Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Thin Red Line

 

Hadde middemådige forventninger til filmen da den startet. Etter en småtreg start kom den litt "i gang" og den hadde flere gode scener. Problemet blir dødtiden. Filmen er fylt av mindre gode scener og dette trekker ned helhetsinntrykket betraktelig.

 

Fan av Clooney, som jeg er, tenkte jeg iallefall at han var med. Det var bra. Eller la meg tenke; NEI. Han er med i drøye 20 sekunder. DA bør de jo putte han på coveret og si at han er med. Lenge siden jeg har vært så skuffet over en film. Hadde det ikke vært for at den hadde enkelte gode scener hadde denne havnet skremmende langt nede. Svak, svak treer denne får.

 

3 / 6

Lenke til kommentar
The Transporter

 

Jason Statham og godt koreograferte actionsekvenser veier opp inntrykket av en litt halv-tåpelig europeisk actionflikk.

 

6/10

7973806[/snapback]

Anbefaler deg å se 2'ern... jeg likte den bedre. :)

7973814[/snapback]

Ja, ingenting som den mest geniale løsningen på flystyrt noensinne.

 

Mine damer og herrer, notér følgende bak øre, for det vil kanskje redde livet ditt en dag. Hvis du er i et fly som styrter så må du ikke få panikk, men heller konsentrere deg om å hoppe i motsatt retning i det du treffer vannet. Det har ingenting å si om flyet styrter i flere hundre kilometer i timen, et vanlig menneske vil kunne sparke fra seg med omtrent samme styrke og overleve.

Lenke til kommentar
The Transporter

 

Jason Statham og godt koreograferte actionsekvenser veier opp inntrykket av en litt halv-tåpelig europeisk actionflikk.

 

6/10

7973806[/snapback]

Anbefaler deg å se 2'ern... jeg likte den bedre. :)

7973814[/snapback]

Ja, ingenting som den mest geniale løsningen på flystyrt noensinne.

 

Mine damer og herrer, notér følgende bak øre, for det vil kanskje redde livet ditt en dag. Hvis du er i et fly som styrter så må du ikke få panikk, men heller konsentrere deg om å hoppe i motsatt retning i det du treffer vannet. Det har ingenting å si om flyet styrter i flere hundre kilometer i timen, et vanlig menneske vil kunne sparke fra seg med omtrent samme styrke og overleve.

7974445[/snapback]

Må ikke glemme hvordan man fjerner en bombe fra undersiden på en bil heller.

Lenke til kommentar
Hallo, der er underholdning, ikke dokumentar fra National Geographics. Forøvrig er du litt selvmotsigende SteffyPants, du digger Armageddon men den er jo ikke akkurat blod-realistisk den heller...  :!:

7974642[/snapback]

Armageddon er urealistisk på en "fysikken på en meteor stemmer ikke med det forskere spekulerer ville vært det korrekte"-måte, Transporter er urealistisk på en "Jeg har kanskje Downs, men det der går ikke"-måte. ^^

Lenke til kommentar
Armageddon er urealistisk på en "fysikken på en meteor stemmer ikke med det forskere spekulerer ville vært det korrekte"-måte, Transporter er urealistisk på en "Jeg har kanskje Downs, men det der går ikke"-måte. ^^

 

Vel, jeg ville si f.eks. scenene med den "månebilen" på meteoren i Armageddon går under din sistnevne betegnelse, men ok, det er vel ikke det som skal diskuteres i denne tråden... ;)

Lenke til kommentar
Armageddon er urealistisk på en "fysikken på en meteor stemmer ikke med det forskere spekulerer ville vært det korrekte"-måte, Transporter er urealistisk på en "Jeg har kanskje Downs, men det der går ikke"-måte. ^^

 

Vel, jeg ville si f.eks. scenene med den "månebilen" på meteoren i Armageddon går under din sistnevne betegnelse, men ok, det er vel ikke det som skal diskuteres i denne tråden... ;)

7974680[/snapback]

Pøh, akkurat samme scene som i Transporter, bare uten salto og at en 50cmx50cm bombe treffer en krok som henger i luften. Ingenting galt med at en månebil hopper en grop i low-gravity?

