Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har vurdert å begnnye å lese tegne serier, men veldig få har intresert meg, Punisher er den eneste jeg kunne tenke meg å lese,

noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe noe blander fra, hvilke jeg bør begynne på, regner med det er flere versioner av the punisher sånn som det er med de fleste tegneserier.

7894294[/snapback]

 

Ta en kikk på Outland ;)

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
Hr. Jenssen:

Det er 17min ekstra i selve filmen og ikke bare 17min ekstra med deleted scenes?

7894367[/snapback]

 

17 minutter ekstra i selve filmen ja. Filmen varer nå i totalt 2 timer og 20 minutter - + fire minutter ekstra da, om du velger å se filmen med den animerte åpningsscenen i tillegg. :)

 

Gunfreak: Om du skal lese Punisher, råder jeg deg til å skaffe de volumene som Garth Ennis står bak. De er minst "barnslige", og mer "ekte". Dessuten... ja, Ennis-Punisher er bare mye bedre enn alle de gamle.

 

Du bør forvente å betale litt under 200kr for flere av volumene (noen koster dog bare 100kr) om du bestiller fra England. Kjøper du i Norge, er de importert fra USA/England, og vil likevel være på engelsk, men vil være mye dyrere. Til gjengjeld er hvert volum ganske så stort (noen er på ca 150 sider, mens andre er på over 300), og du får garantert kvalitet. Voksen underholdning på sitt aller groveste. Dessuten har Punisher-serien mye bra svart galgen-humor også.

 

Et godt steg i riktig retning vil jo være å kjøpe Extended Cut av Punisher, da den inneholder massevis av covers fra de forskjellige bladene fra 70-, 80-, 90-, og 2000-tallet, med info om hvem som har skrevet, når første nummer ble gitt ut, hva det nummeret handler om, osv. :)

 

EDIT: Du ser forresten lett på cover-bildet om det er et Ennis-nummer eller et eldre et.

 

Disse er typiske Ennis-nummer:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

0785118403.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg0785115390.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg

0785113916.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg0785117318.02._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Mens disse er typiske klassiske numre:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

0785113649.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg0871353946.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg

3899213599.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hr. Jenssen:

Det er 17min ekstra i selve filmen og ikke bare 17min ekstra med deleted scenes?

7894367[/snapback]

 

 

Gunfreak: Om du skal lese Punisher, råder jeg deg til å skaffe de volumene som Garth Ennis står bak. De er minst "barnslige", og mer "ekte". Dessuten... ja, Ennis-Punisher er bare mye bedre enn alle de gamle.

 

Du bør forvente å betale litt under 200kr for flere av volumene (noen koster dog bare 100kr) om du bestiller fra England. Kjøper du i Norge, er de importert fra USA/England, og vil likevel være på engelsk, men vil være mye dyrere. Til gjengjeld er hvert volum ganske så stort (noen er på ca 150 sider, mens andre er på over 300), og du får garantert kvalitet. Voksen underholdning på sitt aller groveste. Dessuten har Punisher-serien mye bra svart galgen-humor også.

 

7894639[/snapback]

 

link til nettbutikk som selger bladene.

gjerne en link til ditt favoritt nr.

Lenke til kommentar

Amazon og Play selger dem vel, skulle jeg tro. Min favoritt... hmm.. en av de jeg elsker, er i allefall den aller første du ser av bildene jeg la ut, nemlig The Punisher Vol. 1 (MAX-serien til Garth Ennis), som samler sammen 12 mindre nummer. Hardcover, 300 sider, og The Punisher. Hva mer trenger man å høre før man løper til butikken for å kjøpe?

 

Det kan forresten nevnes at filmen er basert på mange av hendelsene i Max-serien. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Amazon og Play selger dem vel, skulle jeg tro. Min favoritt... hmm.. en av de jeg elsker, er i allefall den aller første du ser av bildene jeg la ut, nemlig The Punisher Vol. 1 (MAX-serien til Garth Ennis), som samler sammen 12 mindre nummer. Hardcover, 300 sider, og The Punisher. Hva mer trenger man å høre før man løper til butikken for å kjøpe?

 

Det kan forresten nevnes at filmen er basert på mange av hendelsene i Max-serien. :)

7894810[/snapback]

 

Jeg anbefaler også The Punisher - Born til alle som ikke har lest den. Utrolig stilig skildring av hvordan superhelten "oppsto". :)

Lenke til kommentar
Amazon og Play selger dem vel, skulle jeg tro. Min favoritt... hmm.. en av de jeg elsker, er i allefall den aller første du ser av bildene jeg la ut, nemlig The Punisher Vol. 1 (MAX-serien til Garth Ennis), som samler sammen 12 mindre nummer. Hardcover, 300 sider, og The Punisher. Hva mer trenger man å høre før man løper til butikken for å kjøpe?

