Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står fullstendig på cuns side i denne saken. De to første var episke, "Gudfaren 3" (ikke "den tredje", ikke "den siste", "Gudfaren 3" har ingenting å gjøre med "Gudfaren" 1&2) er en undermåls B-film som baserer seg på samme samfummslag som de to foregående mesterverkene, men uten å nå dem til knærne. Utrolig at de har fått med seg så mange av de samme skuespillerne. Det eneste positive med "Gudfaren 3" er når et visst menneske blir skutt!

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg syns filmen var en kjedelig og uinspirert affære da jeg så den første gang, og det var før jeg så de to forgjengerne. Når jeg igjen så den i forhold til forgjengerne, ble den enda verre. Uoriginalt, tamt plott og forsøk på å kjøre samme oppskrift om igjen, bare 20 år etter i håp om at ingen ville legge merke til det. I tillegg virker det som mange av de involverte bare "slapper av" siden det er en film som går under Gudfaren-navnet. Alle er liksom så dødsseriøse og fulle av tyngde. Bare at denne tyngden har forsvunnet over 20 år og de dermed bare virker tomme (dette gjelder mer enn bare skuespillerne). Ja, noen unntak her og der, men du verden, for en skuffende film.

Lenke til kommentar
Goodfellas er kul, men mangler karakterdybden og historien til Gudfaren-filmene. Ville gitt Gudfaren 10/10, Gudfaren 2 9/10 og Goodfellas 8/10.

7885824[/snapback]

Og Gudfaren III?

7885895[/snapback]

I mine øyne så er alle de filmene 10/10. Det betyr ikke at de er like gode; Gudfaren II er den beste av de tre. 3'ern får nok 8.

Lenke til kommentar

GoodFellas er definitivt en bedre gangsterfilm enn Gudfaren-filmene i min bok. Gudfaren var jo mest så stor på sin tid (og fortsatt i dag) da den var veldig nybringende teknisk og når det gjaldt utførelsen. Også et veldig godt portrett av en gangsterfamilie i etterkrigstiden. Oppbygningen til imperiet, toppen, og fallet.

 

Likevel, jeg synes GoodFellas er bedre. Vet ikke helt hva det er... en noe er det. En av de aller beste filmene jeg noen gang har sett.

Lenke til kommentar

Alt dette Gudfaren-preiket gjorde at jeg nesten måtte få se 3'ern på nytt i kveld og jeg er uenig i blant annet Cun's sine krasse kritikk.

 

Gudfaren 3 når jo ikke opp til sine forgjengere (som er på min 2 og 4 plass over favorittfilmer). Til det er historien ikke like engasjerende, første halvdel litt kronglete og rollebesetning ikke like imponerede. Blant annet er Sofia Coppola et dårlig valg i rollen som Michael's datter. Dessuten savner jeg Tom Hagen! Han er en av tidenes filmkarakterer.

 

Anyways, Gudfaren 3 har mange kvaliteter. Al Pacino er igjen fantastisk, Andy Garcia's karakter er et spennende tilskudd, Sicilia-delen er meget god og selve operasekvensen er et eksempel på ekstremt god filmlaging.

 

Jeg ville gitt filmen en god 7/10, og i min bok en verdig avslutning på en fabelaktig trilogi.

 

Når det kommer til Goodfellas er det meget underholdende og kul gangsterfilm. Mitt eneste problem med filmen er mangelen på plot. Jeg er ikke ekstremt glad i "biografiske" filmer med fortellerstemme, som kun ramser opp et liv fra A-Å. Nå skal det sies at Goodfellas har såpass mange andre kvaliteter at det er en svært god film, men for meg er det viktig med en engasjerende historie for å kunne virkelig plassere den helt der oppe.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar

Vell. Skulle begynne på Alien triliogien idag, men fikk noen venner på besøk, og endte derfor opp med Van the Man, som viste seg å ikke være ett dårlig valg.

 

Van the Man

 

Har sett denne filmen før, og visste hva jeg hadde i vente. Men herregud hvor morsom denne filmen er, og er faktisk en film jeg kunne ledd hele filmen gjennom.

 

Filmen handler om Van the Man, som går på College for 7'ende året på rad. Men faren ville ikke betale for partyløven dette året, og Van og vennene må skaffe seg penger. In one way or another.

 

Utrolig morsom, og Tara Reid trekker ikke akkurat ned...

 

8/10

Lenke til kommentar

Tommys inferno

 

La meg ned sjuk med denne filmen og store forventninger.

Filmen starta bra, og hadde mange interessante tema jeg selv kunne kjenne meg igjen i, unntatt den hele kristne greia.

Uansett, filmen utvikla seg på en bra måte, Ahmeds narsissisme var noe jeg likte svært godt og når det går mot slutten og lillesøstra til Tommy stiller seg i vinduskarmen med en død fugl i hånda og man tror hun skal hoppe utenfor kanten, og dama til Tommy får sin første skikkelige orgasme og Tommy står med pistol retta mot den nye typen til dama "hans" mens Ahmed hvisker "Han har knulla dama di! Han har knulla Maria!" for å få Tommy til å bli mer og mer oppstilt...

Ah, høydepunkt...

Men også der jeg ble skuffa.

Maks skuffa.

Jeg håpa det skulle utvikle seg til at lillesøsteren falt ut og ble most mot asfalten, eller i alle fall sjokka til døde av lynet, og at Tommy virkelig skjøt fyren og etterpå seg selv, men da jeg så det bare var fake, da droppa filmen en god del hakk og mista masse poeng.

 

Kunne blitt 9/10, men gikk ned til 4/10 for skuffelsen, men får et ekstra poeng for Ahn Yu (eller hva hu heter).

