Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Svar på spoiler:

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slutten med tvillingene var jo innlysende. Den skjønte man jo allerede halveis ut i filmen. Den artige overaskelsen var Tesla magien (nei den var ikke vitenskap, jeg nekter plent for det uansett hva de sa i filmen. Jeg så det som magi. At man turde å sette noe så useriøst i en så seriøs film er genialt og ikke minst overaskende. Hevet filmen. Det var filmmagi :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svar på spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slutten med tvillingene var jo innlysende. Den skjønte man jo allerede halveis ut i filmen. Den artige overaskelsen var Tesla magien (nei den var ikke vitenskap, jeg nekter plent for det uansett hva de sa i filmen. Jeg så det som magi. At man turde å sette noe så useriøst i en så seriøs film er genialt og ikke minst overaskende. Hevet filmen. Det var filmmagi :)

7996068[/snapback]

Jeg synes det var retarded. Men det er jo bare meg. ^^

Lenke til kommentar
Slutten var fantastisk. Elsker når man må sette seg ned og tenke "Aha... hva skjer nå?"

7996302[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg likte også veldig godt tanken på at all håpet lå på denne Maria-en og hennes Jesusbarn, og hvordan i huleste dette ene barnet skal klare å redde verden. Jeg satt igjen og ville ha mer, uten å føle meg snytt, og da vet ihvertfall jeg at jeg er fornøyd.
Lenke til kommentar
Slutten var fantastisk. Elsker når man må sette seg ned og tenke "Aha... hva skjer nå?"

7996302[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg likte også veldig godt tanken på at all håpet lå på denne Maria-en og hennes Jesusbarn, og hvordan i huleste dette ene barnet skal klare å redde verden. Jeg satt igjen og ville ha mer, uten å føle meg snytt, og da vet ihvertfall jeg at jeg er fornøyd.

7996433[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg satte også igjen med den tanken at hvordan skal dette ene barnet klare å redde verdenen? Det trengs 2 til å lage et barn :p

 

edit. men jeg er enig at slutten var fantastisk.

Endret av MrJones89
Lenke til kommentar
Svar på spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slutten med tvillingene var jo innlysende. Den skjønte man jo allerede halveis ut i filmen. Den artige overaskelsen var Tesla magien (nei den var ikke vitenskap, jeg nekter plent for det uansett hva de sa i filmen. Jeg så det som magi. At man turde å sette noe så useriøst i en så seriøs film er genialt og ikke minst overaskende. Hevet filmen. Det var filmmagi :)

7996068[/snapback]

Jeg synes det var retarded. Men det er jo bare meg. ^^

7996123[/snapback]

 

Ja det er nok det ^^

 

Er artig med en slutt som ikke stinker:

 

 

realisme

 

 

Godt det finnes regissører som tør gå den veien også.

 

In Nolan I trust :)

Lenke til kommentar

Elias og kongeskipet

 

post-73595-1172148797_thumb.jpg

 

Dette er filmen basert på den Emmy-nominerte tv-serien Elias og vennene hans. Etter å ha nektet å hjelpe den mektige båten Rocke-Gabrielsen II, blir den lille redningsskøyta Elias sparket som redningsbåt. Allikevel klarer han å kare seg til en jobb i Kongskavna. Han får sammen med to andre båter oppgaven å finne Kongeskipet ute på det store havet. Reisen er naturligvis ikke problemfri ...

 

Dette er en av få norskproduserte animasjonsfilmer på markedet. Slipp Jimmy fri satt i fjor standaren ved å være Norges første helaftens 3D-animasjonsfilm. Å hoppe etter Wirkola er som kjent en meget vanskelig oppgave, men Elias og kongeskipet behersker denne oppgaven på en meget oppløftende måte. En av regissørene, Lise Osvoll, var i dag tidlig i kinosalen og snakket om utfordringen med å holde tritt med Pixars produksjoner, som for eksempel Cars. Med tanke på at det norske produksjonsselskapet Filmkameratene kun har en fjerdedel av den økonomiske kapasiteten å rutte med, imponerer det meg hva de har fått til. Man kan se forskjell fra de amerikanske filmene, men det er ikke nevneverdig vesentlig for filmopplevelsen.

 

Dette er tilsynelatende en film beregnet på barn, gjerne i pre-pubertetsalderen. Selv synes jeg det er en film som både foreldre og barn kan ha glede av. Så når Dotten og andre småbarnsforeldre drar for å se denne filmen med sine små, vil den drøye timen filmen varer langt fra være kjedelig. Flere norske kjendiser er med, blant annet guttene i Raske Menn, Ane Dahl Torp, Per Christian Ellefsen og Alejandro Fuentes. Treffende kommentarer, fengende heisekranrap og lett fordøyelig plot, gjør regissørene Fyksen og Osvolls film til en høyt akseptabel familiefilm.

 

7,5/10.

