Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Black Hawk Down Extended

 

dette er min 4 versjon av BHD jeg har.

den er forlenget med usle 8 min.

men det er en sene på ca. 5 sek som gjør de 110kr jeg punga ut med for filmen verdt vert enste øre.

på standar versjonen er det en sene da man ser soldatene trene på skytebanene, en del for Rangers og en del for delta.

rett før senen slutter ser man en av delta folka gå mot blinken med sin .45 mens han skyter. der slutter senen. mens i extenden ser man at han går helt bort til blinken, når man praksisk på en skytebane er at når folk går mot en blink slutter man å skyte, da man ikke vil skyte folk med et uhell. men dette gjør ikke delta. mens han går mot blinken forsetter de andre delta gutta og skyte på blinkene sine, så man ser binkene til høyre og venstre for karen blir skutt i stykke, disse blinkene er da en halv meter til høyre og venstre for karen, han står sa i en storm av kuler. så ser man Eversmen se på dette og han sier "fucking delta" herlig sene.

 

Resten av filmen er ganske lik, det er jo ikke så store ting som kan skje på 8 min.

Jeg tror jeg snart nærmer meg et tresifret tall på hvor mange ganger jeg har sett denne filmne. og den er like bra hver gang.

En av de filmene jeg liker allerbest.

 

filmen får et halvt poegn ekstra bare pga. den senen jeg snakket om.

 

10.5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alien

 

Hadde selv store forventninger til filmen, mens kompisen jeg hadde sammen med meg kommenterte til stadig "dette SER du IKKE er fra 70-tallet" osv. Men filmen syntes jeg var god, og til tider nokså skummel/skremmende.

 

Handler om et skip fra jorda (?) som "lander" på en annen planet og utforsker. De finner diverse egg av/og romvesener. Resten kan dere selv se.

 

8/10

 

The Sentinel

 

Gledde meg stort til denne, og ble vell som forventet. Syntes det var en bra film, som kom med vendinger og diverse jeg ikke kunne tenkt meg til.

 

Filmen handlet om Secret Service som stadig får inn warnings fra en mann som truer med å drepe presidenten og familien hans. Kiefer Southerland er Secret Service mann, og får ny assistent, Eva Longoria (!! :D ). Se resten selv.

 

7/10

 

Edit; leif

Endret av MrJones89
Lenke til kommentar

Snakes on a motherfuckin' Plane

Jeg kan bare komme på én ting som ville gjort filmen bedre, og det er en time ekstra. Jeg følte at filmen var over før den en gang var satt i gang, vi fikk jo knapt en time fra slangene først dukker opp til situasjonen blir ordnet! Jeg vil ikke kalle den en skrekkfilm, ei heller en komedie. Jeg forsøkte å definere sjangeren, men kom frem til at det eneste man kan klassifisere denne filmen som er "kvalitetsfilm". Den hadde alt; pupper, Sam Jackson, humor, slanger som sprenger i en mikrobølgeovn. Forlanger du mer av filmene dine, så er du rett og slett for kravstor.

 

Jeg ser frem til Director's Cut.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

BODY MELT

 

Filmen handler om et firma som sender ut noen piller i posten som mennesker skal prøve ut. Tror dere det er noen muffins med pillene? Ja!

Etter en stund begynner kroppene deres å smelte (Tittelen sier vel seg selv).

I filmen møter man også noen rare cowboy cannibaler... Bor ut på landet og spiser folk. Jaja.

 

Man får også se en levende morkake som spretter rundt i et hus.. En morder morkake faktisk. Den hopper forran munnen og nesen til folk til de kveles.

 

Tja, hva skal jeg si. Vil kalle dette en C-Film. Ett tappert forsøk på å lage en skrekkfilm. Synes ikke den var så altfor god, men fikk meg en latter.

 

3/10

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Black Hawk Down Extended

 

dette er min 4 versjon av BHD jeg har.

den er forlenget med usle 8 min.

men det er en sene på ca. 5 sek som gjør de 110kr jeg punga ut med for filmen verdt vert enste øre.

på standar versjonen er det en sene da man ser soldatene trene på skytebanene, en del for Rangers og en del for delta.

rett før senen slutter ser man en av delta folka gå mot blinken med sin .45 mens han skyter. der slutter senen. mens i extenden ser man at han går helt bort til blinken, når man praksisk på en skytebane er at når folk går mot en blink slutter man å skyte, da man ikke vil skyte folk med et uhell. men dette gjør ikke delta. mens han går mot blinken forsetter de andre delta gutta og skyte på blinkene sine, så man ser binkene til høyre og venstre for karen blir skutt i stykke, disse blinkene er da en halv meter til høyre og venstre for karen, han står sa i en storm av kuler. så ser man Eversmen se på dette og han sier "fucking delta" herlig sene.

