt en fornøyelig filmopplevelse.

 

7/10.

 

Stranger Than Fiction

 

Kan ikke skrive så mye konkret om innholdet i filmen da det stort sett vil bli en eneste stor spoiler, men nøyer meg med å si at dette var en annerledes fantasi/indie-film om en person som på grunn av ytre påvirkninger blir tvunget til selvransakelse og å vende opp-ned på sitt rutinepregede, sikre og innholdsløse liv.

 

Jeg fant filmen forfriskende og rørende, og vil tro det er en av de få filmene jeg har sett den siste tiden som har gjort et inntrykk som vil sitte noen år.

 

Castingen er dristig men funker, hoppet Will Ferrell gjorde fra "Talladega Nights" til dette kunne vel knapt vært større.

 

8/10

Lenke til kommentar

Sisters

 

(kan inneholde spoilere)

 

Uff dette var skuffende. Får en skikkelig kalkunfølelse av denne filmen. Dårlig skuespill, latterlig plot og så utrolig opplagt. Filmen prøver å spille på de samme strengene som Psycho gjør mtp todelt personlighet. Den faller dessverre rett igjennom og det er helt opplagt gjennom hele filmen at søsteren er søsteren. Den første halvtimen er grei men etter det så siver lufta ut av ballongen. Den skal likevel få litt kreditt for en fantastisk split-screensekvens i ekte dePalma-stil og et elektrisk score av Bernard Herrmann. Uansett så føler jeg ikke denne fortjener mer enn en sterk 2'er. En definitiv kultfilm; de som elsker den elsker den virkelig, de som hater den, hater den virkelig! Jeg er i sistnevnte gruppe og kan ikke se en annen grunn til at filmen er blitt så annerkjent blant dePalma-fans pga noe annet enn den lille split-screensekvensen og score'n

 

2+/6

 

 

 

Saftis: Er enig i deg angående Strange Than Fiction. Velspilt, til tider rørende og et Kaufmansk preg over seg. Frisk pust. Får femmer her.

Lenke til kommentar

Running Scared

 

Jakten på en forsvunnet pistol er sentralt i denne overintense action-thrilleren som til tider glir veldig godt og byr på mye spenning. Desverre blir det innimellom for mye av det gode, og filmen kunne tjent på å ha en litt mindre trigger-happy og eksperimentel regissør. Likevel kan Running Scared by på en god dose underholdning takket være filmens kjappe fremdrift og spennende plot.

 

7/10

 

(Sekvensen med de pedofile var jævlig ekkel, og satt en liten støkk i meg faktisk)

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar

Ghost Rider:

 

Så denne på kino på lørdag og jeg ble ikke skuffa! Hadde store forventninger til denne filmen og Cage innfridde, fortsatt en av mine 10 favoritt skuespillere. Og når Eva Mendez er med er det oppskriften til en nær perfekt film. Veldig god action og et par skvette scener som piffer stemningen opp litt! Dette er forøvrig en Marvel film.. Gidder ikke skrive handlingsreferat.. :p

 

9/10

Lenke til kommentar

Vildanden (1970)

 

Så denne ufrivillig i norsken. Det er en TV-produksjon av fjernsynsteatret, ikke en spillefilm. Den varer ikke mindre enn to og en halv time.

 

Dette er det verste jeg noen gang har sett. Jeg er ikke den som klager når vi ser film på skolen, men dette var helt forferdelig. Det skal sies at jeg egentlig ikke er kvalifisert til å uttale meg, etter en grusom drøy halvtime spilte jeg heller Worms på telefonen med en annen og kikket litt av og til.

 

Denne får laveste karakter på alle skalaer.

 

0/10

Lenke til kommentar

Min lille kortfilmperiode fortsetter. I dag var det tid for litt filmhistorie fra Lumière-brødrene:

  • La Sortie des usines Lumière - 8/10.
  • Départ en voiture - 6/10.
  • Repas de bébé - 6/10.
  • L'Arroseur arrosé - 7/10.
  • Partie de cartes - 6/10.
  • L'Arrivée d'un train à La Ciotat - 6/10.
  • Démolition d'un mur - 6/10.

post-73595-1173121480_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hotel Rwanda

 

Ikke misforstå, jeg likte filmen, men jeg føler likevel at Terry George's historiske drama om folkemordet i Rwanda er en smule oppskrytt. Kanskje fordi filmen er den første som har skildret grusomhetene for den store publikumsmassen?

 

Vel, personlig ble jeg litt overrasket over at den ikke var så sterk og brutal som jeg først trodde, men Hotel Rwanda har likevel sine kvaliteter. Det er tross alt en god og spennende historie vi får fortalt, og Don Cheadle briljerer i hovedrollen. Så alt i alt en god filmopplevelse om en viktig og glemt begivenhet.

 

7/10

Lenke til kommentar

The Last Kiss

 

Selv om den på papiret ikke er regissert av av han, lukter det Zach Braff og Garden State lang vei av denne filmen. Det handler om livskriser og oppgjør med seg selv, denne gangen plassert i de sene 20-årene til en kameratgjeng.

Noen vil nok oppfatte denne typen filmer som emo, sentimentale og relativt platte, men for meg fungerer den i hvert fall som en varm og engasjerende skildring av et vendepunkt i livet mange opplever.

 

Jeg liker spesielt skuespillet/rollene til de Braff, Affleck og Barrett, selv om hovedpersonen selv er nokså typecast så funker det bra her. Bilson er jeg litt usikker på om funket for min del, både rollen og skuespillet hennes virket litt ute av takt med filmens realisme ellers.

 

En slags chickflick for gutter i 20-årene, som ikke prøver å skrive filmhistorie, men forteller en to timer lang engasjerende historie mange sikkert kan relatere til.

 

7,5/10.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
L@sse: Beat the Devil er den klart beste i serien, sammen med Powder Keg og Hostage.

8077386[/snapback]

 

Beat the Devil er den klart dårligste i serien. Ticker er den beste.

Lenke til kommentar
L@sse: Beat the Devil er den klart beste i serien, sammen med Powder Keg og Hostage.

8077386[/snapback]

 

Beat the Devil er den klart dårligste i serien. Ticker er den beste.

8089053[/snapback]

Du er bare bitter fordi Tony Scott gikk fra middelmådige QT-scripts til sin egen, forbanna rå stil.

8090335[/snapback]

 

Hva da? Møkkfilmer som Domino, uten mål og mening?

Lenke til kommentar
Hva da? Møkkfilmer som Domino, uten mål og mening?

8090343[/snapback]

Excuse me, the grownups are talking.

8090402[/snapback]

 

Hohoho, voksne Steffy prater. Nei ærlig talt. Domino er søppel. Den handler ikke om noen ting. Hadde den vært basert på en sann historie eller noe, så hadde jeg kanskje skjønt den. Virkelige liv er ofte sånn at de aldri kommer noe sted til slutt. Men denne filmen er "liksom basert på en sann historie". Den er en standard actionfilm, bare dårligere, fordi det ikke er noe plot i den. Den er et portrett av en fiktiv kvinnelig actionhelt, som ikke gjør noe, og som ikke ender opp med noe. Ergo, meningsløs.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...