Lenke til kommentar

Laget en noe større anmeldelse av The Last King of Scotland på bloggen min hvor jeg er universets midtpunkt.

 

Yesterday evening I saw a film that was, as you read, called “The Last King of Scotland”. It’s about a young newly qualified doctor from Scotland, who isn’t very happy about his life. He wants to do something, but a long and boring doctor life in Scotland. So he goes to his globe and spins it around, closing his eyes and then puting his finger on a random spot. Canada. He sighs, pretends it never happened and spins the globe again. Uganda. Then he’s off to Uganda to help the poor. Later on he bumps into the president of Uganda, an incompetent war general that has the control. Then he gets a job at him, he’s there for a few years. I won’t disclose more information about the film for those of you that might see it. It’s an ok movie I suppose, but it’s definitly nothing for kids. It has lot’s of violence. Though a happy and. I’d give it a 4/6.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tenkte at jeg vet at jeg har 2 personer som leser den, jeg kjenner en del engelske folk så kanskje jeg fikk et større publikum om jeg skrev på engelsk.

 

Her er noen bilder fra filmen, noe sterke.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
38809.png

 

39167.png

 

Edit, egentlig bør jeg fikse meg et nytt domene men det er kjapt gjort, egentlig. Desuten liker jeg å få litt trening i engelsk.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Crank

 

B000I92CKY.01-ATRH0YYR5UDM1._AA280_SCLZZZZZZZ_V59247701_.jpg

 

Mektig imponert av denne filmen. Jason Statham leverer varene nok en gang.

Mye slossing, og et tøft plot. Chev Chelios (Statham) jobber som leiemorder, og har drept en av byens største gangstere. Han får hevn ved en sprøyte "chinese stuff", noe som gjør at han må holde adrenalin-nivået oppe konstant. Dette blir det action av!

8/10

 

Check check

Lenke til kommentar

armageddon.jpg

 

En asteroide er på vei mot jorden, og Bruce Willis skal med hjelp av sitt boremannskap hindre total utslettelse av menneskeheten. Med seg har han Ben Affleck, Owen Wilson, Steve Buscemi og en sprø russisk kosmonaut spilt av Peter Stormare. På stjernelisten finner man også Liv Tyler og Billy Bob Thorton. Filmen er produsert av Jerry Bruckheimer, regissert av Michael Bay og skrevet av blant annet J.J. Abrams. Utgangspunktet er glimrende.

 

Karakterene er gode; A.J./Grace/Harry-forholdet er en klassisk kjærlighetshistorie som fungerer glimrende, selv om enkelte ikke liker de romantiske scenene mellom Affleck og Tyler. Rockhound og Bear er artige bikarakterer som hever stemmningen, med flere hysteriske replikker, spesielt i delen der de trenes opp til å reise ut.

 

Spesialeffektene er ikke noe mesterverk, men langt fra så ille at de ødelegger filmen. Asteroiden ser ikke ut som slik jeg trodde en asteroide ville se ut, men det er få som har sett en på nært hold. Scener som da rombilen Armadillo "flyr" over asteroiden er overdrevet, det er det ikke tvil om, men hele filmen er såpass urealistisk at jeg ikke lar det ødelegge opplevelsen for meg.

 

Dette er slik en katastrofefilm bør være. Overdrevet, spennende, morsom og delvis romantisk.

 

 

For å ikke glemme vår store helt: Bruce Willis, som redder menneskeheten, og i samme øyeblikk gir datteren til en person som han tidligere hadde ytret sitt hat mot.

 

 

goldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgreystar.gif

Endret av Fisker
Lenke til kommentar
Man skal tåle en klisje eller sytten for å like Armageddon. Jeg så filmen igjen for et par dager siden, og den blir bare bedre og bedre.

 

Jepp, dette var andre gang jeg så den, den var bedre nå enn jeg kan huske fra den første gangen.

 

Du bør vel kanskje slenge det siste avsnittet ditt i spoiler, Fisker, selv om det blir ganske åpenbart med en gang man kommer inn i filmen.

8009362[/snapback]

 

So I did.

Lenke til kommentar

Ghost Rider

 

Hurtiganmeldelse:

 

Så traileren og syntes det så ut som dritt.

Gikk på kino med bunnlave forventninger.

 

Filmen begynner og jeg er hekta fra første sekund! Det er BLODHARRY hele veien, det er special effects galore, og det er faktisk tøft! Denne filmen overrasket meg STORT og jeg fant ut at jeg hadde dømt filmen atlfor tidlig etter bare å ha sett traileren.

 

Ok, mr. badguy er veldig klisje, men ser man bort i fra det er dette skikkelig underholdning fra første sekund.

 

Se denne filmen selvom du hater alt som er harry! I denne filmen er harry faktisk bare tøft. (Noe sånt hadde jeg aldri trodd jeg skulle skrive da jeg er stor motstander av alt som er harry.)

 

Terningkast: 5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...