 

Det kan forresten nevnes at filmen er basert på mange av hendelsene i Max-serien. :)

7894810[/snapback]

 

ble Vol.1 på meg ja.ble over 200kr så det blir vel moms og dritt men for 304 sider er det greit.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Amazon og Play selger dem vel, skulle jeg tro. Min favoritt... hmm.. en av de jeg elsker, er i allefall den aller første du ser av bildene jeg la ut, nemlig The Punisher Vol. 1 (MAX-serien til Garth Ennis), som samler sammen 12 mindre nummer. Hardcover, 300 sider, og The Punisher. Hva mer trenger man å høre før man løper til butikken for å kjøpe?

 

Det kan forresten nevnes at filmen er basert på mange av hendelsene i Max-serien. :)

7894810[/snapback]

 

ble Vol.1 på meg ja.ble over 200kr så det blir vel moms og dritt men for 304 sider er det greit.

7899733[/snapback]

 

Bøker fortolles ikke i Norge. ;)

Lenke til kommentar

Children of Men

 

Jeg tviler på at jeg kan si noe som de andre som har anmeldt den her i tråden ikke har sagt, men dette ble min nye yndlingsfilm. Jeg måtte pause den flere ganger for å få igjen pusten, og noen av scenene varte så lenge og var så komplekse at jeg rett og slett hadde vanskelig for å tro at det var mulig. Det beste jeg har sett på veldig, veldig lenge.

 

10/10

Lenke til kommentar
står det at det er en bok på pakka fra amazon.co.uk da

7904436[/snapback]

 

Selvsagt står det om det er ei bok eller noe annet. Når det er en film inni der står det jo "Digital Video Disc" (til tross for at det er feil, for det heter "Digital VERSATILE Disc"). Du har ingen ting å frykte. :)

7906154[/snapback]

De brukes vel om hverandre, de to begrepene? Jeg har aldri hørt noen kalle video disc feil ihvertfall. Litt søking på nett (wiki, dictionary.com, osv) viser at begge brukes uten at en av dem er mer riktig enn den andre.

Lenke til kommentar
Children of Men

 

Jeg tviler på at jeg kan si noe som de andre som har anmeldt den her i tråden ikke har sagt, men dette ble min nye yndlingsfilm. Jeg måtte pause den flere ganger for å få igjen pusten, og noen av scenene varte så lenge og var så komplekse at jeg rett og slett hadde vanskelig for å tro at det var mulig. Det beste jeg har sett på veldig, veldig lenge.

 

10/10

7905263[/snapback]

 

Etter å ha lest dette var det rett og slett umulig å ikke bestille filmen!

Lenke til kommentar

Brødre

 

Denne filmen bare befester Danmark som Skandinavias beste filmnasjon. En herlig dynamisk historie med mange vendinger. Skuespillet er veldig bra, spesielt døtrene; hva Susanne Bier har gjort for å få de til gråte vil jeg ikke vite. Noe av det vondeste jeg har sett på film. Samtlige skuespillere er gode. Det eneste minuset jeg har er hvordan, spesielt Nielsen reagerer i enkelte scener. Reaksjonene virker noe malplasserte og kunstige, eller nærmest ikke-tilstedeværende. Dramaturgien kunne også ha blitt bygd opp litt annerledes, jeg følte filmen gikk veldig raskt over emosjonelle scener hvor de kunne ha gjort så mye mer. Likevel så er dette flisespikkerei. Av dansk film så tror jeg det bare er Bænken som er bedre enn dette.

 

9/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

The Green Mile

 

Tom Hanks, Micheal Clarke Duncan, David Morse og Michael Jeter

 

Dette var definitivt en klassiker som jeg skammet meg over ikke å ha sett. Ikke bare er den regissert av Frank Darabont (The Shawshank Redemption :love: ), men den har også gode skuespillere og fått ryktet som en definitiv klassiker. Vi blir kjent med Paul Edgecomb (Hanks) som en fangevokter for folk som står på death-row. Her møter han med tiden John Coffey; en kjempe på 2 meter som er redd mørket. De utvikler, med tiden, et spesielt type vennskap. Coffey har helt spesielle evner og viser seg med tiden å være uskyldig dømt i det han sitter inne for. Dette utvikler seg til en lang og hard kamp mot dødsdatoen for begge parter.

 

Fantastisk film. Jeg kommer definitivt til å lese boken etter å ha sett denne filmen. Darabont leverer enda et mesterverk i mine øyne og han har min fulle respekt. :) Jeg er mektig imponert over Michael Clarke Duncan sin prestasjon i denne filmen. Sist jeg så han var han dørvakt i "A night at the Roxbury" så denne filmen gjorde at jeg fikk virkelig åpnet øynene. :)

 

Et mesterverk - uten tvil!

 

6 / 6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...