 

Resten av filmen er ganske lik, det er jo ikke så store ting som kan skje på 8 min.

Jeg tror jeg snart nærmer meg et tresifret tall på hvor mange ganger jeg har sett denne filmne. og den er like bra hver gang.

En av de filmene jeg liker allerbest.

 

filmen får et halvt poegn ekstra bare pga. den senen jeg snakket om.

 

10.5/10

7915557[/snapback]

 

Satt å så denne filmen her om dagen selv. Genial film, som bare blir bedre i Extended utgaven. Elsker denne filmen, å lyden også er helt i topp klassen, noe som ikke akkurat gjør den noe dårligere. Kunne ikke ævrt mer enig med karakteren din. Ler godt når Eversmen sier "fucking Delta. Kommer klart frem at de er i en helt annen klasse en Rangers....

Lenke til kommentar

Epic Movie (2007)

 

post-31845-1171191239_thumb.jpg

 

De samme som har laget "Scary Movie" filmene. Da kan du tenke deg hvordan denne er. Denne filmen ser ut til å ha potensial når en ser traileren. Når en gjør narr av så mange nye filmer så kan det ikke gå galt? JO, det gjør det! Det går galt fra begynnelsen av. Alt for slapt skuespill. Konseptet er bra. Jeg liker vanligvis sånne "idiotiske" filmer som gjør narr av andre, men denne klarer ikke det engang. Det eneste den klarer er å gjøre narr av seg selv. "Skli på banan og bli sparka i balla" humor hører 50-tallet til.

 

2/10

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
Satt å så denne filmen her om dagen selv. Genial film, som bare blir bedre i Extended utgaven. Elsker denne filmen, å lyden også er helt i topp klassen, noe som ikke akkurat gjør den noe dårligere. Kunne ikke ævrt mer enig med karakteren din. Ler godt når Eversmen sier "fucking Delta. Kommer klart frem at de er i en helt annen klasse en Rangers....

7918460[/snapback]

 

ja, elsker den filmen, det følget også med en ny dokumenter på extended som jeg ikke har sett.

 

edit, nei faen, det var samme doku som jeg hadde på en annen versjon

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Godzilla

 

Action/science fiction fra 1998 av Roland Emmerich med Matthew Broderick, Jean Reno, Maria Pitillo m. fl.

 

Anmeldelse: BÆSJ!

 

0/10

 

.................

 

Jeg skal finne regissøren og skyte ham i Darwin og logikkens navn. Dette er 2 timer jeg aldri vil få tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg savner den sjangeren. Godzilla, Armageddon, Deep Impact, Volcano og Dante's Peak, ID4, Twister, Hard Rain og plutselig døde sjangeren i ~2001. Nå sitter vi igjen med The Core og The Day After Tomorrow, som "sucked out loud". Jeg vil tilbake til de gode disasterfilmene, dammit! Når Michael Bay er ferdig med å perfeksjonere den nåværende trenden (superheltfilmer, med Transformers), så forlanger jeg en ny disasterflick!

 

1996-1998 var den perfekte tiden å være 10-11 år gammel.

Endret av SteffyPants
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle filmene du nevner suger jo noe helt forferdelig, Steffy. Det er alltid et perfekt tidspunkt å være 10-11 år gammel, siden det eneste som skal til for å gjøre en guttunge (les: deg) begeistret er litt skummel stemning og mye billig CGI.

 

Det holder forøvrig med én elendig å-hjølpes-no-kjem-ein-asteriode-kva-skal-me-gjera-film som eksempel, vi trenger ikke bli minnet på begge. Jeg hadde forøvrig Deep Impact på VHS og måtte holde meg for å ikke gråte første gangen jeg så den. Alene en grunn til å ikke bli nostalgisk. :wee:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hyllinga av de filmene jeg heller. Godzilla er rett og slett en dårlig film, Armageddon har scener med Tyler og Affleck som gjør meg kvalm, mens Independence Day er selve definisjonen på overpatriotisk søl.

 

Men jeg skal innrømme at alle filmene har en viss underholdningsverdi og enkelte kvaliteter å spille på, selv om forutsigbarheten og dårlig manus gjør at ingen hever seg over terningkast 3.

Lenke til kommentar

Syntes Armageddon er en god film. Selv om det er noen småhærslie scener med Affleck og Tyler, så skal ikke dette å ha noe veldig å si på karakteren av filmen. Bra konsept (:p), og utrolig stilig at

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Willis ofrer seg i slutten
. Eneste filmen (så langt) jeg har vurdert å felle en tåre. Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...