Lenke til kommentar

Thelma and Louise

 

post-73595-1171908728_thumb.jpg

 

Med Ridley Scott i regissørstolen, er filmene hans dømt til å bli vellykkede. "Thelma and Louise" er ikke et unntak. Dette er en meget interessant road movie om to kvinner på tur. De skulle egentlig på fisketur, men endte opp på rømmen, etter å ha drept en voldtektsmann som prøvde seg på Thelma. Å være etterlyst i to stater er ingen lek, og kampen om å unnslippe polititet utvikler seg til å bli en spennende og problemfull reise.

 

Foruten hovedrolleinnehaverne Susan Sarandon og Geena Davis (hvor for øvrig begge to ble nominert for Oscar i samme kategori (beste kvinnelige skuespiller)), er store skuespillere som Brad Pitt, Michael Madsen og Harvey Keitel med. Sammen med Hans Zimmer, gjør hele gjengen en godt over solid jobb. De siste 20 minuttene er elskverdige.

 

8/10.

Lenke til kommentar

Rain Man

 

 

Denne filmen har jeg sett for mange herrens år siden, men jeg var da en ung, liten pjokk så jeg husket så og si ingenting av filmen. I dag bestemte jeg meg altså for å leie filmen og se den sammen med en god venn.

 

Filmen handler om Charlie (Tom Cruise) og hans autitiske bror, Raymond (Dustin Hoffmann). Charlie lever av å selge biler og akkurat når businessen hans holder på å gå ad undas får han en telefonsamtale; faren hans har dødd. Charlie forventer å arve mye penger av sin avdøde, rike far, men den gang ei. Det eneste han får er en vakker rosebusk og en bil. En annen ukjent person arver resten. Charlie lurer selvsagt fryktelig på hvem dette er og bestemmer seg for å komme til bunns i saken. Han finner til all sin forferdelse ut at han har en autistisk bror ved navn Raymond, og at det er denne broren som arver mesteparten av det faren etterlot seg.

 

Charlie virker i begynnelsen som en kald fyr som egentlig bare bryr seg om penger. Han planlegger derfor å lure pengene fra Raymond, iallfall halvparten av de. Ting går ikke som de skal for Charlie og grunnet Raymonds mange redsler må de kjøre gjennom USA til Los Angeles. Charlie har mange merkelige ritualer, han må foreksempel alltid få meg seg favorittserien sin på tv, og sirup, ja, det må han ha når han skal spise pannekaker. Ellers blir det oppstyr.

 

Det blir en vill tur og mange morsomme, samt rørende øyeblikk mellom de to brødrene. Gjennom filmen ser vi Charlies forandring og hvor mye han bryr seg om broren sin. Til slutt blir det noe annet enn en kamp om penger...

 

Film som varmer.

 

8/10

Lenke til kommentar

Apocalypse nå! Redux!

 

Joda, jeg fortsettet rekken av krigsfilmer som dimiles ikke har sett enda. Så denne med en kompis ikveld og vi hadde begge relativt høye forventninger til en film det har vært en god del "blest" rundt. Jeg tror aldri jeg har blitt så skuffet over en film før. Makan til oppgulp og dødperioder. Det eneste som gjør at filmen ikke får stryk er vanvittig kul musikk i scenen der "Ride of the Valkyries" blir spilt over mikrofoner fra helikopterne. Det var et oppløft fra en film som ellers var et stort gjesp. :(

 

2 / 6

 

Redigert:

 

Hører noen rykter om at det er mindre dødtid i ikke-Redux versjonen så får vurdere en gang i fremtiden om jeg orker å se den. Redux-versjonen var tam. Filmen ga meg ingenting, utenom denne éne scenen med fantastisk musikk.