 

Så den får 5/10 av meg.

Lenke til kommentar

Actionfilmen The Punisher, som kom i 2004, fikk veldig blannet kritikk. Noen syntes den var dum og dårlig, mens andre syntes den var kjempetøff. Jeg er en av de som likte den veldig godt. Siden filmen er basert på den ultratøffe Marvel-tegneserien som nå har pågått over en tredveårsperiode, så tilga jeg umiddelbart de mange ulogiskhetene man fant rundt omkring i filmen. Jeg nøt den hele veien gjennom, og endte opp med å gi den 7/10. Med dette sagt, kommer jeg nå med en omtale av den nyutgitte...

 

 

The Punisher: Extended Cut (2004)

 

Den utvidede versjonen av The Punisher er 17 minutter lengre, og inneholder i tillegg en veldig tøff 4-minutters animert scene som opprinnelig skulle være åpningsscenen i filmen, men som ikke kunne realiseres da studioet i siste liten trakk vekk en god sum fra budsjettet til filmen. Den animerte åpningsscenen foregår i Kuwait, og er "tegnet" på en veldig tøff måte som er tro mot Garth Ennis sin tolkning av Punisher i bladene som kom ut etter 2000.

 

Det bør sies at folk som ikke likte kinoversjonen av Punisher ikke har mye å se frem til når det gjelder denne her. Den utvidede versjonen ble ordnet sånn at de som likte kinoversjonen skal få litt mer.

 

De 17 ekstra minuttene er ikke vitale - det er ikke noe sånn at du MÅ ha denne versjonen av filmen - men den ekstra tiden legger til en betydelig dybde til filmen. Det er lite ny action i den utvidede versjonen, om noe mer action i det hele tatt. Det som har blitt lagt til, er en del uavhengige småscener her og der (som den hvor de to tvillingene snakker sammen før den ene blir drept i starten), i tillegg til en ny storyline, hvor vi får se hvordan Howard Saint finner ut at det er Frank Castle som står bak hans søns drap, hvordan Frank blir forrådt, og hvorfor. Dessuten får vi også gradvis se at Frank gjør sin hevn på vedkommede.

 

Som sagt, denne versjonen av filmen er ikke noe absolutt must for 'vanlige folk', men for Punisher-fans, som likte filmen, og vil ha mer, så vil jeg absolutt anbefale den, da denne nye versjonen legger til mer dybde og forståelse for historien og karakterene.

 

Så, på bakgrunn av at jeg ga originalen 7/10, vil jeg gi denne en klar...

 

7,9/10

 

...Fordi den når ikke heeeelt opp til 8, men så er den så nærme at det ikke spiller noen rolle, egentlig. :)

Lenke til kommentar
Actionfilmen The Punisher, som kom i 2004, fikk veldig blannet kritikk. Noen syntes den var dum og dårlig, mens andre syntes den var kjempetøff. Jeg er en av de som likte den veldig godt. Siden filmen er basert på den ultratøffe Marvel-tegneserien som nå har pågått over en tredveårsperiode, så tilga jeg umiddelbart de mange ulogiskhetene man fant rundt omkring i filmen. Jeg nøt den hele veien gjennom, og endte opp med å gi den 7/10. Med dette sagt, kommer jeg nå med en omtale av den nyutgitte...

 

 

The Punisher: Extended Cut (2004)

 

Den utvidede versjonen av The Punisher er 17 minutter lengre, og inneholder i tillegg en veldig tøff 4-minutters animert scene som opprinnelig skulle være åpningsscenen i filmen, men som ikke kunne realiseres da studioet i siste liten trakk vekk en god sum fra budsjettet til filmen. Den animerte åpningsscenen foregår i Kuwait, og er "tegnet" på en veldig tøff måte som er tro mot Garth Ennis sin tolkning av Punisher i bladene som kom ut etter 2000.

 

Det bør sies at folk som ikke likte kinoversjonen av Punisher ikke har mye å se frem til når det gjelder denne her. Den utvidede versjonen ble ordnet sånn at de som likte kinoversjonen skal få litt mer.

 

De 17 ekstra minuttene er ikke vitale - det er ikke noe sånn at du MÅ ha denne versjonen av filmen - men den ekstra tiden legger til en betydelig dybde til filmen. Det er lite ny action i den utvidede versjonen, om noe mer action i det hele tatt. Det som har blitt lagt til, er en del uavhengige småscener her og der (som den hvor de to tvillingene snakker sammen før den ene blir drept i starten), i tillegg til en ny storyline, hvor vi får se hvordan Howard Saint finner ut at det er Frank Castle som står bak hans søns drap, hvordan Frank blir forrådt, og hvorfor. Dessuten får vi også gradvis se at Frank gjør sin hevn på vedkommede.

 

Som sagt, denne versjonen av filmen er ikke noe absolutt must for 'vanlige folk', men for Punisher-fans, som likte filmen, og vil ha mer, så vil jeg absolutt anbefale den, da denne nye versjonen legger til mer dybde og forståelse for historien og karakterene.

 

Så, på bakgrunn av at jeg ga originalen 7/10, vil jeg gi denne en klar...

 

7,9/10

 

...Fordi den når ikke heeeelt opp til 8, men så er den så nærme at det ikke spiller noen rolle, egentlig. :)

7894202[/snapback]

 

har vurdert å begnnye å lese tegne serier, men veldig få har intresert meg, Punisher er den eneste jeg kunne tenke meg å lese,

noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe noe blander fra, hvilke jeg bør begynne på, regner med det er flere versioner av the punisher sånn som det er med de fleste tegneserier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...