Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Prestige (2006)

 

10m.jpg

 

Filmen handler om to rivaliserende magikere Angier (Jackman) og Borden (Bale) som er ute etter å finne opp det ultimate magiske trikset. På veien skyr dei ingen midler for å bli best. Scarlett Johansson spiller kvinnen Olivia som må velge hvilken mann hun vil ha

 

http://www.imdb.com/title/tt0482571/

 

Konklusjon:

 

En veldig bra film som krever mye av seeren. Regissør Christopher Nolan (Batman begins) har laget et mesterverk av en film. Christian Bale (Batman Begins) spiller fantastisk som Alfred Borden.

 

Går mye fram og tilbake i tid i filmen.. Noe som gjør at man må følge godt med. Slutten er kanonbra.. og avslutter The Prestige på herlig vis

 

9/10

 

 

--------------------

 

The Illusionist (2006)

 

10m3.jpg

 

Dette er filmen som sammen med The Prestige har satt Magi innen film på plakaten. Denne så jeg før Prestige og vart veldig positiv overrasket.

 

Handler om magikeren Eisenheim (Norton) som forelsker seg i rikmanns datteren Sophie (Biel). Paul Giamatti spiller den små korrupte politimannen som har fått i oppgåve å sette en stopper for Eisenheim.

 

http://www.imdb.com/title/tt0443543/

 

 

Konklusjon:

 

Bra film med godt skuespill fra både Norton og Giamatti. En film som jeg flere ganger under filmen tok pauser for å bearbeide

 

Denne filmen anbefales :)

 

8/10

Endret av kiddaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du likte slutten? Personlig synes jeg det filmens klare nedtur. Det var med den som det er med alle tryllekunster, det er mye mer underholdende å lure på hvordan det gjøres enn å få vite hemmeligheten og bli skuffet.

7983260[/snapback]

 

Likte slutten veldig godt ja... Du har et poeng med det å få vite hemmeligheten og bli skuffet.. men her syns jeg det gikk bra :)

Lenke til kommentar

Jeg har også sett The Illusionist, og syns personlig at den er hakket dårligere enn The Prestige. Slutten på The Illusionist er genial syns jeg, ble så overrasket, jeg skjønte rett og slett ingenting. The Prestige er litt mer sammensatt, og komplisert, den forteller en litt mer engasjerende historie i mine øyne, og slutten er bare helt utrolig.

 

Begge filmene er geniale filmer, men syns The Prestige er hakket bedre.

Lenke til kommentar
Du likte slutten? Personlig synes jeg det filmens klare nedtur. Det var med den som det er med alle tryllekunster, det er mye mer underholdende å lure på hvordan det gjøres enn å få vite hemmeligheten og bli skuffet.

7983260[/snapback]

I fare for å virke blærete og etterpåklok... (SPOILERS)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det lå da i luften at han måtte gjøre unna med kopiene sine helt siden oppdagelsen av hattene og kaninene utenfor Teslas verksted? Alt maset hans med "it's a terrible machine", "I advise you to destroy it immediately (noe lignende)" osv. var jo bare med på å underbygge inntrykket av at behandling av kopiene ble et problem.

 

Og det ble jo sagt ordrett ut av assistenten at Borden brukte en dobbeltgjenger? Tesla-greiene var jo helt usannsynlig, da Borden hverken hadde midler eller karakter til å overtale en mann som Tesla til noe slikt, noe Tesla også benektet at hadde skjedd. Greit, jeg visste ikke at det var tvillingbroren hans før de avslørte det, men det var da også strengt tatt irrelevant. Allerede på begynnelsen av filmen begynte de jo med det der "Do you love me today?"-maset, det var jo ganske ledende. At de måtte forklé en av hverandre med skjegg og hatt osv. etter hver forestilling var jo bare en ytterligere indikasjon på at de var prikk like og kunne bytte plasser.