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Guy X (2005)

 

Directed by:

Saul Metzstein

Credited cast:

12t.jpg.gif Jason Biggs .... Rudy Spruance

46t.jpg Natascha McElhone .... Irene Teal

 

Før jeg sier hva filmen handler om må jeg få si at dette er en kandidat til en av de værste filmene jeg har vært borti. Noe større makkverk en dette skal man lete lenge etter, men jeg velger fortsatt å gi den 3 poeng, og her kommer grunnen.

Filmen inneholder min store barndomshelt Jason Biggs. Alle har sett han i American Pie og husker han som den store damekløna. Filmen jeg hadde forberedt meg for å se skulle inneholde humor, svart humor faktisk og Jason Biggs, kan noe gå galt da? Ja.. Filmen starter med at Rudy Spruance en ung Korporal blir feilstasjonert på en amerikans base på Grønland. Han ender opp med å styre deres lokale avis, hvor han skriver propoganda for generalen. Hva de ikke vet er at basen som brukes til lager for ammunisjon egentlig er en dekkoperasjon for å gjemme noen bortglemte Vietnamveteraner fra omverden.

Da Rudy Spruance på en eller annen måte klarer å rote seg midt oppi konspirasjonen setter han i gang en aksjon uten like.

 

Jaja. filmen høres kanskje underholdende ut, men akk ja.. 1.5 timer sløst vekk. Det som virker som en humoristisk film ble fort til et sirupsbad uten like. Der man fikk 5 minutter med latter i starten av filmen, og utover det var det bare sleipt.. Kjedelige vitser, og masse tomrom. Men så plutselig så tar filmen seg opp igjen på slutten i håp om å redde seg selv..

Jeg likte den ikke, kanskje du gjør?

 

 

goldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgreystar.gifgreystar.gifgreystar.gifgreystar.gifgreystar.gifgreystar.gifgreystar.gif 3/10

 

--------------------------------------------------------------

 

Crank (2006)

 

Directed by:

Mark Neveldine

Brian Taylor

Cast overview:

48t.jpgJason Statham .... Chev

38t.jpg Amy Smart .... Eve

49t.jpg Jose Pablo Cantillo .... Verona

 

Er du ute etter en film med trøkk , da er dette det rette valget. Når filmen er slutt sitter man igjen med en eksplosiv følelse, og et adrenalinkick hadde vært godt. For det er nettopp det filmen handler om, adrenalin. Chev, spilt av Jason Statham har fått sprøytet i seg en "kinesisk" gift, som i følge hans rival gir han 1 time igjen å leve. Chev som er en farlig leiemorder ser seg ikke ferdig med livet å bestemmer for å gjøre det beste av den lille tida han har igjen, så hva er vel bedre en å bruke den på å ta hevn. Med et stoff i kroppen som skriker etter adrenalin er hans eneste utvei å få max adrenalinkick. Biljakter, vill skyting og masse slosscener er hva du kan forvente deg.. Jason Statham i sitt lune hi. Dette er en film man kan forvente seg mye av for det er akkuratt det den gir deg.. Real action for penga. Sett deg ned i sofaen og nyt det.

 

goldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgoldstar.gifgreystar.gifgreystar.gifgreystar.gif 7/10

Lenke til kommentar

Children Of Men

Children_of_men_pla_104363c.jpg

Fantastisk film som kort handler om at menneskene i år 2020 (?) er ute av stand til å få barn, to forskjellige grupper i samfunnet kjemper om å få sine rettigheter, og alle flyktningene blir drevet ut av landet.

 

Jeg må si som mange andre har sagt her på forumet; opptil flere scener i filmen varte i over 5minutter, og herregud det var bra laget. Jeg ble bare sittende å måpe etter scenen var ferdig ihåp om at jeg kanskje skulle få pusten tilbake.

 

Nydelig film!

 

9/10

Endret av MrJones89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...