 

Vil ikke akkurat kalle slutten avslørende, heller bekreftende og oppklarende rundt et par detaljer.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Jeg har også sett The Illusionist, og syns personlig at den er hakket dårligere enn The Prestige. Slutten på The Illusionist er genial syns jeg, ble så overrasket, jeg skjønte rett og slett ingenting. The Prestige er litt mer sammensatt, og komplisert, den forteller en litt mer engasjerende historie i mine øyne, og slutten er bare helt utrolig.

 

Begge filmene er geniale filmer, men syns The Prestige er hakket bedre.

7983372[/snapback]

 

Jepp.. Er enig at Prestige var hakket bedre.. derfor den fekk 9 og Illusionist 8 :p

Lenke til kommentar

The Lasy Boy scout

Dette er en av favoritt action filmene, Den har mye tøff action sener, Bruce er den ultimate action helten med masse tøffe og gretene repliker. Damon og Bruce er favoritt "buddy" teamet ever. og de utfyller hverandre bra. Milo karakteren er også en av de festligste skurkene i filmverden. Om de bare kunne ha lagd en 2er.

Jeg hadde også likt å se en spinnoff med en film om Satanclause.

 

8.99999/10

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at The Illusionist og The Prestige var to veldig gode filmer. Men jeg lurer på om jeg faktisk likte The Illusionist best. The Prestige var bedre håndverk, hakket bedre skuespillere, hakket vakrere skuespillerinner, en som alltid genial Christian Bale osv. men synes rett og slett at plottet var en smule dårligere.

Lenke til kommentar

The Prestige

 

Igår så jeg Children of Men, og jeg kunne ikke tenke meg noe bedre film, før jeg satte på The Prestige. Jeg må rett å slett si at dette er ett mesterverk av en film, som underholder meg 98% av tiden jeg ser!

 

En rett og slett herlig film!

 

9,5/10

 

Edit. Hvordan får man bildet inn i en ramme slik L@sse har fått til med filmen "I Downloaded A Ghost"?

 

Har ett bilde men det er jo såå svært-.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
One-Sheet_jpg.jpg
Endret av MrJones89
Lenke til kommentar
Du likte slutten? Personlig synes jeg det filmens klare nedtur. Det var med den som det er med alle tryllekunster, det er mye mer underholdende å lure på hvordan det gjøres enn å få vite hemmeligheten og bli skuffet.

7983260[/snapback]

 

Slutten reddet filmen fra å være litt over middelmådig. Gjorde filmen magisk og ikke illusjonistisk (om det er et ord da).

Lenke til kommentar

Badlands

 

Har hatt en skikkelig Malicksformiddag i dag hvor jeg har sett de to første filmene hans. Thin Red Line så jeg i 1998 og husker at jeg likte den veldig godt. The New World så jeg for ikke så mange månedene siden og jeg må si jeg vegret meg litt for å se mer av Malick siden jeg mener The New World er et pent glansbilde (nydelig foto) fullt av spy iform av pompøst poesi. Badlands er derimot en ganske straight film. Godt plot og velutført men med litt rare skuespillerprestasjoner, spesielt av Spacek. Rett og slett en god film. Malicks beste film tett fulgt av Thin Red Line.

8/10

 

 

 

 

Days of Heaven

 

På samme måte som med The New World lider denne også av en del elementer som de to filmene deler: Malick hopper for mye fram i tid. Alt blir så periodisk og man får aldri tid å bli kjent med karakterene og jeg klarer aldri å involvere meg i filmen. Plutselig så gifter hun seg, så får vi flotte bilder av en åker, så krangler de, så nærbilde av en gresshopper, så bilder av at de spiser på perrongen. Det blir så glansbilde-pent uten at det gir meg noen mening eller følelser av noe. Fotoet skal jo selvsagt nevnes som nydelig. Kun overgått av The New World. Det jeg savner fra Malick er en kombinasjon med et godt plot som i Badlands, et like godt foto som i The New World og den litt mer subtile poesien i Days of Heaven, sammenlignet med det altfor pompøse skvipet i The New World.

 

Sånn overall så er kanskje Thin Red Line hans beste, selv om jeg holder en liten knapp på Badlands som hans beste hittil.

6/10

Lenke til kommentar
Du likte slutten? Personlig synes jeg det filmens klare nedtur. Det var med den som det er med alle tryllekunster, det er mye mer underholdende å lure på hvordan det gjøres enn å få vite hemmeligheten og bli skuffet.

7983260[/snapback]

 

Slutten reddet filmen fra å være litt over middelmådig. Gjorde filmen magisk og ikke illusjonistisk (om det er et ord da).

7990189[/snapback]

Setter dette i spoiler siden det kan ødelegge litt av handlinga av filmen [The Prestige]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis det er "The Prestige" det er snakk om nå så gjorde jo slutten filmen til en illusjonistisk film, og ikke en magisk film :wee:

 

Han hadde jo en "double" noe som gjorde at han ikke kunne ekte magi, og kun var illusjonist. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Setter dette i spoiler siden det kan ødelegge litt av handlinga av filmen [The Prestige]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis det er "The Prestige" det er snakk om nå så gjorde jo slutten filmen til en illusjonistisk film, og ikke en magisk film :wee:

 

Han hadde jo en "double" noe som gjorde at han ikke kunne ekte magi, og kun var illusjonist. Eller tar jeg feil?

 

Etter som jeg har forstått er det du sier der riktig... Men det kan jo gå andre veien også.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Som du sier, han kan jo ikke magi siden han bruker en double. Han skjulte det så bra for alle andre, ingen skjønte at han brukte en double.

 

Men hva vil du kalle den Tesla maskinen da. Det skal jo være fysisk umulig å "kopiere" et menneske, eller?

Lenke til kommentar
Setter dette i spoiler siden det kan ødelegge litt av handlinga av filmen [The Prestige]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis det er "The Prestige" det er snakk om nå så gjorde jo slutten filmen til en illusjonistisk film, og ikke en magisk film :wee:

 

Han hadde jo en "double" noe som gjorde at han ikke kunne ekte magi, og kun var illusjonist. Eller tar jeg feil?

 

Etter som jeg har forstått er det du sier der riktig... Men det kan jo gå andre veien også.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Som du sier, han kan jo ikke magi siden han bruker en double. Han skjulte det så bra for alle andre, ingen skjønte at han brukte en double.

 

Men hva vil du kalle den Tesla maskinen da. Det skal jo være fysisk umulig å "kopiere" et menneske, eller?

7994316[/snapback]

 

Som svar på spoiler:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det var Tesla maskinen jeg tenkte på, ikke tvillingsaken. Det var ingen illusjon (i filmverdenen). Det var magi (eller vitenskap for tards) :)

7994725[/snapback]

Svar på spoiler.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Mener dere at tesla maskinen var magi? Syntes kanskje vitenskap er et bedre ord for det.

 

Men correct me if I'm wrong, men sa ikke "Cutter/Caine" i begynnelsen i rettsalen (blir jo "slutten" på filmen) når de spurte hvordan Alfred skulle klare å bære den svære vannfylte tingen ned under scenen, noe som; He's the greatest magician ever elsn?

 

edit. leif

Endret av MrJones89
Lenke til kommentar

The Illusionist

illusionistla5.th.jpg

Siden det diskuters hvorvidt The Illusionist kan hamle opp med The Prestige, som jeg likte meget bra, måtte jeg bare se The Illusionist.

 

Og den var ikke langt ifra like god, selv mener jeg The Prestige var hakket bedre. Jeg likte slutten på Prestige siden den var så gjennomført og fin. Det samme kunne de gjort med Illusionist, men de dropper den. Kanskje de ikke burde ha gjort det? Men for all del, en klasse-film som er verdig å se.

 

Filmene er jo to veldig like filmer som jeg mener handler om forskjellen på magi og illusjon. Litt vanskelig å si hva filmen handler om ettersom jeg spoiler litt av filmen da. Så jeg anbefaler dere å se den :)

 

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...